Αρχική Ελληνική ΑστυνομίαΆρθρο 08: Κλάδος Διοικητικού και ΟικονομικοτεχνικώνΣχόλιο του χρήστη Κ.Γ | 25 Ιουλίου 2013, 15:02
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ελληνική Αστυνομία εκτός από όργανο τήρησης της έννομης τάξης, αποτελεί βραχίονα της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης της και εμπλέκεται σε πάνω από 80 διοικητικές διαδικασίες. -Εκδίδει και διαμοιράζεται ηλεκτρονικά στο δημόσιο τομέα ταυτοποιητικά έγγραφα Ελλήνων και Αλλοδαπών. -Αλληλεπιδρά επί 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα ηλεκτρονικά με το σύστημα SCHENGEN. -Αλληλεπιδρά με διεθνής οργανισμούς όπως Europol και Interpol. -Γνωμοδοτεί αυτόματα και ηλεκτρονικά επί 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα τις πρεσβείες για τις εκδόσεις θεωρήσεων VISA. -Γνωμοδοτεί και επεξεργάζεται επί 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα τα στοιχεία κλεμμένων οχημάτων. -Συλλέγει τα βιομετρικά στοιχεία αλλοδαπών κατά τη διαδικασία ασύλου. -Είναι υπεύθυνη για την έκδοση Στατιστικών στοιχείων -Είναι υπεύθυνη για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των συνόρων σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας και σύντομα και για τον απομακρυσμένο έλεγχο αυτών...και πάρα πολλά άλλα.. Εκτός από τα παραπάνω με την πλήρη αξιοποίηση των υποδομών και την συνεχή ανάπτυξη νέων εφαρμογών τελευταίας τεχνολογίας -έχει μειώσει το τηλεπικοινωνιακό κόστος στο φορέα, -έχει μειώσει το κόστος διακινούμενης αλληλογραφίας μέσω των εφαρμογών ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου. - με την συνεχή αναβάθμιση των εφαρμογών και την χρησιμοποίηση φορητών μέσων έχει επεκταθεί ο ταυτοποιητικός έλεγχος κ εκτός των Αστυνομικών τμημάτων με σκοπό την γρήγορη κ αποτελεσματική αντιμετώπιση της εγκληματικότης δίχως να ταλαιπωρείται ο πολίτης με άσκοπες προσαγωγές και πολλά άλλα.. Σχολιάζοντας τα παραπάνω η κατάργηση της Διεύθυνσης Πληροφορικής και η ενσωμάτωση της σε μία Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης και Πληροφορικής μπορεί να σημαίνει : α) την άγνοια των συγγραφέων του κειμένου για όλα τα παραπάνω ζητήματα β) ότι υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο πιθανόν εκχώρησης της επεξεργασίας επιχειρησιακών πληροφοριών από τρίτους φορείς ή τον ιδιωτικό τομέα γ) ότι προτείνεται ο κατακερματισμός των υποδομών και των αρμοδιοτήτων με ότι αυτό συνεπάγεται σε αναποτελεσματικότητα. Είναι αδύνατο από μία γενική διεύθυνση με δεκάδες διαφορετικά αντικείμενα που περιλαμβάνουν από προμήθεια καλωδίων, δομικών υλικών και ανταλλακτικών αυτοκίνητων μέχρι τη δημιουργία "σύγχρονων" διεπαφών ανταλλαγής πληροφοριών και διεκπεραίωσης ηλεκτρονικών διαδικασιών να διαχειριστεί σε λεπτομέρεια όλα τα παραπάνω ζητήματα πληροφορικής. Εάν οποιοδήποτε από τα παραπάνω ζητήματα λόγω κακού σχεδιασμού, αποτύχει και τεθεί εκτός λειτουργίας (π.χ. ο Διαβατηριακός Έλεγχος ) οι συνέπειες θα είναι ολέθριες όχι μόνο για την αποτελεσματικότητα της εγκληματικότητας και την ασφάλεια των πολιτών αλλά και για τη Διεθνή εικόνα της χώρας. Ποιος θα είναι υπεύθυνος να λάβει κρίσιμες αποφάσεις και την ευθύνη σε τέτοια ζητήματα όταν δεν έχει εμπειρία και δεν γνωρίζει σε βάθος τον αντικείμενο. Για το σκοπό αυτό προτείνεται η δημιουργία "Ειδικής" υπηρεσίας Πληροφορικής, όπως άλλωστε επιβάλλεται και από τον ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ η οποία θα αποτελείται από προσωπικό Ειδικών Καθηκόντων με ειδίκευση στην Πληροφορική και Προσωπικό Γενικών Καθηκόντων οι οποίοι κατέχουν τίτλους πληροφορικής ή πολύχρονη ειδίκευση σε αντικείμενα πληροφορικής.