Αρχική Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλωνΆρθρο 14 – Έναρξη ισχύοςΣχόλιο του χρήστη ΩΡΙΩΝ - ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΩΝ | 11 Οκτωβρίου 2010, 23:43
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, στον ελάχιστο χρόνο που δόθηκε το σχέδιο νόμου στη δημόσια διαβούλευση, μελετήσαμε προσεκτικά τις προτεινόμενες τροποποιήσεις σε σχέση με τον αρχικό νόμο 2168/1993, το σχετικό υλικό (συνδέσμους) που παραθέσατε στη σελίδα της διαβούλευσης, καθώς και άλλα απολύτως σχετικά νομοθετήματα που όμως αγνοήσατε. Αναφέρουμε ενδεικτικά, τη συνθήκη Σένγκεν η οποία εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη και εντάχθηκε αυτούσια στην Ελληνική νομοθεσία με το νόμο 2514/1997 (ΦΕΚ:Α/140/1997), τον αρχικό νόμο περί θήρας του 1969 (ΦΕΚ:Α/7/1969) με τις μετέπειτα τροποποιήσεις του, εμβόλιμα άρθρα σε άσχετους νόμους (ΦΕΚ: Α/184/1995, Α/283/1996, Α/189/2003), την ΚΥΑ για τη σκοποβολή (ΦΕΚ:Β/400/1999), σχετικές υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ: Β/41/1994, Β/795/1994, Β/892/1994, Β/1050/2001) κλπ. Κατά τη διάρκεια της σύντομης δημόσιας διαβούλευσης αναλύθηκαν διεξοδικά και τεκμηριωμένα τα προβλήματα της Ελληνικής νομοθεσίας περί όπλων από πολίτες που λόγω της ιδιαίτερης σχέσης τους με τα όπλα έχουν άριστη γνώση του αντικειμένου (σκοπευτές, κυνηγοί, οπλόφιλοι) αλλά και φορείς όπως η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος που εκπροσωπεί 230.000 κυνηγούς, η ΠΕΒΕΚΕ που εκπροσωπεί 2.500 εμπόρους-εισαγωγείς όπλων, η ΠΕΦΟΠ κ.ά. Το πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει αβίαστα από τα παραπάνω είναι ότι υπάρχουν πολλά προβλήματα στη σχετική νομοθεσία. Προβλήματα που δυστυχώς δεν επιλύονται από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις. Ομως, το χειρότερο είναι ότι υπάρχουν αντιφάσεις και συγκρούσεις μεταξύ διαφορετικών νόμων καθώς και ουσιώδεις διαφορές από τις πρακτικές που ακολουθούν τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη. Και όλα αυτά, παρά τον τίτλο του νέου νόμου που παραπέμπει σε εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας περί όπλων με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες. Διαπιστώθηκε επίσης προχειρότητα στη σύνταξη του σχεδίου νόμου, νομικές και τεχνικές ανακολουθίες και ανακρίβειες, ακόμα και μεταφραστικά λάθη που αλλοιώνουν το νόημα ολόκληρων προτάσεων. Μετά από τα παραπάνω, προτείνουμε καταρχήν να ανασταλεί η διαδικασία για την προώθηση προς ψήφιση από τη Βουλή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου. Στη συνέχεια, να συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων με τη συμμετοχή των σχετικών φορέων (ΚΣΕ, ΣΚΟΕ, ΠΕΒΕΚΕ, ΠΕΦΟΠ κλπ) με στόχο τη ριζική αναδιάρθρωση της νομοθεσίας περί όπλων. Η επιτροπή πρέπει να λάβει υπόψη της όλη την ισχύουσα σχετική Ελληνική νομολογία, τις ευρωπαϊκές οδηγίες αλλά και τις πρακτικές που εφαρμόζουν επιτυχώς τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη. Από την επιτροπή αυτή πρέπει να προκύψει ένα νέο νομοσχέδιο που ουσιαστικά θα καταργεί και θα αντικαθιστά πλήρως όλη την προγενέστερη νομολογία, το οποίο θα τεθεί εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση. Κύριος στόχος πρέπει να είναι, εκτός από τον ουσιαστικό έλεγχο των όπλων, ο περιορισμός της περιττής γραφειοκρατίας, η καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και η ουσιαστική εναρμόνιση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη ως προς τα προνόμια και τις υποχρεώσεις των πολιτών. Ελπίζουμε, κύριε Υπουργέ, να σεβαστείτε το θεσμό της δημόσιας διαβούλευσης και να λάβετε σοβαρά υπόψη τις υποβληθείσες προτάσεις πολιτών και φορέων. Για τον Ωρίωνα Με εκτίμηση, Ο Πρόεδρος, Δημήτρης Χριστοδουλάκης Ο Γ.Γραμματέας, Νίκος Παπαϊωάννου