Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)Σχόλιο του χρήστη Αλέξης Κουρελής-MSc Διαχείριση Κινδύνων-Καταστροφών | 12 Ιανουαρίου 2020, 11:10
Προτείνεται να συμπληρωθεί το υπάρχον κείμενο των παραγράφων «6» και «9», ως εξής: «6. Η Μονάδα Επιστημονικής Υποστήριξης στελεχώνεται από εξειδικευμένο προσωπικό του Π.Σ., των Ενόπλων Δυνάμεων και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, ιδίως από μετεωρολόγους, δασολόγους, δασοπόνους, χημικούς μηχανικούς, πολιτικούς μηχανικούς και μηχανολόγους μηχανικούς, πτυχιούχους διαχείρισης - ανάλυσης κρίσεων και καταστροφών και είναι αρμόδιο για: α. Την επιχειρησιακή αξιολόγηση των πληροφοριών και δεδομένων που αφορούν σε υπό εξέλιξη συμβάντα και σε προειδοποίηση για επερχόμενο κίνδυνο. β. Την τήρηση βάσεων στατιστικών και επιστημονικών δεδομένων». «9. Των ανωτέρω Μονάδων, προΐσταται Συντονιστής Συμβάντων, ο οποίος δύναται να προέρχεται, είτε από τις Ένοπλες Δυνάμεις, είτε από τα Σώματα Ασφαλείας, εκτελεί όλα τα καθήκοντα που του ανατίθενται από το Διοικητή και είναι αρμόδιος για τη διαχείριση της ροής πληροφοριών που προέρχονται από τις Μονάδες και τη διαβίβαση αυτών ιεραρχικά. Ο Συντονιστής Συμβάντων απαιτείται να κατέχει αποδεδειγμένα τίτλο σπουδών-εξειδίκευση και εμπειρία σχετιζόμενα με την διαχείριση και αντιμετώπιση κινδύνων – καταστροφών. Ο χρόνος διάθεσης ή απόσπασης ή μετάθεσής του στη Γ.Γ.Π.Π λογίζεται κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και επιπλέον σε ότι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις ως χρόνος άσκησης διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας για τον βαθμό που αυτός κατέχει. Τον Συντονιστή Συμβάντων υποστηρίζει Γραφείο Γραμματείας Υποστήριξης Μονάδων.» Σχόλια τεκμηρίωσης υποβληθείσας πρότασης: 1. Η πρόταση αφορά την τοποθέτηση στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (Γ.Γ.Π.Π), εξειδικευμένου στο αντικείμενο της Πολιτικής Προστασίας ένστολου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, και καθίσταται προφανώς συμφέρουσα για την εύρυθμη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της Γ.Γ.Π.Π, ειδικότερα σε ότι αφορά την ολιστική αντιμετώπιση και διαχείριση των κινδύνων και των καταστροφών. Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν αναμφισβήτητα αξιόπιστο και σοβαρό επιχειρησιακό βραχίονα του κρατικού μηχανισμού για την εκτέλεση αποστολών διαχείρισης κινδύνων και αντιμετώπισης καταστροφών, ως εκ τούτου είναι εξαιρετικά σημαντικό να υφίσταται εξειδικευμένος εκπρόσωπός τους στη Γ.Γ.Π.Π. 2. Ο χρόνος υπηρεσίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στη Γ.Γ.Π.Π (στο επιτελείο ή στο ΕΣΚΕΔΙΚ), ακριβώς επειδή αφορά θέσεις ευθύνης με σοβαρές αρμοδιότητες στις οποίες περιλαμβάνεται η άσκηση διοίκησης (πχ των Μονάδων του Ε.Σ.ΚΕ.ΔΙ.Κ), είναι απαραίτητο να λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και ως χρόνος άσκησης διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας στο βαθμό που τα στελέχη κατέχουν. Ο χρόνος διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας αποτελεί τυπικό προσόν για την προαγωγή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στον επόμενο βαθμό σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν.3883/2010. Σε αντίθετη περίπτωση, η επιλογή και απόσπαση/μετάθεση στη Γ.Γ.Π.Π σχετικού με το αντικείμενο της Πολιτικής Προστασίας εξειδικευμένου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, θα λειτουργεί ανασταλτικά για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάγκη συχνής εναλλαγής τους με νέους άλλους (πριν την περάτωση της 3ετίας), γεγονός το οποίο με τη σειρά του θα καταστήσει την στελέχωση της Γ.Γ.Π.Π με προσωπικό των Ε.Δ ως μη ελκυστική ή/και αδύνατη για το προσωπικό που κατέχει τα απαραίτητα προσόντα αλλά και ταυτόχρονα ως μη συμφέρουσα για την εύρυθμη λειτουργία της Γ.Γ.Π.Π και τον ευαίσθητο τομέα της αντιμετώπισης και διαχείρισης των κινδύνων και των καταστροφών.