Αρχική Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοίαΆρθρο 01: Παροχή υπηρεσιών από ένοπλους ιδιώτες φρουρούςΣχόλιο του χρήστη Ναύτης | 21 Δεκεμβρίου 2011, 20:29
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ιδιαίτερα ακανθώδες το ζήτημα της πειρατείας σήμερα και πολλά τα εμπλεκόμενα αντικείμενα (π.χ. δίκαιο σημαίας, χωρικά ύδατα, ναυτεργατικό δίκαιο, διεθνές ποινικό, ναυτική ασφάλιση κλπ) και δεν είναι δυνατό να προχωρήσει αβασάνιστα η Κυβέρνηση σε θεσμίσματα με προβληματισμούς παρόμοιου εύρους, χωρίς να διαθέτει απαντήσεις για κάθε ανακύπτον θέμα. Ερωτάται, αν υπάρχει συνολική δράση σε επίπεδο Ε.Ε. και διεθνών οργανισμών, αν υφίστανται αντίστοιχες ρυθμίσεις σε Κράτη με ανεπτυγμένη ναυσιπλοΐα, αν έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς και αν έχουν σταθμισθεί επίσημα οι κίνδυνοι και τα οφέλη ενός τέτοιου νομοθετήματος στην περίπτωση της ελληνικής ναυτιλίας. Αν έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη, θα ήταν χρήσιμο, να δημοσιευθεί αρμοδίως. Άλλα θέματα είναι τα εχέγγυα της εκπαίδευσης των φρουρών, η φύση και το καθεστώς εργασίας τους και η οργανική–ιεραρχική θέση τους στο πλοίο ιδίως σε σχέση με τους αμιγώς ναυτικούς εργαζομένους, η μη υποχρέωση των τελευταίων να φέρουν και να χρησιμοποιήσουν όπλα κ.ο.κ. Θα πρέπει επίσης, να καταστεί ρητώς σαφές στο παρόν νομοσχέδιο, ποία είναι (ιεραρχικώς τεθειμένα), τα προστατευόμενα έννομα αγαθά, τα οποία προτίθεται να προασπίσει η Κυβέρνηση. Αν δηλωθεί επίσημα, οτι προεξάρχει η ασφάλεια των ναυτικών, αυτής των πλοίων και εμπορευμάτων και το νομοσχέδιο τελικώς προχωρήσει στην εφαρμογή του, τότε θα πρέπει να εμπλουτισθεί με έναν επιπλέον όρο, ο οποίος υπό τις συνθήκες του παρόντος νομοσχεδίου, όχι μόνο καθίσταται περισσότερο απο ποτέ απαραίτητος, αλλά και δικαιώνει χρόνιο αίτημα των ναυτικών μας, ήτοι: Όποιος αιτείται την έκδοση άδειας τοποθέτησης φρουρών σε πλοίο, θα πρέπει προηγουμένως να έχει προσλάβει ιατρό πλοίου και το πλοίο να διαθέτει καταλλήλως διαμορφωμένο χώρο ιατρείου, εφοδιασμένον με το απαραίτητο ιατροφαρμακευτικό υλικό, για την εύρυθμη λειτουργία του. Η εποπτεία της υποχρεωτικής πρόσληψης ιατρού πλοίου και της λειτουργίας ιατρείου πλοίου, θα πρέπει να ανατίθεται σε όργανα διυπουργικού φορέα (π.χ. Υπουργείου Ναυτιλίας & Υπουργείου Υγείας), η έγκριση του οποίου, θα αποτελεί την αφετηρία της διαδικασίας έκδοσης άδειας του παρόντος νομοσχεδίου.