Αρχική Σύσταση Ελληνικής ΑκτοφυλακήςΆρθρο 1 Μετονομασία Λιμενικού Σώματος-ΥπαγωγήΣχόλιο του χρήστη ALEX | 14 Δεκεμβρίου 2010, 00:48
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
"Το Λιμενικό Σώμα, όπερ αποτέλεσε το λίκνον της ιδέας και της σημερινής θαυμαστής πραγματικότητας της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας, απέδειξε ότι δια της ακαταπονήτου εργατικότητας, της αφοσιώσεως και της δημιουργικής διαχειρίσεως των θεμάτων της ναυτιλίας κατέστη άξιον των προσδοκιών της ιδρύσεώς του και επετέλεσε εις το ακέραιο την αποστολή του" ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΩΤΙΑΔΗΣ "Τα όργανα της Υπηρεσίας του ΥΕΝ, της τε κεντρικής και περιφερειακής εν τω συνόλω, κατά την περίοδο της ιστορικής υπό την ξενική κατοχήν εθνικής δοκιμασίας αλλά και πρότερο, κατέδειξαν ότι έχουν πλήρη συνείδησιν της σπουδαιότητας των σκοπών τους οποίους το κράτος επιδιώκει εις τον ΕΙΔΙΚΟ αυτόν τομέα" ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΒΡΑΑΜ "Πέποιθα ότι το Λιμενικό Σώμα προσφέρει ανεκτιμήτους υπηρεσίας προς την ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και συντελεί εις την αναγνώριση του ουσιαστικού έργου όπερ επιτελεί χάρις εις τα καταβαλλόμενας υπό των στελεχών του αόκνως προσπαθείας" ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ "Ο υπέρμετρος ζήλος και η άοκνος φιλοπονία ήτις επεδείχθη παρ' υμών εις μίαν αποφασιστική καμπήν εξελίξεως της μεγάλης ναυτιλίας μας, πιστεύω ακραδάντως ότι συντείνουν ουσιωδώς εις την αντιμετώπιση της δημιουργηθείσης εκ της αλματώδους αναπτύξεως προσθέτου ευθύνης του διοικητικού της ναυτιλίας κλάδου" ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ Τα ανωτέρω για τους Έλληνες Στρατιωτικούς αποτελούν τη μόνη αλλά και ουσιαστική ανταμοιβή. Το εν λόγω νομοσχέδιο απεγδύει και απαξιώνει ένα στρατιωτικά συντεταγμένο σώμα, η φιλοσοφία και η προοπτική του οποίου είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και τον Έλληνα πολίτη και την οποία είχαν εμπνευστεί ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Γεώργιος Σακαλής και ο Κωνσταντίνος Μπούκας. Είχαν αντιληφθεί ότι ο προορισμός αυτού του φορέα είναι ΕΙΔΙΚΟΣ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΣ για την εθνική κυριαρχία και ασφάλεια, τη δημόσια τάξη και συμφέρον, την κοινωνική συνοχή, την οικονομική ευημερία, τη συνέχεια, αποτελεσματικότητα και αρτιότητα ως προς τη δομή, την ιεραρχία και την ενιαία διαχείριση σε ειρηνική και πολεμική περίοδο. Γιατί η η Ελλάδα είναι θάλασσα και η θάλασσα δεν είναι στεριά. Δεν μπορεί συνεπώς αυθαίρετα εννοιολογικώς να επεκτείνεται ο όρος αστυνομία, ασφάλεια και φύλαξη από τη στεριά στη θάλασσα. Στο δε ουσιαστικό αμυντικό σχεδιασμό της χώρας συνιστά η προστασία της Ελληνικής σημαίας. Η θεσμική πρωτοβουλία κατάρτισης του εν λόγω νομοσχεδίου δεν ανήκει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Υφίστανται θεσμοθετημένες διατάξεις που καθορίζουν ότι το Λιμενικό Σώμα και οι υπηρεσίες του ανήκουν στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Το νομοσχέδιο αγνοεί και αποσυνθέτει θεμελιώδεις αρχές της σύγχρονης διοίκησης και διαχείρισης, των εθνικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών, της πραγματικότητας και της κοινής λογικής. Η ναυτιλιακή διοίκηση, ως υλοποίηση και εφαρμογή τον στόχων της ναυτιλιακής πολιτικής είναι έννοια αδιαίτερη από την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, η οποία απαιτεί την αξιολόγηση ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ και ΤΕΧΝΙΚΩΝ κριτηρίων και συνιστώσων. Η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας είναι έννοια ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ από το πολυδιάστατο στοιχείο του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ στη θάλασσα. Αυτό έχει γίνει κατανοήτο από όλο και περισσότερες διοικήσεις κρατών, όπως της Μεγάλης Βρετανίας, όπου η Βρετανική Ακτοφυλακή νομοθετώντας ρυθμίζει θέματα ναυτικής εργασίας, τομέας που αποτελεί πλέον το αποκλειστικό εργαλείο για την ανταγωνιστικότητα της κάθε εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής και ταυτόχρονα αποτελεί αντικείμενο μελέτης ως όργανο ασφάλειας. Ακόμη και η Αμερικανική Ακτοφυλακή που ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ παρουσιάζει με τα δικά μας εθνικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και μεγέθη (geographic departmentalization structure, χώρα φορτίων και όχι πλοίων) τείνει να αναμιγνύεται στη ναυτιλιακή διοίκηση. Αλλά και σε κάθε περίπτωση κατακερματισμού των αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της σύγχρονης ολιστικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης των θεμάτων της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας απαιτείται η πρόβλεψη ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (interface) με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ωφέλειας και της παραγωγικότητας των διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων, συστημάτων και δομών διοίκησης. Αντίστοιχα, εάν όχι η συμμετοχή η παρακολούθηση ΚΑΘΕ διεθνούς και ευρωπαικού οργάνου που ενδέχεται να έχει συνέπειες έμμεσα ή άμεσα στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος κρίνεται ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ. Ετυμολογικά η λέξη "επωνυμία (επί του ονόματος)" δεν αρμόζει σε οποιοδήποτε φορέα της φύσης του Λιμενικού Σώματος. Χρήζει αντικατάστασης από τη λέξη "ονομασία". Το Λιμενικό Σώμα λειτουργεί στο πρότυπο κεντρικής υπηρεσίας και περιφερειακών αρχών. Για την αποτελεσματική λειτουργία ενός τέτοιου προτύπου, οι αρμοδιότητες, ο σχεδιασμός λήψης αποφάσεων, η δομή της ιεραρχίας, ο έλεγχος, η ανάληψη και η απόδοση ευθύνης ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να διαιρούνται. Επιπρόσθετα, νευραλγικής σημασίας αποτελεί για παράδειγμα ότι η εύρυθμη λειτουργία της ακτοπλοΐας (που δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και προστιθέμενη αξία για τη νησιωτική επιβίωση, συνοχή και ευημερία με τις αερομεταφορές) θα υπόκειται σε όλες τις συνέπειες μιας ενδεχόμενης παρατεταμένης απεργίας των υπαλλήλων. Στην περίπτωση αυτή, αλλά και γενικότερα σε συνθήκες ρουτίνας οι περιφερειακές αρχές πρέπει να δέχονται εντολές ιεραρχικώς δια της φυσικής τους ηγεσίας. Σε συνδυασμό με την εγγενή άσκηση αρμοδιοτήτων port and flag state control ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η δημιουργία αντίστοιχων επιτελικών διευθύνσεων που θα έχουν τον συντονισμό και την εποπτεία, τη θέση στόχων και την αξιολόγηση επιδόσεων σε θέματα αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Στο ίδιο πλαίσιο, η Διεύθυνση Ελέγχου Πλοίων στο ίδιο πλαίσιο πρέπει να προαχθεί σε Κλάδο. Στον προσδιορισμό της έννοιας της τοπικής αρμοδιότητας ο θαλάσσιος χώρος ευθύνης του Λιμενικού Σώματος χρήζει διευκρίνησης στο ίδιο άρθρο και όχι να συνάγεται από την ερμηνεία και αναφορά των λοιπών άρθρων, ενώ δεν διατυπώνεται ρητώς η αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία. Για τα σύγχρονα οικονομικά δεδομένα δεν μπορεί να προκρίνεται ως αναπτυξιακή στρατηγική η διάλυση και όχι η ενίσχυση ενός φορέα που ανταποκρίθηκε και ανταποκρίνεται στον προορισμό του και στηρίζει τη μόνη ουσιαστική και καθαρή υπό την οικονομική έννοια πλουτοπαραγωγική πηγή χώρας. Δεν υπάρχει πολυτέλεια πόρων για αχρήστευση της υφιστάμενης τεχνογνωσίας και κουλτούρας και κατασπατάληση σε σχέση με τα οικονομικά οφέλη ενός νηολογίου, όπως του ελληνικού. Το Λιμενικό Σώμα θα μπορούσε να παρομοιασθεί με ένα Κολοσσό, που στηρίζεται σε δύο ... πόδια. Ως προς τα λοιπά θέματα δεν υφίσταNται ουσιαστικές και καινοτόμες αλλαγές.