Αρχική Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 48: Βαθμοί έως τους οποίους εξελίσσονται οι ΑξιωματικοίΣχόλιο του χρήστη ΒΑΓΓΕΛΗΣ | 14 Φεβρουαρίου 2013, 20:39
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ (ΠΕΡΙΚΛΗΣ 495 - 429 π.Χ. Ο ΕΠΙΦΑΝΕΣΤΕΡΟΣ ΑΡΧΑΙΟΣ ΗΓΕΤΗΣ) ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ Κατά τα τον Θουκυδίδη σε ελεύθερη μετάφραση : Μεγάλη είναι η δύναμη του κράτους που ελέγχει την θάλασσα. Ακόμα και μέσα σ' αυτήν την οικονομική κρίση μπορούμε να είμαστε περήφανοι για κάποια πράγματα. Ένα απ' αυτά είναι το Πολεμικό Ναυτικό μας. Σε μια παγκόσμια λίστα με τα ισχυρότερα Ναυτικά στο κόσμο το Π.Ν. κατέχει την 6η θέση, είμαστε μετά τις Η.Π.Α., Βρετανία, Ισραήλ, Καναδά, Ιαπωνία ενώ η Τουρκία βρίσκεται στην 24η θέση. Το άλλο Ναυτικό τούτης της χώρας είναι το Εμπορικό Ναυτικό, όσο γι' αυτό η ελληνική θέση ήταν και παραμένει στη πρωτιά της λίστας για γενιές ολόκληρες. Επί του θέματος, το Π.Σ. διαθέτει ένα στόλο οκτώ πλοίων, τα έξι από αυτά είναι ανοιχτής θαλάσσης και δύο μικρότερα που επιχειρούν στην Επικράτεια. Τα σκάφη του Π.Σ. είναι κατασκευασμένα για διάσωση - πυρόσβεση αλλά έχουν και πολλές άλλες δυνατότητες όπως πυρασφάλεια, περιπολία, αντιρύπανση κ.λ.π. Ο μικρός αυτός στόλος του Π.Σ. που επιχειρεί στην Επικράτεια είναι επανδρωμένος με ανθρώπινο δυναμικό που προέρχεται από επαγγελματίες του Εμπορικού Ναυτικού με πολυετή προϋπηρεσία και γνώση του αντικειμένου. Σημειωτέον δε, ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει δαπανήσει τίποτα για την εκπαίδευσή τους διότι τους προσέλαβε έτοιμους Αξιωματικούς από το Εμπορικό Ναυτικό. Ξεκινώντας από τον βαθμό του Ανθυποπυραγού και φθάνοντας μέχρι σήμερα στο βαθμό του Αρχιπυράρχου, από τα στοιχεία φαίνεται ότι (1) στους (5) καταλαμβάνει το βαθμό του Αρχιπυράρχου και οι υπόλοιποι αποστρατεύονται με τον ίδιο καταλητικό βαθμό. Η πρόταση για την αναδιάρθρωση του Π.Σ. είναι να καταργηθεί η Διεύθυνση Πλωτών Μέσων, να καταργηθεί ο βαθμός του Αρχιπυράρχου και καταλητικός να γίνει του Πυράρχου. Προτείνουμε να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο η Διεύθυνση Πλωτών Μέσων και όχι να συρρικνωθεί διότι αυτό θα έχει αρνητικά αποτελέσματα για το δημόσιο συμφέρον της χώρας μας με τα χιλιάδες νησιά και χιλιάδες πλοία που κινούνται και ελιμενίζονται, τους εκατομμύρια επισκέπτες της τουριστικής - επιβατικής ναυτιλίας, για την ασφάλεια των Λιμένων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ακόμη κάτι σημαντικό, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στο καθήκον, στις εξελίξεις που έρχονται άμεσα, όπως ΑΟΖ, πετρέλαια, φυσικό αέριο κ.λ.π. Να υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη από Οργανισμούς Λιμένων - Μαρίνες - Πλοία - Θαλαμηγούς. Σήμερα λοιπόν που φθάσαμε στο σημείο να μην ανταποκρινόμαστε με τον μισθό που παίρνουμε ούτε στις βασικές οικογενειακές μας υποχρεώσεις, καλούμαστε να δεχτούμε να μειωθεί ο βαθμός που μέχρι σήμερα δικαιούμαστε για να ανακάμψει η Πατρίδα. Θεωρούμε ότι η Πατρίδα ανακάμπτει με αναβάθμιση και όχι με υποβάθμιση των υπηρεσιών. Η αναβάθμιση δεν είναι μόνο οι βαθμοί αλλά και οι υπηρεσίες που προσφέρει προς το καλύτερο ο κάθε βαθμός. Εάν είναι να δώσουμε και άλλα, να δώσουμε προκειμένου η Πατρίδα να αναστηλωθεί. Να δώσουμε αλλά όχι επιλεκτικά και με διάφορα τρικ που ακόμη και σήμερα άλλοι κερδίζουν και άλλοι χάνουν. Ας υπάρξει τουλάχιστον ισονομία για όλους (Βαθμολόγιο - Καταλητικός Βαθμός - Υποχρεώσεις - Μεταθέσεις κ.λ.π.). Συνεχίζοντας και βλέποντας τις υπό αναδιάρθρωση αρμοδιότητες του Π.Σ., ενδεικτικά αναφέρονται διασώσεις μέχρι και από σπήλαια (και βέβαια πρέπει να αναφέρονται). Δεν αναφέρεται όμως καν η θαλάσσια διάσωση - πυρόσβεση - λιμενικές ζώνες - παράκτιες ζώνες - νησιά. Δεν αναφέρεται η ναυτιλιακή και νησιωτική δραστηριότητα του Σώματος. Δεν αναφέρεται το κομμάτι τουρισμός - κρουαζιέρα - μαρίνες. Δεν αναφέρεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και των χώρων των λιμένων γενικότερα όταν για τις Εθνικές οδούς έχει γίνει μνεία. Στις υπό αναδιάρθρωση αρμοδιότητες του Σώματος δεν αναφέρεται πυρασφάλεια σε ΑΟΖ και προγραμματισμό γενικότερα. Είμαστε μπροστά από γειτονική μας χώρα στη θαλάσσια πυρόσβεση που μόλις πριν από 2 χρόνια απέκτησε ένα πυροσβεστικό σκάφος και λανσάροντάς το βοήθησε να αυξηθεί η τουριστική κρουαζιέρα κατά 50%. Αν λοιπόν κοστίζει ο βαθμός του Αρχιπυράρχου, να το υποστούμε αλλά να δούμε πραγματικά ανάλογες πράξεις για όλους τους Αξιωματικούς του Σώματος. Οι πλέον αδικημένοι Αξ/κοί του Σώματος είναι οι Πλοηγοί Κυβερνήτες και Πλοηγοί Μηχανικοί, διότι ενώ ζητείται Δίπλωμα και προϋπηρεσία, δεν αναγνωρίζεται πλήρως όπως σε άλλα Σώματα και Υπηρεσίες όπως ΣΔΟΕ και Λιμενικό Σώμα. Μέχρι το βαθμό του Πυράρχου εκτελούν φυλακές και εναλλάσονται στις φυλακές με τον Ανθυποπυραγό. Από το βαθμό του Ανθυποπυραγού μέχρι και του Πυράρχου έχουν συνεχείς μεταθέσεις (που έπρεπε να έχει λυθεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος - συνεχή έξοδα μεταθέσεων) όπου ο Πύραρχος μπορεί να αντικαταστήσει Ανθυποπυραγό. Οι Πλοηγοί Κυβερνήτες ασκούν Διοίκηση με όλες τις υποχρεώσεις αυτής. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει επιβαρυνθεί για την εκπαίδευσή τους όταν για άλλες κατηγορίες αξιωματικών όλων των Σωμάτων η εκπαίδευση είναι πολυδάπανη. Έχουν τις ίδιες κρατήσεις - εισφορές με τους Αξιωματικούς του Π.Σ. όποτε γιατί να καταργηθεί ο καταλητικός βαθμός σε ομοιόβαθμους Αξιωματικούς που έχουν καταβάλλει τις ίδιες εισφορές. Για την δικαίωση των ανωτέρω να αποφευχθεί η κατάργηση της Διεύθυνσης Πλωτών Μέσων και να παραμείνει ο καταλητικός βαθμός του Αρχιπυράρχου στις παραπάνω κατηγορίες Πλοηγών.