Αρχική Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΆρθρο 1 Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών ΑυθαιρεσίαςΣχόλιο του χρήστη ΠΟΑΣΥ | 1 Δεκεμβρίου 2009, 22:06
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ (ΠΟΑΣΥ) (ΠΟΑΞΙΑ) Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2009 Αριθ. Πρωτ.: 900/9/5 Προς: Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ Μιχάλη Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας», καταθέτουμε σήμερα τις δικές μας απόψεις , διατυπώνοντας όμως δημοσίως την αταλάντευτη θέση μας ότι ο νεωτερισμός της ανοικτής διαβούλευσης θεμάτων που αφορούν το αστυνομικό προσωπικό και την ασφάλεια γενικότερα της χώρας μας, δεν μπορεί προφανώς να υποκαταστήσει και να υπερακοντίσει το θεσμικό διάλογο με τους συνδικαλιστικούς φορείς των οικείων χώρων που αφορούν τα υπό διαβούλευση νομοθετήματα, με συγκεκριμένες καταληκτικές δεσμεύσεις και θέσεις ως απόρροια του δια ζώσης διαλόγου . Άλλως οδεύουμε στην τακτική του παράλληλου μονολόγου. Ειδικότερα έχουμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα: Η φιλοσοφία του παρόντος ΠΔ κινείται στη σωστή κατεύθυνση, όπως την είχαμε διατυπώσει και προ διετίας, με την πρότασή μας για τη σύσταση γραφείου διερεύνησης καταγγελιών και παραπόνων, όπου επιδιώκαμε τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης αρχής που θα εγγυούταν αφενός τα δικαιώματα των συναδέλφων μας, αφετέρου δε την ουσιαστική διερεύνηση των υποθέσεων, χωρίς δηλαδή να εξακολουθούν να υπάρχουν περιθώρια υπονοιών περί συγκάλυψης λόγω «συναδελφικής αλληλεγγύης», για λόγους δήθεν «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος» ή του γοήτρου της όποιας υπηρεσίας. Κυρίαρχα τονίζουμε όμως ότι εάν δεν ενισχυθούν και αναβαθμισθούν ποιοτικά οι υφιστάμενες λειτουργίες της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων και της Υποδιεύθυνσης Διοικητικών Εξετάσεων δεν μπορούμε να προσδοκούμε κανένα θετικό αποτέλεσμα . Εμμέσως πλην σαφώς , από την αιτιολογική έκθεση του εν λόγω ΠΔ διαχέεται μομφή ανεπάρκειας για τη λειτουργία των υπηρεσιών αυτών, από τις οποίες πρέπει να ζητηθούν συγκεκριμένες προτάσεις για να αντιμετωπισθούν οι όποιες δυσλειτουργίες . Επ΄ αυτού θα ήταν σημαντική η δημόσια τοποθέτηση των προϊσταμένων των υπηρεσιών αυτών ή των εκπροσώπων τους για το υπό θέσπιση ΠΔ , κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει . Δεύτερη σημαντική παρατήρηση αφορά τη συγκρότηση της αρμόδιας Εισηγητικής Επιτροπής, καθώς έτσι όπως προτείνεται υπάρχουν πολλά περιθώρια για νέες αμφισβητήσεις του ρόλου της. Δεν πρέπει να υπάρχει εξάρτηση των μελών της καθ’ οιονδήποτε τρόπο , με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη . Τα μέλη της αντί να ορίζονται από τον εκάστοτε υπουργό, πρέπει να επιλέγονται από την αρμόδια Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή προκειμένου να διασφαλιστεί κατ’ αυτόν τον τρόπο η ανεξαρτησία της λειτουργίας του . Επιπλέον, η Εισηγητική Επιτροπή πρέπει να διευρυνθεί με τη συμμετοχή εκπροσώπου του Δικηγορικού Συλλόγου ή και άλλων φορέων. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, επειδή το ζητούμενο είναι η ανεξαρτησία του οργάνου διερεύνησης των όποιων καταγγελιών, ως συνδικαλιστικοί φορείς δεν ζητήσαμε καν τη δική μας συμμετοχή, σε αντίθεση με τη δηλωμένη θέση μας για συμμετοχή π.χ. στα υπηρεσιακά συμβούλια. Τούτων δοθέντων, η στέγαση και μόνο του Γραφείου σε εγκαταστάσεις εκτός υπουργείου και αστυνομικών υπηρεσιών (άρθρο 1), προφανώς δεν διασφαλίζει από μόνη της την ανεξάρτητη λειτουργία του, παρά το γεγονός ότι καθιστά πράγματι πιο εύκολη και φιλική στον πολίτη την προσέλευσή του. Για τους πολίτες από την άλλη πλευρά, πρέπει να καθορισθούν χρονικά όρια ,καθώς πουθενά δεν γίνεται λόγος για τις προθεσμίες εντός των οποίων μπορούν να καταγγέλλουν συμβάντα στο Γραφείο για να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη διαδικασία. Συνεχίζοντας επισημαίνουμε και τις ετήσιες εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη για τη λειτουργία της Αστυνομίας, με χαρακτηριστική αυτή του έτους 2008 που είναι καταπέλτης. Υπήρξε συμμόρφωση στις υποδείξεις της Ανεξάρτητης αυτής Συνταγματικής Αρχής και αν όχι γιατί; (Ως γνωστόν, κάθε χρόνο οι εκθέσεις επαναλαμβάνονται). Έχοντας αυτό το δεδομένο, ας εξεταστούν οι αιτίες του φαινομένου, οι οποίες και να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψη για την ουσιαστική λειτουργία του συγκεκριμένου Γραφείου και όχι μόνο για την τυπική προσαρμογή μας ως Χώρας στα όσα ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Από πλευράς μας, υπάρχει προβληματισμός για τη μικρή ανταπόκριση πολιτών και ενστόλων (αστυνομικών –πυροσβεστών –λιμενικών) στη διαβούλευση μέσω διαδικτύου. Τέλος, τονίζουμε ότι αυτό το ώριμο και παραγωγικό αίτημα των Ομοσπονδιών μας, πρέπει να συνοδευθεί ταυτόχρονα από δομικές θεσμικές αλλαγές για την επανίδρυση της Αστυνομίας εάν θέλουμε να διασφαλισθεί πράγματι η καινοτόμος αξία του . Για την Ε.Γ. της Π. Ο. ΑΣ. Υ. Για την ΠΟΑΞΙΑ Ο Πρόεδρος Ο Γεν Γραμματέας Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Χρ. ΛΑΖΟΣ Παν. ΓΕΩΡΓΑΤΖΗΣ Δημ. ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάν.