1. Συνιστάται Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, εφεξής Εθνική Επιτροπή, σε επίπεδο Κεντρικής Διοίκησης, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής του άρθρου 35, κατόπιν εκτίμησης της κατάστασης και σχετική εισήγηση του Διοικητή του Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Πολιτικής Προστασίας και αποτελείται από τα εξής μέλη:
α. τον Διοικητή της Εθνικής Αρχής ως Πρόεδρο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του,
β. τους Αρχηγούς του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ή εξουσιοδοτημένους εκπρόσωπους τους,
γ. τον Υπαρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ),
δ. το Διοικητή του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υγείας (ΕΚΕΠΥ),
ε. τον Πρόεδρο του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ),
2. Με απόφαση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής, αναλόγως της κατηγορίας του κινδύνου και της εκτίμησης της κατάστασης, συμμετέχουν στις συνεδριάσεις της Εθνικής Επιτροπής, με εξουσιοδότηση για λήψη αποφάσεων, υπηρεσιακοί παράγοντες και επιτελικά στελέχη οργανισμών, φορέων ή εταιρειών κοινής ωφέλειας, μεταφορών, επικοινωνιών, συγκοινωνιακών και άλλων υποδομών, του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, εκπρόσωποι εθνικής εμβέλειας εθελοντικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων του Συστήματος Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, συναφούς αντικειμένου με τους σκοπούς της πολιτικής προστασίας ή στελέχη άλλων φορέων.
3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, το ίδιο όργανο μπορεί να συνεδριάζει με τη συμμετοχή των αρμόδιων Υπουργών, ύστερα από σχετική πρόσκληση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος και προεδρεύει.
Άρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έννοιες – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή και Δράσεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 05 – Εθνικό Δυναμικό και μέσα Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Πρωτόκολλα Συντονισμού για την Παροχή Λειτουργιών Έκτακτης Ανάγκης, Άρθρο 07Β – Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Οργανικές μονάδες και φορείς των πρωτοκόλλων συντονισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συντονιστές ΛΕ.Ε.Α. και Ομάδων ΛΕ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Υπηρεσιακό έργο επιχειρησιακών φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 12 – Λειτουργία-Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργοποίηση και Οργάνωση των Κέντρων Συντονισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Κέντρου Συντονισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Περιφερειακές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Λειτουργία των Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τοπικές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μνημόνια Συνεργασίας με Ιδιωτικούς Φορείς
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 25 – Εθνικός κατάλογος κινδύνων και απειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ανάλυση κινδύνων και απειλών και εκτίμηση της επικινδυνότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Άρθρο 28 – Σύστημα Ετοιμότητας και Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εκτίμηση Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσηςΆρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – Άρθρο 31 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής ΣημασίαςΆρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής Σημασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πληθυσμού
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 35 – Εθνική Αρχή Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Σκοπός – ΑποστολήΆρθρο 36 – Σκοπός – Αποστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής ΑρχήςΆρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – ΔιοικητήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – Διοικητής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση ΔιοικητήΆρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Υποδιοικητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή τουΆρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής ΑρχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Γραφείο ΔιοικητήΆρθρο 47 – Γραφείο Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Γραφεία ΥποδιοικητώνΆρθρο 48 – Γραφεία Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού ΣχεδιασμούΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Αυτοτελές Τμήμα Επιστημονικών Πληροφοριών Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων ΣχέσεωνΆρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων ΑναγκώνΆρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Διεύθυνση Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης και Πόρων Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και ΥποστήριξηςΆρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 58 – Αποστολή και Διοίκηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Διάρθρωση του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Σύσταση θέσεων – Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Χρόνος εργασίας προσωπικού και ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Αρχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Υπηρεσιακά θέματα, στελέχωση και οργανικές θέσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Άρθρο 64 – Σκοπός της συνεργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Επιστημονικό Συμβούλιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Κέντρα Ικανότητας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες ΔιατάξειςΆρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής ΠροστασίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήραΆρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύναψη Συνεργασίας και Προϋποθέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Παύση της Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟΆρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2019, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική ΈκθεσηΈκθεση ΔαπάνηςΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΣχέδιο ΝόμουΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 320 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Αρθρο 16, παρ. 2.
Θα ήθελα να προβλεφθεί η δυνατότητα του Διοικητή να προσκαλέσει στις συνεριάσεις της Εθνικής Επιτροπής και επιστημονικό εκπρόσωπο, εξειδικευμένο στον εκάστοτε κίνδυνο
Στο 16.1 πρέπει να προβλέπεται εξουσιοδοτημένη εκπροσώπηση για όλα τα μέλη και όχι μόνο για τους Αρχηγούς (1β)
«στ. Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του)»
O Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ) ανήκει αδιαμφισβήτητα στις Ομάδες 1ης Απόκρισης για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1877 και είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού (Δ.Ο.Ε.Σ.) από το 1919, βασίζοντας την λειτουργία και τις δράσεις του στις ιδέες και τις αρχές που έχουν περιληφθεί στις Συμβάσεις της Γενεύης του έτους 1945 και στα Πρόσθετα Πρωτόκολλα των ετών 1977 και 2005. Επιτελεί δε βοηθητικό ρόλο προς τις δημόσιες αρχές στο ανθρωπιστικό πεδίο, έχοντας καθήκον να συνδράμει αυτές για την πραγματοποίηση ανθρωπιστικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση παροχής εθελοντικού και πολυποίκιλου κοινωνικού έργου στην Ελλάδα, δυναμικότητας 11.000 μελών, με πιστοποιημένη εκπαίδευση και λειτουργίες.
Δρα τόσο σε περίοδο ένοπλης σύρραξης και σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την περίθαλψη των τραυματιών, των ασθενών και των αδύναμων, όσο και σε περίοδο ειρήνης για δράσεις που καλύπτουν οι Συμβάσεις της Γενεύης για λογαριασμό όλων των θυμάτων έκτακτης ανάγκης, πολιτών και στρατιωτικών, παρέχοντας υπηρεσίες αποκατάστασης προς όσους έχουν την ανάγκη για αρωγή. Στη διεθνή σκηνή και ειδικότερα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση κινδύνων και καταστροφών, αποτελεί ξεχωριστή οντότητα αναγνωρίσιμη από όλους τους Διεθνείς οργανισμούς παγκόσμιας εμβέλειας (ΟΗΕ, ΕΕ) καθώς και από όλες τις Κυβερνήσεις και τα Συστήματα πολιτικής προστασίας, εξαιτίας του μεγάλου πλήθους εθελοντών που εκπαιδεύονται και εργάζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, εφαρμόζοντας πρότυπα διαχείρισης ποιότητας με σχετικές πιστοποιήσεις ανά αντικείμενο. Η ιδιαιτερότητα αυτή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (έναντι οποιασδήποτε άλλης Εθελοντικής ομάδας/οργάνωσης) αναγνωρίζεται εξάλλου και στο άρθρο 71 του παρόντος Σχεδίου Νόμου, όπως αυτό τροποποιεί το άρθρο 14Γ, παρ.1 του Ν.3013/2002.
Σε ότι δε αφορά την συμμετοχή του Ε.Ε.Σ σε καταστροφές ή έκτακτες ανάγκες στην Ελληνική επικράτεια, οι Ομάδες Εθελοντών των Σωμάτων που τον αποτελούν (Σαμαρείτες Διασώστες-Ναυαγοσώστες, Νοσηλευτική, Κοινωνική Πρόνοια), ήταν πάντοτε άμεσα παρούσες και αποτελεσματικές, είτε αυτοβούλως είτε κατόπιν πρόσκλησης των αρμόδιων κρατικών φορέων. Ενδεικτικά μόνο παραδείγματα αποτελούν η προσφυγική κρίση (2015-2018), σεισμοί, πλημμύρες (με την πλέον πρόσφατη στη Μάνδρα Αττικής, Νοε 2017-Φεβ 2019), δασικές πυρκαγιές (με την πλέον πρόσφατη στο Μάτι, Ιούλ 2018) κλπ.
Ειδικότερα επισημαίνεται ότι, εφόσον ο Ε.Ε.Σ αποτελεί σημαντικό Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας και ανήκει στις Ομάδες 1ης Απόκρισης, θα πρέπει να εκπροσωπείται στην Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, για την βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των επιχειρησιακών φορέων του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.
Να συμπληρωθεί το υπάρχον κείμενο στην παράγραφο 1στ, που αφορά τη σύσταση της Εθνικής Επιτροπής Έκτακτης Ανάγκης, ως εξής:
«στ. Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του)».
Δικαιολογητικές σκέψεις:
O Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός (Ε.Ε.Σ) ανήκει αδιαμφισβήτητα στις Ομάδες 1ης Απόκρισης και στο Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Λειτουργεί στην Ελλάδα από το 1877 και είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Συλλόγων Ερυθρού Σταυρού (Δ.Ο.Ε.Σ.) από το 1919, βασίζοντας την λειτουργία και τις δράσεις του στις ιδέες και τις αρχές που έχουν περιληφθεί στις Συμβάσεις της Γενεύης του έτους 1945 και στα Πρόσθετα Πρωτόκολλα των ετών 1977 και 2005. Επιτελεί δε βοηθητικό ρόλο προς τις δημόσιες αρχές στο ανθρωπιστικό πεδίο, έχοντας καθήκον να συνδράμει αυτές για την πραγματοποίηση ανθρωπιστικών δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του. Είναι η μεγαλύτερη οργάνωση παροχής εθελοντικού και πολυποίκιλου κοινωνικού έργου στην Ελλάδα, δυναμικότητας 11.000 μελών, με πιστοποιημένη εκπαίδευση και λειτουργίες.
Δρα τόσο σε περίοδο ένοπλης σύρραξης και σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την περίθαλψη των τραυματιών, των ασθενών και των αδύναμων, όσο και σε περίοδο ειρήνης για δράσεις που καλύπτουν οι Συμβάσεις της Γενεύης για λογαριασμό όλων των θυμάτων έκτακτης ανάγκης, πολιτών και στρατιωτικών, παρέχοντας υπηρεσίες αποκατάστασης προς όσους έχουν την ανάγκη για αρωγή. Στη διεθνή σκηνή και ειδικότερα σε ότι αφορά την αντιμετώπιση κινδύνων και καταστροφών, αποτελεί ξεχωριστή οντότητα αναγνωρίσιμη από όλους τους Διεθνείς οργανισμούς παγκόσμιας εμβέλειας (ΟΗΕ, ΕΕ) καθώς και από όλες τις Κυβερνήσεις και τα Συστήματα πολιτικής προστασίας, εξαιτίας του μεγάλου πλήθους εθελοντών που εκπαιδεύονται και εργάζονται σε παγκόσμιο επίπεδο, εφαρμόζοντας πρότυπα διαχείρισης ποιότητας με σχετικές πιστοποιήσεις ανά αντικείμενο. Η ιδιαιτερότητα αυτή για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό (έναντι οποιασδήποτε άλλης Εθελοντικής ομάδας/οργάνωσης) αναγνωρίζεται εξάλλου και στο άρθρο 71 του παρόντος Σχεδίου Νόμου, όπως αυτό τροποποιεί το άρθρο 14Γ, παρ.1 του Ν.3013/2002.
Σε ότι δε αφορά την συμμετοχή του Ε.Ε.Σ σε καταστροφές ή έκτακτες ανάγκες στην Ελληνική επικράτεια, οι Ομάδες Εθελοντών των Σωμάτων που τον αποτελούν (Σαμαρείτες Διασώστες-Ναυαγοσώστες, Νοσηλευτική, Κοινωνική Πρόνοια), ήταν πάντοτε άμεσα παρούσες και αποτελεσματικές, είτε αυτοβούλως είτε κατόπιν πρόσκλησης των αρμόδιων κρατικών φορέων. Ενδεικτικά μόνο παραδείγματα αποτελούν η προσφυγική κρίση (2015-2018), σεισμοί, πλημμύρες (με την πλέον πρόσφατη στη Μάνδρα Αττικής, Νοε 2017-Φεβ 2019), δασικές πυρκαγιές (με την πλέον πρόσφατη στο Μάτι, Ιούλ 2018) κλπ.
Συμπερασματικά επισημαίνεται ότι, εφόσον ο Ε.Ε.Σ αποτελεί σημαντικό Εθνικό Δυναμικό Πολιτικής Προστασίας και ανήκει στις Ομάδες 1ης Απόκρισης, θα πρέπει να εκπροσωπείται στην Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης, για την βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των επιχειρησιακών φορέων του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.
Σχετίζεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης με τη Διεύθυνση Χειρισμού Κρίσεων όπως προβλέπεται στο Π.Δ.26/2011?