1. Οι ΛΕ.Ε.Α. παρέχονται μέσω πρωτόκολλων συντονισμού τα οποία εξειδικεύονται με βάση κατευθυντήριες οδηγίες που εκδίδονται από την Εθνική Αρχή.
2. Σε κάθε πρωτόκολλο συντονισμού ορίζονται οι κύριες, υποστηρικτές και επικεφαλής οργανικές μονάδες του άρθρου 8, οι φορείς του δημοσίου και οι φορείς που είναι κύριοι / διαχειριστές Υποδομών Ζωτικής Σημασίας, σύμφωνα με το άρθρο 7Β, οι οποίοι έχουν αρμοδιότητες συναφείς με το πεδίο της εκάστοτε ΛΕ.Ε.Α. και διαθέτουν πόρους (ανθρώπινο δυναμικό, τεχνική-επιστημονική εμπειρογνωμοσύνη, μέσα, εξοπλισμό, εγκαταστάσεις, υλικά ή/και προμήθειες), καθώς και ο τρόπος συντονισμού και συνεργασίας τους, χωρίς να θίγεται η κατά τα λοιπά αυτοτέλειά τους, με γνώμονα την αποτελεσματική παροχή της εκάστοτε ΛΕ.Ε.Α.
3. Με αποφάσεις των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών σε κεντρικό επίπεδο, των Περιφερειαρχών σε επίπεδο περιφέρειας και περιφερειακής ενότητας αλλά και των Δημάρχων σε επίπεδο δήμου, εξειδικεύονται τα πρωτόκολλα συντονισμού παροχής των ΛΕ.Ε.Α. του άρθρου 6.
4. Οι ανωτέρω αποφάσεις κοινοποιούνται στην Εθνική Αρχή εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος.
5. Σε περιπτώσεις Δήμων που δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις σύστασης και συγκρότησης ΛΕ.Ε.Α., με απόφαση των Δημάρχων ορίζεται κατ’ ελάχιστο ο Συντονιστής Έκτακτης Ανάγκης επιπέδου Δήμου του άρθρου 11 του παρόντος και ο αναπληρωτής του.
6. Μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων σε κάθε ΛΕ.Ε.Α. συγκεντρώνονται, επεξεργάζονται και διακινούνται τυποποιημένες πληροφορίες βάσει των πρωτοκόλλων συντονισμού και τις κατευθυντήριες οδηγίες της Εθνικής Αρχής, συμπεριλαμβανομένης της διαθεσιμότητας και ετοιμότητας του ανθρώπινου δυναμικού και μέσων.
7. Οι εθελοντικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις του Συστήματος Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, υποστηρίζουν μία ή περισσότερες ΛΕ.Ε.Α. και σε ένα ή περισσότερα διοικητικά επίπεδα, αναλόγως του αντικειμένου και της εμβέλειας δράσης τους.
8. Οι ΛΕ.Ε.Α. παρέχονται σε κάθε διοικητικό επίπεδο και οι φορείς τους καταγράφουν τις απαιτήσεις τους σε εξοπλισμό και συμμετέχουν σε προγράμματα εκπαίδευσης και ασκήσεων σύμφωνα με το αντίστοιχο πρωτόκολλο συντονισμού.
Άρθρο 7Β
Προστασία των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας
1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, υποδομές κατά την έννοια της παρ. 23 του άρθρου 2 που εντάσσονται στο πεδίο συγκεκριμένης ΛΕ.Ε.Α, χαρακτηρίζονται ως Υποδομές Ζωτικής Σημασίας, δύναται να ορίζονται τα ποιοτικά ή/και ποσοτικά κριτήρια για το χαρακτηρισμό ενός συνόλου ή μιας μεμονωμένης υποδομής ως Υποδομής Ζωτικής Σημασίας, να ιεραρχούνται αυτές ανάλογα με το βαθμό κρισιμότητας ή σπουδαιότητάς τους και ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για τον χαρακτηρισμό ή αποχαρακτηρισμό μιας Υποδομήςως Ζωτικής Σημασίας. Οι Ευρωπαϊκές Υποδομές Ζωτικής Σημασίας κατά την έννοια της παρ. 22 του άρθρου 2 ορίζονται με τη διαδικασία του π.δ. 39/2011.
2. Οι κύριοι / διαχειριστές των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας υποβάλλουν ετησίως στην Εθνική Αρχή και στο κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργείο, στην εποπτεία ή τη ρυθμιστική αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η υποδομή, Ετήσια Έκθεση Ασφάλειας, η οποία περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο τα εξής:
α. Σύνοψη του Σχεδίου Ασφάλειας Λειτουργίας της υποδομής.
β. Περιστατικά ασφάλειας που έλαβαν χώρα κατά το χρόνο για τον οποίο συντάσσεται η Αναφορά Ασφάλειας και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.
γ. Τα στοιχεία του Συνδέσμου Ασφάλειας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή του Σχεδίου Ασφάλειας και λειτουργεί ως σημείο επαφής με την Εθνική Αρχή, το κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργείο και τους αρμόδιους φορείς για τα ζητήματα ασφάλειας της υποδομής.
3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού εξειδικεύεται και δύναται να τροποποιείται το περιεχόμενο της Ετήσιας Έκθεσης Ασφάλειας και της Αναφοράς Ασφάλειας, καθορίζεται ο τρόπος υποβολής τους, δύναται να ορίζονται πρόσθετες συναφείς υποχρεώσεις στους διαχειριστές των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας και ρυθμίζεται κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.