1. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας έχει επιτελικό και συντονιστικό ρόλο στην εκπαίδευση των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας και τους εκπαιδεύει μέσω της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας, η οποία, δύναται, για εκπαιδευτικούς σκοπούς να συνάπτει μνημόνια συνεργασίας, προγραμματικές συμφωνίες ή συμβάσεις με αρμόδιους κρατικούς ή ιδιωτικούς Φορείς, εθνικούς ή υπερεθνικούς, είτε με άλλους ειδικώς εξουσιοδοτημένους ή αναγνωρισμένους προς τούτο Φορείς και ιδρύματα, ανώτατης εκπαίδευσης, σε αντικείμενα σπουδών συναφή με την αποστολή της Πολιτικής Προστασίας.
2. Η Διεύθυνση Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης της Γ.Γ.Π.Π. είναι αρμόδια για την ενημέρωση των Εθελοντικών Οργανώσεων για τα πάσης φύσεως εκπαιδευτικά προγράμματα.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
Άρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
19 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Επειδή είναι σαφές ότι οι πολλαπλές εξειδικεύσεις των εθελοντικών οργανώσεων δεν είναι εφικτό να καλυφτούν σε μία εκπαίδευση της Ακαδημίας είναι σημαντικό να γίνει ξεκάθαρο ότι η εκπαίδευση είναι γενικού και καθαρά πρακτικά πλαισίου. Πρέπει να φύγει από την λογική του ακαδημαϊκού μαθήματος γιατί οι εθελοντές επιχειρούν σε πεδίο και έχουν ανάγκη πρακτικών γνώσεων. Εκπαιδεύσεις με βιβλία και παρουσιάσεις στην τάξη είναι στην καλύτερη περίπτωση περιορισμένης αξίας με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις εξετάσεις δασοπυρόσβεσης που γίνονται γραπτά με ανούσιες ερωτήσεις τύπου πόσα Bar πίεση έχει ο αυλός αλλά κανείς δεν χρειάστηκε να τον χρησιμοποιήσει στην πράξη. Επίσης αναγνωρισμένοι διεθνείς φορείς και πτυχία τους πρέπει να αναγνωρίζονται και από την ακαδημία.
Η πιστοποιημένη εκπαίδευση που σχετίζεται με επιχειρησιακές δράσεις πρέπει να πραγματοποιείται πρωταρχικά μόνο από δημόσιους κρατικούς φορείς. Σε περίπτωση ιδιωτικών φορέων, αυτοί πρέπει να διαθέτουν κρατική πιστοποίηση από φορείς του εσωτερικού ή φορείς του εξωτερικού που αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Κράτος. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, λόγω των νομικών κενών και της απουσίας εποπτείας της ΓΓΠΠ σε αυτό το θέμα, έχουν ιδρυθεί «Ινστιτούτα», οργανώσεις και άλλοι φορείς που παρέχουν αμφιβόλου εγκυρότητας εκπαίδευση και κατάρτιση για επιχειρησιακά θέματα και οργανώνουν σχετικές ασκήσεις. Επίσης είναι συχνό το φαινόμενο μεμονωμένα στελέχη εθελοντικών ομάδων ή εθελοντικές ομάδες να εκπαιδεύουν άλλους εθελοντές ή ομάδες σε αντικείμενα όπως οι Πρώτες Βοήθειες χωρίς κανένα απολύτως έλεγχο ή έγκριση από τις κρατικές αρχές. Αυτό μπορεί να καταστεί ως και επικίνδυνο για την εκτέλεση έργου Πολιτικής Προστασίας, καθώς δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για το περιεχόμενο της γνώσης αλλά και την επάρκεια των ατόμων που την μεταδίδουν. Σε περίπτωση που επιλεγεί ως συνεργάτης ένας ιδιωτικός φορέας αυτό πρέπει να γίνει συνδυαστικά με τον κρατικό φορέα που είναι υπεύθυνος για το αντικείμενο και με την θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων.
Ο αριθμός των υπο εκπαίδευση εθελοντών ανα την Ελλάδα ανέρχεται σε χιλιάδες.
Πως θα είναι εφικτό να περάσουν όλοι αυτοί εκπαίδευση σε εύλογο χρονικό περιθώριο? Απο το 2014 με το προηγούμενο νόμο, μόνο οι ομάδες που ασχολούνταν με δασοπύροσβεση εκπαιδεύτηκαν.
Υπάρχουν επίσης εκπαιδευτικά αντικείμενα που ασχολούνται οι ΕΟ τα οποία οι φορείς όπως ΠΥ/ΕΚΑΒ δεν εχουν το τρόπο να εκπαιδεύσουν, πχ η Σπηλαιοδιάσωση που αναφέρετε στο άθρο 57/2/ε/δ.
Αναγκαστικά θα πρέπει άλλοι φορείς να εμπλακούν στην εκπαίδευση των ΕΟ σε συνεργασία με την Ακαδημία.
Στο άρθρο 61,εκτιμώ ότι πρέπει να προστεθεί η σύναψη μνημονίων συνεργασίας, προγραμματικών συμφωνίων ή συμβάσεων και με αρμόδια φυσικά πρόσωπα εγνωσμένου κύρους και αναγνωρισμένης δράσης και εκπαιδευτικής προσφοράς στο πεδίο της εκπαίδευσης εθελοντικών οργανώσεων, ιδιαίτερα όσων έχουν πιστοποιημένη εμπειρία στο πεδίο της δια βίου μάθησης και της εκπαίδευσης ενηλίκων,γιατί εκπαίδευση εθελοντών σημαίνει εκπαίδευση ενηλίκων με τις ιδιομορφίες τους ,τα στερεότυπα τους και τις προκαταλήψεις τους.
Με εκτίμηση
Στέλιος Βερνίκος
Δημιουργός και επιστημονικός υπεύθυνος του ΠΡΟΤΕΚΤΑ.
Στην Παράγραφο 1 του Άρθρου 61 προτείνεται η εξής τροποποίηση:
«…είτε με άλλους ειδικώς εξουσιοδοτημένους ή αναγνωρισμένους προς τούτο Φορείς και ιδρύματα, ανώτατης εκπαίδευσης, ή τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό σε αντικείμενα σπουδών…»
Τεκμηρίωση:
Σύμφωνα με την τεκμηρίωση του άρθρου 39 / Παράγραφος 2α
Η εκπαίδευση των Εθελοντών αλλά και των Εθελοντικών Οργανώσεων θα πρέπει να διέπεται κυρίως από τις βασικές αρχές της ομαδικότητας και συνεργατικότητας. Πέραν της απαραίτητης αύξησης των καθορισμένων ωρών εκπαίδευσης θεωρείται επιτακτική η ανάγκη κατάρτισης σε θέματα που αφορούν νέες τεχνολογίες όπως για παράΔειγμα είναι η χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών, η εκπαίδευση πάνω σε θέματα επικοινωνιών, η χρήση και η εμπλοκή σε επιχειρήσεις ιπτάμενων μέσων κλπ. Ακόμα θεωρείται επιβεβλημένη η συνεκπαίδευση των εθελοντών με άλλους εθελοντές που υπάγονται σε αντίστοιχες Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών ώστε μέσω της εταιρικότητας να επιτευχθεί η ανταλλαγή καλών πρακτικών και η ενσωμάτωση τυχόν αποτελεσματικών μεθόδων αντιμετώπισης κρίσεων. Η εκπαίδευση θα πρέπει να είναι συνεχής και να ενέχει το στοιχείο της διακλαδικότητας, δηλαδή της εμπλοκής του συνόλου των φορέων που σχετίζονται με την Πολιτική Προστασία αλλά και φορέων όπως για παράδειγμα Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων που εφαρμόζουν ή ερευνούν καινοτομές λύσεις αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΝΗΣΟΥ ΛΕΣΒΟΥ (Σ.Ε.ΠΥ.Ν.Λ)
Η μη ύπαρξη και λειτουργία της Εθνικής Σχολής Πολιτικής Προστασίας ανάγκασε τις Εθελοντικές Οργανώσεις και τους εθελοντές να στραφούν σε Εξειδικευμένους Εκπαιδευτές και φορείς για να λάβουν γνώσεις που είναι απαραίτητες στο έργο τους, ξοδεύοντας χρήμα και χρόνο.
Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να απαιτηθούν χρήματα για την «επαν»εκπαίδευσή τους, ούτε καν για παράβολα Αιτήσεων.
Πρόβλημα επίσης θα είναι και η Εκπαίδευση των Εθελοντών που είναι μακριά από τα Κέντρα της Ακαδημίας.
Οι εκπαιδεύσεις πρέπει να γίνονται σε κάθε Νομό, και σε ώρες που να βολεύουν τους εθελοντές.
Επιβάλλεται να εκπαιδεύουν μόνο κρατικοί φορείς και όχι ιδιώτες και η εκπαίδευση να παρέχει και ευρωπαϊκή πιστοποίηση.
Αυτή η ακαδημία Π.Π που θα γίνεται, και πόσο θα διαρκεί, και αν γίνει σε μια ή δύο μεγαλουπόλεις της Ελλάδας, τα έξοδα των εθελοντών για την μετακίνηση, σίτιση και διανυκτέρευση ποιος θα τα καλύπτει;; Επίσης ανταποδοτικά προτείνουμε να υπάρχει μοριοδότηση των ενεργών νέων σε ηλικία εθελοντών για την περίπτωση εργασιακής τους απασχόλησης σε τομείς του Δημοσίου συμφέροντος.
§2. Επειδή ο χρόνος των εθελοντών είναι πολύτιμος και για να μπορέσουν να συμμετάσχουν σε εκπαιδεύσεις πρέπει να το έχουν προγραμματίσει έγκαιρα ώστε να μη γίνεται εις βάρος επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, προτείνουμε το εδάφιο να τροποποιηθεί ως εξής: «Η Διεύθυνση Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης της Γ.Γ.Π.Π. είναι αρμόδια για την λεπτομερή ενημέρωση των Εθελοντικών Οργανώσεων για τα πάσης φύσεως εκπαιδευτικά προγράμματα τουλάχιστον 25 εργάσιμες ημέρες πριν την διεξαγωγή των προγραμμάτων αυτών».
Οι παρατηρήσεις αυτές στο Νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις» συμφωνήθηκαν ομόφωνα μετά από διεξοδική συζήτηση από τις ακόλουθες Εθελοντικές Οργανώσεις, μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Ομάδων Υμηττού:
Δασοπροστασία Παπάγου Χολαργού
Εθελοντική Δασοπροστασία Δήμου Καισαριανής
Κέντρο Προστασίας Δασων και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρόσβεσης Ηλιούπολης
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρασφάλειας Βάρης
Όχι ιδιώτες. Επιβάλλεται να εκπαιδευσουν μόνο φορείς όπως το Ε. Κ. Α. Β. ή η Π. Υ., έχουν τομείς εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια της εκπαίδευσης των εθελοντικών οργανώσεων και κατόπιν σύναψης των σχετικών μνημονίων, συμφωνιών κλπ η ΓΓΠΠ θα πρέπει να καλύπτει τα σχετικά έξοδα μετακίνησης, διαμονής, διατροφής κλπ των μελών των εθελοντικών οργανώσεων προκειμένου να τα διευκολύνει σε περιπτώσεις που απαιτείται η μετακίνηση τους και η διαμονή τους εκτός της έδρας της εθελοντικής οργάνωσης για την παρακολούθηση της σχετικής εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια της εκπαίδευσης των εθελοντικών οργανώσεων και κατόπιν σύναψης των σχετικών μνημονίων, συμφωνιών κλπ η ΓΓΠΠ θα πρέπει να καλύπτει τα σχετικά έξοδα μετακίνησης, διαμονής, διατροφής κλπ των μελών των εθελοντικών οργανώσεων προκειμένου να τα διευκολύνει σε περιπτώσεις που απαιτείται η μετακίνηση τους και η διαμονή τους εκτός της έδρας της εθελοντικής οργάνωσης για την παρακολούθηση της σχετικής εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια της εκπαίδευσης των εθελοντικών οργανώσεων και κατόπιν σύναψης των σχετικών μνημονίων, συμφωνιών κλπ η ΓΓΠΠ θα πρέπει να καλύπτει τα σχετικά έξοδα μετακίνησης, διαμονής, διατροφής κλπ των μελών των εθελοντικών οργανώσεων προκειμένου να τα διευκολύνει σε περιπτώσεις που απαιτείται η μετακίνηση τους και η διαμονή τους εκτός της έδρας της εθελοντικής οργάνωσης για την παρακολούθηση της σχετικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το INSARG (οργανισμός που υπάγεται στον ΟΗΕ) ο αρμόδιος φορεας να μεταφρασει και να διανημει τόσο στις εθελοντικές οργανώσεις όσο και στους επιχειρησιακούς φορείς τα τεχνικά εγχειρίδια που αφορούν στην εκπαιδευση για την ερευνα και διασωση απο καταστροφες συνεπεια σεισμού είναι η ΓΓΠΠ για την χώρα μας. Θα υλοποιηθει αυτό απο τη ΓΓΠΠ?
Θα πρέπει να υπάρξει αναγνώριση των μέχρι τώρα επίσημων εθνικών και διεθνών πιστοποιήσεων (και πολλές φορές επαναπιστοποιήσεων ως ορίζεται από τους φορείς πιστοποίησης) που έχουν ληφθεί από τους εθελοντές, οι οποίες τους καθιστούν εξειδικευμένους σε συγκεκριμένους τομείς. Οι πιστοποιήσεις σε Βασικές και Εξειδικευμένες Πρώτες Βοήθειες (ERC, ΑΗΑ,ΕCSI,NAEMT κ.α) είναι πιστοποιήσεις που λαμβάνουν οι επαγγελματίες όπως πιστοποιήσεις διάσωσης και χειρισμών σχοινιών για εργασίες σε ύψος (IRATA), Δύτη Δημόσιας Ασφάλειας (Public Safety Diver – Dive Rescue International), Διασώστη Ορμητικών Νερών (Swiftwater Technician – Rescue3 international) κλπ απαραίτητες πιστοποιήσεις για να μπορούν να εξασκούν σε Ελλάδα και εξωτερικό τo επάγγελμά τους αλλά και επιλογή όλων των εθελοντικών ομάδων SAR στο εξωτερικό.
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατόν η Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας να συνάψει συνεργασίες με όλους αυτούς τους επίσημους φορείς. Αντιθέτως θα είναι ευκολότερο να αναγνωρίζει τις πιστοποιήσεις αυτες με την προσκόμισή τους, όπως γίνεται και για άλλες πιστοποιήσεις (πχ Ξένων Γλωσσών)
Αγαπητοί,
Στην ενότητα της εκπαίδευσης των εθελοντών νομίζω οτι πρέπει να αναφερθεί η συμβολή του Εθνικού Προγράμματος Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών «Προστατεύω τον Εαυτό μου και τους Άλλους (ΠΡΟΤΕΚΤΑ)»
Σύντομη περιγραφή του Προγράμματος: Το Εθνικό Πρόγραμμα Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών «Προστατεύω τον Εαυτό μου και τους Άλλους (ΠΡΟΤΕΚΤΑ)» άρχισε να υλοποιείται το 2001.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκτός του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Πυροσβεστική Σώμα – Λιμενικό Σώμα), Εθνικής Άμυνας (Κ.Ο.Μ.Α.Κ.), Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας), καθώς και οι Μ.Κ.Ο. Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός και PRAKSIS (θυγατρική των Γιατρών Χωρίς Σύνορα).
Στόχος του προγράμματος είναι η εκπαίδευση εθελοντών πολιτικής προστασίας των Δήμων για την απόκτηση δεξιοτήτων Διαχείρισης Κινδύνου και Κρίσεων, στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης,με σκοπό να αποτελέσουν τις αντίστοιχες εθελοντικές ομάδες των Δήμων.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι 100 ώρες.
Στους εκπαιδευθέντες χορηγείται Πιστοποιητικό Δια Βίου Μάθησης και εντάσσονται στο Μητρώο Εθελοντικών οργανώσεων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Οι θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι οι εξής:
• Γνωσιακές παράμετροι του κινδύνου (Λύση προβλήματος / Λήψη απόφασης -Διαχείριση πληροφορίας, Διαχείριση πανικού – Λειτουργία σε ομάδες)
• Πυρκαγιές – Πλημμύρες
• Σεισμοί – Διασώσεις
• Ναυτικά Ατυχήματα – Προστασία Θαλασσίου Περιβάλλοντος
• Πρώτες Βοήθειες – Διαχείριση Καταυλισμών
• Επιπτώσεις κλιματικών αλλαγών
Από την έναρξη του προγράμματος το 2001 έως την διακοπή του, έχουν εκπαιδευτεί περί τους 15.000 εθελοντές σε 235 Δήμους της Επικράτειας και έχουν υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης 20 ημερίδες και διημερίδες για την επιμόρφωση 2500 στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα διαχείρισης κινδύνου.
Το ΠΡΟΤΕΚΤΑ απετέλεσε την βάση του σχεδιασμού των προγραμμάτων “Διαχείριση κινδύνων και κρίσεων στις σχολικές μονάδες” και “Βασικές γνώσεις πολιτικής προστασίας” που γίνονται σήμερα στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και απευθύνονται σε στελέχη Δημοσίων Οργανισμών.
Η εθελοντική ομάδα Αγίου Στεφάνου του προγράμματος βραβεύθηκε το 2009 από τον
Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κ. Παπούλια, για τη δράση της.
Το πρόγραμμα είχε ανακηρυχθεί το πλέον δημοφιλές από το site http://www.anthropos.gr των Μ.Κ.Ο. της χώρας μας.
Το πρόγραμμα έχει σταματήσει τη λειτουργία του εδώ και 4 χρόνια.
Μετά τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στο Μάτι,οι συντελεστές του προγράμματος έχουν γίνει αποδέκτες απείρων αιτημάτων, κυρίως από τα νέα παιδιά που εθελοντικά ενεπλάκησαν στη διαχείριση της απίστευτης αυτής κατάστασης και απαιτούν την επαναλειτουργία του προγράμματος για την απόκτηση εξειδικευμένων δεξιοτήτων που μόνο το πρόγραμμα μπορεί να παράσχει.
Κοινό αίτημα όλων των εθελοντών είναι η άμεση επανεκκίνηση του προγράμματος.
Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στον φορέα υλοποίησης να συντονίζει 4 άλλα υπουργεία στο ευαίσθητο πεδίο του εθελοντισμού και διαχέει τις πανανθρώπινες αξίες της αλληλεγγύης μέσα από τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Το πρόγραμμα μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό συντελεστή της εκπαίδευσης των ασχολούμενων με τις μεταναστευτικές ροές.
Τελικά το πρόγραμμα επαναφέρει την έννοια του εθελοντισμού στη μήτρα της,τον φυσικό της χώρο,την κοινωνία των πολιτών.
Σήμερα αναφορά στο πρόγραμμα υπάρχει στο http://www.inedivim.gr,προγράμματα-δράσεις,ΠΡΟΤΕΚΤΑ.
Χωροθέτηση: Το πρόγραμμα αφορά σε όλη την επικράτεια και απευθύνεται στους Δήμους της επικράτειας.
Συμπράττοντες Φορείς: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη (Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας – Πυροσβεστική Σώμα – Λιμενικό Σώμα), Εθνικής Άμυνας (Κ.Ο.Μ.Α.Κ.), Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας), καθώς και οι Μ.Κ.Ο. Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός και PRAKSIS (θυγατρική των Γιατρών Χωρίς Σύνορα).
Ωφελούμενοι: Oι εθελοντές πολιτικής προστασίας των Δήμων.
Θεματικά Πεδία Επιμόρφωσης που μπορούν να προστεθούν:
1. Διαχείριση Επιπτώσεων Κλιματικής Αλλαγής
2. Διαχείριση Προσφυγικών ροών
Προστιθέμενη αξία:
Η αξιοποίηση προηγούμενων έργων (μητρώα, εκπαιδευτικό υλικό, κτλ): Tο εκπαιδευτικό υλικό διαμορφωμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Δια Βίου Μάθησης, έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του προγράμματος (www.ethelontismos.gr) και βρίσκεται στη διάθεση του οποιοδήποτε πολίτη.Στό πλαίσιο του προγράμματος παρήχθη σε ηλεκτρονική μορφή πόνημα το οποίο απετέλεσε βασικό εργαλείο επιμόρφωσης.
Η αξιοποίηση του μητρώου εθελοντών, το οποίο αποτελεί βασικό κορμό του μητρώου των εθελοντών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.
Η αξιοποίηση του δικτύου συνεργατών: Το Πρόγραμμα υποστηρίζεται από Εθνικό Δίκτυο Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και Ερευνητικών Φορέων. Έχει τύχει της δημόσιας αναγνώρισης της πρώην Επιτρόπου της Ε.Ε. για το Περιβάλλον, Margot Wallrstrom και έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας στο 10 Διεθνές Συνέδριο Εθελοντισμού που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη το 2001 και στο 10 Ευρωπαϊκό Συνέδριο Πολιτικής Προστασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλες το 2002.
Η αξιοποίηση του δικτύου εθελοντών: Οι άνω των 15.000 εθελοντές του προγράμματος έχουν δημιουργήσει το εθνικό δίκτυο ΠΡΟΤΕΚΤΑ ,από τα αρχικά του προγράμματος, με δεκάδες καθημερινών δράσεων εθελοντισμού,όπως μπορεί κάποιος να δεί στο fb.
Τέλος,το ΠΡΟΤΕΚΤΑ είναι το μοναδικό εθνικό πρόγραμμα μέσω του οποίου οι θεσμικοί φορείς διαχείρισης κρίσεων εκπαιδεύουν και πιστοποιούν πολυθεματικά και βιωματικά εθελοντικές ομάδες των Δήμων και άλλων οργανισμών, με σκοπό την αποτελεσματική συμβολή τους στην προστασία πολιτών από κρίσεις και καταστροφές.
Το πρόγραμμα υπήρξε συντελεστής υλοποίησης:
• του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων, που διεξήχθη
στην πόλη της Καρδίτσας στις 8-9-10 Απριλίου 2005
• του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τον Εθελοντισμό, που διεξήχθη στην πόλη του Μεσολογγίου στις 2-3-4 Δεκεμβρίου 2005
Το Πρόγραμμα και παράλληλες δράσεις του υλοποιούνται σε συνεργασία με Δήμους και άλλους φορείς (Σχολεία ι Νοσοκομείο, ΔΕΗ κ.α.).
Εκτιμώ οτι η επανεκκίνηση του προγράμματος θα βοηθήσει ουσιαστικά στην προσπάθεια που γίνεται σήμερα για μια νέα,σύγχρονη,βιωματική και σύμφωνα με τις αρχές της δια βίου μάθησης εκπαίδευσης των εθελοντών πολιτικής προστασίας.
Με εκτίμηση
Στέλιος Βερνίκος
Δημιουργός και επιστημονικός υπεύθυνος του ΠΡΟΤΕΚΤΑ.
Σχετικά με τις εκπαιδεύσεις εθελοντών ή εθελοντικών οργανώσεων παρακαλούμε να υπάρχει μέριμνα για ισότιμη εκπαίδευση και στα νησιά όπως π.χ Δωδεκάνησα.
Η αδιαφορία της Πολιτείας από την αρχή της θέσπισης της Πολιτικής Προστασίας για ένα μοναδικό τρόπο εκπαίδευσης, ανάγκασε τις Εθελοντικές Οργανώσεις να στραφούν σε Εξειδικευμένους Εκπαιδευτές έτσι ώστε να να είναι αξιοπρεπείς και ασφαλείς στο έργο τους.
Εθελοντικές Οργανώσεις και Εθελοντές πειραματίστηκαν και ξόδεψαν αρκετά από το υστέρημα του χρόνου και του χρήματος για να καλύψουν και αυτήν την απουσία της Πολιτείας.
Σε καμμία περίπτωση δε θα πρέπει να απαιτηθούν χρήματα για την «επαν»εκπαίδευσή τους, ούτε καν για παράβολα Αιτήσεων.
Πρόβλημα επίσης θα είναι και η Εκπαίδευση των Εθελοντών που θα είναι μακριά από τα Κέντρα της Ακαδημίας.
Τέλος, στο θέμα των Τηλεπικοινωνιών που εξειδικεύομαι, απλά να παρατηρήσω ότι αν οι Εκπαιδευτές δεν έχουν εμπειρία στα Ραδιοδίκτυα και Επιχειρήσεις σε πεδία, αλλά μόνο τυπικά προσόντα και θεωρητική κατάρτιση, δε θα βοηθήσουν αποτελεσματικά.
Αυτό φυσικά ιχύει για όλες τις Ειδικότητες.
Η Σχολή Εθελοντών και Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας της Ακαδημίας ΠΠ θα πρεπει να εχει πρόβλεψη για απογευματινά τμήματα εκπαίδευσης καθόσον οι περισσότεροι εθελοντές ειναι εργαζόμενοι τις πρωινές ώρες.