• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Σ.' | 21 Οκτωβρίου 2019, 13:09

    Η εν λόγω διάταξη είναι εξαιρετικά προβληματική καθώς α) η πρόβλεψη για μονομελή σύνθεση στις Ανεξάρτητες Επιτροπές Προσφυγών εγείρει ζητήματα συνταγματικότητας (βλ σχετική νομολογία του ΣτΕ, απόφαση 2980/2010) β) η σύνθεση Επιτροπής Προσφυγών αποκλειστικά από τρεις δικαστικούς λειτουργούς ομοίως εγείρει ζητήματα συνταγματικότητας καθώς το άρθρο 89 παρ. 2 και 3 του Συντάγματος κάνει λόγο για "συμμετοχή" δικαστικών λειτουργών σε διοικητικό όργανο, ενώ εν προκειμένων προβλέπεται η σύνθεση ενός, κατά τα άλλα, διοικητικού οργάνου, αποκλειστικά από δικαστές. γ) δεν προκύπτει η σκοπιμότητα της εν λόγω διάταξης καθώς είναι αμφίβολο το ότι εξυπηρετεί την επιτάχυνση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων ασύλου στον δεύτερο βαθμό η συμμετοχή τριών de facto παράλληλων καθηκόντων δικαστικών λειτουργών, η οποία υποτίθεται είναι και το ζητούμενο δ) τέλος, σε συνδυασμό με την αμφίβολη επιτάχυνση του εν λόγω μέτρου, γεννάται παράλληλα ένας έντονος προβληματισμός σχετικά με την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, καθώς η πρόβλεψη, και μάλιστα με νόμο, της αυτοτελούς φορολόγησης του επιμίσθιου των δικαστικών λειτουργών(επιπλέον του μισθού τους)θεωρείται τουλάχιστον προκλητική για τον μέσο Έλληνα φορολογούμενο και εν μέσω μίας περιόδου οικονομικής κρίσης, μία πρόβλεψη η οποία θα επιβαρύνει αδικαιολόγητα τον δημοσιονομικό προϋπολογισμό και μάλιστα επ' αόριστον.