Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 9 Ιανουαρίου 2020, 02:21
Τα σχόλια αναφέρονται στις θέσεις Π/Κ-Π/Μ. Μόνο σαν κακόγουστο αστείο μπορώ να θεωρήσω τον πίνακα των θέσεων που προβλέπει το παρόν σχέδιο νόμου. Όπως έχει ήδη αναφερθεί υπάρχουν σε λειτουργία 5 λιμενικοί πυροσβεστικοί σταθμοί (και ένας σε αναστολή λειτουργίας). Στους περισσότερους οι υπηρεσίες βγαίνουν ήδη με προσωπικές θυσίες απο το προσωπικό. Αυτό μπορεί ο οποιοσδήποτε να το διαπιστώσει κοιτάζοντας στις άδειες και στα ρεπό που έχουν οι υπαλληλοι. Φυσικά τέτοιες ελλείψεις θα υπάρχουν και σε πυροσβεστικούς σταθμούς εκτός λιμένων, αλλά δεν νομίζω ότι η επίσημη θέση (όπως ενός νομοσχεδίου) είναι ότι απαιτείται το πολύ το πλήρωμα μιας εξόδου, και αυτό κάποιες φορές με επιφυλακή, για την εύρυθμη λειτουργία ενός σταθμού. Οι θέσεις Αξ/κων ΠΚ και ΠΜ απο 58 και 50 το 2006 (Α'258/06), ορίστηκαν σε 46 και 40 το 2018 (Α'81/18) και στο παρόν σχέδιο γίνονται 56 και 30. Βλέπω, και σωστά, μια διόρθωση στις θέσεις των ΠΚ (που είναι πάλι λιγότερες απο τις πραγματικά απαιτούμενες) αλλά και μια ανεξήγητη για μένα μείωση στις θέσεις των ΠΜ. Εντωμεταξύ στις θέσεις βοηθών πλοηγών τα αντιστοιχα νούμερα είναι απο 91 σε 66 και τώρα 35. Τονίζω ότι, προκήρυξη για Αξ/κους ΠΚ και ΠΜ έχει να γίνει εδώ και 14 χρόνια και βοηθούς μηχανικούς 22! Αν δεν έχει δρομολογηθεί αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας έτσι ώστε να απαιτούνται λιγότερα άτομα πλήρωμα, ή δεν "επεκταθεί" η λύση της αναστολή λειτουργίας και μοίρασμα του προσωπικού σε άλλους λιμενικούς σταθμούς (όπως έγινε με τον σταθμό της Καβάλας), δεν μπορώ να φανταστώ πως θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια οι υπηρεσίες. Κλείνοντας, ήθελα να τονίσω ότι τα πληρώματα των πλοίων παρέχουν και υπηρεσίες συντήρησης στα πλοία. Όμως με την συνεχή έλλειψη προσωπικού αυτή θα γίνεται όλο και πιο δύσκολη έως αδύνατη (και άρα μεγαλύτερο κόστος επισκευών και συχνές περιόδους εκτός λειτουργίας των πλωτών).