Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών ΚαθηκόντωνΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 4 Ιανουαρίου 2020, 19:43
Σχετικώς με τον κλάδο των Πλοηγών (Κυβερνητών και Μηχανικών), αναφορικά με τα ακόλουθα: - Αρ. Φύλλου 224 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ 12 Σεπτεμβρίου 2005 ΝΟΜΟΣ ΥΠ'ΑΡΙΘ. 3387 Άρθρο 12 ''Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Δημόσιας Τάξης'' περιέχει το άρθρο 9, που στη παράγραφο 11 αναφέρει ότι απλά με μια αίτηση δύναται να μεταταχθούν οι υπάλληλοι που πληρούν τα προσόντα με βάση το άρθρο 1 παρ. 2 του π.δ. 109/1994 (ΦΕΚ 82 Α') και το άρθρο 2 παρ. 2 του π.δ. 169/1994 (ΦΕΚ 106 Α'), στο κλάδο των Πλοηγών. - Αρ. Φύλλου 281, 17 Φεβρουαρίου 2009 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 ''Κανονισμός λειτουργίας Λιμενικών Πυροσβεστικών Σταθμών'' αναφέρει γενικώς τα καθήκοντα του κλάδου των Πλοηγών και συγκεκριμένα στο άρθρο 9 ΄΄Καθήκοντα Υπάρχου'', όπου την 29-12-2017 στο ΦΕΚ 4748, τεύχος Β', δημοσιεύθηκε η υπ' αριθμ. 57457 οικ. Φ.109.1/20-12-2017, τροποποίηση της υπ' αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 02-02-2009), αναφέρει στο άρθρο 1 παρ.1 τα ''Καθήκοντα Υπάρχου όπου τα αναθέτει, χωρίς να μετατάξει στο κλάδο των Πλοηγών το εν λόγω προσωπικό, δηλαδή αναθέτει στο προσωπικό που έχει προσληφθεί ως ειδική κατηγορία κατάταξης στο Πυροσβεστικό Σώμα (κάτοχοι πτυχίων και προσόν κατάταξης ως Πλοηγός Κυβερνήτης) όλα τα καθήκοντα και τις ευθύνες των Αξιωματικών του κλάδου των Πλοηγών Κυβερνητών, χωρίς τα δικαιώματα και τις απολαβές αυτών. Το εν λόγω προσωπικό έχει αντίστοιχα προσληφθεί με ακριβώς τα ίδια κριτήρια με τους προγενέστερους Αξιωματικούς του κλάδου των Πλοηγών. Αναφορικά με την ''τουλάχιστον τριετή θαλάσσια προϋπηρεσία σε πλοία του Εμπορικού Ναυτικού, ή και του Πολεμικού Ναυτικού με ειδικότητα Πλοιάρχου ή Μηχανικού'', στους ήδη υπηρετούντες δεν θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν για τους εξής λόγους: 1) διότι οι τίτλοι σπουδών που κατέχουν από το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποτελούν παγκοσμίως αποδεκτό αποδεικτικό γνώσεων και επαρκούς εκπαίδευσης Αξιωματικών επί Πλοίων (Κυβερνητών ή Μηχανικών). Δεν δύναται το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να πιστοποιεί αναγνωρισμένους πτυχιούχους Αξιωματικούς και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να μην αναγνωρίζει τον τίτλο αυτό, αν αν μη τι άλλο είναι αντιφατικό. 2) διότι με βάση το Άρθρο 44 – Αναβάθμιση Διπλωμάτων ΑΕΝ Η παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν. 2638/1998 “Οργάνωση και λειτουργία της ναυτικής εκπαίδευσης, μισθολογικές ρυθμίσεις για το προσωπικό αυτής και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ Α’ 204) αντικαθίσταται ως εξής: “2.Τα Α’,Β’,Γ’ τάξης διπλώματα του Εμπορικού Ναυτικού καθίστανται ισότιμα με τα πτυχία των Α.Τ.Ε.Ι. Η διάταξη ισχύει για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία, για την αναγνώριση ισοτιμίας των διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄, Β’, Γ’ τάξης με τα πτυχία των A.Τ.Ε.Ι., των αποφοίτων Α.Ε.Ν. που εισήλθαν σε αυτές πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και των αποφοίτων από τις Ανώτερες Δημόσιες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού (Α.Δ.Σ.Ε.Ν.).” Από το προαναφερθέν προκύπτει ότι ειδικά για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν από το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 και εφεξής τα πτυχία καθίστανται ισότιμα με τα πτυχία των Α.Τ.Ε.Ι. 3) διότι στο παρόν άρθρο που έγκειται Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων ''Άρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων'' δεν αναφέρει σε κανένα άλλο κλάδο ελάχιστη προϋπηρεσία (Νομικών, Οικονομικών, Μηχανικών, Τεχνικών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Χειριστών εναερίων μέσων και Μηχανικών – Τεχνικών εναερίων μέσων, Υγειονομικών), οπότε αυτό δείχνει μια ιδιαίτερη απαξίωση των εν λόγω πτυχιούχων, συγκριτικά με τους υπόλοιπους και ιδιαιτέρως με τον κλάδο Χειριστών εναερίων μέσων και Μηχανικών – Τεχνικών εναερίων μέσων, στον οποίο δεν αναφέρεται προαπαιτούμενη προϋπηρεσία. 4) διότι το εν λόγω προσωπικό υπηρετεί ήδη τα εν λόγω χρόνια σε Λιμενικούς Πυροσβεστικούς Σταθμούς και επισήμως πλέον ασκεί τα εν λόγω καθήκοντα με βάση το ΦΕΚ 4748, τεύχος Β', δημοσιεύθηκε η υπ' αριθμ. 57457 οικ. Φ.109.1/20-12-2017, τροποποίηση της υπ' αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 02-02-2009. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω και αναφορικά με τα πτυχία, δεν θα πρέπει να ληφθεί μόνον υπόψιν ο τίτλος σπουδών Επαγγελματικής Ναυτικής Σχολής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ή κάτοχοι πτυχίου Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και το δίπλωμα Γ' Πλοιάρχων και Γ' Μηχανικών (αντίστοιχα), καθ' ότι δια την απόκτησή του προϋποθέτει περαιτέρω εξειδίκευση γνώσεων στο Κ.Ε.Σ.Ε.Ν (Κέντο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού), αφού προετοιμάζει τους αποφοιτήσας της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού σε έτοιμους Αξιωματικούς του Κλάδου Κυβερνητών και Μηχανικών. Διότι άλλο οι πτυχιούχοι που απλά κατέχουν τον τίτλο σπουδών-πτυχίο σχολής και άλλο οι πτυχιούχοι-διπλωματούχοι που είναι κάτοχοι πτυχίου αλλά και διπλώματος Αξιωματικού. 5) διότι και προγενέστερα, Αρ. Φύλλου 82 26 Μαίου 1994 άρθρο 1 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ (Ρύθμιση θεμάτων Πλοηγών - Κυβερνητών παρ.2) αναφέρει τα προσόντα των Πλοηγών Κυβερνητών που απαλλάσσει μόνον όσους υποψηφίους υπηρετούν στο Πυροσβεστικό Σώμα από τη θαλάσσια προϋπηρεσία. 6) διότι αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία στο Πυροσβεστικό Σώμα, ο Κυβερνήτης ή ο Μηχανικός ενός σκάφους, να είναι κατώτερος από το πλήρωμα του. Ως ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς τους (αφού άλλωστε τους έχουν ανατεθεί και επισήμως τα καθήκοντα από την 29-12-2017 στο ΦΕΚ 4748, τεύχος Β', δημοσιεύθηκε η υπ' αριθμ. 57457 οικ. Φ.109.1/20-12-2017, τροποποίηση της υπ' αριθμ. 5804 οικ. Φ. 109.1 02-02-2009) αλλά και για του περί δικαίου αισθήματος, οφείλει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση με την οποία να τους αναγνωρίζεται ως θαλάσσια προϋπηρεσία τα χρόνια που υπηρετούν στους Λιμενικούς Πυροσβεστικούς Σταθμούς σε όλα τα στελέχη που εμπίπτουν στις διατάξεις της (Πυροσβεστικοί Υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί με τα εν λόγω προσόντα) και να τους μετατάξει στο κλάδο των Πλοηγών Κυβερνητών και Μηχανικών ως Αξιωματικούς Ειδικών Καθηκόντων. Ο κλάδος των Πλοηγών έχει ανάγκη προσλήψεων-μετατάξεων, καθ' ότι από το 2006 ουδέποτε επανδρώθηκε. Η μετάταξη των Πυροσβεστικών Υπαλλήλων που υπηρετούν ήδη και που έχουν προσληφθεί με τα εν λόγω προσόντα (Πλοηγοί Κυβερνήτες και Πλοηγοί Μηχανικοί), αποτελεί μονόδρομο, ώστε να αποφευχθεί νέα πρόσληψη και να δημιουργηθεί νέα δημόσια δαπάνη, επί του Κρατικού προϋπολογισμού. Είναι επιτακτική ανάγκη και η επαναλειτουργία του Λιμενικού Πυροσβεστικού Σταθμού της Καβάλας που με βάση την 7) Κ.Υ.Α. Πυροσβεστικού Σταθμού Καβάλας ΑΔΑ: Ω3ΜΙ4653ΠΩ-ΖΔΚ (Α.Π.: 3113.10-6/60387/2017) που υπογράφηκε την 22/8/2017 και έχει ισχύ για 3 έτη, (ο προαναφερόμενος χώρος θα χρησιμοποιηθεί άνευ ανταλλάγματος και μόνο για την κάλυψη των αναγκών στέγασης και λειτουργίας των Υπηρεσιών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένος Καβάλας και δεν θα χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς) παρέχει στο Πυροσβεστικό Σώμα τις εν λόγω εγκαταστάσεις δωρεάν όπου θα πρέπει έως την 22/8/2020 να έχει εγκατασταθεί.