Αρχική Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΆρθρο 5 Έναρξη ΙσχύοςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ | 1 Δεκεμβρίου 2009, 18:27
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γειά σας. Ανεξάρτητα από τη σκοπιμότητα και τη δικαιολογιτική βάση κάτω από την οποία τίθεται σε δημόσια διαβούλευση το προτεινόμενο σχέδιο Π.Δ. τη χρονική αυτή στιγμή, έχω να παρατηρήσω τα εξής: Γενικές Παρατηρήσεις: Ο νέος αυτός θεσμός προσιδιάζει στον θεσμό του OMBUDSMAN που έχει υιοθετηθεί από δεκαετίες και πλέον σε κράτη της Ε.Ε., όπως Σουηδία,Φιλανδία, Δανία, Νορβηγία κ.α., με σημαντικές όμως διαοροποιήσεις, όπως: Δεν είναι μονοπρόσωπο όργανο, αλλά τριμελής επιτροπή. Δεν έχει αρμοδιότητες δημοσίου κατηγόρου και δεν έχει εισαγγελικής φύσεως καθήκοντα.Δεν μπορεί να προσφύγει στην κυβέρνηση και την πολιτεία και να ζητήσει άμεσα αποζημίωση για τον παραπονούμενο πολίτη. Δεν μπορεί να διαμεσολαβήσει και να απευθύνει συστάσεις για επανόρθωση τησ βλάβησ που προξενήθηκε στον καταγγέλοντα, άμεσα.Δεν δίδει δημοσιότητα στις υποθέσεις, δεδομένου ότι η ειδική έκθεση που συντάσσει δεν υποβάλλεται στηυ Βουλή για επικρίσεις ή παρατηρήσεις στο έργο της, αλλά στον Υ.Π.ΠΟ.Υποκαθιστά εν μέρη την θεσμοθετημένη βάση του άρθρου 101α του συντάγματος (Ζ΄Ν ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΉ )Ανεξάρτητη διοικητική αρχή του Συνηγόρου τ.Πολίτη Ν. 2477/1997 Ουσιατικά πρόκειται για ένα όργανο, διαμεσολαβητή, για την ταχεία προώθηση της καταγγελίας κάθε πολίτη, στα θεσμικά όργανα επίλυσης και επιβολής κυρώσεων. Ειδικές Παρατηρήσεις: Στο τίτλο που έχει τεθεί στο άρθρο 1 θα πρέπει να τροποποιηθεί η λέξη "αντιμετώπισης" με τη λέξη "διαχείρισης", δεδομένου ότ, η ευρεία ένοια τησ λέξης αντιμετώπιση περιλαμβάνει, εκτός από την καταγραφή, εξέταση τησ καταγγελίας και την συνολική επίλυση (απατελεσματική αντίδραση)και εκδίκαση τησ υπόθεσης. Στην πραγματικότητα αυτό δεν συμβαίνει, διότι η διαδικασία που ακολουθείται, αφορά την προώθηση των καταγγελιών σε θεσμικά αρμόδια όργανα για την επίλυσή της (Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, Πειθαρχικά συμβούλια, ποινικά δικαστήρια), διαδικασίες, ωσ γνωστό χρονοβόρες. Το δικαίωμα της αναφοράς του πολιτη (καταγγελία) που πηγάζει από το άρθρο 10 του συντάγματος, θα πρεπει να γίνεταιοποσδήποτε εγγράφως, διότι τυχόν αποδοχή προφορικής ή τηλεφωνικής καταγγελίας θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα, αφού είναιδυσαπόδεικτοσ τρόπος εξακρίβωσης των καταγγελομένων. Σχετικά με το χρόνο υποβολής τησ καταγελίαςκαι τον αρθμό των καταγγελιών που μπορούν ναυπβληθούν από το ίδιο πρόσωπο για το ίδιο αντικείμενο-υπόθεση, αυτός θα πρέπει να προσδιορισθεί μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο και όχι μετά την παρέλευση μακρού χρονικύ διαστήματος, που εκ των περιστάσεων δεν θα μπορεί να διερευνηθεί επαρκώσ η υπόθεση τησ καταγγελίας, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί άπαξ (σχετ νομολογία) Ευχαριστώ για το χρόνο που αφιερώσατε για να διαβάσετε τις σκέψεις μου