1. Το Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας διαρθρώνεται στα εξής τμήματα:
α. Τμήμα Υποδοχής και Ενημέρωσης του Πολίτη
β. Τμήμα Υποβολής Καταγγελιών
γ. Τριμελής Εισηγητική Επιτροπή
δ. Τμήμα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων
2. Το Τμήμα Υποδοχής και Ενημέρωσης του Πολίτη απαντά σε ερωτήματα πολιτών που επικοινωνούν με την Επιτροπή αυτοπροσώπως, τηλεφωνικά, διαδικτυακά, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεμοιοτύπου.
α. Ενημερώνει τον πολίτη για τα στάδια διαδικασίας υποβολής και εξέτασης καταγγελιών καθώς και για τα δικαιώματα προσφυγής σε άλλες Αρχές ή Υπηρεσίες.
β. Καταγράφει την προσφυγή των πολιτών ενώπιον του Γραφείου, τις περιπτώσεις υποβολής καταγγελίας καθώς και το αποτέλεσμα της διαδικασίας εξέτασης αυτής και διατηρεί τα σχετικά στατιστικά αρχεία.
3. Το Τμήμα Υποβολής Καταγγελιών παραλαμβάνει επώνυμες καταγγελίες που υποβάλλονται από πολίτες αυτοπροσώπως, μέσω εξουσιοδοτημένου δικηγόρου ή μέσω ΚΕΠ.
α. Εξετάζει την κάθε καταγγελία στο μέτρο των δυνατοτήτων του και υποβάλλει σχετική αιτιολογημένη εισήγηση στην Τριμελή Επιτροπή εντός δέκα (10) ημερών.
β. Το Τμήμα διαμεσολαβεί ανάμεσα στον καταγγέλλοντα και το Γραφείο και είναι υπεύθυνο για την ενημέρωση του κατά την διάρκεια της διαδικασίας καθώς και για το αποτέλεσμα αυτής.
4. Η Τριμελής Εισηγητική Επιτροπή εξετάζει τις υποβληθείσες καταγγελίες και αποφασίζει για την προώθηση τους στις αρμόδιες Υπηρεσίες ή Αρχές εφόσον πιθανολογείται η βασιμότητα της αναφοράς, εντός τριάντα (30) ημερών. Στην περίπτωση που καταγγελία παραπεμφθεί προς εξέταση στα Πειθαρχικά Συμβούλια της Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος ή του Πυροσβεστικού Σώματος, αυτή εξετάζεται κατά προτεραιότητα.
5. Το Τμήμα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων είναι υπεύθυνο για την επικοινωνιακή και υλικοτεχνική υποστήριξη της λειτουργίας του Γραφείου.