• Σχόλιο του χρήστη '83ή σειρά Δοκίμων Πυροσβεστών' | 11 Ιανουαρίου 2020, 18:02

    Οι δόκιμοι πυροσβέστες της 83ής εκπαιδευτικής σειράς , με έδρα την Πυροσβεστική Ακαδημία (παράρτημα ΠτολεμαΪδας ) , έπειτα απο ενδελεχή έλεχγο του νομοσχεδίου (Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις) και πάντοτε με γνώμωνα την ορθή λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος προτείνουν τις εξής διορθώσεις / αναθεώρησεις άρθρων αυτού . 1.Άρθρο 114 Σύμφωνα με το άρθρο 114 δεν καθορίζεται κάποια αλλαγή σχετικά με το καθεστώς προαγωγής και τον χρόνο παραμονής ων υπαλλήλων στον βαθμό του Αρχιπυροσβέστη (παραγωγικής σχόλης) και κατ' επέκταση την προαγωγή αυτών στον βαθμό του πυρονόμου. Λαμβάνοντας λοιπόν υπ'όψην ως δεδομένο οτι οι αρχιπυροσβέστες παραγωγικής σχολής ,προάγονται στον επόμενο βαθμό άφου συμπληρώσουν 13 χρονια υπηρεσίας στον προηγούμενο , κρίνεται αναγκαία η μείωση αυτού του χρονικού πλαισίου στα 7 χρόνια υπηρεσίας. Δεδομένου οτι οι νέοι υπάλληλοι (οι προερχόμενοι απο πανελλήνιες εξετάσεις ) οφέιλουν να συμπληρώσουν το λιγότερο 22 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας για να μπορέσουν να εισαχθούν στην σχολή επιμόρφωσης και Μετεκπαίδευσης του ΠΣ , ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να εξελιχθούν βαθμολογικά, διακρίνονται ποικίλλα προβλήματα λείτουργικής φύσης . Κατά μέσο όρο , ηλικίακα οι συνάδελφοι που προέρχονται απο πανελλήνιες εξετάσεις θα εισαχθούν στην σχολή μετεκπαίδευσης στην ηλικια των 42+ ετών . Εδώ τίθεται το ερώτημα της ικανότητας ενός υπαλλήλου να εντριφύσει σε νές τεχνίκες/τεχνοτρόπιες εργασιας , να αναλλάβει ενα διαφορετικό αντικείμενο εργασιας αλλα και ολοκληρώσει όρθα και ουσιαστικά έναν νέο κύκλο σπούδων(. Με άλλα λόγια τίθεται το ζήτημα της ποίοτητας εργασίας και αποτελεσματικότητας ενος υπαλλήλου καθώς και του ζήλου που θα επιδείξει για την ολοκλήρωση αύτου του κύκλου σπούδων. ) Η μείωση του χρόνου υπηρεσίας στον βαθμό του αρχιπυροσβέστη για την προαγωγή αυτου σε πυρονόμο απο τα 13 έτη στα 7 , ουσιαστικα αποτελεί κίνητρο για τον υπάλληλο να ενασχοληθέι με την μετέπειτα πορεία του στο σώμα. Ηλικιακά και μόνο , ευκολότερα μπορεί να προσφέρει περισσότερα ένας υπάλληλος στα 35+ έτη του παρα στα 40+ . Η πρόταση αυτή γίνεται με σκεψή την βελτίωση των συνθηκών εργασίας του υπαλλήλου/συναδέλφου αλλα και με γνώμωνα την βέλτιστη λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος . Επίσης , σύμφωνα με το άρθρο 114 πάλι ,προτείνουμε την άμεση εισαγωγή των πυροσβεστικών υπαλλήλων που προσλήφθηκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα μετά τη θέση σε ισχύ του π.δ 44/2016 (Α΄ 68) στην σχολή αρχιπυροσβεστών μετα την πάροδο της 4ετίας τους στον βαθμό του πυροπσβέστη . Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 114 , οι συνάδελφοι που προσλήφθηκαν στο Σώμα μέσω πανελληνίων εξετάσεων θα πρέπει να δώσουν ξάνα εξετάσεις για να εισαχθούν σε μια σχολή αρχιπυροσβεστών την οποία ήδη έχουν ολοκληρώσει ,γεγονός το οποίο δυσχεραίνει τον υπάλληλο . Εφόσον το ίδιο το νομοσχέδιο κρίνει μη απαραίτητη την φοίτηση αυτών στην σχολή αρχιπυροσβεστών (Οι επιτυχόντες που προσλήφθηκαν στο Πυροσβεστικό Σώμα, μετά τη θέση σε ισχύ του π.δ 44/2016 (Α΄ 68), ονομάζονται Αρχιπυροσβέστες (δίχως τη φοίτησή τους στην ως άνω Σχολή) ταυτόχρονα με τους ανωτέρω και τοποθετούνται ιεραρχικά μετά τον τελευταίο αποφοιτήσαντα, βάσει της σειράς επιτυχίας που κατέλαβαν στις μεταξύ τους.) , τότε θα πρέπει να ειναι εξίσου μη απαραίτητη και η υποχρέωση του υπαλλήλου να μπεί σε πρόγραμμα εξεττάσεων για την φοίτησή του στην αντίστοιχη σχολη . 2.Άρθρο 157. Αναφέρεται με αρκετή σαφήνεια οτι οι νεοορκισμένοι συνάδελφοι απο την σχολή πυροσβεστών τοποθετούνται άμεσα σε σταθμούς της Αθήνας για 3 έτη ,κατι που ανακοινώνεται ενα μήνα πριν την ορκομοσία κάποιων συναδέλφων χωρίς να γνωρίζουν εαν αυτο θα ισχύσει για αυτούς ή για την επόμενη σειρά που θα εισαχθεί μετα την ψήφιση του νομοσχεδίου.Αξίζει να σημειωθεί επιπλέον οτι θα μπορούσε να γίνει μια πιο ισοσταθμισμένη κατανομή των συναδέλφων σε όλες τις περιοχές τις Ελλάδας που βρίσκονται οι περιφεριακές έδρες καθώς και εκει παρατηρούνται πολλές ελλείψεις και για την διευκόλυνση κάποιων συναδέλφων που η έδρα τους μπορεί να βρίσκεται και 800 χιλιόμετρα μακριά απο την Αθήνα.Διευκρινίζω οτι δεν ζητάμε να πηγαίνουν στα σπίτια τους οι συνάδελφοι αλλα τουλάχιστον εφόσον υπάρχουν και ανάγκες να δίνεται η δυνατότητα να πηγαίνουν και σε σταθμούς της ΔΙ.Π.ΥΝ Θεσσαλονίκης με την έξοδο τους απο την σχολή. 3.Άρθρο 158 παρ.4 Αποτελεί μια παράγραφο η οποία ουσιαστικά αναφέρει οτι μετά την εφαρμογή του άρθρου 157 όλοι οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι που θα υπηρετήσουν σε σταθμούς της Αττικής (η οποία δεν θα αποτελεί νομό συμφερόντων τους), μετα την συμπλήρωση της 3ετίας θα εχουν συγκεντρώσει τον ίδιο αριθμό μορίων ανεξάρτητα αν κάποιου ο νομός συμφερόντων βρίσκεται 100 ή 800 χλμ απο τον νομό αττικής παρόλο που χιλιομετρικά τουλάχιστον στην δευτερη περιπτωση ο υπάλληλος βρισκόταν στην ίδια κατάσταση με μια μετάθεση σε μια απομακρυσμένη νησιωτική περιοχή.Εν τέλει λοιπόν με την εφαρμογή αυτού του άρθρου ολοι οι συνάδελφοι που δεν εδρεύουν στην Αττική ανεξαρτητα απο την απόσταση που βρίσκεται ο νομός συμφερόντων τους με την λήξη της 3ετιας ξεκινούν απο το μηδέν και ως συνέπεια τουτου θα κληθούν να υπηρετήσουν σε νησιωτικές περιοχές ως υπάλληλοι με τον μικρότερο αριθμό μορίων παρόλο που για ορισμένους οι χιλιομετρικές αποστάσεις θα ειναι παρόμοιες απο τον νομό συμφερόντων τους.Συνεπώς θα ήταν εύλογο αν και εφόσον αποφασιστεί ολοι οι νεοδιοριζόμενοι υπάλληλοι να υπηρετήσουμε τα 3 πρώτα έτη στην Αττική η μοριοδότηση μας να υπολογιζεται με τις ά,β,γ,δ και ε της παρ.2 του παρόντως αρθρου. Με εκτίμηση προς την πολιτική και φυσική ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος , 83η σειρά δοκίμων πυροσβεστών.