1. Κατά την αρχική εγγραφή κάθε Εθελοντικής Οργάνωσης Πολιτικής Προστασίας στο Μ.Ε.Ο.Π.Π. αποδίδεται διακριτικός τίτλος Εθελοντικής Προστασίας, ο οποίος περιλαμβάνει τα κάτωθι:
α. «Εθελοντική Οργάνωση Πολιτικής Προστασίας».
β. Είδος Δράσης, μεμονωμένης ή συνδυαστικής, π.χ. «Δασοπροστασίας» ή/και «Δασοπροστασίας -Δασοπυρόσβεσης»,
γ. Προσδιορισμός γεωγραφικού εύρους δράσης, π.χ. «Όνομα Περιφέρειας», «Όνομα Περιφερειακής Ενότητας», «Όνομα Δήμου» κτλ.
2. Στην περίπτωση κατά την οποία συμπίπτουν επακριβώς τα επιμέρους στοιχεία του διακριτικού τίτλου όπως ορίζονται στις περιπτώσεις α, β και γ της παραγράφου 1 του παρόντος, τίθεται αύξων αριθμός, σύμφωνα με τη σειρά καταχώρισης της εγγραφής των Εθελοντικών Οργανώσεων στο Μ.Ε.Ο.Π.Π..
3. Οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας φέρουν στολή (φόρμα εργασίας) με τα ακόλουθα, ειδικών διαστάσεων, λογότυπα και επιρράμματα:
α. Λογότυπα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ» και «ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ» στο πίσω και άνω μέρος της.
β. Επιρράματα με τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 1 και της παρ. 2, το ονοματεπώνυμο και τον Αριθμό Μητρώου του Εθελοντή, στο πρόσθιο και αριστερό μέρος.
γ. Επίρραμα με το επίσημο σήμα της Πολιτικής Προστασίας στον αριστερό βραχίονα.
δ. Επίρραμα με το σήμα της Εθελοντικής Οργάνωσης στο δεξιό βραχίονα.
4. Η στολή των Εθελοντών πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας ανάλογα με τη δράσεις για τις οποίες προορίζεται. Στις περιπτώσεις βοηθητικών εργασιών, ή, όπου η στολή δεν είναι αναγκαία, οι Εθελοντές δύνανται να φορούν γιλέκο, ή μπουφάν εργασίας, με αντανακλαστικές λωρίδες που θα φέρουν τα αντίστοιχα διακριτικά σήματα.
5. Μετά την ένταξη κάθε Εθελοντή στο Μ.Ε. του χορηγείται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Ατομικό Δελτίο Εθελοντή. Το Ατομικό Δελτίο φέρει φωτογραφία (τύπου ταυτότητας) και υποχρεωτικώς αναγράφει τα κάτωθι:
α. Αριθμό μητρώου εθελοντή Πολιτικής Προστασίας.
β. Ονοματεπώνυμο.
γ. Διακριτικό τίτλο της Εθελοντικής Οργάνωσης.
δ. Δράσεις εξειδίκευσης.
ε. Ημερομηνία Λήξης Ισχύος.
στ. Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.), ή αντίστοιχο αριθμό Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας προέλευσης υπηκόων Κρατών-μελών της Ε.Ε. ή τρίτων χωρών .
5. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τη στολή, τα διακριτικά, το ατομικό δελτίο Εθελοντή και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
Άρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Η διάκριση από τα σώματα ασφαλείας στις στολές πρέπει να είναι ευδιάκριτη παρόλα αυτά να μην ξεχνάμε ότι οι εθελοντές βρίσκονται εκεί με προσωρινή ‘κρατική’ ιδιότητα. Το να τους βάλουμε το εθελοντής ταμπέλα στην κακή κουλτούρα του Έλληνα χτυπάει ως ασήμαντος και έχει παρατηρηθεί σε καταστάσεις καταστροφής που ο εθελοντής είναι πρακτικά ίδιος σε σημασία με οποιοδήποτε κρατικό λειτουργό να τυγχάνει χλευασμού σε οδηγίες που δίνει στους πολίτες σε κρίσιμα για την επιβίωση τους ζητήματα.
Προτείνω η κάθε οργάνωση να φτιάξει σαφείς στολές που να σταλούν προς έγκριση χωρίς κατ’ ανάγκη να τονίζεται το εθελοντής. Εφόσον είναι σαφής η επωνυμία της οργάνωσης στη στολή και με μεγάλα ευδιάκριτα γράμματα δεν τίθεται θέμα σύγχυσης
Πρέπει κατά τη γνώμη μας να προσδιοριστούν επακριβώς οι λεπτομέρειες για τη στολή των Εθελοντικών Οργανώσεων ώστε να μην υπάρχει καμία απολύτως σύγχυση με κρατικές υπηρεσίες. Επίσης, δεδομένου του ότι ενδέχεται να προκύψουν κόστη αντικατάστασης στολών τα οποία θα είναι πολύ σημαντικά, πρέπει αυτά να καλυφθούν από τη ΓΓΠΠ ανεξάρτητα από άλλη χρηματοδότηση.
Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής (ΕΔΑΣΑ)
Στο Άρθρο 64 προτείνεται η εξής προσθήκη:
«…6. Κατ’ εξαίρεση και σύμφωνα με τις προβλέψεις ορατότητας, αναγνωρισιμότητας και προστασίας που πηγάζουν από τη συμμετοχή της Ελλάδας στη Συνθήκη της Γενεύης (1864) οι στολές εργασίας και τα διακριτικά των εθελοντών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού θα πληρούν τις αντίστοιχες προδιαγραφές του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού και παράλληλα θα συμμορφώνονται πλήρως με τις προδιαγραφές ασφαλείας της παρ. 4…».
Τεκμηρίωση:
Σύμφωνα με την τεκμηρίωση του άρθρου 7 / Παράγραφος 1
Πρέπει να καθορίζεται επακριβώς με τι στολή θα ενδύονται οι εθελοντές Π.Π. , ούτως ώστε να μην δημιουργείται καμία σύγχυση με άλλες κρατικές υπηρεσίες ή φορείς.
Το αυτό ισχύει και για τα επιρράμματα που θα φέρονται επί της στολής.
Η δαπάνη απόκτησης ή αντικατάστασης των στολών θα καλύπτεται από την Γ.Γ.Π.Π.
Όσον αφορά την σήμανση της στολής των εθελοντών είναι πρακτικώς αδύνατον διότι πολλοί εθελοντές δρουν σε πολλά πεδία π.χ Α Βοήθειες, δασοπυρόσβεση-πυροπροστασία, ορεινή διάσωση, μαζικές καταστροφές κλπ.
Όσον αφορά την παρ.4 όπου οι στολές των εθελοντών πρέπει να τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας, αφήνετε να εννοηθεί ότι οι στολές αυτές θα προμηθευτούν από το κράτος. Εάν είναι έτσι…πολύ καλό για να’ναι αληθινό!!
§1. Το σύστημα απόδοσης του διακριτικού τίτλου θα προκαλέσει εξαιρετικά μακροσκελείς, χαοτικούς τίτλους.
§3. Δεδομένου ότι οι ομάδες έχουν κοπιάσει πολύ για να αποκτήσουν κατάλληλα Μέσα Ατομικής Προστασίας (στολές, υποδήματα κτλ.) σε επαρκή ποσότητα, πρέπει το κόστος οποιασδήποτε προσθήκης (επιρράματα) ή αλλαγής να καλυφθεί εξολοκλήρου από τη Γ.Γ.Π.Π.
Οι παρατηρήσεις αυτές στο Νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις» συμφωνήθηκαν ομόφωνα μετά από διεξοδική συζήτηση από τις ακόλουθες Εθελοντικές Οργανώσεις, μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Ομάδων Υμηττού:
Δασοπροστασία Παπάγου Χολαργού
Εθελοντική Δασοπροστασία Δήμου Καισαριανής
Κέντρο Προστασίας Δασων και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρόσβεσης Ηλιούπολης
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρασφάλειας Βάρης
Το κράτος να καλύψει πλήρως την δαπάνη για την αλλαγή στολών, σημάτων κλπ διακριτικών για κάθε σύλλογο ενταγμένο στην Πολιτική Προστασία.
Το κράτος να καλύψει πλήρως την δαπάνη για την αλλαγή στολών, σημάτων κλπ διακριτικών για κάθε σύλλογο ενταγμένο στην Πολιτική Προστασία.
Το κράτος να καλύψει πλήρως την δαπάνη για την αλλαγή στολών, σημάτων κλπ διακριτικών για κάθε σύλλογο ενταγμένο στην Πολιτική Προστασία.
Να θυμήσω οτι η περιγραφή της στολής και το τι πρεπει να φερεται σε αυτή εχει καθοριστει απο το 2014 (και δεν διαφερει πολυ απο τα αναφερόμενα στο αρθρο αυτό) αλλά ελάχιστες ομάδες εχουν προβει στην τροποποίηση της. Προφανώς το θεμα του κόστους της τροποποίησης ειναι πολυ σημαντικό.
Το άρθρο χρειάζεται αρκετές προσθήκες. Βάσει των κατηγοριών του άρθρου 57, αν μια ομάδα έχει αρκετές συνδυαστικές δράσεις, πόσες και ποιές θα βάλει στο επίρραμα που λέτε μπροστά ?
Επίσης ανάλογα την επιχειρησιακή δράση απαιτείται και εξειδικευμένος ρουχισμός που διαφέρει πιθανώς μεταξύ των κατηγοριών.
Είναι γενική περιγραφή, ενώ πρέπει να δοθεί χρόνος και οικονομική υποστήριξη στις υπάρχουσες ΕΟ για αλλαγή/τροποποίηση ρουχισμού.
– Για να έχει ουσία και εφαρμογή αυτό το άρθρο θα πρέπει να θωρακιστεί με ξεκάθαρους κανόνες ελέγχου τήρησης της κανονικότητας και των προβλεπομένων.
3. Οι Εθελοντές Πολιτικής Προστασίας φέρουν στολή (φόρμα εργασίας) με τα ακόλουθα, ειδικών διαστάσεων, λογότυπα και επιρράμματα:
α. Λογότυπα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ» και «ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ» στο πίσω και άνω μέρος της.
β. Επιρράματα με τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 1 και της παρ. 2, το ονοματεπώνυμο και τον Αριθμό Μητρώου του Εθελοντή, στο πρόσθιο και αριστερό μέρος.
γ. Επίρραμα με το επίσημο σήμα της Πολιτικής Προστασίας στον αριστερό βραχίονα.
δ. Επίρραμα με το σήμα της Εθελοντικής Οργάνωσης στο δεξιό βραχίονα
ΣΧΟΛΙΟ:
Θα πρέπει να θεσπιστεί πολύ συγκεκριμένος τύπος χρώματος της στολής των εθελοντικών οργανώσεων και να απαγορευτεί η χρήση του τύπου της στολής του Π.Σ γιατί σε διαφορετική περίπτωση, υπάρχει προφανής σύγχυση (επιτηδευμένη θα έλεγα εγώ, για λόγους που εξυπηρετούν τους ιδιοτελείς σκοπούς κάθε ομάδας), με αποτέλεσμα την απομείωση της εικόνας των υπηρεσιακών στελεχών του Π.Σ και του έργου του πολλές φορές.
4. Η στολή των Εθελοντών πρέπει να πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας ανάλογα με τη δράσεις για τις οποίες προορίζεται. Στις περιπτώσεις βοηθητικών εργασιών, ή, όπου η στολή δεν είναι αναγκαία, οι Εθελοντές δύνανται να φορούν γιλέκο, ή μπουφάν εργασίας, με αντανακλαστικές λωρίδες που θα φέρουν τα αντίστοιχα διακριτικά σήματα.
5 (αλλαγή αρίθμησης σε 6). Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τη στολή, τα διακριτικά, το ατομικό δελτίο Εθελοντή και κάθε άλλη λεπτομέρεια.
ΣΧΟΛΙΟ:
Η μη ύπαρξη θεσμοθετημένα ξεκάθαρων διακριτικών, τύπου και χρώματος στολής αλλά κυρίως η μη ύπαρξη ενός θεσπισμένου οργάνου και διαδικασίας επιβολής κυρώσεων σε όσους παραβαίνουν την παρούσα διάταξη, έχει ως αποτέλεσμα την ασυδοσία από πλευράς εθελοντικών ομάδων και το φαινόμενο ο κάθε ένας εθελοντής πολιτικής προστασίας να αυτοπροσδιορίζεται όπως θεωρεί εκείνος σωστό και να συγχέεται ο ρόλος και η υπόστασή του. Παρατηρείται μάλιστα πολλές φορές το φαινόμενο να συγχέεται σε ένα συμβάν η παρουσία των στελεχών του ΠΣ με μέλη Ε.Ο, τα οποία (μέλη) φέρουν στολές και διακριτικά κατά το δοκούν (μέχρι και αντιστράτηγου Εθ. Πυρ. Σώματος, έχει παρατηρηθεί να φορούσαν κάποιοι)!!!!!
–
– Με αυτό το Άρθρο, επιτέλους θα εκλείψουν οι «λατέρνες», που με 2€ γινόντουσαν ΟΥΚ, Αλεξιπτωτιστές, ΕΚΑΒ, ΟΠΚΕ, Στρατηγοί και ότι άλλο αποθημένο είχαν.
– «β. Επιρράματα με τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 1 και της παρ. 2, το ονοματεπώνυμο και τον Αριθμό Μητρώου του Εθελοντή, στο πρόσθιο και αριστερό μέρος.»
τα παραπάνω χωράνε σε 4 ή 5 σειρές, κάτι που θα κάνει το επίραμα αρκετά μεγάλο και δυσδιάκριτο.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ την αναγραφή του Ονοματεπώνυμου σε επίραμα στο δεξί ημιθωράκιο και στο αριστερό ημιθωράκιο η ειδικότητα. (όπως ο ΕΣ).
Όλα τα υπόλοιπα, εξίσου βασικά, να είναι τυπωμένα σε ταυτότητα τύπου πιστωτικής σε εμφανή σημείο (lanyard). Αυτή η ταυτότητα θα έχει και όλα τα στοιχεία του Ατομικού ΔΕλτίου Εθελοντή και προτείνω τις προδιαγραφές της να τις γνωστοποιήσει η ΓΓΠΠ, αλλά να τις εκδίδει κάθε Εθελοντική Ομάδα έτσι ώστε να επισπευθεί η διαδικασία.
– Στην πλάτη και άνω, προτείνω να αναγράφεται μόνο η ειδικότητα και από κάτω το λογότυπο της Πολιτικής Προστασίας.
Επί της πράξης κρίνεται επιβεβλημένος ο καθορισμός συγκεκριμένου χρώματος στολής,διάφορου των υπολοίπων φορέων και Σωμάτων , προς αποφυγήν συγχύσεων και συγκρίσεων