Αρχική Εθνικό Σύστημα Πολιτικής ΠροστασίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ | 16 Μαΐου 2019, 07:47
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχολιασμός επί του συνόλου του νομοσχεδίου Δήμος Πεντέλης Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Άρθρο 1 Η αντιπυρική περίοδος μόλις άρχισε με αποτέλεσμα η προτεινόμενη αυτή νομοθετική ρύθμιση ουσιαστικά θα εφαρμοστεί από το 2020 και μετά. Κατ’ επέκταση θεωρούμε αδικαιολόγητη την εσπευσμένη προώθηση του νομοσχεδίου. Άλλωστε ο απαιτούμενος χρόνος για την προσαρμογή και την έκδοση των απαιτούμενων αποφάσεων είναι ως συνήθως μεγάλος . Επιπρόσθετα ο μηχανισμός της πολιτικής προστασίας παρουσιάζει χρόνιες δυσλειτουργίες και το νομοσχέδιο αυτό δεν φαίνεται να τις επιλύει καθώς παρουσιάζει πληθώρα κενών και παραλείψεων. Άρθρο 2 Προτείνουμε την σαφή επεξήγηση των ομάδων πρώτης απόκρισης ή πρώτων ανταποκριτών. Άρθρο 3 Το Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας θα πρέπει απαραιτήτως να περιέχει στον πυρήνα του ένα σύστημα Παρακολούθησης – Έγκαιρης Προειδοποίησης και Πρόγνωσης Άρθρο 6 Η γενική αναφορά των ΛΕ.ΕΑ δημιουργεί προβλήματα εφαρμογής τους. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστούν άμεσα οι υπευθυνότητες. Άρθρο 12 Στον εξοπλισμό των κέντρων συντονισμού θα πρέπει να προβλεφθεί η προμήθεια χρήση και λειτουργία δορυφορικής επικοινωνίας (ενδ. σύστημα ΤΕΤRA) σε όλους τους συνδέσμους (Συντονιστές , επιχειρησιακούς υπεύθυνους, εθελοντές, διοικητικές – οικονομικές υπηρεσίες κλπ) με φορητό και σταθερό εξοπλισμό. Άρθρο 17 – 18 – 19 Καθώς οι επιτροπές Έκτακτης ανάγκης αντικαθιστούν το Συντονιστικά όργανα Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειακών Ενοτήτων (ΣΟΠΠΠΕ) και τα Συντονιστικά Τοπικά Όργανα των Δήμων (ΣΤΟ) δεν φαίνεται να υπάρχει κάπου στο νομοσχέδιο συνεδρίαση για πρόληψη όπως γίνεται μέχρι σήμερα. Επιπρόσθετα δεν φαίνεται να υπάρχουν σύνδεσμοι στα όργανα αυτά και κυρίως μεταξύ Δήμων και Περιφέρειας. Άρθρο 22 Δεν προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες των προέδρων συνδέσμων ; Άρθρο 23 Η σύσταση αυτοτελών τμημάτων πολιτικής προστασίας στους Δήμους που θα στελεχώνονται με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό ικανό να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν για έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων, είναι μονόδρομος καθώς τα τελευταία χρόνια τα φαινόμενα είναι πιο έντονα και πιο συχνά από ποτέ. Τα τμήματα Πολιτικής Προστασίας των Δήμων πρέπει να είναι αυτοτελή και να υπάγονται απ’ ευθείας στον Δήμαρχο. Άρθρο 34 Δεν έχει προβλεφθεί ποιος έχει αρμοδιότητα ΄να αποφασίσει την εκκένωση της περιοχής σε περίπτωση που το φαινόμενο εξελίσσεται σε περισσότερους από έναν δήμους. Άρθρο 71 Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο αντιθέτως προβλέπει ότι οι ανασφάλιστοι εθελοντές θα καλύπτονται από την κοινωνική ασφάλιση σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 4368/2016, το οποίο αφορά τη δωρεάν ασφαλιστική κάλυψη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Θεωρούμε ότι αυτό είναι απαράδεκτο. Άρθρο 72 Καθώς οι ΟΤΑ είναι κάτοχοι πυροσβεστικών οχημάτων με κρατικές πινακίδες, πινακίδες ΜΕ (Μηχάνημα Έργου), και πινακίδες ΑΜ (Αγροτικό Μηχάνημα) θεωρούμε ότι δεν υπάρχει θεσμοθετημένη αρχή που να εκδίδει την απαιτούμενη κατ’ εξαίρεση άδεια.