Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΣχόλιο του χρήστη Νούσης Παναγιώτης | 10 Ιανουαρίου 2020, 09:01
Αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 13.1.2020, το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με τον τίτλο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας,ΑναδιοργάνωσητουΠυροσβεστικούΣώματοςκαι άλλες διατάξεις». Η Ομοσπονδία μας, σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού, με τις οποίες επιδιώκεται και επιχειρείται εκ νέου η αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος επισημαίνει ότι σε αυτό, δυστυχώς, υπάρχουν διατάξεις που κατά την εφαρμογή τους επιδέχονται διαφορετικής κάθε φορά ερμηνείας καθώς και διατάξεις με αρνητικό πρόσημο κυρίως για το χαμηλόβαθμο προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος αναφορικά με το βαθμολόγιο, τις οργανικές θέσεις, τα τυπικά προσόντα τους, την αποστρατεία τους και τον Κανονισμό Μεταθέσεων. Η Ομοσπονδία μας με την παρούσα ανακοίνωση ενημερώνει τα μέλη της και τα μέλη αυτών (φυσικά πρόσωπα) τις προτάσεις της για τις αλλαγές που πρέπει να λάβουν χώρα στο παρόν νομοσχέδιο και αφορούν αποκλειστικά και μόνο στα συμφέροντα τους, οι οποίες αλλαγές κατ’ άρθρο είναι οι κάτωθι : 1. Στην παράγραφο 19 του άρθρου 39 πρέπει να διευκρινιστεί κατά τρόπο σαφές, που να μην επιδέχεται διαφορετικής ερμηνείας, εάν οι μόνιμοι πυροσβέστες που προέρχονται από τους ΠΠΥ, ανήκουν ή όχι στους επιτυχόντες που προσλήφθηκαν στο Π.Σ. πριν από τη θέση σε ισχύ του Π.Δ.44/2016, αφού η πλειοψηφία των ΠΠΥ που σήμερα είναι μόνιμοι πυροσβέστες, προσλήφθηκαν ως ΠΠΥ τον Φεβρουάριο του έτους 2012, ήτοι πριν την τη θέση σε ισχύ του Π.Δ. 44/2016, αλλά έλαβαν τον βαθμό του Πυροσβέστη στις 9.2.2017, ήτοι μετά την θέση σε ισχύ του Π.Δ. 44/2016. 2. Στην παραγραφο 1 του άρθρου 77 προτείνουμε όπως ο αριθμός των οργανικών θέσεων των Πυρονόμων, που σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 95 του ιδίου αυτού νομοσχεδίου αποτελούν ενδιάμεση βαθμίδα πυροσβεστικού προσωπικού μεταξύ Αξιωματικών και Υπαξιωματικών, να τεθεί σε ξεχωριστό πίνακα και όχι να συμπεριλαμβάνονται στις θέσεις των Υπαξιωματικών, στους οποίους ανήκουν οι Αρχιπυροσβέστες και οι Υπαρχιπυροσβέστες. Επίσης, προτείνουμε να τεθούν σε διαφορετική κατηγορία οι οργανικές θέσεις των Πυροσβεστών και επιπλέον οι οργανικές θέσεις των υπαξιωματικών και των πυρονόμων να διαχωριστούν σε παραγωγικής και μη παραγωγικής σχολής. 3. Το άρθρο 99 με τίτλο προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστικών πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής : «Οι Πυρονόμοι, Υπαξιωματικοί και Πυροσβέστες προέρχονται, είτε από τις παραγωγικές σχολές, είτε από την σχολή Πυροσβεστών προ του π.δ. 44/2016 (Α’ 68), συμπεριλαμβανομένων και των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, είτε από τις διαδικασίες κατάταξης ή μετάταξης στην κατηγορία των Ειδικών Καθηκόντων για τους Πυρονόμους, Υπαξιωματικούς και Πυροσβέστες που κατέχουν τους απαιτούμενους τίτλους σπουδών ανά κατηγορία.» 4. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 114 πρέπει να αποσαφηνιστεί σε τι συνίσταται η διαφορά μεταξύ του ελάχιστου χρόνου υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό με τον συνολικό χρόνο υπηρεσίας, όταν μάλιστα στην 3 παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου ορίζεται ότι για τη βαθμολογική προαγωγή λαμβάνεται υπόψη ο κατά βαθμός ελάχιστος χρόνος υπηρεσίας, αυτοτελώς ή σε συνδυασμό με το συνολικό χρόνο υπηρεσίας, χωρίς να διευκρινίζεται ποιος χρόνος υπηρεσίας εκλαμβάνεται ως συνολικός. Στην παράγραφο 3 του ιδίου άρθρου πρέπει να διευκρινιστεί κατά τρόπο σαφές, που να μην επιδέχεται διαφορετικής ερμηνείας, εάν οι μόνιμοι πυροσβέστες που προέρχονται από τους ΠΠΥ, ανήκουν ή όχι στους επιτυχόντες που προσλήφθηκαν στο Π.Σ. πριν από τη θέση σε ισχύ του Π.Δ.44/2016, αφού η πλειοψηφία των ΠΠΥ που σήμερα είναι μόνιμοι πυροσβέστες, προσλήφθηκαν ως ΠΠΥ τον Φεβρουάριο του έτους 2012, ήτοι πριν την τη θέση σε ισχύ του Π.Δ. 44/2016, αλλά έλαβαν τον βαθμό του Πυροσβέστη στις 9.2.2017, ήτοι μετά την θέση σε ισχύ του Π.Δ. 44/2016. 5. Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί. 6. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 152 με τίτλο «Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία» πρέπει να τροποποιηθεί και να αντικατασταθεί ως εξής : «Υπάλληλοι έως και το βαθμό του Πυρονόμου και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 45ο έτος της ηλικίας τους καθώς και Αξιωματικοί έως και το βαθμό του Επιπυραγού, οι οποίοι συμπληρώνουν έξι (6) συνεχή έτη παραμονής στο νομό συμφερόντων τους ή δύο (2) συνεχή έτη σε διαφορετικό νομό, μέχρι 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους μετατίθενται υποχρεωτικά, εφόσον υπάρχουν αιτήσεις άλλων ομοιόβαθμων υπαλλήλωνπου έχουν δηλώσει αυτόνως νομό συμφερόντων τους. Κατά την εφαρμογή της διάταξης αυτής, εάν υπάρχουν περισσότεροι υπάλληλοι που έχουν συμπληρώσει τα ανωτέρω έτη παραμονής σε κάποιο νομό από τους επιθυμούντες να μετατεθούν σε αυτόν, τότε μετατίθενται εκείνοι οι οποίοι έχουν τα λιγότερα μόρια, σύμφωνα με τον υπολογισμό του άρθρου 158, προηγουμένων όσων δεν τον έχουν δηλώσει ως νομό συμφερόντων. Μεταξύ υπαλλήλων με ίσο αριθμό μορίων, λαμβανομένης υπόψη της αρχαιότητας, μετατίθενται οι νεότεροι.» 4 7. Η παράγραφος 2 του άρθρου 159 με τίτλο «Διαδικασία Μεταθέσεων» προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής : «Ως Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μεταθέσεων για μεν τους Αξιωματικούς λειτουργεί το Ανώτερο Συμβούλιο Κρίσεων του Πυροσβεστικού Σώματος, για τους Πυρονόμους το Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων Πυρονόμων και για τους Υπαξιωματικούς καιΠυροσβέστες τοΠρωτοβάθμιο ΣυμβούλιοΚρίσεωνΥπαξιωματικών. Σε κάθε ένα από τα παραπάνω Συμβούλια συμμετέχουν και δύο αιρετοί εκπρόσωποι των πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι για το πρώτο Συμβούλιο είναι Αξιωματικοί, για το δεύτερο Πυρονόμοι και για το τρίτο Υπαξιωματικοί και Πυροσβέστες. Για την εκλογή των αιρετών μελών εφαρμόζονται, αναλόγως, οι εκάστοτε ισχύουσεςγιατοθέμααυτόδιατάξεις.». 8. Στο άρθρο 162 με τίτλο «Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων» προτείνουμε την τροποποίηση της περίπτωσης δ) ως εξής : «δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.». Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως εξής : «Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου που έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό πέμπτο (45ο) έτος της ηλικίας τους.». Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 3, ως εξής : «3. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η θητεία τους : α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος, β) τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων, γ) τα μέλη του Δ.Σ. πρωτοβάθμιων ενώσεων πανελλαδικής έκτασης με αριθμό εγγεγραμμένων μελών άνω των πεντακοσίων (500) και των περιφερειακών εκπροσώπων αυτών και δ) τα αιρετά