Αρχική Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΆρθρο 2 ΣτελέχωσηΣχόλιο του χρήστη Σπυριδούλα Τριανταφύλλου | 28 Νοεμβρίου 2009, 20:00
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμες κυρίες, κύριοι, Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το βήμα και να μοιραστώ μαζί σας τις προτάσεις μου: • Θα πρότεινα το εν λόγω γραφείο να μετονομαστεί σε "Γραφείο Σχέσεων Πολίτη - Αρχών" γιατί ο τίτλος που προτείνεται είναι αρνητικά φορτισμένος. • Θεωρώ πως θα ήταν ιδιαίτερα βοηθητικό αν ο πολίτης είχε τη δυνατότητα να επικοινωνεί μέσω 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής με το γραφείο, καθώς και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όχι αποκλειστικά με το να προσέρχεται αυτοπροσώπως στις ώρες γραφείου. Χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες θα μπορεί να έχει και online ενημέρωση για την πορεία της καταγγελίας του. • Προτείνω να στελεχώνεται το Γραφείο και από Κοινωνικούς Επιστήμονες (Ψυχολόγους, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Κοινωνιολόγους κτλ), ώστε η κάθε περίπτωση να προσεγγίζεται πολύπλευρα μέσα από μία εξατομικευμένη και συγχρόνως ανθρωπιστική πλευρά και όχι αποκλειστικά νομική και αποστειρωμένη. Παράλληλα, θα πρέπει να προβλέπεται και η συμμετοχή ενός εκπροσώπου των υπαλλήλων-εργαζομένων για να εξασφαλίζεται η ισορροπία. • Το συγκεκριμένο μέτρο θα αποδώσει πολύ περισσότερο αν οι εργαζόμενοι στα Σώματα Ασφαλείας επιμορφώνονταν σε θέματα Κοινωνικών Δεξιοτήτων στο χώρο εργασίας, Δικαιωμάτων του Πολίτη και Δεξιοτήτων Επικοινωνίας. • Παράλληλα, όλα τα Σώματα Ασφαλείας θα πρέπει να στελεχωθούν με Κοινωνικούς Επιστήμονες, για τη συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη των εργαζομένων, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας τους, που απαιτούν άμεση, καθημερινή επαφή με τον πολίτη, καταστάσεις αυξημένης πίεσης και stress, διευθέτηση συγκρούσεων και διατήρηση των ισορροπιών. Η τελευταία προκήρυξη της ΕΛ.ΑΣ. για πρόσληψη Ψυχολόγων περιορίστηκε στις 15 θέσεις για όλη την Επικράτεια, αριθμός που δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών και δεν επιτρέπει εξατομικευμένη παρέμβαση, δεδομένου του πλήθους των εργαζομένων. • Με την ευκαιρία, θα ήθελα να επισημάνω πως οι προσλήψεις Επιστημονικού Προσωπικού στην ΕΛ.ΑΣ θα πρέπει να πάψουν να γίνονται με τον τρόπο που έχει καθιερωθεί. Δεν υπάρχει λόγος να υποβάλλονται όλοι οι υποψήφιοι σε τριήμερες υγειονομικές και ψυχοτεχνικές εξετάσεις. Πρόκειται για αλόγιστη χρήση χρημάτων και ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και άσκοπή έκθεση σε ακτινοβολία (ακτινογραφία θώρακος). Είναι πολύ πιο πρακτικό να υπολογίζονται τα μόρια των υποψηφίων και να καλούνται σε εξετάσεις μόνο όσοι είναι διοριστέοι. Και κυρίως, οι υγειονομικές αυτές εξετάσεις θα πρέπει να περιοριστούν σε αυτές που ισχύουν για το διορισμό όλων των δημοσίων υπαλλήλων και όχι να προβλέπονται όρια π.χ. μυωπίας, εφόσον οι εν λόγω θέσεις δεν αποτελούν θέσεις μάχιμου προσωπικού και δεν απαιτούν επιπλέον φυσική ικανότητα από το μέσο δημόσιο υπάλληλο. Πρόκειται για αδικαιολόγητη κοινωνική αδικία! Επίσης, η προκήρυξη θα πρέπει να είναι σαφής και να μην αφήνει περιθώρια αμφιβολίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μοριοδοτείται π.χ. το συγγραφικό έργο. Να ενταχθούν και αυτές οι θέσεις εργασίας στην αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ. • Κλείνοντας, θα ήθελα να προτείνω να καθιερωθεί ένας αντίστοιχος φορέας σε όλα τα υπουργεία, ένα «Γραφείο Σχέσεων Πολίτη-Αρχής», όπου ο πολίτης θα μπορεί να καταγγέλλει τις ανάρμοστες συμπεριφορές των δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα, και να προστατεύεται με αυτό τον τρόπο από την αυθαιρεσία σε όλες του τις συναλλαγές με το δημόσιο (Υγεία, Εφορία, ΚΕΠ, Δήμος, κτλ). Η αυθαιρεσία δεν συναντάται μόνο στους εργαζομένους του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Να μπορεί εύκολα και γρήγορα ο πολίτης να απευθύνεται στο αντίστοιχο γραφείο ανάλογα με το Υπουργείο και να ενημερώνεται για τα δικαιώματά του, για την πορεία της καταγγελίας του και του αιτήματός του. Με τον τρόπο αυτό θα συνειδητοποιήσουν οι κ.κ. δημόσιοι υπάλληλοι πως προσφέρουν υπηρεσίες στον πολίτη και πως γι’ αυτό το λόγο και μόνο πληρώνονται και ασφαλίζονται κάθε μήνα. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για όσα δεσμεύεστε να κάνετε για όλα αυτά και εκ των υστέρων αφού διαβάσατε με προσοχή όλο αυτό το κείμενο και έχετε φτάσει σε αυτή την αράδα..