Αρχική Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 19 Ενσωμάτωση της Ελληνικής Αγροφυλακής στη Δασική ΥπηρεσίαΣχόλιο του χρήστη Πανούσης Χαράλαμπος | 26 Νοεμβρίου 2010, 20:55
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρόταση σχετικά με το άρθρο 19. Ενσωμάτωση της Αγροφυλακής στη Δασική Υπηρεσία. Πρόταση για την σύσταση της νέας υπηρεσίας μετά την κατάργηση της Αγροφυλακής. Αναφερόμενος στο σχέδιο διατάξεων για την κατάργηση της Αγροφυλακής θα ήθελα να κάνω μερικές προτάσεις για την διάρθρωση της Νέας Υπηρεσίας με απώτερο στόχο και σκοπό την καλλίτερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την αστυνόμευση του περιβάλλοντος. Σήμερα πλέον το κράτος θα πρέπει να λειτουργήσει με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια για να καταφέρει να είναι αποτελεσματικό και να ικανοποιεί της απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Θα ήταν τραγικό το κράτος να επαναλαμβάνει τα λάθη του παρελθόντος και να θέλει να είναι παραγωγικό, αποτελεσματικό και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του πολίτη και της εποχής. Δημιουργώντας μια υπηρεσία Μαμούθ, την Δασική, όπως προτείνεται στο Σχέδιο Διατάξεων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με αρμοδιότητες σε όλο το Φυσικό περιβάλλον πιστεύω ότι δύσκολα θα διοικηθεί και θα ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Η προτεραιότητα του κράτους θα πρέπει να είναι μέσο του υπουργείου περιβάλλοντος: 1. Στην προστασία από τη μόλυνση και ρύπανση του εδάφους και των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων, στην διάθεση επικίνδυνων και μη αποβλήτων, καθώς και στη βιώσιμη χρήση των υδάτινων πόρων. 2. Στην πρόληψη των πυρκαγιών και στη λήψη των κατάλληλων προληπτικών μέτρων για την αποτροπή τους (οι φωτιές συνήθως ξεκινούν από αγροτικές εκτάσεις ή από τους πρόποδες των ορέων). 3. Στην προστασία των φυσικών αγωγών υδάτων από καταλήψεις, επικαλύψεις και εναποθέσεις απορριμμάτων, και του εδάφους από παράνομη αμμοληψία, διάβρωση, πλημμύρες και κατολισθήσεις, στην πρόληψη και τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων σε περιπτώσεις πλημμύρας ή ξηρασίας και στα μέτρα βελτίωσης των υδάτινων οικοσυστημάτων. 4. Στην εκχέρσωση και στην κατάτμηση των αγροτικών εκτάσεων, στη βόσκηση, στις περιφράξεις και την αυθαίρετη δόμηση στα αγροτικά κτήματα και στην άσκηση δραστηριοτήτων εντός αγροτικών εκτάσεων . 5. Στη διατήρηση των ειδών αυτοφυούς χλωρίδας και της άγριας πανίδας, στη λαθροθηρία και την παράνομη αλιεία σε ποτάμια και λίμνες. 6. Στην αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και την αναβάθμιση της δενδρώδους καλλιέργειας. 7. Στην πρόληψη των φυτικών ή ζωικών ασθενειών, τη σφαγή ζώων εντός των καθορισμένων χώρων, τη σήμανση και καταγραφή των δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς και την προστασία των ζώων. 8. Στην κυκλοφορία των πάσης φύσεως αγροτικών μηχανημάτων και οχημάτων. 9. Στην αποτροπή της υποβάθμισης της βιοποικιλότητας. 10. Στην τήρηση των κωδικών των ορθών γεωργικών πρακτικών, στην ενημέρωση των αγροτών και στην ενθάρρυνσή τους στην υιοθέτηση ορθότερων πρακτικών. 11. Στην έκδοση βεβαιώσεων ποσοτικών στοιχείων και χαρακτηριστικών φυτικού και ζωικού κεφαλαίου. 12. Στον έλεγχο της τήρησης των προβλεπόμενων από το νόμο όρων και προϋποθέσεων για την απόκτηση της ιδιότητας του νέου αγρότη. 13. Στην ανάπτυξη του αγροτουρισμού, του οικοτουρισμού και γενικότερα της υπαίθρου Και κατά δεύτερο: 1. Στην πρόληψη και καταστολή των αξιόποινων πράξεων που αφορούν στο αγροτικό περιβάλλον, στα αγροτικά κτήματα, στα αρδευτικά ύδατα και στην περιουσία του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α) και των οργανισμών κοινής ωφέλειας που βρίσκονται στο αγροτικό περιβάλλον. 2. Στην εκτίμηση αγροζημιών και την υπόδειξη στους αντιδικούντες για συμβιβαστική επίλυση των αστικών διαφορών τους που αφορούν τα αγροτικά κτήματα. Μέσω της υπηρεσίας αυτής μπορεί να δημιουργηθεί και ένας πολύ καλός μηχανισμός επιβολής προστίμων σε αυτούς που ρυπαίνουν και κατακρεουργούν το περιβάλλον που πρέπει να παραδώσουμε στα εγγόνια μας, διότι τα παιδιά μας ήδη έχουν παραλάβει ένα περιβάλλον πολύ προβληματικό. Θα πρέπει επιτέλους στη χώρα μας να εφαρμοστεί ο Ν. 1650/1986, με όποιες βελτιώσεις, ισχύει σήμερα. Θα πρέπει επιτέλους: Να μαζευτούν όλα τα στερεά απόβλητα που ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι ανεξέλεγκτα σε αυτό, Να ελέγξουμε αυτούς που εναποθέτουν τα απόβλητα στο περιβάλλον, Να ελέγξουμε αυτούς που ανεξέλεγκτα ραντίζουν και φέρνουν τον καρκινο στο πιάτο μας. Οι μηχανισμοί ελέγχου και προστασίας του περιβάλλοντος να απαγκιστρωθούν από τις Νομαρχίες και από τις περιφέρειες του «Καλλικράτη» για να είναι ελεύθεροι από μικροκομματισμούς και από ψηφοπελατειακές σχέσεις να κάνουν την δουλεία για την οποία θα είναι ταγμένοι. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι φρουροί – αστυνόμοι του περιβάλλοντος να είναι ένστολοι με διακριτικά όπως γίνεται σε όλον τον σύγχρονο κόσμο διότι πολλές φορές λειτουργούν αποτρεπτικά και για αυτούς που έχουν στο μυαλό τους να βιάσουν το περιβάλλον, εδώ βρίσκει θέση η λαϊκή παροιμία «ο φόβος φυλάει τα έρημα». Η πολύχρονη ενασχόληση μας με τα προβλήματα του Αγροτικού περιβάλλοντος μας επιβάλλει αυτή την πρόταση για να μπορέσει επιτέλους αυτό το έρημο, αφύλακτο, ανυπεράσπιστο, περιβάλλον να βρει υποστηρικτές για να μας εκδικηθεί πιο ήπια και να κάνουμε κάποτε σε αυτή τη χώρα πράξη όλες τις εξαγγελίες. Ο σεβασμός στο περιβάλλον σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχει από κανέναν μας και το κράτος θα πρέπει επιτέλους μέσω διοικητικών μηχανισμών να επιβάλει στους πολίτες να σέβονται αυτό και όσοι παρανομούν να το πληρώνουν άμεσα και όχι μέσω δικαστηρίων μετά από 5-10 χρόνια. Η ύπαιθρος μετά την ουσιαστική κατάργηση των αστυνομικών σταθμών δεν αστυνομεύεται από κανένα κρατικό μηχανισμό, είναι ανυπεράσπιστο και βορά στις ορέξεις του κάθε παραβάτη. Το περιβάλλον δεν θα πρέπει να είναι αφύλαχτο, αδέσποτο, έρημο και ξένο αλλά εποπτευόμενο, φυλασσόμενο πάντα ωφέλιμο και ζείδωρο. Η πολιτεία θα πρέπει να αποδείξει στους πολίτες της υπαίθρου ότι είναι συμπαραστάτης τους, ότι φροντίζει για την πρόληψη και αποτροπή της παραβατικότητας στην ύπαιθρο και ότι φροντίζει και εποπτεύει το περιβάλλον. «Αστυνομία Περιβάλλοντος», Ειδικοί Φρουροί του Περιβάλλοντος», Αστυνομία της Οικολογίας» μερικά πιθανά ονόματα της υπηρεσίας που να δηλών και τον χαρακτήρα της νέας υπηρεσίας. Η διάρθρωση της υπηρεσίας θα πρότεινα να γίνει όπως φαίνεται στο παρακάτω οργανόγραμμα γιατί οι υπηρεσίες μαμούθ δεν διοικούνται εύκολα, δεν ελέγχονται και δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα στον πολίτη, στην πολιτεία και δεν βάζουν χρήματα στα ταμεία του κράτους που μέσα από την νέα υπηρεσία ευελπιστώ να έρθουν. * Σε όλες τις περιφέρειας της χώρας ** Στους μεγάλους σε έκταση νομούς χρειάζεται να γίνουν περισσότερα από ένα Τμήματα Αγροτικής Ασφάλειας. ΥΓ. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη: Ότι τα δασαρχεία ανήκουν στο υπουργείο εσωτερικών και όχι στο υπουργείο περιβάλλοντος Ότι στην υπηρεσία υπάρχουν βαθμοφόροι οι οποίοι δεν επιθυμούν να χάσουν τους βαθμούς τους και ίσως να υπάρχουν και δικαστικοί αγώνες. Ευχαριστώ. Πανούσης Χαράλαμπος Αγρονόμος Πτυχιούχος του Τμήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών (υπηρετώ στο Δημόσιο από το έτος 1981)