Αρχική Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλωνΆρθρο 1Σχόλιο του χρήστη Επαμεινώνδας Παπαγιαννόπουλος | 10 Οκτωβρίου 2010, 17:11
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 1, παρ.α! Θα ήταν φρόνιμο το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου να ασχοληθεί με τα πυροβόλα όπλα και τις εκρηκτικές συσκευές, όπως αναφέρουν όλες οι Ευρωπαϊκές οδηγίες, και όχι με εργαλεία, αντικείμενα γενικώς και κουταλοπείρουνα τα οποία θα χαρακτηριστούν ως όπλα όταν χρησιμοποιηθούν για έκνομες πράξεις από τον Ποινικό Κώδικα. Με αυτό το άρθρο κατασκευάζονται ένοχοι-παράνομοι σχεδόν όλοι οι πολίτες και ειδικότερα οι τεχνίτες, οι αγρότες, όσοι κατέχουν πυροσβεστήρες, καταδυτικές φιάλες, φιάλες οξυγόνου, ελατήρια κλπ. Σχετικά: α)ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2514 ΦΕΚ Α'140 27.6.1997 Κεφάλαιο 7 άρθρο 78 παρ.1 β) ΟΔΗΓΙΑ 2008/51/ΕΚ άρθρο 1 παρ.1 Άρθρο 1, παρ.β! Σαφώς κυνηγετικά όπλα δεν είναι μόνο τα επωμιζόμενα λειόκανα. Κυνηγετικό χαρακτηρίζετε οποιοδήποτε όπλο επωμιζόμενο η χειρός, με ραβδωτή η λεία κάνη, με τη χρήση του για κυνήγι. Άρθρο 1, παρ.δ! Πυρομαχικά δεν μπορούν να ονομασθούν οι κάλυκες εάν δεν είναι γεμισμένοι, εξάλλου οι χρησιμοποιημένοι κάλυκες είναι περιουσία αγορασμένη από αυτόν που κατείχε το γεμάτο φυσίγγιο. Είναι αστείο να μπορώ να αγοράσω νόμιμα ένα μπουκάλι γάλα και αφού καταναλώσω το γάλα να μην μπορώ να κατέχω το μπουκάλι. Ειδικότερα για τους κυνηγούς θα έπρεπε να συλλέγουν τους άδειους κάλυκες και να μην μολύνουν το περιβάλλον. Ας μην ξεχνάμε: α)Σχετικά:ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 2514 ΦΕΚ Α'140 27.6.1997 Κεφάλαιο 7 άρθρο 88 παρ.1 Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, εξαρτήματα και μέρη των όπλων που δεν είναι βασικά για ένα όπλο (όχι τα ουσιώδη) είναι άπειρα ανάλογα με τον κατασκευαστή και το όπλο. Σε αυτή την περίπτωση ο νέος νόμος κινδυνεύει να γίνει γραφικός. Είναι προφανές ότι το σχέδιο νόμου που εμφανίζετε για διαβούλευση είναι προτάσεις συγκεκριμένης υπηρεσίας που πιστεύει ότι θα κάνει όσο γίνεται πιο εύκολη τη δουλειά της, χωρίς βάση νομικών γνώσεων αλλά και άγνοια (προφανώς εσκεμμένη) πολλών νόμων που είδη έχουν δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης. Χωρίς να είμαι νομικός γνωρίζω ότι ο προς αναθεώρηση νόμος περί όπλων (Ν.2168/93) διέπεται από άλλους δώδεκα (12) νόμους, εικοσιτέσσερις (24) Υπουργικές Αποφάσεις, ένα (1) Προεδρικό Διάταγμα, άπειρες Αστυνομικές διατάξεις καθώς και από αρκετές Αποφάσεις του Συμβούλιου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου. Γνώμη μου λοιπόν είναι να ζητηθούν προτάσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, να συγκεντρωθεί και μελετηθεί το σύνολο της νομοθεσίας της χώρας μας αλλά και των υπολοίπων κρατών της Ε.Ε., να αξιολογηθούν τα υπέρ και τα κατά κάθε άρθρου με λογικές διαστάσεις και όχι με ευφάνταστα σενάρια τρομολαγνίας και να κατατεθεί ένα απλό και ρεαλιστικό σχέδιο νόμου προσαρμοσμένο στις οδηγίες της Ε.Ε. αλλά και την Ελληνική πραγματικότητα από μία επιτροπή νομικών και πραγματογνωμόνων των φορέων. Δεν είναι δυνατόν, εφόσον είμαστε και σκοπεύουμε να παραμείνουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να κυκλοφορούν ελεύθερα προϊόντα σε όλες σχεδόν τις χώρες και εμείς να τα δαιμονοποιούμε και να προσπαθούμε με την νομοθεσία μας να κατασκευάζουμε ενόχους-παρανόμους για να δείχνουμε καλά στατιστικά στοιχεία. Ας καταλάβουν λοιπόν οι νομοθέτες ότι οι νόμοι είναι για να προφυλάσσουν τους νομοταγείς πολίτες, οι παράνομοι απλά δεν ενδιαφέρονται και δεν ασχολούνται με οποιοδήποτε νόμο. Εξάλλου δεν πρέπει το πρώτο νομοσχέδιο περί όπλων που θα κατατεθεί στη Βουλή από την Κυβερνούσα πολιτική παράταξη και το πρώτο που θα καταθέσει στη Βουλή ο νυν Υπουργός να μην είναι σαφές και ολοκληρωμένο που αντί να διευκολύνει και απλοποιήσει το έργο της ΕΛ.ΑΣ. να παράγει γραφειοκρατία με ότι αυτό συνεπάγετε.