«1. Η διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και έλεγχος των τουριστικών λιμένων ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Οι κατά τον νόμο αυτό αρμοδιότητες χωροθέτησης, διοίκησης, διαχείρισης, εκμετάλλευσης, ελέγχου , παρακολούθησης λειτουργίας, τήρησης ηλεκτρονικού μητρώου χωροθετημένων και λειτουργούντων λιμένων του νόμου αυτού και σταδίων λειτουργίας τους, ανατίθενται στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού.
Ηλεκτρονικό Μητρώο πληροφοριών Τουριστικών Λιμένων (ΗΜΤΛ) που αφορά στη διαδικασία χωροθέτησης, τροποποίησης χωροθέτησης, έκδοσης άδειας λειτουργίας, καθώς και στην παρακολούθηση της λειτουργίας δημιουργείται και τηρείται στη αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού.»
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 30 του ν.2160/1993 αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Για τη χωροθέτηση, τροποποίηση, συμπλήρωση, έγκριση των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης του τουριστικού λιμένα ή τη μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό, απαιτείται η γνώμη της πιο πάνω Επιτροπής.
Η Επιτροπή, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της, μπορεί να διενεργεί αυτοψίες, καθώς και να ζητεί πληροφορίες, τεχνικά ή άλλα στοιχεία από τη διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών της κατά τόπο αρμόδιας Περιφέρειας ή Δήμου. Η χωροθέτηση, η έγκριση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης κατά τη διαδικασία του νόμου αυτού δεν απαιτείται εάν η θέση δημιουργίας του τουριστικού λιμένα έχει νομίμως εγκριθεί με βάση άλλες διατάξεις πριν από την ισχύ του νόμου αυτού.»
3. Μετά την παράγραφο 6 του άρθρου 30 του ν.2160/1993, προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:
«7. α) Απαγορεύεται ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής σε εμπορικούς, αλιευτικούς λιμένες ή άλλες θαλάσσιες εγκαταστάσεις με προβλήτες-κρηπιδώματα, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί χωροθετημένος και αδειοδοτημένος τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής. Από την πιο πάνω απαγόρευση εξαιρούνται τα σκάφη για τα οποία ο φορέας διαχείρισης του τουριστικού λιμένα βεβαιώνει την αδυναμία ελλιμενισμού τους.
β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πολιτισμού και Τουρισμού και Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προσδιορίζονται οι κυρώσεις για παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης υποπαραγράφου.»
Στο Άρθρο 30.2 προτείνουμε να προβλέπεται “η παρουσία εκπροσώπου του Φορέα Διαχείρισης ή του ενδιαφερόμενου όταν κρίνεται από την Επιτροπή αίτημα σχετικό με χωροθέτηση ή διαχείριση ή εκμετάλλευση τουριστικού λιμένα και εκπροσώπου της επαγγελματικής ένωσης τουριστικών λιμένων (Ένωση Μαρινών Ελλάδας) με αμιγώς γνωμοδοτικό ή συμβουλευτικό ρόλο»
Αναφορικά με την απαγορευση του αρθρου 25.3, οπου θα απαγορευεται ο ελλιμενισμός σκαφων αναψυχης σε εμπορικα λιμανια που απεχουν λιγοτερο απο 5 ν.μ. απο μαρινα, ας παρουμε την περιπτωση του Λαυριου, οπου λειτουργει η Olympic Marine ( μαρινα) , ενω παραλληλα ελλιμενιζονται στον κεντρικο λιμενα Λαυριου (εμπορικο λιμανι, ΟΛΛ)πολλά σκαφη αναψυχης, προφανως με χαμηλοτερα τελη ελλιμενισμου. Στο εμπορικο λιμανι του Λαυριου λοιπον ελλιμενιζονται και ΙΧ σκαφη με ελληνικη ή ξενη σημαια, αλλά κυριως επαγγελματικα. Αν απαγορευτει ο ελλιμενισμος ολων αυτων των επαγγελματικων σκαφων, δημιουργειται ενα μεγαλο προβλημα στους επαγγελματιες, για τους οποιους το εμπορικο λιμανι του Λαυριου αποτελει μια ασφαλη και φθηνη χρηση. Εδω λοιπον τιθεται γενικοτερο ζητημα με τις τιμες ελλιμενισμου επαγγελματικων σκαφων στις μαρινες της Αττικης. Θα πρεπει οπωσδηποτε να υποστηριχθουν οι πραγματικοι επαγγελματιες, που ως γνωστον φερνουν συναλλαγμα καθε χρονο.
25.1.2.Θα πρέπει να προβλέπεται αυστηρό χρονικό όριο για την γνωμοδότηση της επιτροπής και η μη απάντηση να θεωρήται ως θετική γνωμοδότηση έτσι ώστε να μην λυμνάζουν οι υποθέσεις ούτε να «εκβιάζονται» οι αιτούντες.
25.1.3. Πως καθορίζονται τα κριτήρια βεβαίωσης αδυναμίας ελλιμενισμού και με ποιόν τρόπο βεβαιώνεται η αδυναμία, διαφορετικά επιτρέπεται η κατα περίπτωση διαφοροποίηση των εκάστοτε υπευθύνων.