Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής ΠροστασίαςΣχόλιο του χρήστη Αλέξης Κουρελής-MSc Διαχείριση Κινδύνων-Καταστροφών | 12 Ιανουαρίου 2020, 11:05
Προτείνεται να συμπληρωθεί το υπάρχον κείμενο της παραγράφου 2β, ως εξής: «2. Η Γ.Γ.Π.Π. στελεχώνεται με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, από: β. Ένστολο προσωπικό, που προέρχεται είτε με διάθεση από το Πυροσβεστικό Σώμα και την Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ), είτε με απόσπαση από το Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή (ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ), είτε με μετάθεση από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Το υπόψη προσωπικό απαιτείται να κατέχει αποδεδειγμένα τίτλο σπουδών-εξειδίκευση και εμπειρία σχετιζόμενα με το αντικείμενο και τους σκοπούς της πολιτικής προστασίας. Ο χρόνος διάθεσης ή απόσπασης ή μετάθεσης του υπόψη προσωπικού στη Γ.Γ.Π.Π (3 χρόνια με δυνατότητα ανανέωσης), λογίζεται κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και επιπλέον σε ότι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις ως χρόνος άσκησης διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας για τον βαθμό που το προσωπικό κατέχει.» Σχόλια τεκμηρίωσης υποβληθείσας πρότασης: 1.Η πρόταση αφορά την τοποθέτηση στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π), εξειδικευμένου στο αντικείμενο της Πολιτικής Προστασίας ένστολου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, και καθίσταται προφανώς συμφέρουσα για την εύρυθμη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της Γ.Γ.Π.Π, ειδικότερα σε ότι αφορά την ολιστική αντιμετώπιση και διαχείριση των κινδύνων και των καταστροφών.Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν αναμφισβήτητα πολύ σοβαρό επιχειρησιακό βραχίονα της κρατικού μηχανισμού για την εκτέλεση αποστολών διαχείρισης κινδύνων και αντιμετώπισης καταστροφών, ως εκ τούτου είναι εξαιρετικά σημαντικό να υφίσταται εξειδικευμένος εκπρόσωπός τους στη Γ.Γ.Π.Π. 2.Ο χρόνος υπηρεσίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στη Γ.Γ.Π.Π (στο επιτελείο ή στο Ε.Σ.ΚΕ.ΔΙ.Κ), ακριβώς επειδή αφορά θέσεις ευθύνης με σοβαρές αρμοδιότητες στις οποίες περιλαμβάνεται η άσκηση διοίκησης (πχ των Μονάδων του Ε.Σ.ΚΕ.ΔΙ.Κ), είναι απαραίτητο να λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και ως χρόνος άσκησης διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας στο βαθμό που τα στελέχη κατέχουν. Ο χρόνος διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας αποτελεί τυπικό προσόν για την προαγωγή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στον επόμενο βαθμό σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν.3883/2010. Σε αντίθετη περίπτωση, η επιλογή και απόσπαση/μετάθεση στη Γ.Γ.Π.Π σχετικού με το αντικείμενο της Πολιτικής Προστασίας εξειδικευμένου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, θα λειτουργεί ανασταλτικά για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάγκη συχνής εναλλαγής τους με νέους άλλους (πριν την περάτωση της 3ετίας), γεγονός το οποίο με τη σειρά του θα καταστήσει την στελέχωση της Γ.Γ.Π.Π με προσωπικό των Ε.Δ ως μη ελκυστική ή/και αδύνατη για το προσωπικό που κατέχει τα απαραίτητα προσόντα και ταυτόχρονα ως μη συμφέρουσα για την εύρυθμη λειτουργία της Γ.Γ.Π.Π και τον ευαίσθητο τομέα της αντιμετώπισης και διαχείρισης των κινδύνων και των καταστροφών.