Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών ΠυροσβεστώνΣχόλιο του χρήστη Περτζεμλίδου Μαρία | 9 Ιανουαρίου 2020, 18:55
Συμφωνώ με τις προτάσεις του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ & ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Σύμφωνα με το Άρθρο 65 - Χαρακτήρας Πυροσβεστικού Σώματος και πυροσβεστικού προσωπικού του ν.4229 (ΦΕΚ 73/24-3-2014) , διαπιστώνει κανείς τον απαράδεκτο και αξιώτικό διαχωρισμό, που αποδίδεται στην κατηγορία των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, ο οποίος είναι λανθασμένος, και που προκύπτει από την αντίφαση, όπως αναλύεται παρακάτω: α) η σημασία της λέξης κατά το Βικιλεξικό «πυροσβέστης» είναι μέλος του Πυροσβεστικού Σώματος που έχει επιφορτιστεί με το σβήσιμο πυρκαγιών ΔΗΛΑΔΗ είμαστε Πυροσβέστες αλλά δεν ανήκουμε στο Πυροσβεστικό Προσωπικό. Από τις παρακάτω παραγράφους συνάγεται ή μάλλον ορίζεται ρητά στην αρχή τους ότι δεν ανήκουμε στο Πυροσβεστικό Προσωπικό, για τους δύο παρακάτω λόγους, αφενός γιατί δεν είμαστε μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι αφετέρου γιατί δεν εκτελούμε καθήκοντα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου (τα οποία επισημαίνουμε δεν εκτελούν ούτε οι μη παραγωγικοί Πυροσβέστες) ενώ στην συνέχεια, μέσα από τις ίδιες παραγράφους διαπιστώνεται το αντίθετο αφού όλα τα παρακάτω οριζόμενα ισχύουν και για την κατηγορία των ΠΠΥ. Δυστυχώς και στο Άρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό, της Αναδιάρθρωσης της ΓΓΠΠ, Αναβάθμισης Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωσης του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλων διατάξεων , ισχύει ο ίδιος απαράδεκτος , απ αξιώτικός και λανθασμένος διαχωρισμός των ΠΠΥ, ο οποίος και θεωρούμαι ότι πρέπει να διορθωθεί, έτσι ώστε να αποκατασταθεί, και να καταξιωθεί ο θεσμός του ΠΠΥ, στο Πυροσβεστικό Σώμα , όπως του αρμόζει, και όπως λειτουργεί και στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα υπόλοιπα Σώματα Ασφαλείας. Οι παρακάτω προτάσεις μας έχουν σκοπό αφενός την πλήρη εργασιακή προσφορά των ΠΠΥ, λόγω της πολύχρονης εμπειρίας τους η οποία αποδείχτηκε και αποδεικνύεται αναγκαία, αφετέρου την ομογενοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία επιβάλλεται λόγω των αυξανόμενων υπηρεσιακών αναγκών και αρμοδιοτήτων του. Συνεπώς προτείνουμε: Την ένταξη μας στο Πυροσβεστικό προσωπικό όπου και ανήκουμε πραγματικά, διότι εκτελούμε τα ίδια καθήκοντα με το υπόλοιπο Προσωπικό, και σύμφωνα με τα οριζόμενα των παραγράφων 3&5 του Άρθρου 76 ισχύουν και για την κατηγορία μας . ΘΕΜΑ Α: Ανανέωση χρόνου υπηρεσίας. Σύμφωνα με τον ν.3938/2011 προσελήφθησαν στο Πυροσβεστικό Σώμα 4000 Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, οι οποίοι καταλαμβάνουν επί θητεία οργανικές θέσεις , με αντίστοιχη μείωση, οργανικών θέσεων μονίμων πυροσβεστών. Το πόρισμα της επιτροπής, του παραπάνω νόμου αναφέρει ρητά, ότι η πρόταση αυτή είναι ρεαλιστική, οικονομική και αποσκοπεί, αφενός στην αξιοποίηση της πολύχρονης εμπειρίας των συμβασιούχων πυροσβεστών, αφετέρου στην τακτοποίηση και στην πολύχρονη άρση της κατάφωρης αδικίας του προσωπικού της συγκεκριμένης κατηγορίας. Μετά το πέρας της πενταετίας, οι κάτω των σαράντα με απολυτήριο Λυκείου, μπορούν να ενταχθούν στο μόνιμο προσωπικό, και οι άνω τον 40 ετών μπορούν να ανανεώσουν την πενταετία. Σήμερα μετά από οκτώ χρόνια της εφαρμογής του νόμου, 2200 περίπου συνάδελφοι, έχουν μονιμοποιηθεί από τους οποίους 600 προέρχονται από τους ιδιώτες, που συνεπάγεται ότι μόνο 1600 συνάδελφοι από τους έχοντες την πολύχρονη εμπειρία μονιμοποιήθηκαν, δηλαδή, το 1/3 προερχομένων από την τάξη των Συμβασιούχων. Συνεπώς ο σκοπός του νόμου δεν πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής, το οποίο αναφέρει τα παρακάτω η πρόταση αυτή είναι η πλέον ρεαλιστική, για τους εξής λόγους: α. Δεν υπάρχει αντικειμενική δυνατότητα να προσληφθούν σε άλλη πολιτική Υπηρεσία, λόγω των περιορισμών των προσλήψεων στο δημόσιο, από τον οποίο εξαιρούνται τα σώματα ασφαλείας. β. Θα καλυφθούν πάγιες και επιτακτικές ανάγκες του Π.Σ. γ. Δεν προκαλείται ιδιαίτερο κόστος, δεδομένου ότι είναι μικρό το επιπλέον κόστος της μονιμοποίησης (το κόστος της πρόσληψης ενός ιδιώτη ως πυροσβέστη, αντιστοιχεί στο κόστος της μονιμοποίησης τεσσάρων εποχικών πυροσβεστών, όπως προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία που τέθηκαν υπόψη της Ομάδας Εργασίας από το Π.Σ Συνεπώς προτείνουμε: Εφαρμογή του αντίστοιχου νόμου που αφορούσε την εξέλιξη των Συνοριοφυλάκων πέραν της πρώτης πενταετίας. Ν. 2622/1998 ΦΕΚ138/Α/25-6-1998 ΣΥΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΝΟΡΙΑΚΗΣ ΦΥΛΑΞΗΣ Σελίδα 1959 Άρθρο 2 παράγραφος. 2 Οι συνοριακοί φύλακες αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης το οποίο προσλαμβάνεται με σχέση Δημόσιου Δικαίου επί 5ετη θητεία που μπορεί να ανανεώνεται μέχρι την συμπλήρωση 35ετους υπηρεσίας και σε κάθε περίπτωση του 55ου έτους της ηλικίας τους, ( 60ου έτους σήμερα λόγου αύξησης του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης). ΘΕΜΑ Β: Μισθολόγιο: Ο θεσμός των Πενταετών εργαζομένων δεν είναι πρωτόγνωρος , προϋπήρχε και εφαρμόστηκε , στις Ένοπλες Δυνάμεις από το 1985 έως και σήμερα, καθώς και στην Αστυνομία με τους θεσμούς των Συνοριοφυλάκων και των Ειδικών Φρουρών. Σε όλες λοιπόν τις περιπτώσεις που εφαρμόστηκε, ο ανωτέρω θεσμός , όλο το προσληφθέν προσωπικό , εντάχθηκε και εξομοιώθηκε , μισθολογικά, πλήρως με το μόνιμο προσωπικό. Αποτέλεσμα να υπάρχει, πλήρης εξομοίωση, τόσο στις παροχές, όσο και στα εργασιακά καθήκοντα, καθώς επίσης και στο χρόνο εργασίας, δηλαδή αφορά την εργασία όλου του προσωπικού κατά τις αργίες, τις εξαιρέσιμες ημέρες, και στην νυχτερινή εργασία. Όλο αυτό συνετέλεσε στην ομοιόμορφη κατανομή των καθηκόντων και του χρόνου εργασίας, σε όλο το προσωπικό, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με αποτέλεσμα να υπάρχει η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών. Πλην της περίπτωσης, των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης , με αποτέλεσμα , αφενός την δυσλειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος , και αφετέρου την κατάφωρη αδικία που έχουν υποστεί η συγκεκριμένη κατηγορία. Σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου 15 Ν. 3938/2011, όπου αναφέρει τα καθήκοντα των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, τα οποία ενέχουν τους ίδιους κίνδυνους, που αντιμετωπίζει και το μόνιμο προσωπικό, καθιστά την μισθολογική αυτήν ανισότητα, όχι μόνο κατάφωρη αδικία, άλλα και αντισυνταγματική πρβλ Άρθρο 22 παρ. 2 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ρητά «όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας». Η διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 15 του ν. 3938/ 2011 (Α` 63) αντικαθίσταται από την παρ. 3 του άρθρου 98 του ν. 4249/2014 ως εξής: «9. α) Οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης ασκούν κυρίως καθήκοντα δασοπυρόσβεσης, δασοπροστασίας και πυρασφάλειας. Επίσης, δύνανται να διατίθενται επικουρικά και στην άσκηση των λοιπών καθηκόντων του πυροσβεστικού προσωπικού, ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες. Κατ’ εξαίρεση, όταν συντρέχουν ειδικοί ή έκτακτοι υπηρεσιακοί λόγοι που δυσχεραίνουν ουσιωδώς την άσκηση του επιχειρησιακού έργου και την αποτελεσματικότητα του πυροσβεστικού μηχανισμού, επιτρέπεται, μόνο για την αντιμετώπιση αυτών, να διατίθενται και σε κύριες πυροσβεστικές δράσεις. Από το οποίο συνεπάγεται και επιβεβαιώνεται η κατάφωρη αδικία . Αδικία, που υφίστανται οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, δηλαδή όταν δημιουργούνται ανάγκες, τότε μόνο εντάσσονται στο Πυροσβεστικό προσωπικό, ενώ το υπόλοιπο διάστημα επανέρχονται στα αρχικά τους καθήκοντα, (δηλαδή πού ανήκουν). Συνεπώς προτείνουμε: Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η ένταξη, των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης , στο ίδιο μισθολόγιο με το μόνιμο προσωπικό, δηλαδή στο ειδικό μισθολόγιο όπως συνηθίζεται στις αντίστοιχες περιπτώσεις ( ένταξη στην κατηγορία Γ Άρθρου 124 Κεφαλαίου Β¨ του ν. 4472/2017 όπως ισχύει για τα στελέχη που προέρχονται από ΕΠΟΠ – ΟΠΥ – ΕΜΘ - ΕΠΥ και για το προσωπικό προερχόμενο από την κατηγορία Δ αστυνομικό προσωπικό) επιβάλλεται, πρώτον για την εύρυθμη λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος , και κατά δεύτερον για την άρση της πολύχρονης αδικίας που έχουν υποστεί, καθώς επίσης με αυτήν την αλλαγή, θα επέλθει η πλήρης ομογενοποίηση του Π.Σ . ΘΕΜΑ Γ: Βαθμολογική εξέλιξη Ν. 3938 Άρθρο 15 παράγραφος 11. Οι Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης δεν προάγονται βαθμολογικά. Κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους αξιολογούνται για τα ουσιαστικά τους προσόντα και συντάσσονται εκθέσεις ικανότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για την αξιολόγηση των προσόντων των Πυροσβεστών. ΠΡΟΤΑΣΗ: Εφαρμογή του αντίστοιχου νόμου που αφορούσε την εξέλιξη των Επαγγελματιών Οπλιτών . Ν. 2936/01 (ΦΕΚ 166 Α΄/25-7-01) Επαγγελματίες Οπλίτες και άλλες διατάξεις. Άρθρο 8 Βαθμοί - Προαγωγές Οι Επαγγελματίες Οπλίτες μπορούν να προαχθούν στους βαθμούς του δεκανέα, λοχία, επιλοχία και αρχιλοχία και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Για τον υπολογισμό των παραπάνω βαθμολογικών προαγωγών να λογίζεται ως πραγματική υπηρεσία η υπηρεσία ως επαγγελματία οπλίτη στις `Ένοπλες Δυνάμεις , συνεπώς αντίστοιχα μπορεί να εφαρμοστεί και στο Πυροσβεστικό Σώμα Συνεπώς , είναι πλέον επιτακτική ανάγκη, με την κατάθεση για δεύτερη φορά μετά από 6 χρόνια, σχεδίου νόμου που αφορά την Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος να ληφθούν υπόψιν σας οι ανωτέρω προτάσεις μας, να ενσωματωθούν στο σχέδιο νόμου και να υλοποιηθούν, ώστε να αποκατασταθεί και να καταξιωθεί ο θεσμός του ΠΠΥ, στο Πυροσβεστικό Σώμα , όπως αρμόζει και όπως λειτουργεί στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα υπόλοιπα Σώματα Ασφαλείας , ώστε να επέλθει η περίφημη ομογενοποίηση που χρόνια τώρα , υποτίθεται ότι θέλουν αλλά κανείς δεν προχωρά σε πράξεις.