Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης ΔασώνΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 9 Ιανουαρίου 2020, 21:08
Το εν λόγω πλαίσιο συνεργασίας προβλέπεται ήδη με την παρ. 2 του άρθρου 100 του ν. 4249/2014 και έχει εκδοθεί η ΚΥΑ 181752/2052/02.05.2019 (ΦΕΚ Β΄ 1525) η οποία καθορίζει τα θέματα συνεργασίας και αρωγής των δύο Υπηρεσιών. Η διατύπωση του άρθρου 175 δεν βελτιώνει τα θέματα συνεργασίας και κυρίως δεν στοχεύει στην πραγματική συμβολή της Δασικής Υπηρεσίας στον αντιπυρικό σχεδιασμό της Χώρας και στην υλοποίηση του σχετικού προγραμματισμού σε επίπεδο πολιτικής προστασίας. Το ερώτημα που πραγματικά θέλουμε να διατυπώσουμε στους συντάκτες του Νομοσχεδίου είναι ένα. Θεωρούν ότι η Δασική Υπηρεσία συμπεριλαμβάνεται στις δυνάμεις πολιτικής προστασίας ή όχι Μην ξεχνάμε οτι η δασική Υπηρεσία είναι από τις πλέον παλιές Κρατικές Υπηρεσίες και η μόνη που έχει πλήρη επίγνωση των πυρολογικών δεδομένων και αντίληψη των συντελεστών πυροπροστασίας σε επίπεδο δασαρχείου (που είναι κατά την άποψή μας η μονάδα για την οργάνωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού για τις δασικές Πυρκαγιές) Επομένως είναι λάθος να αγνοείται η Υπηρεσία αυτή ή να παραπέμπεται η ουσιώδης γνώση των Δασικών Οικοσυστημάτων σε γενικόλογες αναφορές περί συνδρομής ... Με τη νέα διάταξη θα έπρεπε οι συντάκτες να προβλέψουν ότι όλες οι δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας (και κυρίως η Δασική Υπηρεσία)να έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν εξοπλισμό και μέσα και να αποτελούν τη βασική διοικητική δομή που θα διαχειριζόταν το θέμα των δασικών Πυρκαγιών σε επίπεδο πολιτικής Προστασίας. Σήμερα με το ισχύον πλαίσιο αυτό δεν είναι εφικτό γιατί κατά τον πλέον παράδοξο τρόπο με το άρθρο 1 του ν.2612/1998 η δασική Υπηρεσία έχει αποκλειστεί όχι μόνο από την καταστολή αλλά και από την πρόληψη διότι και στις ασκούμενες από αυτή αρμοδιότητες πρόληψης έχουν τεθεί περιορισμοί. Επομένως άποψή μας είναι ότι θα έπρεπε οι σχετικές προβλέψεις του νομοσχεδίου για τη συμμετοχή όλων των δυνάμεων πολιτικής προστασίας στις φυσικές καταστροφές να είναι λιγότερο φοβικές. Αυτό δεν είναι ασφαλώς προσωπική άποψη : Η παρατηρήσεις μας για την πλήρη διασύνδεση των δασικών Υπηρεσιών με το φυσικό τους αντικείμενο στηρίζονται : 1. Στο Πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη μελέτη σε βάθοςτου προβλήματος των πυρκαγιών και την υπόδειξη τρόπων οργάνωσης και μέσων για τη μακροπρόθεσμη και αποτελεσματική αντιμετώπισή τους (Μάιος 1993) 2. Στην έκθεση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος προς τη Βουλή των Ελλήνων (έτους 2008) στην οποία τότε προέδρευε ο νυν Πρωθυπουργός 3. Στις θέσεις που έχει εκφράσει η «Πρωτοβουλία για τα Δάση» που είναι μια κίνηση πεντακοσίων και πλέον ομότιμων και τακτικών καθηγητών δασικών πανεπιστημιακών και τεχνολογικών σχολών και τμημάτων, ερευνητών των δασικών ερευνητικών ινστιτούτων της Χώρας, νομικών, ελεύθερων επαγγελματιών και στελεχών της Διοίκησης, οι οποίοι στον εργασιακό τους βίο ή την επιστημονική τους αναφορά έχουν ασχοληθεί με την οργάνωση της δημόσιας διοίκησης, με το φυσικό περιβάλλον, με την οικολογία και τη δασική ανάπτυξη και προστασία οι οποίοι μετά την φονική πυρκαγιά στο Μάτι κατέθεσαν ολοκληρωμένη δέσμη προτάσεων στην πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της Χώρας, με κεντρική ιδέα τις σοβαρές μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση και τις αναγκαίες τομές στη νομοθεσία αν θέλουμε να βελτιώσουμε το σύστημα πολιτικής προστασίας. 4. Στο πόρισμα της επιτροπής Γκολντάμερ που είχε συσταθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση (ως ανεξάρτητη επιτροπή) που μάλλον όπως φαίνεται αγνοείται ενώ είχε σημαντικές προτάσεις και για την πολιτική προστασία και για την οργάνωση των δασικών Υπηρεσιών (ως ενεργού μέρους του συστήματος Πολιτικής Προστασίας) 5. Στις πάγιες θέσεις του ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε και της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση .