1. Συνιστάται Τοπική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, σε επίπεδο Δήμου, η οποία συγκαλείται με απόφαση του Δημάρχου, κατόπιν εκτίμησης της κατάστασης και σχετική εισήγηση του Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του ιδίου επιπέδου και αποτελείται από τα εξής μέλη:
α. Τον Δήμαρχο ως Πρόεδρο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του.
β. Τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, όπου υφίσταται.
γ. Τον Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Δήμου.
δ. Τον Διοικητή της κατά τόπους Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Πυροσβεστικού Σταθμού ή Πυροσβεστικού Κλιμάκιο,
ε. Τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος της έδρας του Δήμου,
στ. Τον Διοικητή της τοπικής Λιμενικής Αρχής, εάν αυτή υφίσταται στα διοικητικά όρια του Δήμου.
ζ. τους Διοικητές των μονάδων υγείας του Δήμου.
η. Τον αρχαιότερο Διοικητή επιπέδου Μονάδας των Κλάδων των Ε.Δ επιπέδου Δήμου, εφόσον υφίσταται, ή εκπρόσωπό του.
2. Με απόφαση του Δημάρχου, ορίζονται οι εμπλεκόμενοι και εποπτευόμενοι φορείς του Δημοσίου, εταιρείες κοινής ωφέλειας και εταιρείες παραχώρησης έργων υποδομής καθώς και οι λοιποί φορείς που θα συμμετέχουν στην Τοπική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, ανάλογα με τις ανάγκες.
Άρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έννοιες – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή και Δράσεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 05 – Εθνικό Δυναμικό και μέσα Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Πρωτόκολλα Συντονισμού για την Παροχή Λειτουργιών Έκτακτης Ανάγκης, Άρθρο 07Β – Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Οργανικές μονάδες και φορείς των πρωτοκόλλων συντονισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συντονιστές ΛΕ.Ε.Α. και Ομάδων ΛΕ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Υπηρεσιακό έργο επιχειρησιακών φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 12 – Λειτουργία-Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργοποίηση και Οργάνωση των Κέντρων Συντονισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Κέντρου Συντονισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Περιφερειακές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Λειτουργία των Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τοπικές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μνημόνια Συνεργασίας με Ιδιωτικούς Φορείς
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 25 – Εθνικός κατάλογος κινδύνων και απειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ανάλυση κινδύνων και απειλών και εκτίμηση της επικινδυνότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Άρθρο 28 – Σύστημα Ετοιμότητας και Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εκτίμηση Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσηςΆρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – Άρθρο 31 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής ΣημασίαςΆρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής Σημασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πληθυσμού
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 35 – Εθνική Αρχή Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Σκοπός – ΑποστολήΆρθρο 36 – Σκοπός – Αποστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής ΑρχήςΆρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – ΔιοικητήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – Διοικητής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση ΔιοικητήΆρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Υποδιοικητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή τουΆρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής ΑρχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Γραφείο ΔιοικητήΆρθρο 47 – Γραφείο Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Γραφεία ΥποδιοικητώνΆρθρο 48 – Γραφεία Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού ΣχεδιασμούΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Αυτοτελές Τμήμα Επιστημονικών Πληροφοριών Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων ΣχέσεωνΆρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων ΑναγκώνΆρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Διεύθυνση Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης και Πόρων Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και ΥποστήριξηςΆρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 58 – Αποστολή και Διοίκηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Διάρθρωση του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Σύσταση θέσεων – Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Χρόνος εργασίας προσωπικού και ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Αρχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Υπηρεσιακά θέματα, στελέχωση και οργανικές θέσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Άρθρο 64 – Σκοπός της συνεργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Επιστημονικό Συμβούλιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Κέντρα Ικανότητας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες ΔιατάξειςΆρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής ΠροστασίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήραΆρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύναψη Συνεργασίας και Προϋποθέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Παύση της Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟΆρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2019, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική ΈκθεσηΈκθεση ΔαπάνηςΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΣχέδιο ΝόμουΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 320 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Επί της παραγράφου η. «Τον αρχαιότερο Διοικητή επιπέδου Μονάδας των Κλάδων των Ε.Δ επιπέδου Δήμου, εφόσον υφίσταται, ή εκπρόσωπό του.», πιστεύω ότι μπορεί να είναι προβληματική η κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, δεδομένης μάλιστα και της ομολογουμένως κρίσιμης συνδρομής των μονάδων τους με διαθέσιμα μηχανικά μέσα και προσωπικό, καθόσον ο ορισθείς εκπρόσωπος ενδέχεται να μην γνωρίζει πλήρως τις ιδιομορφίες και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της πληγείσας περιοχής, παραμέτρου τόσο ουσιαστικής για την κατά το δυνατόν αντικειμενική εκτίμηση της κατάστασης. εντός των ορίων των οποίων είναι εγκατεστημένες περισσότερες της μίας στρατιωτικές μονάδες. Προτείνω συνεπώς τη νομοτεχνική διόρθωση «Τον Διοικητή της πλησιέστερης προς την πληγείσα περιοχή μονάδας των Ε.Δ., ή εκπρόσωπο του.»
Άρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο., προτείνεται να μετέχει η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο., που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη στο νόμο για την εκπροσώπηση των ομάδων του Μητρώου στις Περιφερειακές και Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης και αυτό να μην είναι θέμα απόφασης του Περιφερειάρχη ή του Δημάρχου. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό προκειμένου το σώμα να είναι μικρό και ευέλικτο, προτείνεται η εκπροσώπηση τουλάχιστον μέσω κοινού αντιπροσώπου που θα ορίζουν εγγράφως οι εθελοντικές ομάδες του Μητρώου που ανήκουν στην χωρική αρμοδιότητα της κατά περίπτωση Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης.
Άρθρο 18 , Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης :
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο. προτείνεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο. που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΑΡΗΣ
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο. προτείνεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο. που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Άρθρο 18 , Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης :
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο. προτείνεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο. που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Δεν αναφέρεται καθόλου η θεσμική συμμετοχή των Προέδρων των Κοινοτήτων και των Συμβουλίων των Κοινοτήτων, όπως αναφέρεται στο Νόμο 4555/18 (Κλεισθένης)στα άρθρα 83 και 84 παραγρ.ζ, αρμοδιότητες που αναφέροντο και στον Ν.3852/10. Εμπλέκονται τόσο στη σχεδίαση όσο και στην αντιμετώπιση των καταστροφών. Άλλωστε είναι αυτοί που μπορούν να καταγράψουν τα άτομα που θα απαιτηθεί η συνδρομή του Δήμου σε μια αναγκαστική εκκένωση ενός οικισμού….
Άρθρο 18 , Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης :
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο. προτείνεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο. που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Άρθρο 18 , Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης :
Στις ως άνω Επιτροπές, που έρχονται να αντικαταστήσουν τα Σ.Τ.Ο. προτείνεται να μετέχει ως μέλος και εκπρόσωπος της εκάστοτε Ε.Ο. που εδρεύει και δραστηριοποιείται εντός των διοικητικών ορίων του αντίστοιχου Ο.Τ.Α., όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Θα πρέπει να προστεθεί ως μέλος των Τοπικών Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης ο επικεφαλής της Δημοτικής Αστυνομίας του εκάστοτε Δήμου διότι στην παράγραφο 21 του άρθρου 1 του 3731/2008 προβλέπεται η συμμετοχή της Δημοτικής Αστυνομίας στην εφαρμογή σε σχέδια Πολιτικής Προστασίας.
«θ. Τον Πρόεδρο (ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο) του Περιφερειακού Τμήματος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, στην ευθύνη του οποίου περιλαμβάνεται ο οικείος Δήμος.»
O Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ) ανήκει αδιαμφισβήτητα στις Ομάδες 1ης Απόκρισης για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1877 και είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού (Δ.Ο.Ε.Σ.) από το 1919, βασίζοντας την λειτουργία και τις δράσεις του στις ιδέες και τις αρχές που έχουν περιληφθεί στις Συμβάσεις της Γενεύης του έτους 1945 και στα Πρόσθετα Πρωτόκολλα των ετών 1977 και 2005. Επιτελεί δε βοηθητικό ρόλο προς τις δημόσιες αρχές στο ανθρωπιστικό πεδίο, έχοντας καθήκον να συνδράμει αυτές για την πραγματοποίηση ανθρωπιστικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση παροχής εθελοντικού και πολυποίκιλου κοινωνικού έργου στην Ελλάδα, δυναμικότητας 11.000 μελών, με πιστοποιημένη εκπαίδευση και λειτουργίες.
Δρα τόσο σε περίοδο ένοπλης σύρραξης και σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την περίθαλψη των τραυματιών, των ασθενών και των αδύναμων, όσο και σε περίοδο ειρήνης για δράσεις που καλύπτουν οι Συμβάσεις της Γενεύης για λογαριασμό όλων των θυμάτων έκτακτης ανάγκης, πολιτών και στρατιωτικών, παρέχοντας υπηρεσίες αποκατάστασης προς όσους έχουν την ανάγκη για αρωγή. Στη διεθνή σκηνή και ειδικότερα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση κινδύνων και καταστροφών, αποτελεί ξεχωριστή οντότητα αναγνωρίσιμη από όλους τους Διεθνείς οργανισμούς παγκόσμιας εμβέλειας (ΟΗΕ, ΕΕ) καθώς και από όλες τις Κυβερνήσεις και τα Συστήματα πολιτικής προστασίας, εξαιτίας του μεγάλου πλήθους εθελοντών που εκπαιδεύονται και εργάζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, εφαρμόζοντας πρότυπα διαχείρισης ποιότητας με σχετικές πιστοποιήσεις ανά αντικείμενο. Η ιδιαιτερότητα αυτή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (έναντι οποιασδήποτε άλλης Εθελοντικής ομάδας/οργάνωσης) αναγνωρίζεται εξάλλου και στο άρθρο 71 του παρόντος Σχεδίου Νόμου, όπως αυτό τροποποιεί το άρθρο 14Γ, παρ.1 του Ν.3013/2002.
Σε ότι δε αφορά την συμμετοχή του Ε.Ε.Σ σε καταστροφές ή έκτακτες ανάγκες στην Ελληνική επικράτεια, οι Ομάδες Εθελοντών των Σωμάτων που τον αποτελούν (Σαμαρείτες Διασώστες-Ναυαγοσώστες, Νοσηλευτική, Κοινωνική Πρόνοια), ήταν πάντοτε άμεσα παρούσες και αποτελεσματικές, είτε αυτοβούλως είτε κατόπιν πρόσκλησης των αρμόδιων κρατικών φορέων. Ενδεικτικά μόνο παραδείγματα αποτελούν η προσφυγική κρίση (2015-2018), σεισμοί, πλημμύρες (με την πλέον πρόσφατη στη Μάνδρα Αττικής, Νοε 2017-Φεβ 2019), δασικές πυρκαγιές (με την πλέον πρόσφατη στο Μάτι, Ιούλ 2018) κλπ.
Ειδικότερα επισημαίνεται ότι, εφόσον ο Ε.Ε.Σ αποτελεί σημαντικό Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας και ανήκει στις Ομάδες 1ης Απόκρισης, θα πρέπει να εκπροσωπείται στην Τοπική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, για την βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των επιχειρησιακών φορέων του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.
Να τροποποιηθεί το υπάρχον κείμενο της παραγράφου 1η, που αφορά τη σύσταση της Τοπικής Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης Δήμου, ως εξής:
«η. Τον Ανώτερο Διοικητή Φρουράς (ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του) στην περιοχή ευθύνης του οποίου περιλαμβάνεται η έδρα του οικείου Δήμου».
Αιτιολόγηση Σχολίου:
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Εξωτερικής Υπηρεσίας Στρατευμάτων (Π.Δ 84/2009), ο Ανώτερος Διοικητής Φρουράς (με όρια Φρουράς συνήθως παρόμοια με αυτά του Νομού ή της Περιφερειακής Ενότητας), ασκεί τις αρμοδιότητες για την εκτέλεση υπηρεσίας των στρατευμάτων εκτός στρατοπέδων, σε όλη την έκταση της Φρουράς (άρα και εντός των ορίων του Νομού ή/και της Περιφερειακής Ενότητας).
Να συμπληρωθεί το υπάρχον κείμενο με τη νέα παράγραφο «1θ», που αφορά τη σύσταση της Τοπικής Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης Δήμου, ως εξής:
«θ. Τον Πρόεδρο (ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο) του Περιφερειακού Τμήματος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, στην ευθύνη του οποίου περιλαμβάνεται ο οικείος Δήμος».
Δικαιολογητικές σκέψεις:
O Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ) ανήκει αδιαμφισβήτητα στις Ομάδες 1ης Απόκρισης και στο Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1877 και είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού (Δ.Ο.Ε.Σ.) από το 1919, βασίζοντας την λειτουργία και τις δράσεις του στις ιδέες και τις αρχές που έχουν περιληφθεί στις Συμβάσεις της Γενεύης του έτους 1945 και στα Πρόσθετα Πρωτόκολλα των ετών 1977 και 2005. Επιτελεί δε βοηθητικό ρόλο προς τις δημόσιες αρχές στο ανθρωπιστικό πεδίο, έχοντας καθήκον να συνδράμει αυτές για την πραγματοποίηση ανθρωπιστικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση παροχής εθελοντικού και πολυποίκιλου κοινωνικού έργου στην Ελλάδα, δυναμικότητας 11.000 μελών, με πιστοποιημένη εκπαίδευση και λειτουργίες.
Δρα τόσο σε περίοδο ένοπλης σύρραξης και σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την περίθαλψη των τραυματιών, των ασθενών και των αδύναμων, όσο και σε περίοδο ειρήνης για δράσεις που καλύπτουν οι Συμβάσεις της Γενεύης για λογαριασμό όλων των θυμάτων έκτακτης ανάγκης, πολιτών και στρατιωτικών, παρέχοντας υπηρεσίες αποκατάστασης προς όσους έχουν την ανάγκη για αρωγή. Στη διεθνή σκηνή και ειδικότερα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση κινδύνων και καταστροφών, αποτελεί ξεχωριστή οντότητα αναγνωρίσιμη από όλους τους Διεθνείς οργανισμούς παγκόσμιας εμβέλειας (ΟΗΕ, ΕΕ) καθώς και από όλες τις Κυβερνήσεις και τα Συστήματα πολιτικής προστασίας, εξαιτίας του μεγάλου πλήθους εθελοντών που εκπαιδεύονται και εργάζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, εφαρμόζοντας πρότυπα διαχείρισης ποιότητας με σχετικές πιστοποιήσεις ανά αντικείμενο. Η ιδιαιτερότητα αυτή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (έναντι οποιασδήποτε άλλης Εθελοντικής ομάδας/οργάνωσης) αναγνωρίζεται εξάλλου και στο άρθρο 71 του παρόντος Σχεδίου Νόμου, όπως αυτό τροποποιεί το άρθρο 14Γ, παρ.1 του Ν.3013/2002.
Σε ότι δε αφορά την συμμετοχή του Ε.Ε.Σ σε καταστροφές ή έκτακτες ανάγκες στην Ελληνική επικράτεια, οι Ομάδες Εθελοντών των Σωμάτων που τον αποτελούν (Σαμαρείτες Διασώστες-Ναυαγοσώστες, Νοσηλευτική, Κοινωνική Πρόνοια), ήταν πάντοτε άμεσα παρούσες και αποτελεσματικές, είτε αυτοβούλως είτε κατόπιν πρόσκλησης των αρμόδιων κρατικών φορέων. Ενδεικτικά μόνο παραδείγματα αποτελούν η προσφυγική κρίση (2015-2018), σεισμοί, πλημμύρες (με την πλέον πρόσφατη στη Μάνδρα Αττικής, Νοε 2017-Φεβ 2019), δασικές πυρκαγιές (με την πλέον πρόσφατη στο Μάτι, Ιούλ 2018) κλπ.
Συμπερασματικά επισημαίνεται ότι, εφόσον ο Ε.Ε.Σ αποτελεί σημαντικό Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας και ανήκει στις Ομάδες 1ης Απόκρισης, θα πρέπει να εκπροσωπείται στην Τοπική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, για την βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των επιχειρησιακών φορέων του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.