Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)Σχόλιο του χρήστη Χαράλαμπος | 11 Ιανουαρίου 2020, 06:28
(i) Προτείνεται να επανεξεταστεί η παράγραφος 1, αφού επικαιροποιηθεί η σειρά τάξης των Υπουργείων με γνώμονα την Προστασία του Πολίτη σε περίοδο Ειρήνης, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ., ειδικότερα όσον αφορά την αρμοδιότητα (2γ) "Τον επιχειρησιακό συντονισμό και τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών, στο πλαίσιο εφαρμογής του Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας της Χώρας σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.". Είναι ευνόητο ότι ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών/Σωμάτων/Φορέων είναι πιο εύκολα πραγματοποιήσιμος, όταν το αρμόδιο Υπουργείο είναι πλησιέστερα στην κορυφή της πυραμίδας της Διοίκησης του Κράτους. (ii) Προτείνεται η παράγραφος (2γ) να τροποποιηθεί (σε συνάφεια με την παρ. 2α) ως εξής: (2γ) "Τον επιχειρησιακό συντονισμό της ενεργοποίησης-κινητοποίησης και τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών, στο πλαίσιο εφαρμογής του Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας της Χώρας σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.". (iii) Προτείνεται η παρ. (8β) να τροποποιηθεί ως εξής: "β. Μονάδα Εναερίων Επιχειρήσεων (Unit2-AIROPS), η οποία είναι υπεύθυνη για την υποστήριξη της επιχειρησιακής διοίκησης των διατεθειμένων Εναέριων Μέσων που ασκεί ο Διοικητής του Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ., μέσω του προγραμματισμού των εναέριων επιτηρήσεων και της διαβίβασης εντολής, στα επιχειρησιακά διαθέσιμα εθνικά ή ιδιόκτητα ή μισθωμένα ή προερχόμενα εκ συνδρομής τρίτων χωρών ή Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας εναέριων μέσων, για επιχειρήσεις πυρόσβεσης, έρευνας-διάσωσης και αεροδιακομιδών. Οι επιχειρήσεις αεροδιακομιδών ανατίθενται στα ιδιόκτητα μέσα του Π.Σ. με ευθύνη του ΓΕΑ, όσον αφορά την καταλληλότητα του μέσου για την ανάληψη προβλεπόμενης αεροδιακομιδής από τα διατιθέμενα ιδιόκτητα μέσα του Π.Σ., επ' ωφελεία Ε.Κ.Α.Β." (iv) Στην παρ. 9 προτείνεται να επανεξεταστεί εάν είναι νομικά & θεσμικά κατοχυρωμένο να τοποθετηθεί προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων ως Συντονιστές Συμβάντων, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που θα περιέρχονται και θα διαχειρίζονται οι Συντονιστές Συμβάντων, μέρος των οποίων δυνητικά θα αποτελούν στοιχεία Προανάκρισης, που καλύπτεται από την Αρχή της Μυστικότητας και θα πρέπει ρητά να αναφέρεται στα καθήκοντα που ανατίθενται σε προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων σε Ειρηνική Περίοδο, ότι μπορεί να τους ανατεθεί η διαχείριση τέτοιων συμβάντων καθώς και των δεδομένων που θα περιέρχονται σε αυτούς μέσω της ροής πληροφοριών. Προτείνεται τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων να υπηρετούν μόνο ως σύνδεσμοι με τα αντίστοιχα επιχειρησιακά κέντρα των Ενόπλων Δυνάμεων, στα οποία θα αποστέλλονται ως σύνδεσμοι Προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας που υπηρετεί στο Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.