1. Το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Αξιωματικοί γενικών καθηκόντων του Πυροσβεστικού Σώματος είναι κατά βαθμούς το εξής:
Αντιστράτηγος – Αρχηγός 65° έτος
Αντιστράτηγος – Υπαρχηγός 64° έτος
Αντιστράτηγος – 63° έτος
Υποστράτηγος – 62° έτος
Αρχιπύραρχος – 61° έτος
Πύραρχος – 60° έτος
Αντιπύραρχος – 60° έτος
Επιπυραγός – 60° έτος
Πυραγός – 60° έτος
Υποπυραγός – 60° έτος
Ανθυποπυραγός – 60° έτος.
2 Το όριο ηλικίας των Αξιωματικών ειδικών καθηκόντων είναι κατά βαθμούς αυξημένο κατά δύο (2) έτη από το όριο ηλικίας των Αξιωματικών γενικών καθηκόντων, πλην των Υγειονομικών Αξιωματικών που αυξάνεται κατά τρία (3) έτη.
3. Για τον υπολογισμό της συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας ως χρονολογία γέννησης λογίζεται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
Άρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Να προστεθεί άρθρο μετά το άρθρο 146 με τίτλο «Προαγωγή επί ανδραγαθίας και λόγω θανάτου»: «1. Το πυροσβεστικό προσωπικό και οι Π.Π.Υ. δύναται να προαχθούν για ανδραγαθία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 82 του π.δ.210/1992 (Α΄99) όπως ισχύει. Σε περίπτωση θανάτου εν ενεργεία πυροσβεστικού προσωπικού, αυτός προάγεται στον αμέσως επόμενο από τον κατεχόμενο βαθμό μία ημέρα πριν τον θάνατό του. Ειδικά σε περίπτωση θανάτου Π.Π.Υ., Δόκιμου Πυροσβέστη, Πυροσβέστη, Υπαρχιπυροσβέστη, Αρχιπυροσβέστη, Πυρονόμου, ή Δόκιμου Ανθυποπυραγού, που πέθανε εν υπηρεσία διατελών και ένεκα ταύτης, αυτός προάγεται τιμητικά εκτός οργανικών θέσεων, στο βαθμό του Ανθυποπυραγού, μία ημέρα πριν τον θάνατό του. Σε περίπτωση θανάτου Αξιωματικού, που πέθανε εν υπηρεσία διατελών και ένεκα ταύτης, αυτός προάγεται τιμητικά εκτός οργανικών θέσεων, στον καταληκτικό βαθμό της κατηγορίας του σύμφωνα με το άρθρο 111 του παρόντος σχεδίου νόμου, μία ημέρα πριν τον θάνατό του». Οράτε και σχετική πρόταση στο άρθρο 127.
Να γίνει, όπως ισχύει και στις ένοπλες δυνάμεις, παράλληλη επετηρίδα για τους αποστρατευταίους του Πυρ/κού Σώματος. Κατόπιν επανάκλησης να δύνανται να τοποθετούνται σε ανάλογες θέσεις του Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας.
Επειδή η πολιτική προστασία καλείται να συντονίσει πλήθος φορέων και υπηρεσιών , με διαφερορετική νοοτροπία, είναι σημαντικό τα στελέχη που θα καλύπτουν συντονιστικές ή άλλες σχετικές θέσεις, να έχουν τις εξιδεικευμένες γνώσεις που απαιτούνται και να μιλούν την «ίδια γλώσσα». Οπότε οι απόστρατοι του Π.Σ, μέχρι τουλάχιστον να αποφοιτήσουν στελέχη πολιτικής προστασίας από τις Σχολές που προβλέπονται, από το παρόν νομοσχέδιο, θα καλύψουν αυτήν την απαίτηση.
Στο παρών άρθρο δεν επιλύεται, ένα διαχρονικά αδιέξοδο πρόβλημα, που αφορά τα όρια για την αποστρατεία μερίδας Πυροσβεστικών Υπαλλήλων Διπλωματούχων Μηχανικών.
Συνοπτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 παρ. 2 του Ν.2084/1992, όσοι Πυροσβεστικοί υπάλληλοι απέκτησαν μετά την 1-1-1993 την ιδιότητα Μηχανικού-μέλους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Τ.Ε.Ε.) και εφόσον πριν την ημερομηνία αυτή δεν ήταν ασφαλισμένοι σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης, ασφαλίζονταν υποχρεωτικά και αποκλειστικά στο πρώην Ταμείο Συντάξεως Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.), πλέον ΕΦΚΑ.
Σύμφωνα με το ισχύον ασφαλιστικό πλαίσιο για το δικαίωμα συνταξιοδότησης ασφαλισμένων στο πρώην ΤΣΜΕΔΕ απαιτείται:
• είτε η συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας και 40 χρόνια ασφάλισης
• είτε συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας ανεξαρτήτως των χρόνων ασφάλισης
Οπότε, οι εν λόγω πυροσβεστικοί υπάλληλοι πως θα αποστρατευτούν πολύ πριν την ηλικία που οι διατάξεις του ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ προβλέπουν δικαίωμα συνταξιοδότησης;
Σημειώνεται επίσης ότι, όποιοι εκ των ανωτέρω υπαλλήλων υπηρετούν (Δνση Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) ή δυνητικά μεταταχθούν (Διοικητικοί) στην κατηγορία Ειδικών Καθηκόντων, το όριο ηλικίας τους προσαυξάνεται κατά δύο (2) έτη. Ενδεχομένως σε πολλές περιπτώσεις αυτό να μην είναι αρκετό για την συμπλήρωση των απαιτουμένων χρόνων υπηρεσίας. Συνεπώς, για αυτή την κατηγορία των υπαλλήλων, για να θεμελιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, θα πρέπει τα όρια ηλικίας της αποστρατείας να είναι παρατεταμένα μέχρι την συμπλήρωση για κάθε υπάλληλο ξεχωριστά των απαιτούμενων από την νομοθεσία ετών (40 χρόνια ασφάλισης).
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου
ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να
υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να
συμπληρωθεί.
Το όριο ηλικίας των Πυρονόμων δεν αναφέρεται.
Άρθρο 146 παρ. 1 : όρια Αρχηγού 62 έτη, Υπαρχηγού 61 και λοιπών 60.
Άρθρο 146 παρ. 2 : να καταργηθεί και να ισχύουν τα ίδια όρια για όλους.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου
ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να
υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να
συμπληρωθεί.
Τα όρια ηλικίας είναι χαμηλά για τους πτυχιούχους, οι οποίοι εισέρχονται στο Σώμα σε μεγαλύτερη ηλικία και δεν προλαβαίνουν να συμπληρώσουν 35ετη πραγματική υπηρεσία, αλλά ούτε και 40ετη συντάξιμη μέχρι τα 60. Η αναγνώριση των χρόνων σπουδών – στρατού είναι πλέον απογορευτική οικονομικά. Σε κάποιες δε περιπτώσεις υπαλλήλων (μηχανικοί ασφαλισμένοι μόνο στο ΕΦΚΑ-ΤΣΜΕΔΕ και γιατροί στο ΕΦΚΑ ΤΣΑΥ) δεν είναι δυνατή ούτε η εξαγορά της πλασματικής πενταετίας στο Ταμείο τους. Θα μπορούσε για όποιον επιθυμεί, να αυξάνονται τα όρια όσα και τα έτη σπουδών, με ανώτατο όριο τα 67 έτη.
Συνδυαστικά με το άρθρο 109, να παρεχόταν η δυνατότητα να μεταπίπτουν μετά το όριο ηλικίας που προβλέπεται στο βαθμό και την κατηγορία τους σε ΕΟΘ. Για αυτό θα πρέπει να τροποποιηθεί-συμπληρωθεί σχετικά το συγκεκριμένο άρθρο (109), ώστε να αφορά όλους τους υπαλλήλους και όχι μόνο τους Πυράρχους.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 146 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ ΛΟΓΩ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Η ΗΛΙΚΙΑ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ 67 ΕΤΗ ΟΠΩΣ ΣΤΟ Ε.Σ.Υ.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
η εν λογω διαταξη του αρθρου 146,πρεπει να εχει αναδρομικη ισχυ τουλαχιστον για τους αξκους που αποστρατευτηκαν στις 31/12/2019 επειδη καταληφθηκαν απο τα ορια ηλικιας που αντιστοιχουν στον καθε βαθμο κ οι οποιοι δεν συμπληρωσαν 35ετη πραγματικης διανυσης στο σωμα κ για λιγο χρονικο διαστημα δεν προλαβαν το υπο ψηφιση νομοσχεδιο.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί για τους Πυροσβέστες που έχουν σπουδές Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να μπορούν να αναγνωρίσουν τα χρόνια αυτά ως προϋπηρεσία εξαγοράζοντας τα όπως ακριβώς γίνεται και με την μάχιμη πενταετία. Να εφαρμοστεί ακριβώς το ίδιο και για τα χρόνια σπουδών, διότι αυτοί οι υπάλληλοι όταν έρθει η ώρα να συνταξιοδοτηθούν δεν θα συμπληρώσουν τα απαιτούμενα χρόνια για πλήρη σύνταξη.
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου
ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να
υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να
συμπληρωθεί.
Ο Νόμος είναι στην σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την αύξηση των ορίων ηλικίας Αξιωματικών.
Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη αναδρομικής ισχύος του νόμου για τους Αξιωματικούς στον βαθμό του Επιπυραγού-Αντιπυράρχου-Πυράρχου οι οποίοι αποστρατεύθηκαν λόγω ορίου ηλικίας τα έτη 2018 και 2019. Το όριο ηλικίας που ίσχυε τότε ήταν 56ο-57ο-58ο έτος αντιστοίχως, για άρση της δυσμενούς διάκρισης και προς το σκοπό ίσης μεταχείρισης σύμφωνα με τα άρθρο 4 παρ 1,2 του Συντάγματος της Ελληνικής Δημοκρατίας, του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος, τόσο μεταξύ των ανώτερων Αξιωματικών με τους κατώτερους Αξιωματικούς και τους Πυρονόμους – Αρχιπυροσβέστες
Στις διατάξεις του άρθρου 146 με τίτλο «Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας» δεν καθορίζεται το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι Πυρονόμοι και οι Υπαξιωματικοί και οι Π.Π.Υ. και πρέπει να συμπληρωθεί.
Τα όρια ηλικίας είναι χαμηλά για πτυχιούχους και λοιπούς πυροσβεστικούς υπαλλήλους που διορίστηκαν στο ανώτερο όριο ηλικίας εισαγωγής στο Π.Σ.
Να αυξάνονται τα όρια ηλικίας τουλάχιστον όσο τα έτη σπουδών στους πτυχιούχους που το επιθυμούν αυτό για λόγους π.χ. προαγωγής.
κάποιος που διορίστηκε 30 χρονών στα 60 δεν προλαβαίνει να συμπληρώσει ούτε να προαχτεί.