Συντονιστής Έκτακτης Ανάγκης ορίζεται, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης ή του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας σε επίπεδο Περιφέρειας, Περιφερειακής Ενότητας και Δήμου αντίστοιχα και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
1. Εποπτεύει την κατάρτιση των Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης των Συνεπειών τους του διοικητικού του επιπέδου, σύμφωνα με το άρθρο 27 του παρόντος.
2. Αξιολογεί το επίπεδο ικανότητας κάθε παρεχόμενης ΛΕ.Ε.Α., όπως ορίζεται από το πρωτόκολλο συντονισμού του επιπέδου του, με σκοπό τη διαπίστωση ελλείψεων στους τομείς σχεδιασμού, οργάνωσης, εξοπλισμού, εκπαίδευσης και ασκήσεων. Ειδικότερα, οι ΛΕ.Ε.Α. του κεντρικού επιπέδου αξιολογούνται από την Εθνική Αρχή του άρθρου 16 , οι ΛΕ.Ε.Α. επιπέδου Περιφέρειας, Περιφερειακής Ενότητας και Δήμου από τους αντίστοιχους Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης.
Άρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 32 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -ΑΠΟΣΤΟΛΗ – Άρθρο 01 – Σκοπός
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Έννοιες – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Αρχές του Εθνικού Συστήματος Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποστολή και Δράσεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 05 – Εθνικό Δυναμικό και μέσα Πολιτικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Λειτουργίες Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Πρωτόκολλα Συντονισμού για την Παροχή Λειτουργιών Έκτακτης Ανάγκης, Άρθρο 07Β – Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Οργανικές μονάδες και φορείς των πρωτοκόλλων συντονισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Συντονιστές ΛΕ.Ε.Α. και Ομάδων ΛΕ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 – Υπηρεσιακό έργο επιχειρησιακών φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 12 – Λειτουργία-Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ενεργοποίηση και Οργάνωση των Κέντρων Συντονισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Συντονιστή Έκτακτης Ανάγκης του Κέντρου Συντονισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – ΣκοπόςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ – Άρθρο 15 – Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Εθνική Επιτροπή Έκτακτης Ανάγκης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Περιφερειακές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Τοπικές Επιτροπές Έκτακτης Ανάγκης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Λειτουργία των Επιτροπών Έκτακτης Ανάγκης
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Περιφερειακές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τοπικές Αρχές Πολιτικής Προστασίας
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μνημόνια Συνεργασίας με Ιδιωτικούς Φορείς
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 25 – Εθνικός κατάλογος κινδύνων και απειλών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ανάλυση κινδύνων και απειλών και εκτίμηση της επικινδυνότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ Άρθρο 28 – Σύστημα Ετοιμότητας και Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Εκτίμηση Κατάστασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσηςΆρθρο 30 – Επίπεδα κλιμάκωσης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ – Άρθρο 31 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 32 – Κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής ΣημασίαςΆρθρο 33 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Εθνικής Σημασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πληθυσμού
- 2 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β΄ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 35 – Εθνική Αρχή Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Σκοπός – ΑποστολήΆρθρο 36 – Σκοπός – Αποστολή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Αρμοδιότητες της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής ΑρχήςΆρθρο 38 – Οργάνωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – ΔιοικητήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ – Άρθρο 39 – Διοικητής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση ΔιοικητήΆρθρο 42 – Παραίτηση – Παύση Διοικητή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Υποδιοικητές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμούΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Άρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή τουΆρθρο 45 – Εκτέλεση Προϋπολογισμού και Τροποποίησή του
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής ΑρχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ – Άρθρο 46 – Διάρθρωση της Εθνικής Αρχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Γραφείο ΔιοικητήΆρθρο 47 – Γραφείο Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Γραφεία ΥποδιοικητώνΆρθρο 48 – Γραφεία Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού ΣχεδιασμούΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Στρατηγικού Σχεδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Αυτοτελές Τμήμα Επιστημονικών Πληροφοριών Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής ΥποστήριξηςΆρθρο 51 – Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων ΣχέσεωνΆρθρο 52 – Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων ΑναγκώνΆρθρο 53 – Διεύθυνση Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54 – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού, Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Διεύθυνση Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης και Πόρων Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)Άρθρο 56 – Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και ΥποστήριξηςΆρθρο 57 – Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ – Άρθρο 58 – Αποστολή και Διοίκηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Διάρθρωση του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.Άρθρο 60 – Επίπεδα Ενεργοποίησης του Ε.Σ.ΚΕ.Π.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Σύσταση θέσεων – Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Χρόνος εργασίας προσωπικού και ωράριο λειτουργίας της Εθνικής Αρχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Υπηρεσιακά θέματα, στελέχωση και οργανικές θέσεις
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ Άρθρο 64 – Σκοπός της συνεργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Επιστημονικό Συμβούλιο Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Κέντρα Ικανότητας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 67 – Τελικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 68 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες ΔιατάξειςΆρθρο 69 – Τροποποιούμενες – Καταργούμενες Διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής ΠροστασίαςΜΕΡΟΣ Γ’ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 70 – Αποστολή και δράση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Υπηρεσιακή άδεια οδηγού-χειριστή πυροσβεστικών οχημάτων-μηχανημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήραΆρθρο 73 – Συνεργασία με μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Σύναψη Συνεργασίας και Προϋποθέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 75 – Παύση της Συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟΆρθρο 76 – Οικονομική ενίσχυση ΜΚΟ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 77 – Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποιούμενες -Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Μαΐου 2019, 11:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαΐου 2019, 09:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική ΈκθεσηΈκθεση ΔαπάνηςΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝΣχέδιο ΝόμουΠΙΝΑΚΑΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΩΝ - ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 320 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Οι Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης πρέπει υποχρεωτικά να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και γνώσεις επί του αντικειμένου, να διαθέτουν μία από τις ειδικότητες του άρθρου 11, παρ. 4α του Ν. 3013/2002 (ενδεικτικά κάποιες περιγράφονται και θα μπορούσαν να εμπλουτιστούν με άλλες σχετικές) και να έχει εξειδίκευση στις φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές ή σχετική εμπειρία ή να λάβει σχετική ειδίκευση. Μπορεί επίσης να έχει ειδικότητα ΠΕ Περιβάλλοντος. Επίσης πρέπει να θεσπίζονται κριτήρια για τον ορισμό τους και να παραμένουν υποχρεωτικά στην θέση τους για ικανό χρονικό διάστημα, ώστε να παράξουν αποτελεσματικό έργο. Αν δεν οριστούν τα προσόντα που θα έχει ή υποχρεωτικά πρέπει να αποκτήσει ένας Συντονιστής δεν πρόκειται να βελτιωθεί η λειτουργία της Πολιτικής Προστασίας σε τοπικό επίπεδο.
Οι Συντονιστές Έκτακτης Ανάγκης και ειδικά των Δήμων θα πρέπει να έχουν επιχειρησιακή εμπειρία και ικανότητα , επιστημονική επάρκεια και να πιστοποιηθούν. Είναι ένας ρόλος πολύ δύσκολός με ανάληψη μεγάλης ευθύνης για να λειτουργήσει στο επίπεδο, αυτό με την υπάρχουσα στελέχωση των ΟΤΑ, την διοικητική δομή του ( Γραφείο Πολιτικής Προστασίας στο Τμ Περιβάλλοντος συνήθως ή και καθόλου ακόμα), συνήθως ένας υπάλληλος -διοικητικός έως και κανένας.
Είναι μεταφορά ευθύνης και συντονισμού προς τα «κάτω» πολύ δυσανάλογη με τη θέση.
Με την εμπειρία μου ως Υπεύθυνος και Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας επί 14 χρόνια στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και για άλλα 3 χρόνια ως Διευθυντής στην Αποκεντρωμένη Μακεδονίας – Θράκης να αναφέρω ότι καταρχήν η Πολιτική Προστασία είναι «μεράκι» και δεν είναι θέμα ΠΕ ή ΤΕ και ειδικότητας. Γνώρισα συναδέλφους με «βαριά χαρτιά» που κατείχαν θέση προϊσταμένου αλλά από δουλειά μηδέν και ήταν και αναποτελεσματικοί. Η πολιτική προστασία έχει δικούς της κανόνες και είναι ένας φορέας που ξέρει πολύ καλά από Σαββατοκύριακα, αργίες , 24ωρη συνεχή απασχόληση. Ένας νόμος δεν πρέπει να βάζει εμπόδιο στην τοποθέτηση κάποιου αξιολογότατου υπαλλήλου γιατί δεν προβλεπόταν η κατηγορία του ή η ειδικότητά του. Αύριο μπορεί η Διαχείριση Κρίσεων και Καταστροφών να είναι βασικό πτυχίο μιας σχολής ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Θα τον αποκλείσουμε γιατί δεν το προβλέπει ο νόμος;Η διαχείριση των κρίσεων και των καταστροφών απαιτεί συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση.
Προσωπικά είμαι Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ και θεωρώ ότι πέτυχα της αποστολής μου ως επικεφαλής επί 17 συναπτά έτη με εμπλοκή σε μεγάλες φυσικές και τεχνολογικές καταστροφές!
1. Ο συντονιστής πρέπει να έχει μία από τις ειδικότητες του άρθρου 11§4α του Ν. 3013 (ΠΕ Γεωλόγος, ΠΕ Πολ. Μηχανικός, ΠΕ Τοπ. Μηχανικός, ΠΕ Χημ. Μηχανικός και ΠΕ Δασολόγος) και να έχει εξειδίκευση στις φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές ή σχετική εμπειρία ή να πάρει σχετική ειδίκευση. Μπορεί επίσης να έχει ειδικότητα ΠΕ Περιβάλλοντος. (Πρέπει να προσδιοριστεί) Επίσης πρέπει να θεσπίζονται κριτήρια για τον ορισμό τους.
2. Πρέπει να ληφθεί υπόψη η τραγική υποστελέχωση των δημόσιων υπηρεσιών. Ειδικότερα στη Δνση Πολ. Προστασίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου υπηρετούν ο προϊστάμενος της Δνσης και ο προϊστάμενος του Τμ. ΠΠ Δωδεκανήσου. Απαιτείται τουλάχιστον 4-6 άτομα προσωπικό στη Δνση και 2-4 άτομα προσωπικό στα δύο Τμήματα των Περιφερειακών Ενοτήτων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου. Επίσης οι περισσότεροι Δήμοι του Ν. Αιγαίου δεν διαθέτουν υπηρεσίες πολιτικής προστασίας στο ελάχιστο.
3. Πρέπει να ληφθεί υπόψη επίσης ο παράγοντας της νησιωτικότητας καθώς πρόκειται για ένα σύνολο 39 νησιών και 34 Δήμων με δυσκολία μετακίνησης λόγω έλλειψης ενδονησιωτικής επικοινωνίας ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες.
Το μεγαλύτερο θέμα που έχει προκύψει και θα προκύψει είναι ότι ο ορισμός των προϊσταμένων των Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας αλλά και των Συντονιστών έκτακτης ανάγκης σε τοπικό επίπεδο γίνεται χωρίς κανένα κριτήριο αξιολόγησης. Δε διανοείται ανθρώπου νους ότι ένας υπάλληλος που αναλαμβάνει αυτή την ευθύνη δε θα έχει πρέπει να έχει τουλάχιστον τη στοιχειώδη εκπαίδευση. Για τους ανωτέρω λόγους προτείνω οι υπάλληλοι που θα λάβουν την ευθύνη του συντονιστή να εκπαιδευτούν όσοι δεν έχουν εκπαιδευτή. Δόξα το θεό υπάρχει το ΕΚΔΔΑ που κάνει πολύ καλή δουλειά
Για τον καλύτερο επιχειρησιακό, και όχι μόνο, συντονισμό θα πρέπει να ορίζεται κάποιος φορέας / πρόσωπο / θέση σταθερός που θα έχει τον συντονισμό για συγκεκριμένη περιοχή ανεξαρτήτως των επιπέδων διοίκησης συνεπικουρούμενος στο έργο του από τα διάφορα επίπεδα διοίκησης.
Οι Συντονιστές θα πρέπει να έχουν θητεία και να είναι εκπαιδευμένοι.
– Οι Συντονιστές έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να έχουν λάβει πιστοποιημένη επαγγελματική κατάρτιση και κατά συνέπεια να έχει θητεία με διάρκεια 3 τουλάχιστον χρόνων.
– Στην παράγραφο 2 του άρθρου αναφέρεται ότι ο Συντονιστής αξιολογεί το επίπεδο ικανότητας της ΛΕΕΑ σύμφωνα με το πρωτόκολο συντονισμού χωρίς στο άρθρο 7 να αναφέρεται κάτι σχετικό (για αξιολόγηση)
Σε ότι αφορά τους Συντονιστές Έκτακτης ανάγκης σε τοπικό επίπεδο ο ορισμός τους θα γίνεται από το κατά περίπτωση αρμόδιο προς διορισμό όργανο;
Προτείνεται η θέσπιση κριτηρίων (π.χ. εκπαίδευση, εξειδίκευση, ικανότητες, εμπειρία κ.λπ) για τον ορισμό του συντονιστή.