Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α. Οι διατάξεις των άρθρων 1 έως 13 και 15 έως 18 του ν. 3013/2002
β. Οι διατάξεις του άρθρου 186 παράγραφος ΙΙ εδάφιο Θ1, έως Θ7, και Θ11 του ν. 3852/2010 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
γ. Οι διατάξεις της παρ. 20 του άρθρου 69, καθώς και τα άρθρα 104 έως 116 του ν. 4249/2014 (Α’ 73).
δ. Το άρθρο 94 παρ. 1 του ν. 4249/2014 (Α’ 73) τροποποιείται ως κάτωθι:
Ο Διοικητής Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού, που μπορεί να είναι και Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της πρωτεύουσας του νομού, έχει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για τη θέση του και το βαθμό του από τις ισχύουσες για το Πυροσβεστικό Σώμα διατάξεις. Επιπλέον, σε περίπτωση πυρκαγιάς ή θεομηνίας ή άλλου σοβαρού συμβάντος ή επιχειρήσεων πολιτικής προστασίας στο νομό, με εντολή του Διοικητή της οικείας Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης, μεταβαίνει επιτόπου και αναλαμβάνει προσωπικά τη Διεύθυνση του πυροσβεστικού έργου και το συντονισμό των πυροσβεστικών δυνάμεων.
ε. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος νόμου.
Άρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έννοιες – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή και Δράσεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 05 – Εθνικό Δυναμικό και μέσα Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Πρωτόκολλα Συντονισμού για την Παροχή Λειτουργιών Έκτακτης Ανάγκης, Άρθρο 07Β – Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Οργανικές μονάδες και φορείς των πρωτοκόλλων συντονισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συντονιστές ΛΕ.Ε.Α. και Ομάδων ΛΕ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Υπηρεσιακό έργο επιχειρησιακών φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 12 – Λειτουργία-Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργοποίηση και Οργάνωση των Κέντρων Συντονισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Κέντρου Συντονισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Περιφερειακές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Λειτουργία των Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τοπικές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μνημόνια Συνεργασίας με Ιδιωτικούς Φορείς
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 25 – Εθνικός κατάλογος κινδύνων και απειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ανάλυση κινδύνων και απειλών και εκτίμηση της επικινδυνότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Άρθρο 28 – Σύστημα Ετοιμότητας και Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εκτίμηση Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσηςΆρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – Άρθρο 31 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής ΣημασίαςΆρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής Σημασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πληθυσμού
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 35 – Εθνική Αρχή Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Σκοπός – ΑποστολήΆρθρο 36 – Σκοπός – Αποστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής ΑρχήςΆρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – ΔιοικητήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – Διοικητής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση ΔιοικητήΆρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Υποδιοικητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή τουΆρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής ΑρχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Γραφείο ΔιοικητήΆρθρο 47 – Γραφείο Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Γραφεία ΥποδιοικητώνΆρθρο 48 – Γραφεία Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού ΣχεδιασμούΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Αυτοτελές Τμήμα Επιστημονικών Πληροφοριών Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων ΣχέσεωνΆρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων ΑναγκώνΆρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Διεύθυνση Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης και Πόρων Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και ΥποστήριξηςΆρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 58 – Αποστολή και Διοίκηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Διάρθρωση του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Σύσταση θέσεων – Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Χρόνος εργασίας προσωπικού και ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Αρχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Υπηρεσιακά θέματα, στελέχωση και οργανικές θέσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Άρθρο 64 – Σκοπός της συνεργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Επιστημονικό Συμβούλιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Κέντρα Ικανότητας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες ΔιατάξειςΆρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής ΠροστασίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήραΆρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύναψη Συνεργασίας και Προϋποθέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Παύση της Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟΆρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2019, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική ΈκθεσηΈκθεση ΔαπάνηςΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΣχέδιο ΝόμουΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 320 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Επειδή το άρθρο 210 του Ν.3852/10 δεν καταργείται να καθορισθούν οι αρμοδιότητες με σαφήνεια της Μητροπολιτικής Περιφέρειας Αττικής και Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης (μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα)για τα θέματα Πολιτικής Προστασίας
Στο Ν.3013/02 υπάρχει και το άρθρο 30, που θα πρέπει να «υλοποιηθεί» με το να σταματήσουν τα Υπουργεία να αναθέτουν το αντικείμενο της Πολιτικής Προστασίας στα Τμήματα ΠΣΕΑ, που δημιουργούν λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας, προβλήματα με τις οδηγίες και τις εντολές που εκδίδουν. Δεν μπορεί π.χ.η ΠΣΕΑ του Υπ. Παιδείας να στέλνει σχέδια στις σχολικές μονάδες για την αντιμετώπιση καταστροφών και να αναφέρει ότι θα ηχήσουν οι σειρήνες των Δήμων, θα τις ακούσει ο Διευθυντής του Σχολείου και θα διατάξει εκκένωση του σχολείου…!!!!!
Θα πρέπει σε κάθε Υπουργείο να συσταθεί Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, όπως είχε ζητηθεί και από τους Υπουργούς Σκανδαλίδη και Παυλόπουλο κατά τη θητεία τους ως Υπουργοί Εσωτερικών, αλλά δεν εισακούσθηκαν…
Τόσο το παρόν, όσο και το άρθρο 69 του παρόντος μνημονεύονται με τον ίδιο τίτλο ως ‘τροποποιούμενες-καταργούμενες διατάξεις’.Ενδεχομένως θα μπορούσαν να συγχωνευτούν σε ένα άρθρο.
Επιπροσθέτως στην περίπτωση γ΄ του άρθου 78 των καταργούμενων διατάξεων του Ν. 4249/2014, να προστεθεί ρητά ως καταργούμενη και το άρθρο 68 παρ.4 εδ γ΄ του Ν. 4249/2014, προς αποφυγή παρερμηνειών ως προς τη διοικητική υπαγωγή του ΕΣΚΕΠΠ(νυν ΚΕΠΠ) άμεσα στην Ε.Α.Π.Π.
να γίνει διόρθωση στην παρ. 26 του άρθρου 94 του Νόμου 3852/2010 ως εξής:
Η μέριμνα, σύμφωνα με τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις, για την τήρηση των υποχρεώσεων καθαρισμού, από τους ιδιοκτήτες, νομείς, και επικαρπωτές, των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους.
Σε βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών, ανά τετραγωνικό μέτρο του οικείου χώρου, το οποίο και αποτελεί έσοδο του οικείου δήμου. Επιπλέον του προστίμου, για όποια οικόπεδα που βρίσκονται σε ζώνη μίξης δασικού με αστικό ιστό και σε απόσταση μέχρι 100 μ από το δάσος, καθώς και σε οικόπεδα που η Π.Υ. θεωρεί επικίνδυνα για μετάδοση κ εξάπλωση δασικής πυρκαγιάς , ο Δήμος έχει την υποχρέωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού και η σχετική δαπάνη καθαρισμό από τον Δήμο θα βαρύνει τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου και θα υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα».
ειναι ανεφικτο οι δημοι να αναλαβουν και να εχουν ως ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ τον καθαρισμο ολων των ακαθαριστων ιδιωτικων οικοπέδων και λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού και χρημάτων και επειδη δεν επιτρέπεται η είσοδος των δημοτικών υπαλλήλωνη ιδιωτικων συνεργειων εργολάβου σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς εισαγγελική παραγγελία.
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΔΑΣΙΚΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΕΩΣ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΥΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΛΑΣΤΗΣΗ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ( ΠΟΝΤΙΚΙΑ ΦΙΔΙΑ Κ.Λ.Π.)
Επειδή στους κώδικες Δήμων και Κοινοτήτων σημαντικές αρμοδιότητες της Πολιτικής Προστασίας αναφέρονται στον Τομέα Περιβάλλοντος πρέπει να μεταφερθούν στον Τομέα Πολιτικής Προστασίας (εφ’ όσον δεν καταργηθούν). Συγκεκριμένα:
Στο Άρθρο 78 του νομοσχεδίου πρέπει να συμπληρωθούν οι τροποποιήσεις:
α) μεταφορά αρμοδιότητας της παρ. β5 του άρθρου 75 του Νόμου 3463/2006 (Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων) από τον ΤΟΜΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ στον ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (παρ. ζ)δηλαδή:»Η παροχή συνδρομής στην αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία, με κάθε πρόσφορο μέσο που διαθέτουν, για την αντιμετώπιση πυρκαγιών, ιδίως σε περιοχές που έχουν δασικό χαρακτήρα».
β)μεταφορά αρμοδιότητας της παρ. β4 του άρθρου 75 του Νόμου 3463/2006 (Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων) από τον ΤΟΜΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ στον ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (παρ. ζ)δηλαδή: «λήψη προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων για την προστασία των κοινόχρηστων χώρων από εκδήλωση πυρκαγιάς»
γ)μεταφορά (ή κατάργηση) αρμοδιότητας της παρ. 26 του άρθρου 94 του Νόμου 3852/2010 (ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ) από τον ΤΟΜΕΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ στον ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ δηλαδή: «Η μέριμνα, σύμφωνα με τις ισχύουσες πυροσβεστικές διατάξεις, για την τήρηση των υποχρεώσεων καθαρισμού, από τους ιδιοκτήτες, νομείς, και επικαρπωτές, των οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται εντός πόλεων, κωμοπόλεων και οικισμών και σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων από τα όριά τους, καθώς και η υποχρέωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού από τους δήμους, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων. Σε βάρος εκείνων που δεν συμμορφώνονται επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών, ανά τετραγωνικό μέτρο του οικείου χώρου, το οποίο και αποτελεί έσοδο του οικείου δήμου, βεβαιούται εις βάρος τους η ισόποση σχετική δαπάνη του δήμου προς καθαρισμό και υποβάλλεται μήνυση για το αδίκημα του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα».
Κατά την άσκηση της αρμοδιότητας αυτής από τους Δήμους διαπιστώθηκε ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί και πρέπει να τροποποιηθεί ή καταργηθεί διότι: Α) οι Δήμοι δεν γνωρίζουν τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων τα οποία πολλές φορές είναι εκτός σχεδίου και πρέπει να εντοπιστούν μέσω συντεταγμένων ΕΓΣΑ Β) δεν μπορούν να καθαρίσουν ιδιωτικούς χώρους πλέον των δημοτικών λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και προσωπικού Γ) είναι ανέφικτο να προηγηθεί αυτοψία σε χιλιάδες οικόπεδα ώστε να διαπιστωθεί αν χρήζουν καθαρισμού Δ) οι Δήμοι δεν υποχρεούνται σε διαχείριση ειδικών απορριμμάτων. Ε) δεν επιτρέπεται η είσοδος των δημοτικών υπαλλήλων σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς εισαγγελική παραγγελία. Προτείνεται η κατάργηση της αρμοδιότητας αυτής ή η τροποποίησή της με την προϋπόθεση να δοθούν τα παραδοθέντα της «Ελληνικό Κτηματολόγιο» στους Δήμους και στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και να πραγματοποιούνται οι αυτοψίες από εξειδικευμένο προσωπικό (σήμερα που η αρμοδιότητα αυτή ασκείται από το Περιβάλλον τις αυτοψίες πραγματοποιούν κηπουροί ή εργάτες καθαριότητας). Επίσης, πρέπει να καταργηθεί η υποχρέωση καθαρισμού ιδιωτικών εκτάσεων από τους Δήμους.
Οι ως άνω αρμοδιότητες αν δεν καταργηθούν θα πρέπει να προστεθούν στο άρθρο 23 του παρόντος νομοσχεδίου ώστε να ασκούνται από τα Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας.
Ο όρος ‘θεομηνία’ να αντικατασταθεί με τον όρο ‘φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές’ σε ολο τον νομο και στο αρθρο 78