1. Ο Περιφερειάρχης αποτελεί την Περιφερειακή Αρχή Πολιτικής Προστασίας, εντός των διοικητικών ορίων της περιφέρειας και για τις διοικητικές δομές που ανήκουν ή υπάγονται σε αυτήν, και ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Προεδρεύει της Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης Περιφέρειας του άρθρου 17 .
β. Κατευθύνει το έργο της πολιτικής προστασίας, αρμοδιότητας της Περιφέρειας, για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας.
γ. Εξειδικεύει με απόφασή του τα Πρωτόκολλα Συντονισμού του άρθρου 7 για τις ΛΕ.Ε.Α. που οργανώνονται στο επίπεδο της περιφέρειας και των περιφερειακών της ενοτήτων και εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία τους.
δ. Συνάπτει μνημόνια συνεργασίας με άλλες περιφέρειες για αμοιβαία συνδρομή, σε ανθρώπινο δυναμικό και μέσα πολιτικής προστασίας, εφόσον απαιτείται.
δ. Υποβάλλει αιτιολογημένες εισηγήσεις προς τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής για την έκδοση αποφάσεων κήρυξης διοικητικών περιοχών της περιφέρειας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
2. Ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης αποτελεί την Αρχή Πολιτικής Προστασίας επιπέδου Περιφερειακής Ενότητας εντός των διοικητικών της ορίων, και ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Προεδρεύει της Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης Περιφερειακής Ενότητας του αρ. 17.
β. Κατευθύνει το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, εντός των διοικητικών ορίων της οικείας περιφερειακής ενότητας σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Περιφερειάρχη.
Αρχική Εθνικό Σύστημα Πολιτικής ΠροστασίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έννοιες – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή και Δράσεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 05 – Εθνικό Δυναμικό και μέσα Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Πρωτόκολλα Συντονισμού για την Παροχή Λειτουργιών Έκτακτης Ανάγκης, Άρθρο 07Β – Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Οργανικές μονάδες και φορείς των πρωτοκόλλων συντονισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συντονιστές ΛΕ.Ε.Α. και Ομάδων ΛΕ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Υπηρεσιακό έργο επιχειρησιακών φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 12 – Λειτουργία-Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργοποίηση και Οργάνωση των Κέντρων Συντονισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Κέντρου Συντονισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Περιφερειακές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Λειτουργία των Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τοπικές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μνημόνια Συνεργασίας με Ιδιωτικούς Φορείς
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 25 – Εθνικός κατάλογος κινδύνων και απειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ανάλυση κινδύνων και απειλών και εκτίμηση της επικινδυνότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Άρθρο 28 – Σύστημα Ετοιμότητας και Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εκτίμηση Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσηςΆρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – Άρθρο 31 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής ΣημασίαςΆρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής Σημασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πληθυσμού
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 35 – Εθνική Αρχή Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Σκοπός – ΑποστολήΆρθρο 36 – Σκοπός – Αποστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής ΑρχήςΆρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – ΔιοικητήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – Διοικητής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση ΔιοικητήΆρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Υποδιοικητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή τουΆρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής ΑρχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Γραφείο ΔιοικητήΆρθρο 47 – Γραφείο Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Γραφεία ΥποδιοικητώνΆρθρο 48 – Γραφεία Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού ΣχεδιασμούΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Αυτοτελές Τμήμα Επιστημονικών Πληροφοριών Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων ΣχέσεωνΆρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων ΑναγκώνΆρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Διεύθυνση Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης και Πόρων Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και ΥποστήριξηςΆρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 58 – Αποστολή και Διοίκηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Διάρθρωση του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Σύσταση θέσεων – Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Χρόνος εργασίας προσωπικού και ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Αρχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Υπηρεσιακά θέματα, στελέχωση και οργανικές θέσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Άρθρο 64 – Σκοπός της συνεργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Επιστημονικό Συμβούλιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Κέντρα Ικανότητας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες ΔιατάξειςΆρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής ΠροστασίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήραΆρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύναψη Συνεργασίας και Προϋποθέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Παύση της Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟΆρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2019, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική ΈκθεσηΈκθεση ΔαπάνηςΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΣχέδιο ΝόμουΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
7 Σχόλια 320 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6509 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- Αναδιοργάνωση της δομής της Ελληνικής Αστυνομίας και αναβάθμιση της εκπαίδευσης του ένστολου προσωπικού της – Εκσυγχρονισμός του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρησης υπόδικων, κατάδικων και κρατούμεν...
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
1.Σημαντική παράλειψη στο προτεινόμενο σχέδιο είναι η παντελής έλλειψη χρησιμοποίησης και αναφοράς στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Δεν νοείται φυσική καταστροφή εντός των διοικητικών ορίων ενός φορέα, χωρίς την εμπλοκή, την ενημέρωση και συμβολή του.
2.Εν τέλει το προτεινόμενο Εθνικό Σύαστημα δεν περιλαμβάνει το σύνολο του κρατικού μηχανισμού καθώς και όλων των επιπέδων της διοίκησης.
Άρθρα 20-23 και 55. Θα πρέπει να οριστεί ο ελάχιστος απαραίτητος αριθμός στελεχών πολιτικής προστασίας σε κάθε επίπεδο διοίκησης καθώς και τα προσόντα που πρέπει να έχουν ή να αποκτήσουν εντός εύλογου χρονικού διαστήματος και να συνδέονται άμεσα με το αντικείμενο της πολιτικής προστασίας. Η απουσία τεχνογνωσίας στο αντικείμενο, η υποστελέχωση, η άγνοια στα θέματα εθελοντισμού έχουν σαν αποτέλεσμα την απουσία κοινής γλώσσας μεταξύ των στελεχών της διοίκησης και των εθελοντών, την έλλειψη ενδιαφέροντος για τα ζητήματα που τους απασχολούν δημιουργούν εμπόδια στην ανάπτυξη και λειτουργίας του Συστήματος Εθελοντισμού. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι εκτός από την αλλαγή δομών θα πρέπει να υπάρξει και αλλαγή προσώπων στην διοίκηση των εθελοντών ειδικά εντός της Εθνικής Αρχής, καθώς θεωρούμε ότι ανεξαρτήτως θεσμικού πλαισίου, η ανταπόκριση που είχαμε ως σήμερα σε διάφορά ζητήματα ήταν από ανύπαρκτη ως ισχνή. Tέλος δεν θα πρέπει να απασχολούνται σε παράλληλα καθήκοντα. Αν δεν ληφθούν γενναίες πολιτικές αποφάσεις για τα παραπάνω και δεν υπάρξει στελέχωση με κατάλληλα πρόσωπα είναι σίγουρο ότι ακόμα και οι καλύτερες νομικές προβλέψεις θα αποτύχουν στην πράξη.
Δεν αναφέρεται στα Αποκεντρωμένα Όργανα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της.
Πιστεύω ότι θα πρέπει ως Αποκεντρωμένη Διοίκηση, που είναι Διοίκηση και όχι Αυτοδιοίκηση, να αποτελεί τον εκπρόσωπο της Εθνικής Αρχής Πολιτικής Προστασίας στο χώρο ευθύνης της, όπως ήταν και είναι και σήμερα και να συμμετέχει στις Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης. Θα μπορεί να είναι μια Υπηρεσία που να ασκεί και έλεγχο τόσο του σχεδιασμού, αν είναι σύμφωνος με τις αρχές της Εθνικής Αρχής, όσο και των λοιπών λειτουργιών των λοιπών αποκεντρωμένων οργάνων. Να υπενθυμίσω ότι στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση υπάγονται και οι Δασικές Υπηρεσίες της χώρας΄αλλά και η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου.
παράγραφος 1 στ:
Προτείνεται να προστεθεί:
Συνάπτει μνημόνια συνεργασίας με τα Κέντρα Ικανότητας σε θέματα Πολιτικής Προστασίας.
Το Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends καταθέτει 10 θέσεις για τις φυσικές καταστροφές – Η καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι
http://naturefriends-gr.blogspot.com/2018/08/10.html
7. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, που βρίσκονται εγγύτερα στους κατοίκους των περιοχών, αν και έχουν υπεύθυνους Πολιτικής Προστασίας, θα πρέπει να καταρτίσουν ειδικά Τοπικά και Περιφερειακά Σχέδια επιμόρφωσης, ενημέρωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών, στα πρότυπα των «Σχεδίων Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ). Τα ΣΑΤΑΜΕ καταρτίζονται από την οδηγία SEVESO και προβλέπουν ασκήσεις επί χάρτου καθώς και πραγματικές ασκήσεις, «γυμνάσια», με τη συμμετοχή των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η εμπειρία της Περιφέρειας Δυτικής Αττικής η οποία έχει καταρτίσει ΣΑΤΑΜΕ και έχει αρχίσει να το εφαρμόζει.
Στο σημείο αυτό είστε βέβαιοι ότι δεν έχετε παραλείψει κάποιο φορέα?
Ο περιφερειάρχης θα πρέπει να μην έχει ρόλο γιατί οι γνώσεις του είναι περιορισμένες, θα πρέπει να δίνει, σε περίπτωση αντικρουόμενων απόψεων την σωστότερη, για τη στιγμή λύση. Αυτό προϋποθέτει γνώση. Οι αιρετοί γενικά θα πρέπει να μην βρίσκονται σε καμιά επιτροπή