Αρχική Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 5 Συμπλήρωση και τροποποίηση διατάξεων για την Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής ΑστυνομίαςΣχόλιο του χρήστη Μερίδα ειδικών καθηκόντων των αναφερόμενων υπηρεσιών | 5 Δεκεμβρίου 2010, 15:58
Σχετικά με την παράγραφο 9, του άρθρου 5: Η ανάληψη ανακριτικών καθηκόντων και δη η ένταξή μας στους γενικούς ανακριτικούς υπαλλήλους ακυρώνει το όλο πλαίσιο μέσω του οποίου διοριστήκαμε. Όπως έχει ήδη αναφερθεί δεν γνωρίζουμε κατά πόσο η μεταβολή αυτή των καθηκόντων μας η οποία έγινε κατόπιν διορισμού καλύπτεται Συνταγματικά, πόσο μάλλον θεωρούμε ότι σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τους επαγγελματικούς και ηθικούς κανόνες που διέπουν οποιαδήποτε πρόσληψη. Στην προκήρυξη με την οποία έγινε ο διορισμός των αξιωματικών ειδικών καθηκόντων (βλ. http://www.astynomia.gr/images/stories/2010/18012010_prok_eid_kat.pdf) οι οποίοι τελικώς τοποθετηθήκαμε στις υπηρεσίες οικονομικού και ηλεκτρονικού εγκλήματος δεν αναγραφόταν ούτε καν η υπηρεσία στην οποία θα διοριστούμε, και κατά πόσο αυτή είναι Διωκτική, πόσο μάλλον δεν γινόταν λόγος πουθενά για ανακριτικά καθήκοντα. Με την ένταξή μας στους γενικούς ανακριτικούς υπαλλήλους αυτόματα καταλύεται η όποια διαφορά στις υποχρεώσεις μας με αυτές των γενικών καθηκόντων. Αντίθετα όπως αναφέρεται σε πολλά από τα προηγούμενα σχόλια εξακολουθούν να ισχύουν οι αρνητικές μας διαφορές στην εξέλιξή μας και στην ιεραρχία (οι γενικών καθηκόντων θεωρούνται πάντα αρχαιότεροι). Οι ανάγκες και η λογική πίσω από την πρόσληψη ατόμων με ειδικές επιστημονικές γνώσεις στην Ελληνική Αστυνομία είναι ο εμπλουτισμός της με ανθρώπους που το επιστημονικό τους πεδίο επιτρέπει την ενίσχυση του έργου της μέσω του διαμοιρασμού των γνώσεών τους κάτι το οποίο διαφαίνεται και από τις ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις της συγκεκριμένης προκήρυξης (πτυχίο, μεταπτυχιακό και δημοσιεύσεις). Σε καμία περίπτωση δεν υποβιβάζουμε το έργο των συναδέλφων γενικών καθηκόντων, το οποίο είναι και δύσκολο και απόλυτα σεβαστό, αλλά αποτελεί επιλογή η οποία ήταν συνειδητή ενώ αντιθέτως στην περίπτωση του προσωπικού ειδικών καθηκόντων τα καθήκοντα αυτά επιβάλλονται με την παρούσα παράγραφο χωρίς καμία δυνατότητα επιλογής. Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή θα έπρεπε να έχει γίνει πριν την αποδοχή του διορισμού μας ή τουλάχιστον να αναφέρεται ρητά στην προκήρυξη γιατί αποτελεί ισχυρό ανασταλτικό παράγοντα. Με το υπάρχον πλαίσιο κανείς δεν μπορεί να μας διασφαλίσει ότι αύριο μεθαύριο δεν θα μετακινηθούμε σε υπηρεσίες άσχετες με τις σπουδές μας ή ότι δεν θα αναλάβουμε θέματα για τα οποία ούτε την ανάλογη εκπαίδευση έχουμε ούτε κάποια ιδιαίτερη γνώση. Οι απόφοιτοι των σχολών Αξιωματικών εκπαιδεύονται 4 χρόνια σε νομικά και αστυνομικά ζητήματα για να είναι έτοιμοι να αναλάβουν γενικά ανακριτικά καθήκοντα. Η ανάθεση των ίδιων ακριβώς καθηκόντων και σε εμάς θα κατέλυε αυτόματα και την έννοια της σχολής, εφόσον κάποιος μπορεί χωρίς καμία εκπαίδευση και γνώση σε νομικά ζητήματα να εκτελέσει ακριβώς το ίδιο έργο. Καταλήγοντας, προτείνουμε η συγκεκριμένη παράγραφος του νομοσχεδίου να αφαιρεθεί ή να ισχύσει με προϋποθέσεις όπως πολλοί ακόμη συνάδελφοι έχουν προτείνει. Θα μπορούσε λοιπόν η ισχύς της να αφορά προσωπικό το οποίο δεν έχει διοριστεί ακόμη ώστε ο καθένας να έχει την επιλογή ή όχι της συγκεκριμένης θέσης και όχι να επιβάλλεται κατόπιν αποδοχής διορισμού θίγοντας βασικά Συνταγματικά διακαιώματα. Επίσης ο ορισμός επιστημονικού προσωπικού ως γενικών ανακριτικών υπαλλήλων σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τις γνώσεις και την εκπαίδευση που έχει λάβει και προτείνεται να αντικασταθεί με τον ορισμό ειδικών ανακριτικών υπαλλήλων που θα αναλαμβάνουν καθήκοντα τα οποία έρχονται σε συμφωνία πάντα με τις σπουδές τους. Με τον τρόπο αυτό ευνοείται και η εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας αλλά καθορίζεται και η διαφορετικότητα στην θέση του ειδικού επιστημονικού προσωπικού διασφαλίζοντας την προσφορά του με βάση τις γνώσεις του στο συνολικό έργο της Ελληνικής Αστυνομίας.