1. Οι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας έχουν πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη, με τους όρους που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες.
2. Στους δικαιούχους διεθνούς προστασίας που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και ιδίως τις εγκύους, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τα άτομα που έχουν υποστεί βασανιστήρια, βιασμό ή άλλες σοβαρές μορφές ψυχολογικής, σωματικής ή σεξουαλικής βίας, ή τους ανηλίκους που υπήρξαν θύματα οιασδήποτε μορφής κακομεταχείρισης, παραμέλησης, εκμετάλλευσης, βασανιστηρίων, βάναυσης, απάνθρωπης ή εξευτελιστικής μεταχείρισης, ή που έχουν υποφέρει εξαιτίας ενόπλων συγκρούσεων, παρέχεται επαρκής ιατρική περίθαλψη, συμπεριλαμβανομένης της θεραπείας για πνευματικές διαταραχές όπου απαιτείται, με τους όρους που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες.
Αρχική Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς ΠροστασίαςΆρθρο 31 (Άρθρο 30 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ιατρική περίθαλψη
Άρθρο 31 (Άρθρο 30 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ιατρική περίθαλψη
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΜΟΝΟ – Άρθρο Μόνον – Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Ι. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ (Οδηγία 2011/95/ΕΕ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΙ. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ (Οδηγία 2011/95/ΕΕ) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 2 (Άρθρο 2 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 3 Ερμηνεία και εφαρμογήΆρθρο 3 Ερμηνεία και εφαρμογή
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 4 (Άρθρο 4 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Υποβολή και αξιολόγηση στοιχείων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 (Άρθρο 5 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ανάγκες παροχής διεθνούς προστασίας οι οποίες ανακύπτουν επιτόπου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 (Άρθρο 6 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Φορείς δίωξης η σοβαρής βλάβηςΆρθρο 6 (Άρθρο 6 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Φορείς δίωξης η σοβαρής βλάβης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 (Άρθρο 7 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Φορείς προστασίαςΆρθρο 7 (Άρθρο 7 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Φορείς προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 8 (Άρθρο 8 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Εγχώρια προστασία
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΑ Άρθρο 9 (Άρθρο 9 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πράξεις δίωξης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 (Άρθρο 10 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Λόγοι δίωξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 (Άρθρο 11 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Παύση καθεστώτος πρόσφυγαΆρθρο 11 (Άρθρο 11 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Παύση καθεστώτος πρόσφυγα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 (Άρθρο 12 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Αποκλεισμός από το καθεστώς πρόσφυγα
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΡΟΣΦΥΓΑ Άρθρο 13 (Άρθρο 13 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Χορήγηση του καθεστώτος πρόσφυγα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 (Άρθρο 14 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ ) Περιπτώσεις ανάκλησης και άρνησης ανανέωσης του καθεστώτος του πρόσφυγα
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΩΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 15 (Άρθρο 15 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Σοβαρή βλάβη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 (Άρθρο 16 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Παύση επικουρικής προστασίαςΆρθρο 16 (Άρθρο 16 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Παύση επικουρικής προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 (Άρθρο 17 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Αποκλεισμός από την επικουρική προστασίαΆρθρο 17 (Άρθρο 17 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Αποκλεισμός από την επικουρική προστασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 18 (Άρθρο 18 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Χορήγηση καθεστώτος επικουρικής προστασίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 18 (Άρθρο 18 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Χορήγηση καθεστώτος επικουρικής προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 (Άρθρο 19 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης καθεστώτος επικουρικής προστασίαςΆρθρο 19 (Άρθρο 19 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ανάκληση ή άρνηση ανανέωσης καθεστώτος επικουρικής προστασίας
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 20 (Άρθρο 20 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ ) Γενικοί κανόνες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 (Άρθρο 21 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ ) Προστασία από την απομάκρυνση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 (Άρθρο 22 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ ) ΕνημέρωσηΆρθρο 22 (Άρθρο 22 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ ) Ενημέρωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 (Άρθρο 23 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Διατήρηση της οικογενειακής ενότητας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 24 (Άρθρο 24 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Άδειες διαμονής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 (Άρθρο 25 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ταξιδιωτικά έγγραφα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Έγγραφα και πιστοποιητικάΆρθρο 26 Έγγραφα και πιστοποιητικά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 (Άρθρο 26 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πρόσβαση στην απασχόληση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 (Άρθρο 27 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πρόσβαση στην εκπαίδευση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 (Άρθρο 28 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πρόσβαση σε διαδικασίες για την αναγνώριση τίτλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 (Άρθρο 29 της Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Κοινωνική αρωγήΆρθρο 30 (Άρθρο 29 της Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Κοινωνική αρωγή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 31 (Άρθρο 30 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ιατρική περίθαλψη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32 (Άρθρο 31 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ασυνόδευτοι ανήλικοι
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 (Άρθρο 32 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πρόσβαση σε κατάλυμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 (Άρθρο 33 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ελεύθερη κυκλοφορίαΆρθρο 34 (Άρθρο 33 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Ελεύθερη κυκλοφορία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 (Άρθρο 34 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής ένταξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 (Άρθρο 35 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Επαναπατρισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 37 (Άρθρο 36 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) ΣυνεργασίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 37 (Άρθρο 36 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Συνεργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 (Άρθρο 37 Οδηγίας 2011/95/ΕΕ) Προσωπικό
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Άρθρο 39 Γενικές Διατάξεις για τις Διαδικασίες υποδοχής και ταυτοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Σκοπός (άρθρο 1 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ)Άρθρο 40 Σκοπός (άρθρο 1 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 (Άρθρο 2 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 (Άρθρο 3 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 42 (Άρθρο 3 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 (Άρθρο 5 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ενημέρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 (Άρθρο 6 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Επίσημα έγγραφαΆρθρο 44 (Άρθρο 6 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Επίσημα έγγραφα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 (Άρθρο 7 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Διαμονή και ελευθερία κυκλοφορίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 46 (Άρθρα 8 και 9 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Κράτηση των αιτούντων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 (Άρθρο 10 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Συνθήκες κράτησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 (Άρθρο 11 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Κράτηση ευάλωτων ατόμων και αιτούντων με ειδικές ανάγκες υποδοχής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 (Άρθρο 12 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) ΟικογένειεςΆρθρο 49 (Άρθρο 12 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Οικογένειες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 (Άρθρο 13 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ιατρικές εξετάσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 (Άρθρο 14 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Εκπαίδευση των ανηλίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 Πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΆρθρο 52 Πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 53 (Άρθρο 15 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Απασχόληση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 (Άρθρο 16 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Επαγγελματική ΚατάρτισηΆρθρο 54 (Άρθρο 16 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Επαγγελματική Κατάρτιση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 (Άρθρα 17 και 19 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Γενικοί κανόνες για τις υλικές συνθήκες υποδοχής και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 (Άρθρο 18 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ρυθμίσεις για τις υλικές συνθήκες υποδοχής
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΥΠΟΔΟΧΗΣ Άρθρο 57 (Άρθρο 20 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Περιορισμός ή διακοπή των υλικών συνθηκών υποδοχής
- 8 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΥΑΛΩΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ Άρθρο 58 (Άρθρα 21 και 22 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Γενική αρχή για τα ευάλωτα πρόσωπα και αξιολόγηση των ειδικών αναγκών υποδοχής των ευάλωτων προσώπων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59 (Άρθρο 23 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ανήλικοι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 (Άρθρο 24 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ασυνόδευτοι ανήλικοι και χωρισμένοι ανήλικοιΆρθρο 60 (Άρθρο 24 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Ασυνόδευτοι ανήλικοι και χωρισμένοι ανήλικοι
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 61 (Άρθρο 25 Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Θύματα βασανιστηρίων και βίας
- 1 ΣχόλιοΙΙΙ. ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗΣ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 2013/32/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ «ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ)» (l 180/29.6.2013) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 62 (Άρθρο 1 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 (Άρθρα 2 και 4 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 (Άρθρο 3 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 64 (Άρθρο 3 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Πεδίο Εφαρμογής
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ Άρθρο 65 (Άρθρο 6 και 7 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Πρόσβαση στη διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 (Άρθρο 8 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ενημέρωση και παροχή συμβουλών σε κέντρα κράτησης και σημεία εισόδου στην Ελληνική ΕπικράτειαΆρθρο 66 (Άρθρο 8 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ενημέρωση και παροχή συμβουλών σε κέντρα κράτησης και σημεία εισόδου στην Ελληνική Επικράτεια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 67 (Άρθρο 24 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Αιτούντες που χρήζουν ειδικών διαδικαστικών εγγυήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 (Άρθρο 9 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Δικαίωμα παραμονής αιτούντων – Εξαιρέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69 (Άρθρο 12 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Εγγυήσεις για τους αιτούντες
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 Δελτίο αιτούντος διεθνή προστασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 71 (Άρθρα 19 έως 23 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Παροχή πληροφοριών – Νομική εκπροσώπηση και συνδρομή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 (Άρθρο 18 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ιατρική Εξέταση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 (Άρθρο 29 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ο ρόλος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους ΠρόσφυγεςΆρθρο 73 (Άρθρο 29 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ο ρόλος της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ Άρθρο 74 (Άρθρο 10 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Προϋποθέσεις για την εξέταση της αίτησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ Άρθρο 74 (Άρθρο 10 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Προϋποθέσεις για την εξέταση της αίτησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 75 (Άρθρο 25 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Αιτήσεις ασυνόδευτων ανήλικων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 (Άρθρο 30 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Τήρηση εμπιστευτικότηταςΆρθρο 76 (Άρθρο 30 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Τήρηση εμπιστευτικότητας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 77 (Άρθρα 14 έως 17 και 34 της Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Προσωπική συνέντευξη
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 (Άρθρο 13 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Υποχρεώσεις των αιτούντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 Στοιχεία Ταυτότητας των Αιτούντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 80 (Άρθρα 27 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Παραίτηση από την αίτηση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 81 (Άρθρο 28 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Σιωπηρή Ανάκληση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 82 (Άρθρο 11 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Αιτιολογία και επίδοση αποφάσεων και άλλων διαδικαστικών εγγράφων
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΒΑΘΜΟ Άρθρο 83 (Άρθρο 31 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Διαδικασία της εξέτασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 84 (Άρθρο 33 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Απαράδεκτες αιτήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 85 (Άρθρο 35 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Πρώτη χώρα ασύλου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 86 (Άρθρο 38 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ασφαλείς τρίτες χώρες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 87 (Άρθρα 36 και 37 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ασφαλείς χώρες καταγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88 (Άρθρο 32 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Αβάσιμες αιτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 (Άρθρα 40 έως 42 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Μεταγενέστερες αιτήσεις
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ Άρθρο 90 (Άρθρο 43 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Διαδικασίες στα σύνορα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 91 (Άρθρα 44 και 45 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) ΑνάκλησηΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Άρθρο 91 (Άρθρα 44 και 45 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Ανάκληση
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Άρθρο 92 (Άρθρο 46 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Δικαίωμα άσκησης προσφυγής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 93 Περιεχόμενο Προσφυγής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 Άσκηση της Προσφυγής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 95 Προσδιορισμός Προσφυγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 ΈκθεμαΆρθρο 96 Έκθεμα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 97 Συζήτηση Προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98 Αναβολή της συζήτησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 ΥπομνήματαΆρθρο 99 Υπομνήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Παραίτηση από την προσφυγήΆρθρο 100 Παραίτηση από την προσφυγή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 101 Προθεσμία για έκδοση απόφασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 Υπογραφή –Διόρθωση απόφασης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 Επίδοση απόφασηςΆρθρο 103 Επίδοση απόφασης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 104 Δικαίωμα παραμονής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 Αναπομπή στον πρώτο βαθμό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 Υποχρέωση εχεμύθειαςΆρθρο 106 Υποχρέωση εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 (Άρθρο 50 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Υποβολή ΕκθέσεωνΆρθρο 107 (Άρθρο 50 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Υποβολή Εκθέσεων
- 1 ΣχόλιοV. ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Άρθρο 108 (Άρθρο 47 Οδηγίας 2013/32/ΕΕ) Αίτηση ακύρωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 ΠροθεσμίαΆρθρο 109 Προθεσμία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 Προσδιορισμός αίτησης ακύρωσηςΆρθρο 110 Προσδιορισμός αίτησης ακύρωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111 Έκδοση απόφασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 (άρθρο 26 της Οδηγίας 2013/33/ΕΕ) Προσφυγές
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 113
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 114
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 115 Μεταφορά αρμοδιοτήτων
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Άρθρο 116 Τροποποιήσεις του ν. 4375/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117Άρθρο 117
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 118
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΑΡΘΡΟ 119 Καταργούμενες διατάξειςΑΡΘΡΟ 119 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120Άρθρο 120
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 121 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Οκτωβρίου 2019, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Οκτωβρίου 2019, 16:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς ΠροστασίαςΑιτιολογική Έκθεση για το Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς ΠροστασίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 332 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ., η οποία αποτελεί την τριτοβάθμια Οργάνωση των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα και τον αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας στα ζητήματα των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους και είναι ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία (European Disability Forum) -του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σας υποβάλλει τις προτάσεις της στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου «Περί Διεθνούς Προστασίας».
Οι προτάσεις που ακολουθούν στοχεύουν στην ενσωμάτωση της διάστασης της αναπηρίας στο εν λόγω σχέδιο νόμου με στόχο την άρση και αποφυγή εμποδίων σε βάρος των δικαιούχων και αιτούντων διεθνή προστασία ατόμων με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και των οικογενειών τους, όπως το Σύνταγμα της χώρας, το εθνικό και ευρωπαϊκό θεσμικό/κανονιστικό πλαίσιο και οι γενικότερες δεσμεύσεις της χώρας υπαγορεύουν. Πιο συγκεκριμένα, λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη:
-την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»,
-τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, την οποία η χώρα μας κύρωσε με το πρώτο άρθρο του ν.4074/2012 και ως εκ τούτου οφείλει να την εφαρμόσει σε εθνικό επίπεδο,
-την παρ. 1 του άρθρου 62 του ν.4488/2017 (με τον οποίο θεσπίστηκαν οι «κατευθυντήριες – οργανωτικές διατάξεις υλοποίησης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες»), σύμφωνα με την οποία τα διοικητικά όργανα και οι αρχές οφείλουν να εντάσσουν τη διάσταση της αναπηρίας σε κάθε δημόσια πολιτική, διοικητική διαδικασία, δράση, μέτρο και πρόγραμμα της αρμοδιότητάς τους με στόχο την εξάλειψη, αποκατάσταση και αποτροπή ανισοτήτων μεταξύ ατόμων με και χωρίς αναπηρίες,
η Ε.Σ.Α.μεΑ. αιτείται ανά άρθρο τα εξής:
1. Στην παρ. 2 του άρθρου 31 όπως αντικατασταθεί ο εσφαλμένος όρος «άτομα με ειδικές ανάγκες» από τον συνταγματικά κατοχυρωμένο όρο «άτομα με αναπηρία» όπως αυτός απορρέει από την παρ. 6 του άρθρου 21 του Συντάγματος της Ελλάδας (2001). Στην ίδια παράγραφο να αντικατασταθεί ο όρος «τα άτομα με πνευματικές διαταραχές» από τον «όρο νοητική και ψυχική αναπηρία» προκειμένου να εναρμονιστεί με το δικαιωματικό μοντέλο προσέγγισης της αναπηρίας, όπως αυτό κατοχυρώνεται με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, καθώς και με την ορολογία που υιοθετεί το αναπηρικό κίνημα της χώρας.
Προτείνεται διόρθωση του όρου «πνευματικές διαταραχές» με τον όρο «ψυχικές διαταραχές» σύμφωνα με την επίσημη μετάφραση του όρου «mental disorders», βάσει της κλίμακας ICD10 (International Classification of Diseases Version 10 – Code F1-F99).
Επιπλέον, η χρήση του επιθετικού προσδιορισμού «επαρκής» για την ιατρική περίθαλψη των δικαιούχων που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες δημιουργεί ασάφεια και θα ήταν σκόπιμο να αντικατασταθεί από τον επιθετικό προσδιορισμό «εξειδικευμένη».
Αναφέρεται ότι οι ανήλικοι που υπήρξαν θύματα οποιασδήποτε μορφής κακομεταχείρισης, παραμέλησης, εκμετάλλευσης, βασανιστηρίων, βάναυσης, απάνθρωπης ή εξευτελιστικής μεταχείρισης, ή που έχουν υποφέρει εξαιτίας ενόπλων συγκρούσεων, θα λάβουν επαρκή ιατρική περίθαλψη.
Αυτό αποτελεί καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του παιδιού.
Όλα τα παιδιά που για οιονδήποτε λόγο αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν απ’ το οικογενειακό τους περιβάλλον και να μετακινηθούν σε άλλη χώρα, χωρίς την παρουσία ενήλικα νόμιμου εκπροσώπου τους, θεωρούνται θύματα εμπορίας ανθρώπων, ακόμα και αν είχαν «συναινέσει» σε αυτό.
Καταλήγοντας, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και την Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού (UNICEF), όλοι οι ανήλικοι, ήτοι έως 18 ετών, δικαιούνται πλήρη και όχι «επαρκή» ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Ο όρος της Οδηγίας «mental disorders» έχει εσφαλμένα μεταφραστεί ως «πνευματική διαταραχή» και δε συμβαδίζει με τις εξελίξεις στο πεδίο της σύγχρονης ψυχιατρικής. Αντ΄ αυτού προτείνεται η χρήση του όρου «ψυχικές διαταραχές» μέσω της οποίας καλύπτεται η αρχική ατυχής επιλογή. Πολλές ψυχικές διαταραχές δεν είναι διανοητικές, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την επίσημη μετάφραση της κλίμακας ICD10 (International Classification of Diseases Version 10 – Code F1-F99).
Δικαίωμα στην υγεία και πρόσβαση σε παρόχους ιατρονοσηλευτικής, φαρμακευτικής και ψυχολογικής/ψυχιατρικής περίθαλψης οφείλει να δοθεί και στις αιτούσες/στους αιτούντες άσυλο. Ο τερματισμός της παροχής ΑΜΚΑ σε αιτούσες/αιτούντες άσυλο έχει ολέθριες συνέπειες για ανθρώπους που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες απειλητικές για τη ζωή τους.
Το δικαίωμα στην υγεία και κατά συνέπεια η πρόσβαση στις υπηρεσίες της είναι προστατευόμενο αγαθό και αφορά όχι μόνο τους δικαιούχους αλλά και τους αιτούντες. Ο περιορισμός του μόνο στους αναγνωρισμένους πρόσφυγες είναι παραβίαση της συνθήκης της ΕΣΔΑ.
Προτείνεται- έστω- η πρόβλεψη έκτακτης περίθαλψης ή νοσηλείας στους αιτούντες άσυλο στις νοσοκομειακές μονάδες σε περιπτώσεις κατεπείγοντος (εγχείρηση, τραυματισμός κλπ) ή πολύ σοβαρών ασθενειών.