1. Εξαιρούνται των μεταθέσεων και αποσπάσεων, χωρίς αίτησή τους, οι υπάλληλοι που υπάγονται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) οι πολύτεκνοι,
β) οι τρίτεκνοι και ο γονέας μονογονεϊκής οικογένειας,
γ) η μητέρα για τρία (3) έτη από την ημερομηνία γέννησης τέκνου,
δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
ε) οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) τέκνου και τελούν σε χηρεία,
στ) οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός τέκνου,
ζ) οι ολυμπιονίκες και όσοι προάγονται, λόγω διάκρισης σε άθλημα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και για όσο χρόνο παραμένουν στην ενεργό αγωνιστική δράση,
η) οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου.
Οι ανωτέρω υπηρετούν σε Υπηρεσίες του νομού συμφερόντων τους. Σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης υπηρετούν προσωρινά ως υπεράριθμοι, καταλαμβάνοντας την πρώτη κενωθείσα.
2. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που έχουν συμπληρώσει τριάντα (30) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό Σώμα.
3. Δε μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η θητεία τους:
α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των πυροσβεστικών υπαλλήλων, εφόσον αυτές ανήκουν σε δευτεροβάθμιες,
β) τα μέλη των Δ.Σ. Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων, που ανήκουν σε τριτοβάθμιες οργανώσεις και
γ) τα μέλη του Δ.Σ. Πρωτοβάθμιων Ενώσεων πανελλαδικής έκτασης με αριθμό εγγεγραμμένων μελών άνω των διακοσίων (200) και των περιφερειακών εκπροσώπων αυτών και
δ) τα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων.
Στα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων, που δεν υπηρετούν στο νομό που εδρεύουν αυτά, χορηγείται φύλλο μετάβασης δυο (2) ημερών, προκειμένου να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις αυτών.
4. Υπάλληλοι που ανήκουν σε υπηρεσίες για τις οποίες υφίστανται ειδικότερες συμβάσεις μεταξύ του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλων Φορέων δεν δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τακτική μετάθεση για δυο (2) τουλάχιστον έτη από το έτος που παρουσιάστηκαν στις υπηρεσίες αυτές.
5. Οι Αξιωματικοί που έχουν προσληφθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 365/1990 (Α΄ 144) όπως έχει τροποποιηθεί με τον άρθρο 1 του π.δ. 203/1995 (Α΄ 109) και του π.δ. 127/2016 (Α΄ 226) δύνανται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες και στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Ελάχιστος χρόνος παραμονής στις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι τα πέντε (5) έτη με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον πέντε (5) έτη, εφόσον το επιθυμούν.
6. Αξιωματικοί που υπηρετούν στο Επιτελείο Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος για τρία (3) τουλάχιστον έτη, δύναται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να εξαιρεθούν των τακτικών μεταθέσεων, κατόπιν έγγραφης εισήγησης του Αρχηγού με επισημειωματική πράξη έγκρισης του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας και αιτιολογημένης απόφασης του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μεταθέσεων.
7. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για τους υπαλλήλους μέχρι και το βαθμό του Αντιπυράρχου. Για τους λοιπούς Αξιωματικούς έχουν εφαρμογή μόνο οι διατάξεις του άρθρου 149 και της παρ. 1 του άρθρου 160.
ΠΟΙΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΕΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ 25,ΔΗΛΑΔΗ 60% ΤΑ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ.
ΕΠΙΣΗΣ,ΑΣ ΛΑΒΟΥΜΕ ΥΠΟΨΗΝ, ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΑ ΕΤΗ ΑΥΤΑ ΛΟΓΩ ΗΛΙΚΙΑΚΗΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ. ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΤΟ 45ο ΕΤΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ,ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ 65% ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΚΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΩΣ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΗ,ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ, ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΙΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ, ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ (ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ:ΤΕΚΝΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΦΗΒΕΙΑΣ- ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ) ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ,ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΜΙΑΣ ΩΡΙΜΗΣ ΠΛΕΟΝ ΗΛΗΚΙΑΣ, ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
Η υποπαράγραφος (δ), της παραγράφου 1, του άρθρου 162 να τροποποιηθεί ως εξής:
δ) Οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 162
Αυτή η παράγραφος θα πρέπει να αναφέρει ρητά ότι ¨οι εν λόγω αξιωματικοί με προσόν κατάταξης το πτυχίο δεν θα καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις με τους υπόλοιπους αξιωματικούς (γιατί δεν διέπονται από τα ίδια κριτήρια μετάθεσης με τους υπόλοιπους), αλλά ότι θα θεωρούνται ως υπεράριθμοι.¨ Επιπλέον, για να είναι δίκαιη και ολοκληρωμένη αυτή η διάταξη, θα πρέπει να διευκρινίζει και το τι θα ισχύσει με τους πτυχιούχους αξιωματικούς που αποφοίτησαν από την Σχολή Ανθυποπυραγών πριν το 2014 και βρίσκονται στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων για ήδη έξι ή περισσότερα χρόνια (οι οποίοι δεν έχουν απλά τοποθετηθεί αλλά μετατεθεί εκεί με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για όλους τους υπόλοιπους αξιωματικούς πλην των πτυχιούχων). Θα μπορούν και αυτοί να υποβάλλουν αίτηση παραμονής και για πόσο χρονικό διάστημα, για μια 5ετία ακόμη;
ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3δ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 162
Σωστό και δίκαιο για όλους όσους δεν υπηρετούν στην Αθήνα είναι η εν λόγω διάταξη να αναφέρει ότι ¨στα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων, που δεν υπηρετούν στο νομό που εδρεύουν αυτά, χορηγείται φύλλο πορείας σύμφωνα με την ισχύουσα για τους υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος νομοθεσία περί οδοιπορικών εξόδων, προκειμένου να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις αυτών. ¨ .Εξάλλου πρόκειται για μετακινήσεις που γίνονται για καθαρά υπηρεσιακούς λόγους και επομένως οι συνάδελφοι που μετακινούνται στην Αθήνα για να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις θα πρέπει να δικαιούνται οδοιπορικά έξοδα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Μόνον έτσι δεν θα υπάρχουν διακρίσεις και θα δίνεται η δυνατότητα και στους συναδέλφους από τις περιφερειακές υπηρεσίες να μπορούν να βάλουν υποψηφιότητα και να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις των Συμβουλίων Μεταθέσεων, ανεξάρτητα από το αν τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση ή όχι.
Άρθρο 162 παρ.7
α.Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου να έχουν εφαρμογή για όλους τους υπαλλήλους μέχρι και το βαθμό Επιπυραγού.
β.Να υπάρχει μοριοδότηση και στο βαθμό του Αντιπυράρχου, βάση της οποίας θα πραγματοποιούνται και μεταθέσεις τους.
Πρόταση:
1. Οι Αξιωματικοί που υπάγονται σε άρθρα να υπηρετούν ως υπεράριθμοι, χωρίς να καταλαμβάνουν κενωθείσες οργανικές θέσεις.
2. Να τροποποιηθεί η παρ. 6 διότι αποτελεί κατάφορη αδικία εις βάρος των υπαλλήλων που δεν υπηρετούν στο Επιτελείο του Αρχηγείου και οι συγκεκριμένοι Αξιωματικοί να εξαιρούνται για ένα έτος άπαξ κατά άτομο.
3. Αξιωματικοί που έχουν τέκνα που θα φοιτήσουν στην Β και Γ λυκείου κατά το επόμενο από την υλοποίηση των μεταθέσεων σχολικό έτος, προκειμένου να μην αλλάζουν σχολικό περιβάλλον τα τέκνα τους, να εξαιρούνται αυτοί των μεταθέσεων, παραμένοντας στην Υπηρεσία την οποία υπηρετούν, ως υπεράριθμοι, όπως προβλέπεται και στις ένοπλες δυνάμεις.
Άρθρο 162
Στο ΠΔ 170/96 *Δεν μετατίθενται και υπηρετούν όπου επιθυμουν όσοι έχουν 25 έτη πραγματικής υπηρεσίας* Περιμέναμε ότι θα άλλαζε προς το καλύτερο ,αυτό λέει ο κοινός νους και η λογική,αντί αυτου, γίνεται 30 έτη!Άμεση διόρθωση *Να εξαιρούνται των μεταθέσεων όσοι έχουν 20 έτη υπηρεσίας και είναι 47 χρόνων και άνω!..Διόρθωση του άρθρου δικαστικής επιμέλειας , πολλοί συνάδελφοι έχουν ανάπηρους και ανήμπορους υπερήλικες γονεις και όχι μονο .Συνάδελφοι έγγαμοι με παιδιά,που οι γυναίκα τους δεν δουλεύει ,αν μετατεθούν οπουδήποτε και πρέπει να πληρώσουν νοίκι,είναι αδύνατο να ζήσουν!Σε ολη αυτή την προσπάθεια που γίνεται, μέσα από αυτή την αναδιάρθρωση,να ληφθεί σοβαρά υπόψη πως το 70% περίπου των πυροσβεστών,(της πρώτης γραμμής δηλαδή..) είναι ΠΕΝΗΝΤΑΡΗΔΕΣ !
«Ορθή Επανάληψη»
Στο άρθρο 162 με τίτλο «Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων» προτείνουμε την τροποποίηση της περίπτωσης δ) ως εξής :
«δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα ή αδερφών με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως εξής : «Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που είτε έχουν συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό είτε έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό πέμπτο (45ο) έτος της ηλικίας τους.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 3, ως εξής :
«3. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η θητεία τους : α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος, β) τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων, γ) τα μέλη του Δ.Σ. πρωτοβάθμιων ενώσεων πανελλαδικής έκτασης με αριθμό εγγεγραμμένων μελών άνω των πεντακοσίων (500) και των περιφερειακών εκπροσώπων αυτών και δ) τα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων.»
Στο άρθρο 162 με τίτλο «Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων» προτείνουμε την τροποποίηση της περίπτωσης δ) ως εξής :
«δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως εξής :
«Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτηση τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που είτε έχουν συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό είτε έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό πέμπτο (45ο) έτος της ηλικίας τους.».
Σχετικά με την εξαίρεση από τον κανονισμό μεταθέσεων που προβλέπεται από την παράγραφο 5 του άρθρου 162 για τους αξιωματικούς με προσόν κατάταξης το πτυχίο, θεωρώ ότι ότι αυτή είναι άδικη για τους υπόλοιπους συναδέλφους που υπηρετούν στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Στην πράξη οι πτυχιούχοι καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις και εκτελούν τα ίδια καθήκοντα με τους υπόλοιπους αξιωματικούς, αλλά αποκλείονται της μετάθεσης για 5+5 χρόνια.Είναι άδικο οι πτυχιούχοι αξιωματικοί να έχουν το δικαίωμα να τοποθετούνται στις ίδιες οργανικές θέσεις στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων απλά με αίτηση τους ενώ οι υπόλοιποι να μετατίθενται εκεί μόνον εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και διαθέτουν τα απαραίτητα μόρια. Επιπλέον οι υπόλοιποι αξιωματικοί με την συμπλήρωση 6ετίας ή 2ετίας τίθονται σε καθεστώς μετάθεσης και οι προαναφερόμενοι πτυχιούχοι να παραμένουν επί 10 έτη στο απυρόβλητο ενώ καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις άσχετα του αριθμού των μορίων που έχουν και τυχόν προηγούμενων μεταθέσεων σε σχέση με αυτούς που έχουν κλείσει 6ετία (ή 2ετία).Συμπερασματικά, αν παραμείνει αυτή η παράγραφος, θα πρέπει να αναφέρει ρητά ότι οι πτυχιούχοι δεν θα καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις, αλλά ότι θα θεωρούνται ως υπεράριθμοι.
Προτείνονται οι εξής αλλαγές:
1) Παράγραφο 2, μείωση από 30 σε 25 χρόνια, όπως ισχύει στο άρθρο 22 του ΠΔ 170/1996
2) Παράγραφο 4, διαγραφή της λέξης «τουλάχιστον» και προσθήκη της φράσης για τα πρώτα δύο (2) έτη.
Δηλαδή: 4. Υπάλληλοι που ανήκουν σε υπηρεσίες για τις οποίες υφίστανται ειδικότερες συμβάσεις μεταξύ του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλων Φορέων δεν δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τακτική μετάθεση για τα πρώτα δυο (2) έτη από το έτος που παρουσιάστηκαν στις υπηρεσίες αυτές.
3)Παράγραφο 5: Διαγραφή της δυνατότητας επέκτασης για επιπλέον 5 έτη
4)Διαγραφή ολόκληρης της παραγράφου 6 ως άνιση προς τους υπόλοιπους Αξιωματικούς και εν μέρει φωτογραφική διάταξη προς τους ήδη υπηρετούντες στο ΑΠΣ
5)Παράγραφος 7: Αντικατάσταση του Αντιπυράρχου με τον βαθμό του Ειπυραγού. Δηλαδή:
7. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για τους υπαλλήλους μέχρι και το βαθμό του Επιπυραγού. Για τους λοιπούς Αξιωματικούς έχουν εφαρμογή μόνο οι διατάξεις του άρθρου 149 και της παρ. 1 του άρθρου 160.
Στην παρ.1 του Αρ.162 ορίζονται κατηγορίες υπαλλήλων που εξαιρούνται, δίχως αίτηση τους, από τις μεταθέσεις-αποσπάσεις.
Παρακάτω, αναφέρεται ότι […]»Οι ανωτέρω υπηρετούν σε Υπηρεσίες του νομού συμφερόντων τους»[…]
Μα υπάρχουν Υπηρεσίες στον ίδιο νομό που απέχουν και 100 χλμ η μία απο την άλλη.
Δεν θα έπρεπε να γίνετε μνεία ότι, υπάλληλοι που ανήκουν σε μια απο τις κατηγορίες α-η να υπηρετούν στην «Υπηρεσία προτίμησης» τους;
Θα μπορεί υπάλληλος, που εμπίπτει σε μια απο τις ανωτέρω κατηγορίες, (θηλάζουσα μάνα, πολύτεκνος-τρίτεκνος,επιμέλεια τέκνου κλπ) να μετακίνειται ή ακόμα και να τοποθετείται για κάλυψη κενών θέσεων Υπηρεσίας, απο τη μία άκρη του κάθε Νομού στην άλλη;
Να υπηρετεί δηλαδή εκτός του τόπου συμφερόντων του.
Έρχονται ορισμένες διατάξεις, σε αντίθεση με όσα ορίζει η νομοθεσία για τους δημόσιους υπαλλήλους. (Ν.3528/07)
Να προβλεφθεί ότι: Οι ανωτέρω υπηρετούν στην «Υπηρεσία προτίμησης» τους και ως υπεράριθμοι για όσο διάστημα προβλέπεται.
Με τη διάταξη […]»Σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης υπηρετούν προσωρινά ως υπεράριθμοι, καταλαμβάνοντας την πρώτη κενωθείσα»[…] θα δημιουργηθούν αδικίες για τους υπόλοιπους υπαλλήλους
Σχετικά με την παράγραφο 5 του άρθρου 162 και την εξαίρεση των πτυχιούχων συναδέλφων Αξιωματικών από τον κανονισμό μεταθέσεων, θεωρώ ότι είναι πραγματικά και προκλητικά άδικη για πάρα πολλούς αλλά και ευνόητους λόγους που έχουν αναλυθεί εύστοχα από συνάδελφο σε προγενέστερο σχόλιο. Αυτή η αδικία αφορά όλους τους Αξιωματικούς που τους δίνεται η δυνατότητα παραμονής στον τόπο συμφερόντων τους μόνο για 6 έτη και ιδιαίτερα για όσους από αυτούς υπηρετούν στις έδρες των Περιφερειακών Διοικήσεων. Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι χρειάζεται να θεσπίζονται νομοθεσίες που θα έχουν την λογική εξυπηρέτησης όλων των συναδέλφων και κατ’επέκταση και των συγκεκριμένων οι οποίοι προσλήφθηκαν βάση του πτυχίου τους. Για τους ανωτέρω λόγους και προς αποκατάσταση της δικαιοσύνης, προτείνω η συγκεκριμένη παράγραφος να τροποποιηθεί με την φράση:»ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ».
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
Α) Στην παράγραφο 1 να προστεθεί εδάφιο «θ) οι υπάλληλοι που έχουν με δικαστική συμπαράσταση επιμέλεια συγγενών τους»
1. Εξαιρούνται των μεταθέσεων και αποσπάσεων, χωρίς αίτησή τους, οι υπάλληλοι που υπάγονται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) οι πολύτεκνοι,
β) οι τρίτεκνοι και ο γονέας μονογονεϊκής οικογένειας,
γ) η μητέρα για τρία (3) έτη από την ημερομηνία γέννησης τέκνου,
δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
ε) οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) τέκνου και τελούν σε χηρεία,
στ) οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός τέκνου,
ζ) οι ολυμπιονίκες και όσοι προάγονται, λόγω διάκρισης σε άθλημα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και για όσο χρόνο παραμένουν στην ενεργό αγωνιστική δράση,
η) οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου,
«Θ) ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΟΥΣ»
ι) οι υπάλληλοι που υπηρετούν με συνυπηρέτηση.
Β)Στην παράγραφο 5 να προστεθεί πρόταση: «Οι Αξιωματικοί αυτοί υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν τις αντίστοιχες θέσεις Αξκων του νομού που υπηρετούν»
5. Οι Αξιωματικοί που έχουν προσληφθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 365/1990 (Α΄ 144) όπως έχει τροποποιηθεί με τον άρθρο 1 του π.δ. 203/1995 (Α΄ 109) και του π.δ. 127/2016 (Α΄ 226) δύνανται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες και στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Ελάχιστος χρόνος παραμονής στις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι τα πέντε (5) έτη με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον πέντε (5) έτη, εφόσον το επιθυμούν. «ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΞΚΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ»
Στο άρθρο 162 με τίτλο «Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του
Κανονισμού Μεταθέσεων» προτείνουμε την τροποποίηση της περίπτωσης δ)
ως εξής :
«δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα με αναπηρία σε ποσοστό
τουλάχιστον 67%.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως εξής :
«Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι
πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που είτε
έχουν συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο
Πυροσβεστικό είτε έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό πέμπτο (45ο)
έτος της ηλικίας τους.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 3, ως εξής :
«3. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η
θητεία τους : α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων
συνδικαλιστικών οργανώσεων των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού
Σώματος, β) τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Δευτεροβάθμιων
Οργανώσεων, γ) τα μέλη του Δ.Σ. πρωτοβάθμιων ενώσεων πανελλαδικής
έκτασης με αριθμό εγγεγραμμένων μελών άνω των πεντακοσίων (500)
και των περιφερειακών εκπροσώπων αυτών και δ) τα αιρετά μέλη των
Συμβουλίων Μεταθέσεων.»
Ολα τα παραπανω κριτηρια θα ηταν πιο αντικειμενικα εαν περελαμβαναν και το φορολογιτεο εισοδημα ως κριτηριο μεταθεσης.Καποιες φορες πολυτεκνοι και τριτεκνοι συναδελφοι εμφανιζουν υψηλα οικογενειακα εισοδηματα σε σχεση με συναδελφους με ενα η δυο παιδια που τα βγαζουν-περα πολυ δυσκολα με ενα μισθο και θα παρουν μεταθεση.
Στο εν λόγω άρθρο θα πρέπει όπως ορθά υπήρχε στο παρελθόν να επανέλθει το : «Δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτησή τους και σε τόπο της επιλογής τους (όχι αποκλειστικά μόνο τον τόπο συμφερόντων) οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών τέκνων, οι γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες, οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) παιδιού και τελούν σε χηρεία, ή έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια συγγενούς εξ αίματος μέχρι και 2ου βαθμού, οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία τουλάχιστον 67%, οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός παιδιού». Οι δε ανωτέρω υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν κενή οργανική θέση (Προσωποπαγής θέση). Και αυτό γιατί οι ειδικές αυτές κατηγορίες πρέπει να μην ενοχλούν ούτε και να ενοχλούνται από τους υπόλοιπους υπαλλήλους στο θέμα των κενών θέσεων. Οι εν λόγω μεταθέσεις εκτελούνται υποχρεωτικά μέσα σε 1 μήνα από την αίτηση του υπαλλήλου και χωρίς δικαίωμα άρνησης εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 162
Να απαλειφθεί η παρ. 6 που αφορά στην δυνατότητα Αξιωματικών που υπηρετούν στο Α.Π.Σ. για τρία τουλάχιστον έτη μέχρι και το βαθμό του Αντιπυράρχου , να εξαιρεθούν των τακτικών μεταθέσεων, καθότι αυτό δημιουργεί αίσθημα αδικίας στους Αξιωματικούς όλης της υπόλοιπης χώρας.
Στο άρθρο 162 με τίτλο «Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων» προτείνουμε την τροποποίηση της περίπτωσης δ) ως εξής :
«δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο ή γονέα με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως εξής : «Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που είτε έχουν συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό είτε έχουν συμπληρώσει το τεσσαρακοστό πέμπτο (45ο) έτος της ηλικίας τους.».
Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 3, ως εξής :
«3. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η θητεία τους : α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος, β) τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων, γ) τα μέλη του Δ.Σ. πρωτοβάθμιων ενώσεων πανελλαδικής έκτασης με αριθμό εγγεγραμμένων μελών άνω των πεντακοσίων (500) και των περιφερειακών εκπροσώπων αυτών και δ) τα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων.»
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων Α) Στην παράγραφο 1 να προστεθεί εδάφιο «θ) οι υπάλληλοι που υπηρετούν με συνυπηρέτηση» 1. Εξαιρούνται των μεταθέσεων και αποσπάσεων, χωρίς αίτησή τους, οι υπάλληλοι που υπάγονται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) οι πολύτεκνοι,
β) οι τρίτεκνοι και ο γονέας μονογονεϊκής οικογένειας,
γ) η μητέρα για τρία (3) έτη από την ημερομηνία γέννησης τέκνου,
δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
ε) οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) τέκνου και τελούν σε χηρεία,
στ) οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός τέκνου,
ζ) οι ολυμπιονίκες και όσοι προάγονται, λόγω διάκρισης σε άθλημα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και για όσο χρόνο παραμένουν στην ενεργό αγωνιστική δράση,
η) οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου,
«θ) οι υπάλληλοι που υπηρετούν με συνυπηρέτηση »
Β)Στην παράγραφο 5 να προστεθεί πρόταση: «Οι Αξιωματικοί αυτοί υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν τις αντίστοιχες θέσεις Αξκων του νομού που υπηρετούν»
5. Οι Αξιωματικοί που έχουν προσληφθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 365/1990 (Α΄ 144) όπως έχει τροποποιηθεί με τον άρθρο 1 του π.δ. 203/1995 (Α΄ 109) και του π.δ. 127/2016 (Α΄ 226) δύνανται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες και στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Ελάχιστος χρόνος παραμονής στις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι τα πέντε (5) έτη με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον πέντε (5) έτη, εφόσον το επιθυμούν. «ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΞΚΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ»
Έτη πραγματικής Υπηρεσίας και όριο ηλικίας. Να μεταρρυθμιστεί το άρθρο 162 παρ. 2, έτσι ώστε να μην μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που είτε έχουν συμπληρώσει είκοσι πέντε (25) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό Σώμα είτε έχουν συμπληρώσει την ηλικία των σαράντα πέντε (45) ετών.
Στο Άρθρο 162 ,Ιδ να προστεθεί στην σύζυγο και τέκνα με αναπηρία και όσοι έχουν Γονέα χήρο με 67% αναπηρία .
Στο άρθρο 162 ,παρ.3Δε μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, για όλο το διάστημα που διαρκεί η θητεία τους:
α) Τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών
οργανώσεων των πυροσβεστικών υπαλλήλων, εφόσον αυτές ανήκουν σε δευτεροβάθμιες, Σε αυτό το κομμάτι να αφαιρεθεί αυτό που λέει: «εφόσον αυτές ανήκουν σε δευτεροβάθμιες»
Στην παραγραφο 1 του αρθρου 162 πρεπει να εξαιρουνται των μεταθεσεων και αποσπασεων χωρις αιτησή τους και οι υπάλληλοι που έχουν γονέα με αναπηρια τουλαχιστον 67% (δ).
Υπάρχουμε κι εμεις που αδυνατουμε να απομακρυνθούμε έστω και μια ημερα από το πλευρό των κατάκοιτων γονέων μας. Οποιος το βιώνει γνωρίζει τις δυσκολίες.
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
Α) Στην παράγραφο 1 να προστεθεί εδάφιο: θ) Οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια συγγενούς με δικαστική συμπαράσταση
1. Εξαιρούνται των μεταθέσεων και αποσπάσεων, χωρίς αίτησή τους, οι υπάλληλοι που υπάγονται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) οι πολύτεκνοι,
β) οι τρίτεκνοι και ο γονέας μονογονεϊκής οικογένειας,
γ) η μητέρα για τρία (3) έτη από την ημερομηνία γέννησης τέκνου,
δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
ε) οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) τέκνου και τελούν σε χηρεία,
στ) οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός τέκνου,
ζ) οι ολυμπιονίκες και όσοι προάγονται, λόγω διάκρισης σε άθλημα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και για όσο χρόνο παραμένουν στην ενεργό αγωνιστική δράση,
η) οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου.
Θ) ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΓΓΕΝΟΥΣ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Οι ανωτέρω υπηρετούν σε Υπηρεσίες του νομού συμφερόντων τους. Σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης υπηρετούν προσωρινά ως υπεράριθμοι, καταλαμβάνοντας την πρώτη κενωθείσα.
Β) Στην παράγραφο 5 να προστεθεί πρόταση: Οι Αξιωματικοί αυτοί υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν τις οργανικές θέσεις του νομού που υπηρετούν.
5. Οι Αξιωματικοί που έχουν προσληφθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 365/1990 (Α΄ 144) όπως έχει τροποποιηθεί με τον άρθρο 1 του π.δ. 203/1995 (Α΄ 109) και του π.δ. 127/2016 (Α΄ 226) δύνανται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες και στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Ελάχιστος χρόνος παραμονής στις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι τα πέντε (5) έτη με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον πέντε (5) έτη, εφόσον το επιθυμούν. ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ.
162 ΠΑΡ 7.: ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΣΕ ΝΗΣΙΩΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥς ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΥΡΑΡΧΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ Η ΕΧΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ? ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ? ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΕΠΩΜΙΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΞΚΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Δεν νομίζω ότι έχει λογική η αύξηση κατά 5 χρόνια των υπαλλήλων που δεν μετακινούνται από τον τόπο συμφεροντων με την συμπλήρωση 30 ετών υπηρεσίας,από τα 25 χρόνια που ήταν,που και αυτά τα θεωρώ υπερβολικά για λόγους ηλιακούς που ανέφεραν και άλλοι συνάδερφοι σε σχόλια τους.Απεναντιας νομίζω ότι πρέπει να πέσει στα 20 χρόνια!
1)Τα τριάντα χρόνια είναι πολλά για ένα υπάλληλο που μπήκε στο σώμα στα 26 που ήταν το γενικό όριο ηλικίας η 31 χρονών για τους πτυχιούχους η 34 για τους πρώην εποχικούς στο σώμα.
θεωρώ ότι τα είκοσι χρόνια πραγματικής υπηρεσίας η έστω ένα όριο ηλικίας 45 ετών θα ήταν πιο λογικό και δίκαιο για όλους τους συνάδελφους. 2)Να επανέρθει η πόλη συμφερόντων και οι μεταθέσεις να γίνονται σε όμορες υπηρεσίες για να μπορεί να γίνει σωστά ο οικογενειακος και οικονομικός προγραμματισμος.
3)Οι συνάδελφοι Π.Π.Υ να μην εξερευνάται απο τον κανονισμό μεταθέσεων, επειδή καλύπτουν οργανικές θέσεις.
Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που έχουν συμπληρώσει τριάντα (30) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό Σώμα.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Τα τριάντα χρόνια είναι πολλά για ένα υπάλληλο που μπήκε στο σώμα στα 26 που ήταν το γενικό όριο ηλικίας η 31 χρονών για τους πτυχιούχους η 34 για τους πρώην εποχικούς στο σώμα.
Τα είκοσι χρόνια πραγματικής υπηρεσίας η έστω ένα όριο ηλικίας 45 ετών θα ήταν πιο λογικό και δίκαιο για όλους τους συνάδελφους.
παρ. 3δ
Στα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων, που δεν υπηρετούν στο νομό που εδρεύουν αυτά (δηλαδή στην Αθήνα), θα πρέπει να χορηγείται φύλλο πορείας – και όχι φύλλο μετάβασης – ώστε να μπορούν να καλύπτονται τα έξοδα μετάβασής τους εκεί. Εξάλλου οι συνάδελφοι μεταβαίνουν εκεί καθαρά για υπηρεσιακούς λόγους και για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να δικαιώνονται οδοιπορικά έξοδα. Μόνον έτσι δεν θα υπάρχουν διακρίσεις και θα δίνεται το δικαίωμα και στους συναδέλφους από τις περιφερειακές υπηρεσίες να μπορούν να βάλουν υποψηφιότητα και να λάβουν μέρος στις συνεδριάσεις των Συμβουλίων Μεταθέσεων, ανεξάρτητα από το αν τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση. Επιπλέον είναι λάθος το να αναγράφεται σε αυτήν την διάταξη ότι θα χορηγούνται στα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων ρητά δυο (2) ημέρες (για μετάβαση-παραμονή-επιστροφή) προκειμένου να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις, γιατί αυτό αποκλείει τους συναδέλφους που υπηρετούν σε Υπηρεσίες που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές (λόγω του
μεγάλου ταξιδιού που καλούνται να κάνουν). Συμπερασματικά, σωστό και δίκαιο για όλους είναι η εν λόγω διάταξη να αναφέρει ότι ¨στα αιρετά μέλη των Συμβουλίων Μεταθέσεων, που δεν υπηρετούν στο νομό που εδρεύουν αυτά,χορηγείται φύλλο πορείας σύμφωνα με την ισχύουσα για τους υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος νομοθεσία περί οδοιπορικών εξόδων, προκειμένου να συμμετάσχουν στις συνεδριάσεις αυτών.
παρ. 5
Σχετικά με την εξαίρεση από τον κανονισμό μεταθέσεων που προβλέπεται από την παράγραφο 5 του άρθρου 162 για τους αξιωματικούς με προσόν κατάταξης το πτυχίο, θεωρώ ότι ότι αυτή είναι άδικη για τους υπόλοιπους συναδέλφους που υπηρετούν στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Στην πράξη μέχρι σήμερα οι πτυχιούχοι καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις (καλύπτουν τις
ίδιες κενές θέσεις) και τα ίδια πόστα-καθήκοντα (σε βάρδιες Πυροσβεστικών Σταθμών ή Γραφεία) με τους υπόλοιπους αξιωματικούς, αλλά αποκλείονται της μετάθεσης για 10 χρόνια αντί για 6 ή 2 όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους αξιωματικούς. Καταρχήν είναι άδικο οι πτυχιούχοι αξιωματικοί να έχουν το δικαίωμα να τοποθετούνται στις ίδιες οργανικές θέσεις στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων απλά με μια αίτησή τους ενώ οι υπόλοιποι να μετατίθενται εκεί μόνον εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και διαθέτουν τα απαραίτητα
μόρια. Επιπλέον είναι άδικο οι υπόλοιποι αξιωματικοί μόλις κλείσουν 6ετία ή 2ετία να απειλούνται με μετάθεση και οι προαναφερόμενοι πτυχιούχοι να παραμένουν επί 10 έτη στο απυρόβλητο ενώ καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις και ας έχουν λιγότερα ή καθόλου μόρια σε σχέση με αυτούς που έχουν κλείσει 6ετία (ή 2ετία) και ας μην έχουν υποστεί ακόμη καμία μετάθεση σε αντίθεση με τους περισσότερους (αν
όχι όλους) από εκείνους που έχουν κλείσει 6ετία (ή 2ετία). ¨Συμπερασματικά, αν παραμείνει αυτή η παράγραφος, θα πρέπει να αναφέρει ρητά ότι οι εν λόγω πτυχιούχοι δεν θα καταλαμβάνουν τις ίδιες οργανικές θέσεις με τους υπόλοιπους αξιωματικούς (γιατί δεν διέπονται από τα ίδια κριτήρια μετάθεσης), αλλά ότι θα θεωρούνται ως υπεράριθμοι.¨ Τέλος , η διάταξη αυτή ισχύει ήδη βάσει της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Π.Δ. 93/2014 μόνο για τους ανθυποπυραγούς με
προσόν κατάταξης το πτυχίο οι οποίοι αποφοίτησαν από το 2014 και μετά. “Τι θα γίνει με τους πτυχιούχους που αποφοίτησαν από την Σχολή Ανθυποπυραγών πριν το 2014 και βρίσκονται στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων για ήδη έξι ή περισσότερα χρόνια (οι οποίοι δεν έχουν απλάτοποθετηθεί αλλά έχουν μετατεθεί εκεί με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για όλους τους αξιωματικούς πλην των πτυχιούχων);” Εφόσον ισχύσει η εν λόγω διάταξη, θα πρέπει να μπορούν και αυτοί να υποβάλλουν αίτηση παραμονής.
Οπότε θα πρέπει να συμπεριληφθεί κάποια σχετική μεταβατική διάταξη που να μνημονεύει τι θα γίνει και με αυτήν την περίπτωση.”
παρ. 6
Να απαλειφθεί η παρ. 6 που αφορά στην δυνατότητα Αξιωματικών που υπηρετούν στο
Α.Π.Σ. για τρία τουλάχιστον έτη μέχρι και το βαθμό του Αντιπυράρχου , να εξαιρεθούν των
τακτικών μεταθέσεων, καθότι αυτό δημιουργεί αίσθημα αδικίας στους Αξιωματικούς όλης
της υπόλοιπης χώρας.
άρθρο 162 παρ 2 θεωρώ πιο δίκαιο όριο αντί για τριάντα (30) τα είκοσι (20) χρόνια πραγματικής υπηρεσίας η ηλικιακό όριο τα 40 χρονιά για όλους .Επίσης επαναφορά της πόλης συσφαιρωντων αντί του νομού.
Στο άρθρο 162 ,παρ 2 . πρόταση για διόρθωση πρέπει να μειωθούν τα τριάντα (30) έτη πραγματικής υπηρεσίας σε είκοσι (20) και να προστεθεί ηλικιακό όριο τα σαράντα πέντε έτη (45) ώστε να μπορούμε κάποια στιγμή να αποκτήσουμε δικό μας σπίτι …
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
Α) Στην παράγραφο 1 να προστεθεί εδάφιο «θ) οι υπάλληλοι που έχουν με δικαστική συμπαράσταση επιμέλεια συγγενών τους»
1. Εξαιρούνται των μεταθέσεων και αποσπάσεων, χωρίς αίτησή τους, οι υπάλληλοι που υπάγονται σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
α) οι πολύτεκνοι,
β) οι τρίτεκνοι και ο γονέας μονογονεϊκής οικογένειας,
γ) η μητέρα για τρία (3) έτη από την ημερομηνία γέννησης τέκνου,
δ) οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%,
ε) οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) τέκνου και τελούν σε χηρεία,
στ) οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός τέκνου,
ζ) οι ολυμπιονίκες και όσοι προάγονται, λόγω διάκρισης σε άθλημα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και για όσο χρόνο παραμένουν στην ενεργό αγωνιστική δράση,
η) οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση υπηρεσίας γραφείου,
«Θ) ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΟΥΣ»
Β)Στην παράγραφο 5 να προστεθεί πρόταση: «Οι Αξιωματικοί αυτοί υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν τις αντίστοιχες θέσεις Αξκων του νομού που υπηρετούν»
5. Οι Αξιωματικοί που έχουν προσληφθεί στο Πυροσβεστικό Σώμα κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του π.δ. 365/1990 (Α΄ 144) όπως έχει τροποποιηθεί με τον άρθρο 1 του π.δ. 203/1995 (Α΄ 109) και του π.δ. 127/2016 (Α΄ 226) δύνανται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος, να υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες και στις έδρες των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων. Ελάχιστος χρόνος παραμονής στις προαναφερόμενες υπηρεσίες είναι τα πέντε (5) έτη με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον πέντε (5) έτη, εφόσον το επιθυμούν. «ΟΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΑΥΤΟΙ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΞΚΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ»
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
-Στην παράγραφο 1 και όλα τα επιμέρους διευκρινιστικά αυτής, οι Αξιωματικοί που δεν εμπίπτουν σε άρθρο δεν θα έχουν ποτέ την ίδια μεταχείριση και τα ίδια προνόμια παραμονής, διότι οι οργανικές θέσεις κάθε Υπηρεσίας θα καταλαμβάνονται από τα άτομα που τελούν σε άρθρο.
-Συνεπώς ένας συνάδελφος που δεν θέλει να παντρευτεί (εκ πεποιθήσεως εργένης), δεν έχει τέκνα από 3 τέκνα και πάνω για διάφορους λόγους ή δεν υπάγεται σε άρθρο θα πρέπει για όλη του τη σταδιοδρομία να βρίσκεται άδικα υπό καθεστώς μεταθέσεων και μετακινήσεων.
Άρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του κανονισμού μεταθέσεων
-Σύμφωνα με την παράγραφο 1 και όλες τις εντός αυτής σχετικές διευκρινίσεις όλοι οι Αξιωματικοί που εξαιρούνται του κανονισμού μεταθέσεων (τρίτεκνοι, δικαστικές επιμέλειες, διαζευγμένοι κτλ) θα υπηρετούν ως υπεράριθμοι και στη συνέχεια θα καταλαμβάνουν οργανική θέση. Συνεπώς το σύνολο των Αξιωματικών που δεν εμπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες-άρθρα, δεν πρόκειται ποτέ να έχουν θέση στην Υπηρεσία προτίμησής τους.
-Προτείνεται να εφαρμόζεται το ισχύον Νομικό πλαίσιο που τα άρθρα είναι εκτός οργανικών θέσεων και υπηρετούν ως υπεράριθμοι / Σε διαφορετική περίπτωση λόγω της μη μετάθεσής τους να αυξηθεί η παραμονή τους σε κάθε βαθμό ή να μπουν σε παράλληλη επετηρίδα και να μην ασκούν Διοίκηση.
Άρθρο 162 § 6
Δεν αποτελεί ίση μεταχείριση η εξαίρεση αυτή. Αν για κάποιο λόγο στους συνάδελφους αυτούς κρίνεται απαραίτητη η παραμονή τους στο Επιτελέιο, θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ανώτατο όριο με πιθανή δυνατότητα ισάριθμης παράτασης και όχι εφ’όρου ζωής. Μια παρόμια αναφορά γίνεται στο άρθρο 165 §2 όπου ρυθμίζεται ανώτατο όριο διάθεσης.
Υπάρχουν και άλλες υπηρεσίες που στερούνται απαραίτητων συναδέλφων όταν αυτοί υποχεωτικά μετατίθενται.
Άρθρο 162 § 1, εδ. η
Δεν είναι σωστό οι εξαιρούντες μετάθεσης της §1 του ιδίου άρθρου να καταλαμβάνουν την πρώτη κενωθείσα θέση, καθώς, με την πάροδο των ετών αυτές θα καταληφθούν από εξαιρούντες μετάθεσης αποκλείοντας άλλους συναδέλφους να επιστρέψουν στον τόπο τους.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΔΥΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΠΡΙΝ ΤΟ 2010.ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΜΩΣ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΣΥΜΦΕΡΩΝΤΩΝ ΟΤΑΝ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΤΕΘΕΙ.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΕΝΑ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΩΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΕΙΟΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 3 ΣΤΟ Γ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Ο ΟΡΟΣ ΝΑ ΑΡΙΘΜΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200 ΜΕΛΗ
Καταργείται το άρθρο που αφορά την δικαστική συμπαράσταση συγγενούς εξ αίματος έως 2ου βαθμού. Αυτό θα φέρει τεράστια αναστάτωση στους κόλπους των οικογενειών των πυροσβεστών που το κατέχουν. Παρακαλώ να μείνει ός έχει. Αν αυτό για λόγους που δεν γνωρίζω είναι αδύνατο. Να προστατευθούν όσοι έχουν εκμεταλλευτεί αυτήν την διάταξη παραμένοντας στης υπηρεσίες τους .
Στο εν λόγω άρθρο θα πρέπει όπως ορθά υπήρχε στο παρελθόν να επανέλθει το :
«Δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτησή τους και σε τόπο της επιλογής τους (όχι αποκλειστικά μόνο τον τόπο συμφερόντων) οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών τέκνων, οι γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες, οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) παιδιού και τελούν σε χηρεία, ή έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια συγγενούς εξ αίματος μέχρι και 2ου βαθμού, οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία τουλάχιστον 67%, οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός παιδιού».
Οι δε ανωτέρω υπηρετούν ως υπεράριθμοι και δεν καταλαμβάνουν κενή οργανική θέση (Προσωποπαγής θέση).
Και αυτό γιατί οι ειδικές αυτές κατηγορίες πρέπει να μην ενοχλούν ούτε και να ενοχλούνται από τους υπόλοιπους υπαλλήλους στο θέμα των κενών θέσεων.
Οι εν λόγω μεταθέσεις εκτελούνται υποχρεωτικά μέσα σε 1 μήνα από την αίτηση του υπαλλήλου και χωρίς δικαίωμα άρνησης εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις.
Στο άρθρο 162 δεν υπάρχει μέριμνα – μνεία στους υπαλλήλους που έχουν με δικαστική απόφαση την πλήρη δικαστική συμπαράσταση συγγενών πρώτου βαθμού γονείς αδέρφια. Προσωπικό παράδειγμα έχω δυο ανήλικα παιδιά και μητέρα τυφλή 100% με πλήρη δικαστική συμπαράστασή.Πρέπει να προβλεφθεί οποσδήποτε και αυτή η περίπτωση.
162παρ4. Υπάλληλοι που ανήκουν σε υπηρεσίες για τις οποίες υφίστανται ειδικότερες συμβάσεις μεταξύ του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλων Φορέων δεν δύνανται να υποβάλουν αίτηση για τακτική μετάθεση για δυο (2) τουλάχιστον έτη από το έτος που παρουσιάστηκαν στις υπηρεσίες αυτές.
Λογικά σ αυτήν την παράγραφο εννοείτε περιπτώσεις όπως fraport. Κατάλληλη λύση για την μεγάλη και πραγματική δυσκολία στελέχωσης των Υπηρεσιών Αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν στη Fraport κυρίως στα νησιά, με αποτέλεσμα το ξεσπίτωμα πολλών υπαλλήλων παρά τη θέληση τους, θα ήταν, παράλληλα με το θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων, η έκδοση συμπληρωματικών προκηρύξεων (όπως συμβαίνει κ στο Λιμενικό Σώμα ή όπως συνέβη με τη νεότερη προκήρυξη 1500 ειδικών φρουρών στην αστυνομία), αυστηρά προσωποπαγών θέσεων για τις ανωτέρω Υπηρεσίες, προς αντικατάσταση του υπάρχοντος προσωπικού που βρίσκεται εκεί παρά τη θέληση του. Οι αυστηρά προσωποπαγείς αυτές θέσεις να έχουν το χαρακτήρα του αμετάθετου (μόνο εξαιρετικές περιπτώσεις πχ υγείας επιτρέπουν μετάθεση) και η πρόσληψη σ αυτές θα γίνεται με βαθμολόγηση κριτηρίων δίνοντας μεγαλύτερη μοριοδότηση στο κριτήριο της εντοπιότητας.
2. Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που έχουν συμπληρώσει τριάντα (30) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Υπερβολή! Αν είναι να γίνουμε 60 χρονών και να κινδυνεύουμε με μεταθέσεις δεν υπάρχει κανένα λογικό νόημα.. Θα πρέπει να αναλογιστείτε ότι οι περισσότεροι που έχουμε μπει στο ΠΣ πριν το 2016, δηλαδή πριν το θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων, μπήκαμε σε ηλικία 25-30.. Οπότε 30 χρόνια υπηρεσίας σημαίνει 55-60 χρονών.. Ας ισχύουν τα 30 έτη για αυτούς που μπήκαν με πανελλήνιες και 20 ετών βγαίνουν πυροσβέστες.. Για εμάς που έχουμε μπει πριν το 2016 κ έχουμε ήδη οικογένειες θεωρώ ως σωστό όριο όταν κάποιος κλείνει 20 έτη υπηρεσίας ή όταν γίνεται 45 ετών.
Στην παρ.1 του Αρ.162 ορίζονται κατηγορίες υπαλλήλων που εξαιρούνται, δίχως αίτηση τους, από τις μεταθέσεις-αποσπάσεις.
Παρακάτω, αναφέρεται ότι […]»Οι ανωτέρω υπηρετούν σε Υπηρεσίες του νομού συμφερόντων τους»[…]
Μα υπάρχουν Υπηρεσίες στον ίδιο νομό που απέχουν και 100 χλμ η μία απο την άλλη.
Δεν θα έπρεπε να γίνετε μνεία ότι, υπάλληλοι που ανήκουν σε μια απο τις κατηγορίες α-η να υπηρετούν στην «Υπηρεσία προτίμησης» τους;
Θα μπορεί υπάλληλος, που εμπίπτει σε μια απο τις ανωτέρω κατηγορίες, (θηλάζουσα μάνα, πολύτεκνος-τρίτεκνος,επιμέλεια τέκνου κλπ) να μετακίνειται ή ακόμα και να τοποθετήτε για κάλυψη κενών θέσεων Υπηρεσίας, απο τη μία άκρη του κάθε Νομού στην άλλη;
Να υπηρετεί δηλαδή εκτός του τόπου συμφερόντων του.
Έρχονται ορισμένες διατάξεις, σε αντίθεση με όσα ορίζει η νομοθεσία για τους δημόσιους υπαλλήλους. (Ν.3528/07)
Να προβλεφθεί ότι: Οι ανωτέρω υπηρετούν στην «Υπηρεσία προτίμησης» τους και ως υπεράριθμοι για όσο διάστημα προβλέπεται.
Με τη διάταξη […]»Σε περίπτωση μη ύπαρξης κενής οργανικής θέσης υπηρετούν προσωρινά ως υπεράριθμοι, καταλαμβάνοντας την πρώτη κενωθείσα»[…] θα δημιουργηθούν αδικίες για τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
Δεν μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω που έχουν συμπληρώσει τριάντα (30) έτη πραγματικής υπηρεσίας στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Τα 30 έτη είναι πάρα πολλά χρόνια ,ένας υπάλληλος ήδη πολύ νωρίτερα και από τα 20 έτη υπηρεσίας του έχει κατασταλάξει και δημιουργηθεί στον τόπο που υπηρετεί και είναι δύσκολο σε μεγάλη ηλικία να ξαναμετατίθεται και να ξανακοινονικοποιήται σε άλλο άγνωστο μέρος.Τα είκοσι (20) έτη πραγματικής υπηρεσίας είναι το ιδανικότερο όριο ώστε να μην μετατίθενται, χωρίς αίτησή τους, από το νομό συμφερόντων τους οι πυροσβεστικοί υπάλληλοι από το βαθμό του Πυρονόμου και κάτω.Ευχαριστώ.
Στο άρθρο 162 δεν αναφέρεται πουθενά για αυτούς που έχουν δικαστική επιμέλεια ως 2ου βαθμού όπως σας αναφέρω παρακάτω (Π.Δ . 93/2014) οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών τέκνων, οι γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες, οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) παιδιού και τελούν σε χηρεία, ή έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια συγγενούς εξ αίματος μέχρι και 2ου βαθμού, οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο με αναπηρία τουλάχιστον 67%, οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός παιδιου.
Στο άρθρο 162 δεν αναφέρεται για δικαστική επιμέλεια ως 2ου βαθμού συγγενής μήπως πρέπει να προστεθεί όπως αναφέρονταν και στο παρακάτω Π.Δ. που σας αναφέρω.(Π.Δ . 93/2014) οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών τέκνων, οι γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες, οι υπάλληλοι που έχουν την επιμέλεια τουλάχιστον ενός (1) παιδιού και τελούν σε χηρεία, ή έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια συγγενούς εξ αίματος μέχρι και 2ου βαθμού, οι υπάλληλοι που έχουν σύζυγο με αναπηρία τουλάχιστον 67%, οι διαζευγμένοι που έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλεια έστω και ενός παιδιου.
Οι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν με δικαστική απόφαση την δικαστική συμπαράσταση συγγενών 1ου βαθμού (γονείς, αδέλφια) δεν αναφέρονται πουθενά. Ο λόγος που υπάρχει Η δικαστική συμπαράσταση είναι διότι κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν μόνοι τους λόγω προβλημάτων υγείας και στηρίζονται σε δικούς τους ανθρώπους. Πρέπει να γίνει κάτι με το συγκεκριμένο ζήτημα διότι δεν γίνεται οι έχοντες ανάγκη να περιθοριοποιούνται για ακόμα μια φορά.
Προτείνεται στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 162 να προστεθεί η φράση : «Οι ανωτέρω Αξιωματικοί θα τοποθετηθούν σε θέσεις με καθήκοντα ανάλογα των κατεχόμενων πτυχίων τους που αποτέλεσε προσόν πρόσληψης.»
Με αυτό τον τρόπο η Υπηρεσία θα αποκομίσει το μέγιστο όφελος από την χρησιμοποίηση των εν λόγω Αξ/κών στο αντικείμενο των σπουδών τους. Οι Αξ/κοί αυτοί εξάλλου, λαμβάνουν στο μισθολόγιο τους επιπλέον ποσά (σε σχέση με τους λοιπούς Αξιωματικούς Γ.Κ.) καθώς αναγνωρίζονται τα χρόνια σπουδών τους στο μισθολογικό τους κλιμάκιο.
Θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι μεταθέσεις λόγω σπουδών. Κυρίως για τα τέκνα των Αξκών που σπουδάζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το κόστος είναι υψηλό και μία ενδεχόμενη μετάθεση του υπαλλήλου δημιουργεί οικονομικά προβλήματα στην οικογένειά του είτε το παιδί σπουδάζει στην ίδια πόλη είτε σε άλλη με αυτή που υπηρετεί ο γονέας του. Επίσης για τον ίδιο λόγο δεν θα πρέπει να μετατίθεται ο υπάλληλος όταν το τέκνο του είναι μαθητής στην τρίτη λυκείου και δίνει πανελλαδικές.