Η παρ. 5 του Αρθρου 5 προβλέπει τη διάθεση του εναπομείναντος 20% στοΥΠΠΟΤ γιά την ( "...άσκηση
πολιτιστικής πολιτικής στον τομέα του κιν/φου") . Δεν διευκρινίζει όμως το Αρθρο 5 , παρ.5 ποιό εί-
ναι το όργανο (ή η Υπηρεσία ) στό ΥΠΠΟΤ που θά ασκεί αυτή την πολιτική .
Ανάλογη είναι η έλλεψη διευκρίνησης στο Αρθρο 26, παρ. 11, όπου επίσης υπονοείται η ύπαρξη
κάποιου οργάνου ή υπηρεσίας στο ΥΠΠΟΤ , αλλά δέν διευκρινίζεται ποιό είναι αυτό τό όργανο που
ορίζει ( "...το πλαίσιο της κειμενης νομοθεσίας του εσωτερικού κανονισμού και της κιν/κης πολιτικής
του ΥΠΠΟΤ..." )
Γιά τό Αρθρο 6 , παρ.1 , εδαφ.α (Γλώσσα) , υποθέτω θα ισχύουν αυτά που ισχύουν και τώρα .Δηλαδή
η εξαίρεση του 51% γιά τις διεθνείς συμπαραγωγές .
Τό Αρθρο 8 που αφορά στη διάθεση του 1,5% γιά την παραγωγή ταινιών , είναι -και ήταν πάντοτε...-
ιδιαίτερα σημαντικό , Οπως είναι γνωστό , πρόκειται γιά απόφαση που αφορά όλα τά κράτη της
Ευρωπαϊκής Ενωσης , όπου η σχετική νομοθεσία εφαρμό ζεται από πολλά χρόνια .
Στον σχετικό Νόμο που ψηφίστηκε τότε, προβλεπόταν Επιτροπή μέ αρμοδιότητα τον έλεγχο γιά την
γιά την ορθή εφαρμογή του . Η Επιτροπή συγκροτήθηκε αλλά δεν λειτούργησε ποτέ , γιά λόγους που
μπορεί νά υποθέσει κανείς .Αλλωστε και η ΕΡΤ που συνχρηματοδοτούσε με τό Ε.Κ.Κ παραγωγές ται-
νιών , δεν επένδυσε ποτέ το 1,5% του κύκλου εργασιών της και ασφαλώς δεν συνυπολόγιζε το ανταπο-
δοτικό τέλος που προβλέπει το νομοσχέδιο.
Τό ζήτημα είναι,φυσικά, η εφαρμογή αυτής της υποχρέωσης από την πλευρά των τηλεοπτικών σταθ-
μών .Δυστυχώς , η παρ. 7 του Αρθρου 8 είναι ασαφής -πρός το παρόν- ωςπρός τις εγγυήσεις γιά την
εφαρμογή αυτού του πολύ σημαντικού οικονομικού πόρου γιά τον κιν/φο μας και κανένας τρόπος ελέγ
χου δεν περιγράφεται σχετικά .
Η παρ. 5 του Αρθρου 5 προβλέπει τη διάθεση του εναπομείναντος 20% στοΥΠΠΟΤ γιά την ( "...άσκηση πολιτιστικής πολιτικής στον τομέα του κιν/φου") . Δεν διευκρινίζει όμως το Αρθρο 5 , παρ.5 ποιό εί- ναι το όργανο (ή η Υπηρεσία ) στό ΥΠΠΟΤ που θά ασκεί αυτή την πολιτική . Ανάλογη είναι η έλλεψη διευκρίνησης στο Αρθρο 26, παρ. 11, όπου επίσης υπονοείται η ύπαρξη κάποιου οργάνου ή υπηρεσίας στο ΥΠΠΟΤ , αλλά δέν διευκρινίζεται ποιό είναι αυτό τό όργανο που ορίζει ( "...το πλαίσιο της κειμενης νομοθεσίας του εσωτερικού κανονισμού και της κιν/κης πολιτικής του ΥΠΠΟΤ..." ) Γιά τό Αρθρο 6 , παρ.1 , εδαφ.α (Γλώσσα) , υποθέτω θα ισχύουν αυτά που ισχύουν και τώρα .Δηλαδή η εξαίρεση του 51% γιά τις διεθνείς συμπαραγωγές . Τό Αρθρο 8 που αφορά στη διάθεση του 1,5% γιά την παραγωγή ταινιών , είναι -και ήταν πάντοτε...- ιδιαίτερα σημαντικό , Οπως είναι γνωστό , πρόκειται γιά απόφαση που αφορά όλα τά κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης , όπου η σχετική νομοθεσία εφαρμό ζεται από πολλά χρόνια . Στον σχετικό Νόμο που ψηφίστηκε τότε, προβλεπόταν Επιτροπή μέ αρμοδιότητα τον έλεγχο γιά την γιά την ορθή εφαρμογή του . Η Επιτροπή συγκροτήθηκε αλλά δεν λειτούργησε ποτέ , γιά λόγους που μπορεί νά υποθέσει κανείς .Αλλωστε και η ΕΡΤ που συνχρηματοδοτούσε με τό Ε.Κ.Κ παραγωγές ται- νιών , δεν επένδυσε ποτέ το 1,5% του κύκλου εργασιών της και ασφαλώς δεν συνυπολόγιζε το ανταπο- δοτικό τέλος που προβλέπει το νομοσχέδιο. Τό ζήτημα είναι,φυσικά, η εφαρμογή αυτής της υποχρέωσης από την πλευρά των τηλεοπτικών σταθ- μών .Δυστυχώς , η παρ. 7 του Αρθρου 8 είναι ασαφής -πρός το παρόν- ωςπρός τις εγγυήσεις γιά την εφαρμογή αυτού του πολύ σημαντικού οικονομικού πόρου γιά τον κιν/φο μας και κανένας τρόπος ελέγ χου δεν περιγράφεται σχετικά .