Αρχική Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοίαΆρθρο 01: Παροχή υπηρεσιών από ένοπλους ιδιώτες φρουρούςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ | 21 Δεκεμβρίου 2011, 13:12
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
21 Δεκεμβρίου 2011 Προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Γραφείο κ. Υπουργού Ενταύθα Κύριε Υπουργέ Σχέδιο Νόμου για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας από ένοπλους ιδιώτες φρουρούς σε εμπορικά πλοία Αναφερόμενοι στο παραπάνω σχέδιο νόμου, επί του οποίου καλούμεθα, με την ως άνω επιστολή σας, να διατυπώσουμε τις παρατηρήσεις και προτάσεις μας, σας γνωρίζουμε ότι αυτές συνοψίζονται στα ακόλουθα: Πάγια θέση τη Ομοσπονδίας μας είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα φέρουν όπλα οι ναυτεργάτες στα πλοία, προς την οποία συμφωνεί και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (ITF). Με δεδομένο το επίπεδο κινδύνου, ιδιαίτερα σε περιοχές υψηλού κινδύνου, τα πλοία – εφ΄όσον αυτό προβλέπεται από εθνική νομοθεσία – θα μπορούν να επιβιβάζουν ένοπλο στρατιωτικό προσωπικό του Κράτους σημαίας, για την διέλευση σε ολόκληρη την περιοχή, όπου υφίσταται σημαντικός κίνδυνος εκδήλωσης πειρατείας. Αναφορικά με την χρησιμοποίηση ιδιωτών ενόπλων φρουρών, η θέση της ΠΝΟ είναι αντίθετη, δεδομένου ότι – όπως προαναφέραμε – η παροχή ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος στους ναυτεργάτες συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του Κράτους σημαίας. Θεωρούμε επίσης απαράδεκτο το γεγονός, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, της ποινικοποίησης των καθηκόντων του Πλοιάρχου, που εισάγει μια πρόσθετη αιτία ποινικών ευθυνών στις ήδη προβλεπόμενες, οι οποίες αποτελούν συνέχιση της αντίληψης περί Πλοιάρχου – εξιλαστήριου θύματος και για αυτά ακόμη τα περιστατικά, που προέρχονται από τυχαία ή ανωτέρας βίας συμβάντα. Για τους λόγους αυτούς κύριε Υπουργέ, έχουμε τη γνώμη ότι με την παρουσία ενόπλων φρουρών στα πλοία δεν αντιμετωπίζεται η μάστιγα της πειρατείας και η προστασία των ναυτεργατών για ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση του ελληνικού κράτους, αντίθετα αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων, ενώ παράλληλα ασκείται ψυχολογική βία στους ναυτεργάτες από την παρουσία των φρουρών αυτών. Πιστεύουμε, τέλος, ότι η διεθνής έννομη τάξη, όπως αυτή εκφράζεται στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα, δεν αντιμετώπισε μέχρι σήμερα την γενεσιουργό αιτία εκδήλωσης πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την περιοχή της Σομαλίας, πράγμα που έπρεπε να είχε επιδιώξει από την αρχή. Με τιμή Γιάννης Χαλάς Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ