ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ θα ήταν απαραίτητο να προβλέψει ο νομοθέτης και τη δυνατότητα κατάθεσης αντιτύπου ταινίας όχι μόνο σε αναλογική μορφή (σελιλόϊντ) αλλά και σε ψηφιακή μορφή ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ τουλάχιστον σε ανάλυση 2Κ άν όχι σε 4Κ του σκαναρισμένου αρνητικού, κλατι το οποίο εξοικονομεί κια αποθηκευτικό χώρο!
Καλό θα ήταν να συπλτηχθούν τα ΑΡΧΕΙΑ / ΤΑΙΝΙΘΗΚΕΣ του υπάρχοντος κινηματογραφικού αρχείου, του Κινηματογραφικού Αρχείου του ΥΠΕΞ κλπ.
Επίσης να "συνδεθεί" αυτό με εκείνο της ΕΡΤ ΑΕ κλπ.
Χρήσιμο θα ήταν να προβλέψει ο Νομοθέτης ότι ένα ποσοσό που θα αποδίδεται από τα δημόσια (1,5%), ιδιωτικά κανάλια και άλλους υπόχρεους (κιν.τηλεφωνία κλπ) του 0,75% να αποδίδεται για την χρηματοδότηση του εν λόγω αρχείου και των δραστηριοτήτων του.
Επίσης να δοθεί η δυνατότητα ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΝΟΜΟ / τα ΠΡΕΟΔΡΙΚΑ ΔιΑΤΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ, σε εκείνα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα,πυ κάνουν δωρεές και χορηγίες υπέρ του συγκεκριμένου αρχείου.
Καλό θα ήταν να λάβουν υπόψιν τους οι συντάκτες του Νόμου οτιδήποτε σχετικό με τα εκ των ακολούθων μεγαλύτερων, παλαιότερων και με τεράστια εμπειρία και παράδοση στην αρχειοθέτηση κινηματογραφικών ταινιών, υλικών, βιβλίων, πόστερς και άλλων συναφών υλικών σχετιζομένων με την Τέχνη του Κινηματογράφου Αρχείων, τα οποία ειδικεύονται και στην αναπαλαίωση ταινών και αρχειοθετούν ταινίες από όλο τον κόσμο αλλά ιδιαίτερα από την Γερμανία από την εποχή του βωβού κινηματογραφου έως σήμερα δηλ.
1) του Κινηματογραφικού Αρχείου της Γερμανίας (με 70.000 ρολλά ταινιών)
στη αγγλική εκδοχή παρατίθεται ο σύνδεσμος)
http://www.bundesarchiv.de/bundesarchiv/organisation/abteilung_fa/index.html.en
στο οποίο υπάρχει ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΕΙΤΕ ΑΝΤΙΤΥΠΟΥ ΕΙΤΕ ΤΟΥ ΑΡΝΗΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕ ΤΑΙΝΙΑΣ (οιουδήποτε είδους / κατηγορίας και μήκους), είτε ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΗΣ, ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ από κάθε κρατιδιακό η ομοσπονδιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης της Γερμανίας είτε βραβευόμενης με τα ΕΤΗΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
2) του Γερμανικού Κινηματογαρφικού Μουσείου (ME 20.000 ταινίες στις συλογές του)οποία ειδικέυονται και στην αναπαλαίωση ταινών και αρχειοθετούν ταινίες από όλο τον κόσμο αλλά ιδιαίτερα από την Γερμανία από την εποχή του βωβού κινηματογραφου έως σήμερα (παρατίθεται σύνδεσμος)
http://www.deutschesfilmmuseum.de/pre/ft4.php?id=body&img=3img4&main=filmarchiv&ass=ass_fa_v2
3) και του λεγόμενου Αρχείου της Βιβιβλιοθήκης του αμερικανικού Κογκρέσου LIBRARY OF CONGRESS στην Ουάσιγκτον, ίσως το μεγαλύτερο ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ με ανεξάντλητες συλλογές ταινιών, φωτογραφιών κλπ.
http://www.loc.gov/about/
Μια ματιά και μόνο στον σχετικό σύνδεσμο
http://www.loc.gov/about/generalinfo.html#2007_at_a_glance
θα πείσει τον καθένα για την πληθώρα του υλικού που αρχειοθετείται αλλά και πόσα εκατομμύρια "ηλεκτρονικοί επισκέπτες" το επισκέπτονται από όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει εμπειρία από την οποία μπορούμε μόνο να διαδαχτούμε στην Ελλάδα, ως προς τον τρόπο αρχειοθέτησης, συνθήκες αποθήκευσης κλπ.
Επίσης ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΟ ΙΔΡΥΣΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ (ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΚΟΝΓΚΡΕΣΟΥ http://www.copyright.gov/) ΚΑΙ ΕΝΟΨΕΙ ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ εκ μέρους της ελληνικής Πολιτείας παρόμοιου Γραφείου η ΙΔΡΥΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΚΑΙ κατ' ακόλουθο ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗΣ και ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ, ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΥ κλπ. και ως εκ τούτου ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ, ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΥ κλπ. .
Ας υπομνηθεί ότι μέχρι πρίν 12 χρόνια αυτό το αναλάμβανε τυπικά η Εθνική Βιβλιοθήκη αλλά λόγω φόρτου εργασιών το ανέστειλε. Έκτοτε αυτό είναι δυνατό μόνο σε συμβολαιογραφικά γραφεία και με αντίστοιχες δαπανηρές συμβολαιογραφικές πράξεις.
Άλλα παγκοσμίως αναγνωρισμένα, φημισμένα, πρότυπα και εξαιρετικά κινηματογραφικά αρχεία αποτελούν το αρχείο στο:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ ΣΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ
http://www.cinema.ucla.edu/
Το ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ στο ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
http://www.bfi.org.uk/nationalarchive//
To EΘΝΙΚΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ http://www.archives.gov/index.html
ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ
Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος, Παραγωγός
Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Διπλωματούχος και Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Μονάχου
ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ θα ήταν απαραίτητο να προβλέψει ο νομοθέτης και τη δυνατότητα κατάθεσης αντιτύπου ταινίας όχι μόνο σε αναλογική μορφή (σελιλόϊντ) αλλά και σε ψηφιακή μορφή ΥΨΗΛΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ τουλάχιστον σε ανάλυση 2Κ άν όχι σε 4Κ του σκαναρισμένου αρνητικού, κλατι το οποίο εξοικονομεί κια αποθηκευτικό χώρο! Καλό θα ήταν να συπλτηχθούν τα ΑΡΧΕΙΑ / ΤΑΙΝΙΘΗΚΕΣ του υπάρχοντος κινηματογραφικού αρχείου, του Κινηματογραφικού Αρχείου του ΥΠΕΞ κλπ. Επίσης να "συνδεθεί" αυτό με εκείνο της ΕΡΤ ΑΕ κλπ. Χρήσιμο θα ήταν να προβλέψει ο Νομοθέτης ότι ένα ποσοσό που θα αποδίδεται από τα δημόσια (1,5%), ιδιωτικά κανάλια και άλλους υπόχρεους (κιν.τηλεφωνία κλπ) του 0,75% να αποδίδεται για την χρηματοδότηση του εν λόγω αρχείου και των δραστηριοτήτων του. Επίσης να δοθεί η δυνατότητα ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΝΟΜΟ / τα ΠΡΕΟΔΡΙΚΑ ΔιΑΤΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ, σε εκείνα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα,πυ κάνουν δωρεές και χορηγίες υπέρ του συγκεκριμένου αρχείου. Καλό θα ήταν να λάβουν υπόψιν τους οι συντάκτες του Νόμου οτιδήποτε σχετικό με τα εκ των ακολούθων μεγαλύτερων, παλαιότερων και με τεράστια εμπειρία και παράδοση στην αρχειοθέτηση κινηματογραφικών ταινιών, υλικών, βιβλίων, πόστερς και άλλων συναφών υλικών σχετιζομένων με την Τέχνη του Κινηματογράφου Αρχείων, τα οποία ειδικεύονται και στην αναπαλαίωση ταινών και αρχειοθετούν ταινίες από όλο τον κόσμο αλλά ιδιαίτερα από την Γερμανία από την εποχή του βωβού κινηματογραφου έως σήμερα δηλ. 1) του Κινηματογραφικού Αρχείου της Γερμανίας (με 70.000 ρολλά ταινιών) στη αγγλική εκδοχή παρατίθεται ο σύνδεσμος) http://www.bundesarchiv.de/bundesarchiv/organisation/abteilung_fa/index.html.en στο οποίο υπάρχει ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΕΙΤΕ ΑΝΤΙΤΥΠΟΥ ΕΙΤΕ ΤΟΥ ΑΡΝΗΤΙΚΟΥ ΚΑΘΕ ΤΑΙΝΙΑΣ (οιουδήποτε είδους / κατηγορίας και μήκους), είτε ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΗΣ, ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΣ από κάθε κρατιδιακό η ομοσπονδιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης της Γερμανίας είτε βραβευόμενης με τα ΕΤΗΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ 2) του Γερμανικού Κινηματογαρφικού Μουσείου (ME 20.000 ταινίες στις συλογές του)οποία ειδικέυονται και στην αναπαλαίωση ταινών και αρχειοθετούν ταινίες από όλο τον κόσμο αλλά ιδιαίτερα από την Γερμανία από την εποχή του βωβού κινηματογραφου έως σήμερα (παρατίθεται σύνδεσμος) http://www.deutschesfilmmuseum.de/pre/ft4.php?id=body&img=3img4&main=filmarchiv&ass=ass_fa_v2 3) και του λεγόμενου Αρχείου της Βιβιβλιοθήκης του αμερικανικού Κογκρέσου LIBRARY OF CONGRESS στην Ουάσιγκτον, ίσως το μεγαλύτερο ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ με ανεξάντλητες συλλογές ταινιών, φωτογραφιών κλπ. http://www.loc.gov/about/ Μια ματιά και μόνο στον σχετικό σύνδεσμο http://www.loc.gov/about/generalinfo.html#2007_at_a_glance θα πείσει τον καθένα για την πληθώρα του υλικού που αρχειοθετείται αλλά και πόσα εκατομμύρια "ηλεκτρονικοί επισκέπτες" το επισκέπτονται από όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει εμπειρία από την οποία μπορούμε μόνο να διαδαχτούμε στην Ελλάδα, ως προς τον τρόπο αρχειοθέτησης, συνθήκες αποθήκευσης κλπ. Επίσης ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΟ ΙΔΡΥΣΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ (ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΚΟΝΓΚΡΕΣΟΥ http://www.copyright.gov/) ΚΑΙ ΕΝΟΨΕΙ ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ εκ μέρους της ελληνικής Πολιτείας παρόμοιου Γραφείου η ΙΔΡΥΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΚΑΙ κατ' ακόλουθο ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗΣ και ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ, ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΥ κλπ. και ως εκ τούτου ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΣΕΝΑΡΙΩΝ, ΣΧΕΔΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟΥ κλπ. . Ας υπομνηθεί ότι μέχρι πρίν 12 χρόνια αυτό το αναλάμβανε τυπικά η Εθνική Βιβλιοθήκη αλλά λόγω φόρτου εργασιών το ανέστειλε. Έκτοτε αυτό είναι δυνατό μόνο σε συμβολαιογραφικά γραφεία και με αντίστοιχες δαπανηρές συμβολαιογραφικές πράξεις. Άλλα παγκοσμίως αναγνωρισμένα, φημισμένα, πρότυπα και εξαιρετικά κινηματογραφικά αρχεία αποτελούν το αρχείο στο: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ ΣΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ http://www.cinema.ucla.edu/ Το ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ στο ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ http://www.bfi.org.uk/nationalarchive// To EΘΝΙΚΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ http://www.archives.gov/index.html ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος, Παραγωγός Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου Διπλωματούχος και Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Μονάχου