Αρχική Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΆρθρο 1 Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης | 27 Νοεμβρίου 2009, 12:28
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Θεσσαλονίκη 27/11/2009 Αριθ. Πρωτ.: 134/2009 Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης είναι σύμφωνη και στέκεται δίπλα σε κάθε προσπάθεια ή σχέδιο που προσβλέπει στην αντιμετώπιση περιστατικών αυθαιρεσίας από όπου και αν προέρχονται, επίσης καταδικάζει απερίφραστα οποιοδήποτε περιστατικό ανάρμοστης συμπεριφοράς αστυνομικών κατά πολιτών. Η Ε.Α.Υ.Ν. Θεσσαλονίκης θέλει να υπάρχει ίση αντιμετώπιση για όλους τους πολίτες, ένστολους και μη, είτε υπηρετούν στην Ελληνική Αστυνομία είτε όχι. Ως προς το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την σύσταση γραφείου αντιμετώπισης περιστατικών αυθαιρεσίας στα σώματα ασφαλείας είμαστε μεν σύμφωνοι, ένα τέτοιο όμως εγχείρημα για να έχει επιτυχία θα πρέπει να γίνει διάλογος ουσίας, με συμμετοχή και άλλων παραγόντων όπως το Συνδικαλιστικό μας κίνημα και μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Απαιτείται δηλαδή ψυχραιμία, μεθοδικότητα και διάλογος για να ληφθούν υπόψη όλοι οι πιθανοί παράμετροι. Ως προς το σχέδιο του Π.Δ. παραθέτουμε κάποιες προτάσεις μας και αν δύναται να ληφθούν υπόψη στην τελική διαμόρφωση του προεδρικού διατάγματος. Στο Άρθρο 1. αναφέρετε ότι το εν λόγω γραφείο θα καταγράφει και θα εξετάζει οποιαδήποτε ανάρμοστη συμπεριφορά ανεξαρτήτως αν αυτή στοιχειοθετεί πειθαρχική παράβαση ή ποινικό αδίκημα, αυτό τι σημαίνει ; Ή ότι ο Ποινικός Κώδικας και το Πειθαρχικό Δίκαιο είναι ελλιπή ή ότι θα πρέπει τουλάχιστον να μας κατονομάσετε ποιες συμπεριφορές δεν ανήκουν σε κανένα από τα ανωτέρω. Στο άρθρο 2. θεωρούμε ότι για να αποδοθεί πραγματικά δικαιοσύνη πρέπει στην επιτροπή να μετέχει και εκπρόσωπος των Σωμάτων Ασφαλείας και ειδικά από τα Συνδικαλιστικά όργανα αυτών. Κατά την άποψη μας ο εκπρόσωπος των εργαζομένων θα μπορεί να μεταφέρει με σαφήνεια την ψυχολογία και τον τρόπο σκέψης - δράσης των εργαζομένων στους οποίους καταλογίζεται αυθαιρεσία. Επιπροσθέτως, αλλιώς αντιλαμβάνεται μία κατάσταση κάποιος που προέρχεται από τον αυτό χώρο εργασίας και αλλιώς κάποιος που ουδέποτε εργάστηκε σε αυτό τον χώρο. Στο άρθρο 3. θεωρούμε ότι πριν διαβιβαστεί η καταγγελία ή τα παράπονα στην αρμόδια επιτροπή για τα περαιτέρω, προκειμένου να αποφευχθεί άσκοπη γραφειοκρατία, εμπλοκή εκ του πονηρού των εργαζομένων από κάποιον κακόβουλο, να καλείται άμεσα για προφορικές εξηγήσεις ο καταγγελλόμενος εργαζόμενος ( παρουσία του καταγγέλλοντα εφόσον αυτός το επιθυμεί ) προκειμένου η επιτροπή να έχει σαφή και ολοκληρωμένη άποψη επί του περιστατικού ‘’εν τη γενέσει’’ του από όλες τις πλευρές και όχι από την μία πλευρά και μόνο. Επίσης θα θέλαμε να υπάρχει η ίδια αντιμετώπιση σε αστυνομικούς και πολίτες, γιατί την δικαιοσύνη την θέλουν, την απαιτούν, την χρειάζονται και οι αστυνομικοί. Κλείνοντας, η μετονομασία του Υπουργείου μας σε ‘’Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη’’ ήταν εύστοχη και αυτό γιατί το εν λόγω Υπουργείο οφείλει να προστατεύει όλους τους Πολίτες, ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ.