1. Στο επίπεδο του στρατηγικού σχεδιασμού, η Εθνική Αρχή:
α. Καταρτίζει την Εθνική Στρατηγική για τη Μείωση του Κινδύνου Καταστροφών σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς στην οποία εξειδικεύονται οι στόχοι, οι αναγκαίες παρεμβάσεις και τα μέσα για την επίτευξή τους.
β. Συντονίζει τους εμπλεκόμενους φορείς για την κατάρτιση της στρατηγικής για την προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας καθώς και τον εντοπισμό και αποτύπωση του δικτύου των διασυνδέσεων και αλληλεξαρτήσεών τους.
2. Για κάθε κίνδυνο ή απειλή που συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο κινδύνων και απειλών με ευθύνη της Εθνικής Αρχής:
α. Υλοποιείται σχεδιασμός πολιτικής προστασίας σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραγράφων 3, 4, 5, 6 και 7 του παρόντος άρθρου.
β. Μετά την υλοποίηση του σχεδιασμού πολιτικής προστασίας για κάθε κίνδυνο, σχεδιάζεται και πραγματοποιείται πρόγραμμα εκπαίδευσης και διυπηρεσιακών ασκήσεων πολιτικής προστασίας με συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων .
3. Ο σχεδιασμός πολιτικής προστασίας εξειδικεύεται μέσα από Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης των Συνεπειών τους, τα οποία καλύπτουν τους κινδύνους που περιλαμβάνονται στον εθνικό κατάλογο κινδύνων και απειλών του άρθρου 25 του παρόντος.
4. Τα σχέδια επιπέδου Κεντρικής Διοίκησης καταρτίζονται από την Εθνική Αρχή και εγκρίνονται από το Διοικητή της Εθνικής Αρχής. Τα αντίστοιχα επιπέδου Περιφέρειας και Δήμου, που εξειδικεύουν τις δράσεις των σχεδίων της Εθνικής Αρχής σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, καταρτίζονται από τη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας και το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου και εγκρίνονται από τον οικείο Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο αντίστοιχα.
5. Στα σχέδια των Δήμων συμπεριλαμβάνονται και εγκρίνονται από τον Δήμαρχο ειδικά σχέδια για την προληπτική οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών, για τα σενάρια κινδύνου του σχεδιασμού πολιτικής προστασίας, που καταρτίζονται και με τη συνδρομή των κατά τόπους περιφερειακών ενοτήτων καθώς και των αστυνομικών, πυροσβεστικών, υγειονομικών λιμενικών και στρατιωτικών αρχών, όπου αυτές υφίστανται, με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες που εκδίδονται από την Εθνική Αρχή.
6. Για την υποστήριξη των Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης των Συνεπειών τους, οι φορείς που έχουν την ευθύνη αντιμετώπισης ανά κατηγορία κινδύνου, σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή καταρτίζουν πρότυπες επιχειρησιακές διαδικασίες («Standard Operating Procedures – SOPs»). Οι διαδικασίες αυτές οριστικοποιούνται με ΚΥΑ που εκδίδουν οι εποπτεύοντες τους εμπλεκόμενους φορείς Υπουργοί και οι οποίες σε περίπτωση αποκλίσεων υπερισχύουν έναντι αντίστοιχων επιχειρησιακών διαδικασιών των εμπλεκόμενων φορέων.
7. Για τη δομή και το περιεχόμενο των Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης των Συνεπειών τους όλων των επιπέδων διοίκησης, εκδίδονται πρότυπα σχέδια και κατευθυντήριες οδηγίες από την Εθνική Αρχή. Με απόφαση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής που δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβέρνησης, ορίζονται οι προθεσμίες για την προσαρμογή των σχεδίων όλων των επιπέδων διοίκησης σύμφωνα με τα ανωτέρω πρότυπα και μέχρι την ολοκλήρωσή τους εφαρμόζονται τα υφιστάμενα σχέδια, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.