Αρχική Σύσταση Ελληνικής ΑκτοφυλακήςΆρθρο 3 Τοπική αρμοδιότηταΣχόλιο του χρήστη Γιάπρος Σπύρος | 9 Δεκεμβρίου 2010, 22:54
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2971/2001 λιμένας είναι έκταση ξηράς και θάλασσας η οποία καλείται Ζώνη λιμένα και διακρίνεται σε χερσαία και θαλάσσια. είναι σαφές ότι η χερσαία ζώνη περιλαμβάνεται στο λιμένα και δεν χρειάζονται στο νόμο περιττές διατυπώσεις Το κείμενο του άρθρου έρχεται σε αντίθεση με την αιτιολογική έκθεση αν επιθυμείτε στην αρμοδιότητα του Λ.Σ. να περιλαμβάνονται και ναυπηγεία και λοιποί χώροι ναυτικού ενδιαφέροντος το κείμενο θα πρέπει να αντικατασταθεί ως εξής Η τοπική αρμοδιότητα του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνει τον θαλάσσιο χώρο ευθύνης της, τα πλοία και τα πάσης φύσεως πλωτά ναυπηγήματα, όπως οι έννοιες αυτών καθορίζονται στις ισχύουσες διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και των διεθνών συμβάσεων, τους λιμένες και όσους χώρους εξομοιώνονται σε λιμένα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις Στο παρόν άρθρο θα πρέπει να καθοριστεί και ποιά ύλη εκφεύγει της αρμοδιότητας του Λ.Σ. με διαχωρισμό στα άφρακτα και στα περίφρακτα ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο Ν444/70 Σε ότι αφορά το θέμα του αιγιαλού και της παραλίας στο οποίο αναφέρονται οι αξιότιμοι συνομιλητές πράγματι αποτελεί πρόβλημα στις σχέσεις μεταξύ ΛΣ και ΕΛΑΣ Αρκετοί δεν έχουν κατανοήσει ότι ιστορικά η ανάθεση αρμοδιότητας στον Λιμενάρχη στο θέμα του αιγιαλού παραλίας δεν οφείλεται στον αστυνομικό ρόλο του Λ.Σ. αλλά στην ιδιότητα του Λιμενάρχη ως κατά τόπο εκπροσώπου του ΥΕΘΑ και της ναυτικής διοίκησης με σκοπό την προστασία των ακτών για λόγους εθνικής άμυνας και πολεμικής χρησιμοποίησης των ακτών [37487/1540/11-05-1960 ΥΕΝ/ΔΛΑ 1, 5887/16-07-1971 ΥΕΝ/ΔΛΑ 1, Ν.Δ.3596/56, Τέλος επί θεμάτων αιγιαλού αρμόδια είναι και η κτηματική υπηρεσία Θα πρέπει το θέμα να τελειώσει με αυτό το νόμο και να ρυθμιστεί ξεκάθαρα Βέβαια όπως προανέφερα σε άλλη τοποθέτηση μου δεν υφίσταται νομοθετικός ορισμός της ακτής. Kατά τον Σταμάτη [βλέπε ΣΤΑΜΑΤΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 1968 σελ 28 ] ακτή [coast] θεωρείται η λωρίδα ξηράς που συμπίπτει στην έννοια του αιγιαλού [shore] Όμως shore και coast στο εξωτερικό είναι δύο διαφορετικές έννοιες http://en.wikipedia.org/wiki/Shore http://en.wikipedia.org/wiki/Coast Κατά τη γνώμη μου δεν έχει καμία θέση το Λ.Σ. σε θέματα γενικής αστυνόμευσης επί εδάφους [πλήν λιμένων και εξομοιούμενων χώρων] και καλό θα είναι να του αφαιρεθεί ακόμη και η αρμοδιότητα διοικητικών κυρώσεων η οποία να ανατεθεί στην Κτηματική Υπηρεσία Άλλωστε όλη η διαδικασία εξαρτάται από την ΚΥΔ και τις αυτοψίες της οπότε είναι αρκετά γραφειοκρατικό για να επιτύχει τον προληπτικό του στόχο. Επίσης Προτείνω να περιληφθεί και άλλο άρθρο στο νόμο σχετικά με τις σχέσεις με τις άλλες αρχές και με τα καθήκοντα ανακριτικών υπαλλήλων Σε ότι αφορά τις σχέσεις με τις άλλες αρχές προτείνω να περιληφθεούν οι αντίστοιχες διατάξεις του άρθρου 18 του Ν1481/84 ως ακολούθως Σχέση με τις δικαστικές και άλλες αρχές. 1. Το προσωπικό του ΛΣ-ΕΛΑΚ έχει υποχρέωση να εκτελεί τις δικαστικές αποφάσεις και να συμμορφώνεται στις σχετικές εντολές των αρμόδιων δικαστών. Οι σχέσεις του προσωπικού του ΛΣ-ΕΛΑΚ με τις δικαστικές αρχές, όταν ασκεί καθήκοντα ανακριτικού υπαλλήλου και δημόσιου κατήγορου, ρυθμίζονται από τον οργανισμό δικαστηρίων και τον κώδικα ποινικής δικονομίας. 2. Οι υπηρεσίες του ΛΣ-ΕΛΑΚ εκτελούν μόνο τα έργα που σχετίζονται με την αποστολή του, όπως την καθορίζει ο νόμος και ο εσωτερικός κανονισμός. 3. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης δεν επιδίδουν δικόγραφα αστικών υποθέσεων. Τα έγγραφα ποινικής διαδικασίας που αφορούν το προσωπικό επιδίδονται με διαταγή του διοικητή της υπηρεσίας στη δύναμη της οποίας ανήκει ο κλητευόμενος. 4. Οι δημόσιες υπηρεσίες, οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τα ν.π.δ.δ. και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης παρέχουν στις υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης κάθε πληροφορία για ζητήματα δημόσιας και κρατικής ασφάλειας. 5. Το ΛΣ-ΕΛΑΚ εκτελεί μόνο τα έργα που προβλέπονται από διατάξεις νόμων, προεδρικών διαταγμάτων ή υπουργικών αποφάσεων τα σχέδια των οποίων έχουν προσυπογραφεί από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Σε ότι αφορά τα καθήκοντα ανακριτικών υπαλλήλων είναι ευκαιρία να τεθεί το θέμα σε μια σωστή βάση Όσον αφορά το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος ανακριτικοί υπάλληλοι νοούνται [σχετική βιβλιογραφία Η Προκαταρκτική Εξέταση Ηλία Π. Αλατσά, Προϊστάμενου Πταισματοδικείου Πειραιώς, Β΄έκδοση 2006 αλλά και οι ΑΠ 54/29, 1698/49 Εισαγγ Χίου και ΝΣΚ 353/1952] : Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Α.Ν. της 28/30 Οκτ. 1935 ο οποίος διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 594 του ΚΠΔ α)Οι προϊστάμενοι των λιμενικών αρχών είτε οι νόμιμοι αυτών αναπληρωταί ως και οι οπωσδήποτε υπό τας διαταγάς των υπηρετούντες αξιωματικοί και υπαξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος. β)Οι προϊστάμενοι των λιμενικών σταθμών υπαξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος και οι υπάλληλοι λιμένων, είτε οι νόμιμοι αυτών αναπληρωταί. Σύμφωνα με το άρθρο 159 του Ν.Δ. 187/1973 οι προϊστάμενοι των λιμενικών αρχών και οι νόμιμοι αναπληρωτές τους καθώς και οι υπηρετούντες υπό τις διαταγές τους αξιωματικοί, ανθυπασπιστές και αρχικελευστές του λιμενικού σώματος σχετικά με τα εγκλήματα που τελέστηκαν στην περιφέρειά τους. Σύμφωνα με το άρθρο 127 παρ. 1[γ] του Κώδικα προσωπικού Λ.Σ. [Ν. 3079/02] οι Διοικητές των Λιμενικών Τμημάτων και το προσωπικό αυτών ασκούν στην περιοχή αρμοδιότητάς τους καθήκοντα γενικού ανακριτικού υπαλλήλου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Επιπρόσθετα έχουν την ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου : Σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 1 του Ν.1729/87 και το άρθρο 41 παρ.1 του Ν3459/06 οι υπάλληλοι του Λιμενικού Σώματος κατά λόγο αρμοδιότητας για την αστυνόμευση έλεγχο και προανάκριση κατά τις διατάξεις των άρθρων 34 και 243 του Κ.Π.Δ. για τη διαπίστωση των παραβάσεων των νόμων περί ναρκωτικών Σύμφωνα με το άρθρο 12 του ΝΔ 420/1970 "Αλιευτικός Κώδιξ" τα Λιμενικά Όργανα του Κράτους για τις παραβάσεις των μέτρων του τρόπου αλιείας. Σύμφωνα με τα άρθρα 165, 169, 174 ν. 2960/2001 τα Λιμενικά Όργανα ως προς το έγκλημα της λαθρεμπορίας. Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ότι για κάθε κατηγορία Λιμενικής Υπηρεσίας [Λιμενικές Αρχές, Λιμενικά Τμήματα, Λιμενικοί Σταθμοί] ισχύουν διαφορετικές διατάξεις για την ιδιότητα του ανακριτικού υπαλλήλου. Επίσης η Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων η οποία σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα προσωπικού Λ.Σ. [Ν. 3079/02] λογίζεται ως παραγωγική σχολή ενώ σύμφωνα με το άρθρο 129 του ίδιου Κώδικα για τους Λιμενοφύλακες από την κατάταξή τους στη Σχολή Δόκιμων Λιμενοφυλάκων εφαρμόζονται ανάλογα οι εκάστοτε ισχύουσες για τους Υπαξιωματικούς του Λ.Σ. διατάξεις, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στον Κώδικα αυτόν. Κατά τη γνώμη θα πρέπει να καταργηθούν όλες οι ανωτέρω διατάξεις και στο άρθρο 33 του ΚΠΔ να προστεθούν ως γενικοί ανακριτικοί υπάλληλοι ΑΠΑΝΤΕΣ οι απόφοιτοι παραγωγικών σχολών Λ.Σ.