Αρχική Σύσταση Ελληνικής ΑκτοφυλακήςΆρθρο 2 ΑποστολήΣχόλιο του χρήστη Νίκος Ν. | 13 Δεκεμβρίου 2010, 22:57
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Eπί της παραγράφου 6.γ. προτείνεται τροποποίηση του όρου ",...τη διερεύνηση των ναυτικών ατυχημάτων,..." με τον όρο ",...τη διενέργεια των απαιτούμενων διαδικασιών για τον προσδιορισμό υπαιτιότητας και απόδοσης ευθυνών επί ναυτικών ατυχημάτων,...". Η αρμοδιότητα "διερεύνηση ναυτικών ατυχημάτων", όπως άλλωστε καθορίζεται στην υπό ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο Κοινοτική Οδηγία 2009/18/ΕΚ αφορά σε επιστημονική ανάλυση και επεξεργασία από εξειδικευμένο προσωπικό στοιχείων ναυτικών ατυχημάτων σε διεθνές επίπεδο προς εξαγωγή τεκμηριωμένων συμπερασμάτων και προτάσεων για τροποποίηση ή αλλαγή στο ισχύον σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ασφάλειας ναυσιπλοΐας, ενώ δεν πρέπει να συγχέεται, όπως άλλωστε αναφέρεται στο ίδιο το κείμενο της Οδηγίας, με οποιαδήποτε διοικητική ή δικαστική διαδικασία διερεύνησης και απόδοσης ευθυνών (π.χ. ΑΣΝΑ, ποινικές ή άλλες διώξεις κλπ.). Άλλωστε η εν λόγω Οδηγία, η οποία τίθεται σε ισχύ εφαρμογής τον Ιούνιο του 2011, προβλέπει την υπαγωγή των αρμοδιοτήτων διερεύνησης ατυχημάτων σε αμερόληπτο διοικητικά αυτόνομο Οργανισμό στελεχωμένο με εξειδικευμένα στελέχη, ο οποίος θα είναι ανεξάρτητος από αρμοδιότητες και δομές που μπορούν να προκαλούν συγκρουόμενα συμφέροντα. Είναι προφανές, ότι ο εν λόγω Οργανισμός δεν μπορεί να υπαχθεί στην Ελληνική Ακτοφυλακή, καθώς αφενός δεν συνάδει με τα αμιγώς επιχειρησιακά και ελεγκτικά της καθήκοντα και αφετέρου δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητος και αμερόληπτος εντός αυτής, δεδομένων συγκρουόμενων συμφερόντων (π.χ. έλεγχοι πλοίων στο πλαίσιο Flag και Port State Control)