Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)Σχόλιο του χρήστη Α.Λ. | 7 Ιανουαρίου 2020, 21:03
Με την οριστική δημιουργία των ΔΙΠΥΝ με διοικητή διάφορο της Π.Υ. προκύπτει ένα θέμα με τα υπο στελέχωση γραφεία τα οποία είναι πλέον διπλά. Με άλλα λόγια, ποιός θα στελεχώνει γραφεία Πυρασφάλειας κλπ, η ΔΙΠΥΝ ή η Π.Υ.; Μήπως τα αντίστοιχα γραφεία της ΔΙΠΥΝ να είναι απλά εποπτείας και ελέγχου σε επίπεδο νομού; Τι συμβαίνει όμως με τους νομούς που οι παλιές διοικήσεις πόλεων γίναν ΔΙΠΥΝ χωρίς να υπάρχει παντού ανεξάρτητη Π.Υ. Σε αυτή την περίπτωση, τα γραφεία τα στελεχώνει η ΔΙΠΥΝ και υπάγονται σε αυτήν. Ενδεικτικά: ΔΙΠΥΝ Ηρακλείου χωρίς καμία Π.Υ. σε όλο το νομό και ΔΙΠΥΝ Αχαίας χωρίς καμία Π.Υ. στην Πάτρα. Και στις δύο περιπτώσεις τα γραφεία της §4 του άρθρου 92 στελεχώνονται και υπάγονται στις αυτές ΔΙΠΥΝ. Εδώ υπάρχει το εξής οξύμωρο: Ενώ η ΔΙΠΥΝ Ηρακλέιου με γεωγραφικά όρια αυτά του Νομού στελεχώνει τα γραφεία της στον αυτό Νομό, η ΔΙΠΥΝ Αχαίας από την άλλη, που και αυτή ως υπηρεσία Νομού έχει γεωγραφικά όρια τον Νομό ολόκληρο, διαθέτει γραφεία πυρασφάλειας, ανακριτικού κλπ με όρια αυτά της πόλης των Πατρών (και μόνο), χωρίς όμως να προβλέπεται αυτό πουθενα καθώς υπάρχουν άλλες Π.Υ. που καλύπτουν τον υπόλοιπο νομο. Δύο ΔΙΠΥΝ με διαφορετική αντιμετώπιση στην δομή και στα όρια. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν καταργήθηκαν οι διοικήσεις πόλεων με την προηγούμνεη αναρδιάρθρωση.