Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 181Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Ν. | 2 Ιανουαρίου 2020, 23:38
Άρθρο 181 παρ.1 α&β - Ανεξάρτητα από τις ΠΕ.Π.Υ.Δ. και ΔΙ.Π.Υ.Ν. Θα πρέπει όλα τ'ανακριτικά γραφεία (και ιδίως σε περιοχές που παρουσιάζουν αυξημένο αριθμό συμβάντων στατιστικά ή επικινδυνότητα και χαρακτηριστικά επαναλαμβανόμενων εμπρησμών) να γίνουν ανεξάρτητα. Δε μπορεί να υποστελεχώνονται και να λειτουργούν διεκπεραιωτικά κ όχι διερευνητικά. -Στις περισσότερες Υπηρεσίες της επαρχίας τα 2 άτομα που τα στελεχώνουν (ή ακόμη κ το 1) λαμβάνουν μέρος σε κατασβέσεις πυρκαγιών (ορίζονται ως τομεάρχες εάν είναι Αξιωματικοί ή σε άλλα καθήκοντα ως Υπαξιωματικοί), έχουν παράλληλα κ άλλα καθήκοντα (στελέχωση κ άλλων γραφείων), με αποτέλεσμα να μην ακολουθείται ούτε καν η Κείμενη Νομοθεσία ακόμη και σε απλές ανακριτικές πράξεις κ πολλές φορές να κινδυνεύουν οι προς διερεύνηση υποθέσεις με ακύρωση της νομιμότητας ή την απαλοιφή κρίσιμων στοιχείων που χάνονται, αποκρύπτονται ή δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν. -Αποτελεσματικά εδώ λειτουργεί η πολιτική περιβολή που θα φέρουν οι ανακριτικοί υπάλληλοι καθώς και σε ιδιαίτερες περιπτώσεις η εξέταση του φέροντος οπλισμού από κάποιους, μετά από την ανάλογη εκπαίδευση. -Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ανεξάρτητο ανακριτικό γραφείο, τουλάχιστον θα πρέπει όλοι οι ανακριτικοί υπάλληλοι του Σώματος, να χρεώνονται δικογραφίες όπως ακριβώς γίνεται και στην ΕΛΑΣ. -Επίσης ένα ευαίσθητο θέμα είναι αυτό της εχεμύθειας που θα πρέπει να μην καταστρατηγείται και να υπάρχει ορκοδωσία των υπαλλήλων που ορίζονται στα εν λόγω γραφεία, όχι μόνο για τις υπό διερεύνηση υποθέσεις αλλά και περί του νόμου των προσωπικών δεδομένων. Εδώ θα πρέπει να υπάρξει κανονισμός για την αμφίδρομη επικοινωνία των ανακριτικών με την Δ.Α.Ε.Ε (που έχει κλιμάκια που έχουν διερευνήσει επικίνδυνες περιοχές και έχει χειριστεί δικογραφιες που ακόμα βρίσκονται έν εξελίξει) και σε κάποιες περιπτώσεις να μην ενημερώνεται ούτε καν η τοπική Υπηρεσία ή ΠΕ.Π.Υ.Δ.-Κ.Α.Ε.Ε για διάφορους λόγους. -Σοβαρά θα πρέπει να εξετάζεται το αίτημα υπαλλήλων που υπηρετούν αρκετά χρόνια σε ανακριτικά γραφεία, ν'αλλάζουν καθήκοντα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα διότι δημιουργείται κατεστημένο όσον αφορά την εντοπιότητα τους και την ίδια την κοινωνια στην αντιμετώπισή τους, από άτομα του κοινού ποινικού δικαίου και δημιουργίας καταστάσεων τόσο για τους ίδιους όσο και για τις οικογένειες τους (Συνήθως οι Υπηρεσίες δεν αλλάζουν το προσωπικό όχι μόνο διότι δεν θέλουν ν'ορίσουν άλλους υπαλλήλους με την δικαιολογία ότι δεν ξέρουν, αλλά και γιατί δεν θέλουν να χάσουν προσωπικό από εξόδους πυρκαγιάς). -Κατόπιν όλων των παραπάνω θα πρέπει να θεσμοθετηθεί τουλάχιστον επαρκής αριθμός ανακριτικών υπαλλήλων σε κάθε γραφείο ώστε να υπάρχει συνέχεια στο αρχείο, ενημέρωση αυτού και συνέπεια στο ανακριτικό έργο.