Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)Σχόλιο του χρήστη ΤΖΙΡΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ | 13 Ιανουαρίου 2020, 13:57
Τον Ιανουάριο του 2019 ορίστηκα από το Α.Π.Σ. πρόεδρος 7 μέλους επιτροπής για μετατάξεις - κατατάξεις προσωπικού σε κλάδους ειδικών καθηκόντων ( πλοηγοί κυβερνήτες - μηχανικοί , ιπτάμενοι - μηχανικοί εναερίων μέσων , τεχνικοί οχημάτων ) γνωρίζοντας της τεράστιες ελλείψεις που παρουσιάζουν αυτοί οι κλάδοι , για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών τους.Η έκθεση κατατέθηκε τον Απρίλιο του ιδίου έτους, και από τότε αναμένεται τι μέλλει γενέσθαι. Με μεγάλη έκπληξη διάβασα στην διαβούλευση για το επικείμενο Νομοσχέδιο πού αφορά και τις υπηρεσίες μας τον προτεινόμενο αριθμό των οργανικών θέσεών των Πλοηγών Μηχανικών ( μείωση 25% σε αξιωματικούς και 50% σε βοηθούς ) κάτι πού έρχεται σε αντίφαση με τα ως άνω αναφερόμενα , και τις προσπάθειες του Α.Π.Σ. για στελέχωση των ανωτέρω υπηρεσιών. Τα πλοία τύπου Α1 του ΠΣ επίκεινται κάτω από την επίβλεψη Νηογνωμόνων , όπως και του Λιμενικού Σώματος. Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανονισμοί ασφαλείας ( ΙΜΟ, SOLAS κτλ.) και το Ναυτικό Δίκαιο εφαρμόζεται παντού. Η σύνθεση του πληρώματος ενός πλοίου καθορίζεται, από τον τύπο του, μήκος, χωρητικότητα, μεταφορική ικανότητα και δεν αλλάζει !!! Επίσης συμβαίνει το εξής οξύμωρο τα τελευταία χρονιά. Μετά το 2010 και την παραλαβή (3) τριών νέων πλοίων τύπου Α1 προς αντικατάσταση παλαιών τύπου Α2, ενώ απαιτείτο αύξησή των οργανικών θέσεων όλων των πλοηγών και ειδικά των Αξιωματικών Μηχανικών, (με γνώμονα ότι τα νέα πλοία είναι εφοδιασμένα με εκσυχρονισμένα μηχανολογικά και ηλεκτρονικά συστήματα) και με εξειδικευμένο προσωπικό (ηλεκτρολόγους-ηλεκτρονικούς) καθώς και μετάταξη- πρόσληψη βοηθών μηχανικών, με την παρουσία τους σε ορισμένους λιμενικούς σταθμούς να είναι από μονοπρόσωπη έως μηδενική, βλέπουμε συνεχή μείωση, με αποκορύφωση τις τελευταίες προτάσεις στην διαβούλευση, με τις οποίες οι συνθέσεις των σταθμών δεν θα βγάζουν ούτε την επιφυλακή. Σκεπτόμενοι και την μελλοντική κατασκευή (2) δύο νέων πλοίων τύπου Α1 καθώς και την πιθανή δημιουργία νέων Λιμενικών Σταθμών, λόγω της αυξανόμενης παρουσίας κρουαζιεροπλοίων, δημιουργίας υδατοδρομίων, κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου, καλύπτοντας τις δυνατότητες που παρέχει η χώρα μας στον θαλάσσιο χώρο και τα νησιά της, εύχομαι να πρυτανεύσει η λογική και να διορθωθούν τυχόν λάθη, εν ευθέτω χρόνο. Μετά τιμής και πάντοτε στην διάθεση σας ΤΖΙΡΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ ΠΥΡΑΡΧΟΣ Π/Μ