Αρχική Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 5 Συμπλήρωση και τροποποίηση διατάξεων για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Βικτωρία Σκουλαρίδου | 1 Δεκεμβρίου 2010, 14:28
H παράγραφος 9 του συγκεκριμένου άρθρου σε συνδυασμό με την τελευταία παράγραφο της αιτιολογικής έκθεσης που προσπαθεί να στοιχειοθετήσει την αναγκαιότητα χαρακτηρισμού του επιστημονικού προσωπικού ειδικών καθηκόντων ως «γενικοί ανακριτικοί υπάλληλοι» προκειμένου να παταχθεί, κατά κύριο λόγο, το οικονομικό και ηλεκτρονικό έγκλημα, δεν λαμβάνει υπόψη μια πάρα πολύ σημαντική παράμετρο: Τα τελευταία χρόνια έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί για την πρόσληψη προσωπικού ειδικών καθηκόντων με πολύ υψηλές απαιτήσεις (μεταπτυχιακοί τίτλοι, κ.λπ.) με σκοπό τη στελέχωση όχι ΔΙΩΚΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (π.χ. Υπηρεσία Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, κ.λπ.) αλλά άλλων κρίσιμων ΕΠΙΤΕΛΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ της Ελληνικής Αστυνομίας (π.χ. Διεύθυνση Οικονομικών, Διεύθυνση Πληροφορικής, Διεύθυνση Τεχνικών, κ.λπ.) οι οποίες παρέχουν αντίστοιχη εξειδικευμένη υποστήριξη στις επιχειρησιακές Υπηρεσίες (π.χ. τεχνική υποστήριξη η Δ/νση Πληροφορικής, χειρισμό οικονομικών θεμάτων η Δ/νση Οικονομικών, κ.λπ.) και έχουν ανάγκη να απαρτίζονται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει επιστημονική κατάρτιση αλλά και συσσωρευμένη επαγγελματική εμπειρία (κυρίως για προσωπικό ειδικών καθηκόντων που προέρχεται από ιδιώτες). Το προσωπικό αυτό επουδενί δεν απαιτείται να διαθέτει το χαρακτηρισμό «γενικός ανακριτικός υπάλληλος» εφόσον τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές του αφορούν την παροχή εξειδικευμένης επιστημονικής εμπειρογνωμοσύνης (expertise) στο πεδίο γνώσης του κάθε φορά (π.χ. Επιστήμονας Πληροφορικής, Οικονομολόγος, Μηχανολόγος Μηχανικός, κ.λπ.) και όχι τη διενέργεια π.χ. κάποιας προανάκρισης για τη δίωξη κάποιου εγκλήματος που έχει επιτελεστεί. Επιπροσθέτως, σε προκηρύξεις διαγωνισμών για την πρόσληψη ιδιωτών ως προσωπικό ειδικών καθηκόντων που έχουν ήδη διενεργηθεί δεν αναφέρεται ρητά η εκτέλεση τέτοιων καθηκόντων «γενικού ανακριτικού υπαλλήλου» γεγονός το οποίο ενδεχομένως να αποτελούσε για κάποιον τροχοπέδη και ανασταλτικό παράγοντα για να προχωρήσει σε αποδοχή διορισμού εφόσον δεν συνάδει με εξειδικευμένα επιστημονικά καθήκοντα που προβλέπονται στη θέση που κάθε φορά καλείται να καλύψει (π.χ. γνώσεις οικονομικών θεμάτων, γνώσεις σε θέματα Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών, γνώσεις πάνω σε θέματα μηχανολογικών εγκαταστάσεων, κ.λπ.). Η συγκεκριμένη παράγραφος φαίνεται να ανοίγει το δρόμο ώστε, στις δύσκολες εποχές που ζούμε όπου η πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού γενικών καθηκόντων θα είναι περιορισμένη, να καλύπτονται γενικά αστυνομικά καθήκοντα και από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό σε περιπτώσεις όπου παρατηρείται έλλειψη άλλου προσωπικού. Κάτι τέτοιο όμως οδηγεί το εξειδικευμένο προσωπικό σε αλλαγή προσανατολισμού, απομάκρυνση από το αντικείμενο εξειδίκευσής του, αλλοτρίωση και τελικά, απαξίωση, δεδομένου ότι οι τεχνολογίες «τρέχουν» και το κάθε επιστημονικό πεδίο εξελίσσεται συνεχώς. Σύμφωνα με τα παραπάνω, προτείνεται η αφαίρεση της συγκεκριμένης παραγράφου από το συγκεκριμένο άρθρο ή ο εμπλουτισμός της με εξαιρέσεις και άλλου προσωπικού ειδικών καθηκόντων που δεν εμπλέκεται σε διωκτικές διαδικασίες και όχι μόνο των συγκεκριμένων κατηγοριών που αναφέρονται ήτοι, αστυκτηνιάτρων, ιατρών και ιερέων.