Αρχική Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 42: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικών (Διεύθυνση V)Σχόλιο του χρήστη mitsos | 15 Φεβρουαρίου 2013, 18:14
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τμήμα 1ο Προϋπολογισμού και σύνταξης αναφορών Στις αρμοδιότητες του τμήματος προτείνεται να αναγραφεί επιπλέον: η τήρηση του μητρώου δεσμεύσεων και η παροχή στοιχείων προϋπολογισμού προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Τμήμα 2ο Προελέγχου δαπανών και ειδικών λογαριασμών Στις αρμοδιότητες του τμήματος προτείνεται να περιλαμβάνονται οι αναφερόμενες υπό στοιχεία α, ε, στ, ζ, η του εξεταζόμενου σχεδίου νόμου περί αναδιοργάνωσης, καθώς και να προστεθούν νέες που επί του παρόντος ασκούνται από έτερα τμήματα διευθύνσεων ΑΠΣ και Διαχείρισης Χρηματικού. Συνολικά, οι αρμοδιότητες του 2ου τμήματος προτείνεται να είναι οι ακόλουθες: α. Ο προέλεγχος και η αναγνώριση των δαπανών του Σώματος. (υφίσταται) β. Η ρύθμιση θεμάτων που έχουν σχέση με τις εκτός έδρας αποζημιώσεις του προσωπικού, αποζημιώσεις μελών συμβουλίου και επιτροπών και τα επιμίσθια των καθηγητών. (υφίσταται) γ. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος των τυχών λογαριασμών του Π.Σ. (υφίσταται) δ. Η ρύθμιση θεμάτων σχετικών με μισθώματα ακινήτων, με λογαριασμούς των οργανισμών κοινής ωφέλειας ή άλλων παρόχων σχετικών υπηρεσιών και η διαβίβαση των σχετικών δικαιολογητικών στην αρμόδια υπηρεσία για έλεγχο. (υφίσταται) ε. Η μέριμνα για την εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων που αφορούν τροχαία ατυχήματα και λοιπές αποζημιώσεις εκτός αυτών που αφορούν αποδοχές και η έκδοση καταλογιστικών αποφάσεων. (υφίσταται) στ. Ο έλεγχος και η διαβίβαση στην Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου που αφορά την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων των επί θητεία προσωπικού καθώς και των συμβασιούχων του Σώματος. (υφίσταται και εμπλουτίζεται) ζ. Το τμήμα Οδοιπορικών και Οριστικών Εξόδων της Διαχείρισης Χρηματικού μαζί με τις αρμοδιότητές. (νέα αρμοδιότητα) η. Παρακολούθηση του νομικού πλαισίου δαπανών και οδοιπορικών εξόδων καθώς και η τήρηση στατιστικών στοιχείων χρηματικών ενταλμάτων. (νέα αρμοδιότητα) Τμήμα 3ο Λογιστικό και Εκτέλεσης Προϋπολογισμού Οι αρμοδιότητες ως έχουν στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου. Τμήμα 4ο Προμηθειών Οι αρμοδιότητες ως έχουν στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου. Τμήμα 5ο Διαχείρισης Υλικού και αποθηκών Οι αρμοδιότητες ως έχουν στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου Τμήμα 6ο Αποδοχών και ασφάλισης πυροσβεστικού προσωπικού (νέο τμήμα). α. Παρακολούθηση και εφαρμογή των διατάξεων περί μισθολογίου πυροσβεστικού προσωπικού και η έκδοση των σχετικών εγκυκλίων και διαταγών και η ενημέρωση αυτού. β. Η ρύθμιση των συνταξιοδοτικών υποθέσεων του Πυροσβεστικού προσωπικού. γ. Η ρύθμιση θεμάτων αναγνώρισης προϋπηρεσίας του Πυροσβεστικού προσωπικού. δ. Ρύθμιση θεμάτων μισθολογικών προαγωγών του Πυροσβεστικού Προσωπικού και η έκδοση σχετικών διαταγών (μεταφορά αρμοδιότητας από το πρώτο και δεύτερο τμήμα της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων). ε. Ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων 6ο τμήματος συντάξεων και αποστράτων της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων με αντίστοιχη κατάργηση. στ. Ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων τμήματος μισθολογίου της διαχείρισης χρηματικού με τις αρμοδιότητες του με αντίστοιχη κατάργηση. ζ. Η παρακολούθηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας και της λειτουργίας των ασφαλιστικών φορέων του ανωτέρω προσωπικού. η. Η υποβολή εισηγήσεων για την βελτίωση των πάσης φύσεως αποδοχών, αποζημιώσεων και αμοιβών του Πυροσβεστικού Προσωπικού. θ. Το τμήμα μισθολογίου είναι επίσης αρμόδιο για τον έλεγχο των προϋποθέσεων χορήγησης και διακοπής της μισθοδοσίας, την έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων, την επεξεργασία προς εκκαθάριση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν δικαιώματα του προσωπικού για την τακτοποίηση ασφαλιστικών υποχρεώσεων. ι. Την έκδοση απόφασης και την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν κατασχέσεις και διατροφές για το σύνολο του προσωπικού. Τμήμα 7ο Αποδοχών και ασφάλισης πολιτικού προσωπικού (ΠΠΥ, ΙΔΑΧ, ΙΔΟΧ και μόνιμο πολιτικό προσωπικό) (νέο τμήμα). α. Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν αποδοχές, αποζημιώσεις και κάθε είδους αμοιβές όλων των ως άνω κατηγοριών και η μέριμνα για την διενέργεια των σχετικών διαδικασιών. β. Η παρακολούθηση της ασφαλιστικής νομοθεσίας και της λειτουργίας των ασφαλιστικών φορέων του ανωτέρω προσωπικού. γ. Η υποβολή εισηγήσεων για την βελτίωση των πάσης φύσεως αποδοχών, αποζημιώσεων και αμοιβών του ανωτέρω προσωπικού. δ. Παρακολούθηση των υπηρεσιακών μεταβολών (ασθένειες, αποχή από την εργασία, μισθολογικά κλιμάκια) των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και καταχώρησή τους στο σύστημα για την έκδοση του μισθολογίου. (Αφορά μεταφορά και κατάργηση αρμοδιότητας της παραγράφου Γ του 3ου τμήματος της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων). ε. Η ρύθμιση θεμάτων αναγνώρισης προϋπηρεσίας του ανωτέρω προσωπικού καθώς και έκδοση σχετικών διαταγών για την μισθολογική εξέλιξή τους. στ. Η ρύθμιση των συνταξιοδοτικών υποθέσεων του ως άνω προσωπικού. ζ. Οι αρμοδιότητες των αντίστοιχων τμημάτων Πολιτικού Προσωπικού της Διαχείρισης Χρηματικού και του 6ου τμήματος της Διεύθυνσης Οικονομικών ενσωματώνονται στις αρμοδιότητες του 4ου τμήματος σε ότι αφορά αποδοχές. η. Υποβολή αναλυτικής περιοδικής δήλωσης ΑΠΔ. καθώς και τυχόν μεταβολές στο ΙΚΑ. θ. Το τμήμα μισθολογίου είναι επίσης αρμόδιο για τον έλεγχο των προϋποθέσεων χορήγησης και διακοπής της μισθοδοσίας, την έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων, την επεξεργασία προς εκκαθάριση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν δικαιώματα του προσωπικού για την τακτοποίηση ασφαλιστικών υποχρεώσεων. ι. Την έκδοση απόφασης και την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων που αφορούν κατασχέσεις και διατροφές για το σύνολο του προσωπικού. Τμήμα 8ο Διαχείριση Χρηματικού. Από τις αρμοδιότητες που απορρέουν από το ΠΔ 251/1997 στο τμήμα της Διαχείρισης Χρηματικού καταργείται το τμήμα Γραμματείας και Διοικητικής Υποστήριξης και παραμένουν οι αρμοδιότητες του Λογιστικού τμήματος. Όλες οι λοιπές αρμοδιότητες των τμημάτων Μισθολογίου και Οδοιπορικών Εξόδων της Διαχείρισης Χρηματικού έχουν ενσωματωθεί ως ανωτέρω στα τμήματα 2ο, 6ο και 7ο. Τμήμα 9ο Κοστολόγησης. Ως προτεινόμενες αρμοδιότητες του Τμήματος αυτού αναφέρονται οι κάτωθι: α. Η σύνταξη εκθέσεων οικονομικής επιβάρυνσης σε σχέδια Νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων και Υπουργικών Αποφάσεων, όπως αναφέρεται στο άρθρο 42 του προωθούμενου Σχέδιο Νόμου, επί της παρ. γ΄ για τις αρμοδιότητες του 1ου Τμήματος της Δνσης Οικονομικών. β. Κοστολόγηση, τήρηση – επεξεργασία κοστολογικών στοιχείων και σύνταξη κοστολογικών μελετών στα πλαίσια αξιολόγησης νέων δράσεων, λειτουργιών, προσλήψεων προσωπικού, ίδρυσης νέων Υπηρεσιών, προμήθειας και κόστους λειτουργίας ή συντήρησης νέου και υπάρχοντος κάθε είδους εξοπλισμού, εκπαιδευτικών προγραμμάτων κ.λ.π. γ. Σύνταξη απολογιστικών κοστολογικών μελετών, τήρηση – επεξεργασία απολογιστικών στοιχείων κόστους δράσεων και λειτουργιών στις οποίες εμπλέκεται το Πυροσβεστικό Σώμα (προσωπικό, μέσα κ.λ.π.) στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. δ. Αναλυτική κοστολόγηση παρεχόμενων υπηρεσιών – διευκολύνσεων προς τρίτους (Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς, νομικά και φυσικά πρόσωπα), για τον προσδιορισμό αντίστοιχων προστίμων ή καταλογισμών και οικονομικών τιμημάτων που θα πρέπει να καταβάλλονται από τους λήπτες των υπηρεσιών αυτών, στις περιπτώσεις που δεν αφορούν περιπτώσεις επείγοντος ή γενικότερα θέματα αρμοδιοτήτων του Πυροσβεστικού Σώματος. ε. Αναλυτική κοστολόγηση συμβάντων αρμοδιότητας Πυροσβεστικού Σώματος, για στατιστικούς και οικονομοτεχνικούς λόγους, για την αξιολόγηση και βελτίωση των σχεδίων – ενεργειών επέμβασης και την καλύτερη διαχείριση του εμπλεκόμενου προσωπικού και μέσων, καθώς και την παροχή συναφών στοιχείων σε δικαστικές αρχές ή ασφαλιστικές εταιρίες, ιδιώτες κ.λ.π. που έχουν έννομο συμφέρον. στ. Προτείνεται ακόμα όπως προβλεφθούν: • Η ρύθμιση ειδικότερων ή λοιπών θεμάτων με Υπουργικές Αποφάσεις. • Τυχόν ποσά που θα προκύψουν από επιβολή προστίμων ή τιμολόγηση παρεχομένων υπηρεσιών σε τρίτους να διατίθενται, ποσοστιαία, υπέρ της ενίσχυσης των πιστώσεων του Ετήσιου Τακτικού Προϋπολογισμού του Σώματος και των Επικουρικών Ταμείων του πυροσβεστικού προσωπικού. • Σχετική πρόταση για τη σύσταση (θεσμοθέτηση – λειτουργία) Τμήματος Κοστολόγησης στη Διεύθυνση Οικονομικών Α.Π.Σ. έχει υποβληθεί πρόσφατα στη Διεύθυνσή μας, με το από 5-11-2012 Πρακτικό Επιτροπής του Α.Π.Σ, σε εκτέλεση της υπ’ αριθμ. 60730 φ.201.17 από 9-10-2012 Απόφασης Αρχηγού Π.Σ.