Αρχική Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοίαΆρθρο 02: Όροι και προϋποθέσεις έκδοσης άδειαςΣχόλιο του χρήστη Απόστολος Β | 2 Ιανουαρίου 2012, 02:12
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Από την διατύπωση της παραγράφου 8 του άρθρου 2 φαίνεται καθαρά ότι η πολιτεία πολύ σωστά θέλει να βάλει κριτήρια στην επιλογή – πιστοποίηση των ιδιωτών ενόπλων φρουρών. Θεωρώ πολύ σωστή και προνοητική τη διάταξη. Είμαι σίγουρος ότι θα αυτοί που θα τα πληρούν θα εμπνεύσουν με την εκπαίδευσή τους , τα προσόντα τους, την συμπεριφορά τους και την αποτελεσματικότητά τους τα πληρώματα και τους υπευθύνους ασφαλείας των εταιρειών (DPAs) και δεν θα διαταράξουν την ομαλή ζωή στο πλοίο, ούτε θα θέσουν σε κίνδυνο το πλοίο ή την εταιρεία ή τη σημαία. Όταν θα διαμορφωθούν τα κριτήρια, θα επιθυμούσα μάλιστα και την έκδοση ατομικής αδείας για κάθε ένοπλο φρουρό (με μητρώο, γνώση όλων των εκπαιδεύσεων – πιστοποιήσεων του,για τον οποίο θα μπορούσε να υπάρξει αναφορά ή και συσχέτιση με γεγονός για επαναξιολόγηση, ενδεχόμενη παρακολούθηση των οικείων του εάν επιδείξει ύποπτη συμπεριφορά διαρροής πληροφοριών κλπ) από την Αρχή για να εμπνεύσει έτσι εμπιστοσύνη στο πλήρωμα αλλά και να το σέβεται και η οποία θα ισχύει για όλα τα υπό Ελληνική σημαία πλοία. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο ερωτηματικό. Πως όλα τα παραπάνω θα εξασφαλίζονται για το προσωπικό εταιρείας που θα έχει εγκατασταθεί και θα λειτουργεί μόνιμα στην αλλοδαπή; Από το ISO της εταιρείας και τις Αρχές ασφαλείας της ξένης χώρας; Δεν πρέπει να είμαστε αφελείς. Θέλει προσοχή. Θα πρέπει να υπάρξει φίλτρο της πολιτείας και μάλιστα εξονυχιστικό. Γιατί; Απλούστατα φανταστείτε έναν Έλληνα ή και αλλοδαπό που δεν θα πληρεί τις προαναφερόμενες προυποθέσεις για πιστοποίηση στην Ελλάδα. Θα προβεί στη σύσταση εταιρείας με έδρα άλλη χώρα για να ξεκινήσει τις δραστηριότητές του και να αναλάβει δουλειές σε ελληνικής σημαίας πλοία. Θα οδηγηθούμε έτσι σε υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων από τις ιδιωτικές εταιρείες υπηρεσιών ασφαλείας ενόπλων φρουρών και τη διαφυγή εμπορικών δραστηριοτήτων από τη χώρα ως και… οικονομικών πόρων,εάν δεν υποχρεωθούν και αυτές οι εταιρείες να πληρούν τα ίδια κριτήρια. Συμπέρασμα: θα πρότεινα την συμπλήρωση της παραγράφου 8 ότι δηλ. τα εν λόγω κριτήρια θα πρέπει να έχουν διαμορφωθεί εντός π.χ. ενός χρονικού διαστήματος, μετά το οποίο θα πρέπει να τα πληρούν όλες οι εταιρείες και όλοι οι ένοπλοι φρουροί και να το αποδείξουν εντός π.χ. ενός ή δύο μηνών μετά την παρέλευση άκαρπα του οποίου θα ανακαλούνται αυτοδίκαια οι άδειές τους. Για τις εταιρείες που λειτουργούν στην αλλοδαπή ίσως θα πρέπει να είμαστε φειδωλοί και να εξασφαλισθεί το δημόσιο με κάποιον αντιπρόσωπό τους στην Ελλάδα, εάν αυτό δεν αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο, και νομίζω ότι δεν αντίκειται κατά το ανάλογο των Αναγνωρισμένων Οργανισμών που εξουσιοδοτούνται από την Ελλάδα να παρέχουν υπηρεσίες επιθεωρήσεων ασφαλείας σε πλοία και ναυτιλιακές εταιρείες.