1. Στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τηρείται Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.). Η ένταξη στο Μ.Ε.Ο.Π.Π του Ε.Μ.Ε.Π.Π. γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κατόπιν υποβολής αιτήματος της εθελοντικής οργάνωσης και του οικείου φακέλου απαιτούμενων δικαιολογητικών.
2. Στο Μ.Ε.Ο.Π.Π. εντάσσονται οι Εθελοντικές Οργανώσεις της χώρας που αποτελούν :
α) νομικά πρόσωπα, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας, ή,
β) ενώσεις (ή ομάδες) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας.
3. Για την ένταξη Εθελοντικής Οργάνωσης στο Μ.Ε.Ο.Π.Π. απαιτείται η απόκτηση της ιδιότητας του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας τουλάχιστον δώδεκα (12) μελών της.
4. Τα στοιχεία των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας και των εκπαιδευμένων μελών τους, των συνεργαζόμενων οργανώσεων και Φορέων καθώς και οι εκθέσεις αξιολογήσεως τους, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού και μέσων, καταχωρίζονται και τηρούνται, στο Ε.Μ.Ε.Π.Π., το οποίο συντάσσει, διατηρεί και επεξεργάζεται η Διεύθυνση Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Στο Ε.Μ.Ε.Π.Π. παρέχεται διαβαθμισμένη δυνατότητα πρόσβασης στο σύνολο των στοιχείων στους αρμόδιους κρατικούς Φορείς για ενημέρωση με στόχο την, κατά περίπτωση, αξιοποίηση.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
Άρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
19 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Σε ότι αφορά την § 2 :
Θεωρούμε λάθος τη δυνατότητα ένταξης ενώσεων (ή ομάδων) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Η πρόβλεψη είναι ασαφής. Θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα ένταξης μόνο σε νομικά πρόσωπα, για τα οποία η επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας καθώς και η φύση αυτών προβλέπεται από τα καταστατικά τους.
Άρθρο 58 παρ. 3:
Δεν γνωρίζουμε τον σκοπό της ύπαρξης του αριθμού των μελών σε τουλάχιστον 12 με απόκτηση της ιδιότητας του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας.
θα αποκλεισθούν μικρές οργανώσεις ειδικά της επαρχίας. ειδικά σε αντικείμενα που ενδέχεται να μην είναι αναγκαίος ο μεγάλος αριθμός εθελοντών. Οργανώσεις που λόγω αντικειμένου (ενδιαφέροντος, γνώσεων και σκοπού) δεν υπάρχουν πολλά μέλη με τέτοια ενδιαφέροντα, γνώσεις και δεξιότητες (π.χ. ραδιοερασιτέχνες για την τηλεπικοινωνία). Και ένα μέλος μπορεί να κάνει το τηλεπικοινωνιακό κέντρο, να κάνει τον ενδιάμεσο για την αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ του τηλεπικοινωνιακού κέντρου (αρχηγείου) μιας υπηρεσίας και των κινητών μονάδων αυτής στην περίπτωση που ο αναμεταδότης δεν λειτουργεί όπως έχει γίνει σε πραγματικό περιστατικό. Να ρυθμίσει και να εγκαταστήσει αναμεταδότη για την αποκατάσταση της επικοινωνίας που διακόπηκε λόγω μη λειτουργίας του αναμεταδότη της υπηρεσίας αυτής, να τηλεχειριστεί αναμεταδότη ραδιοερασιτεχνικό (όταν αυτός έχει τέτοια δυνατότητα) προκειμένου η μία συχνότητα από τις δύο συχνότητες του αναμεταδότη αυτού να είναι η ίδια με αυτή της υπηρεσίας που απαιτείτε η αποκατάσταση της επικοινωνίας (π.χ. ίδια συχνότητα με αυτή των κινητών μονάδων και ο ραδιοερασιτέχνης εγκαθιστά τον σταθμό του ή ακόμα και το φορητό σταθμό του στο κέντρο (αρχηγείο) της Υπηρεσίας αποκαθιστώντας την επικοινωνία του κέντρου με τις κινητές μονάδες της υπηρεσίας αυτής.
Στα μικρά χωριά υπάρχουν ομάδες με 20ετη δράση στην αντιμέτωπιση κυρίως πυρκαγιών με εξοπλισμό,οχήματα κ.τ.λ. και δεν ξεπερνούν τα 12 άτομα. Αυτές δεν θα μπορούν να προσφέρουν στις δράσεις πολιτικής προστασίας με τις διατάξεις του νέου νόμου. Αν και είναι η πρώτη δύναμη που βρίσκεται εγγύτερα των συμβάντων, καθιστούνται ανενεργές και κατά βάσει παράνομες.
Προβλέπεται στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.) να εντάσσονται και ενώσεις (ή ομάδες) προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Αυτή η πρόβλεψη θα αυξήσει τα φαινόμενα αδιαφάνειας, ασαφούς λειτουργίας και ανεπάρκειας ελέγχου που υπάρχουν στην λειτουργία αρκετών υφιστάμενων εθελοντικών ομάδων. Μια ομάδα εθελοντών πρέπει να έχει υποχρεωτικά νομική μορφή όπως προβλέπεται από το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, η επιδίωξη δράσεων πολιτικής προστασίας να περιγράφονται με σαφήνεια στο καταστατικό της και να υπακούει σε συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας, λογοδοσίας, διαφάνειας και ελέγχου. Εκτός από τον ουσιαστικό έργο θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η λειτουργία των εθελοντικών ομάδων θα πληροί και τυπικά προσόντα και προδιαγραφές.
Θεωρούμε λάθος τη δυνατότητα ένταξης ενώσεων (ή ομάδων) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα ένταξης μόνο σε νομικά πρόσωπα, για τα οποία η επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας καθώς και η φύση αυτών προβλέπεται από τα καταστατικά τους.
Εθελοντές Δασοπυροπροστασίας Αττικής (ΕΔΑΣΑ)
Σε ότι αφορά την § 2 :
Θεωρούμε λάθος τη δυνατότητα ένταξης ενώσεων (ή ομάδων) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Η πρόβλεψη είναι ασαφής. Θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα ένταξης μόνο σε νομικά πρόσωπα, για τα οποία η επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας καθώς και η φύση αυτών προβλέπεται από τα καταστατικά τους.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
ΑΜ ΓΓΠΠ 8/2015
ΕΔΡΑ: ΘΕΡΙΑΝΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΝΟΜΟΣ: ΑΧΑΙΑΣ
Σε ότι αφορά την § 2 :
Θεωρούμε λάθος τη δυνατότητα ένταξης ενώσεων (ή ομάδων) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Η πρόβλεψη είναι ασαφής. Θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα ένταξης μόνο σε νομικά πρόσωπα, για τα οποία η επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας καθώς και η φύση αυτών προβλέπεται από τα καταστατικά τους.
Αποκτώντας η εθελοντική οργάνωση την ένταξή της στο Μ.Ε.Ο.Π.Π με την απόκτηση της ιδιότητας του εθελοντή Π.Π από 12 τουλάχιστον μέλη της, σε περίπτωση επιχείρησης ή αντιμετώπισης κάποιου περιστατικού, μόνο αυτά θα μπορούν να επιχειρούν ;;; Και αν ΝΑΙ ποιος θα είναι ο ρόλος και ο λόγος ύπαρξης όλων των υπολοίπων μελών της κάθε οργάνωσης;;
Άρθρο 58 παρ. 3:
Δεν γνωρίζουμε τον σκοπό της ύπαρξης του αριθμού των μελών σε τουλάχιστον 12 με απόκτηση της ιδιότητας του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας.
θα αποκλεισθούν μικρές οργανώσεις ειδικά της επαρχίας. ειδικά σε αντικείμενα που ενδέχεται να μην είναι αναγκαίος ο μεγάλος αριθμός εθελοντών. Οργανώσεις που λόγω αντικειμένου (ενδιαφέροντος, γνώσεων και σκοπού) δεν υπάρχουν πολλά μέλη με τέτοια ενδιαφέροντα, γνώσεις και δεξιότητες (π.χ. ραδιοερασιτέχνες για την τηλεπικοινωνία). Και ένα μέλος μπορεί να κάνει το τηλεπικοινωνιακό κέντρο, να κάνει τον ενδιάμεσο για την αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ του τηλεπικοινωνιακού κέντρου (αρχηγείου) μιας υπηρεσίας και των κινητών μονάδων αυτής στην περίπτωση που ο αναμεταδότης δεν λειτουργεί όπως έχει γίνει σε πραγματικό περιστατικό. Να ρυθμίσει και να εγκαταστήσει αναμεταδότη για την αποκατάσταση της επικοινωνίας που διακόπηκε λόγω μη λειτουργίας του αναμεταδότη της υπηρεσίας αυτής, να τηλεχειριστεί αναμεταδότη ραδιοερασιτεχνικό (όταν αυτός έχει τέτοια δυνατότητα) προκειμένου η μία συχνότητα από τις δύο συχνότητες του αναμεταδότη αυτού να είναι η ίδια με αυτή της υπηρεσίας που απαιτείτε η αποκατάσταση της επικοινωνίας (π.χ. ίδια συχνότητα με αυτή των κινητών μονάδων και ο ραδιοερασιτέχνης εγκαθιστά τον σταθμό του ή ακόμα και το φορητό σταθμό του στο κέντρο (αρχηγείο) της Υπηρεσίας αποκαθιστώντας την επικοινωνία του κέντρου με τις κινητές μονάδες της υπηρεσίας αυτής.
Το εδάφιο 2.β) να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Ομάδες προσώπων που από τη συστατική τους πράξη προκύπτει ότι δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των Ο.Τ.Α. και των οποίων ο σκοπός επικεντρώνεται σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας».
Οι παρατηρήσεις αυτές στο Νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις» συμφωνήθηκαν ομόφωνα μετά από διεξοδική συζήτηση από τις ακόλουθες Εθελοντικές Οργανώσεις, μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Ομάδων Υμηττού:
Δασοπροστασία Παπάγου Χολαργού
Εθελοντική Δασοπροστασία Δήμου Καισαριανής
Κέντρο Προστασίας Δασων και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρόσβεσης Ηλιούπολης
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρασφάλειας Βάρης
Σε ότι αφορά την § 2 :
Θεωρούμε λάθος τη δυνατότητα ένταξης ενώσεων (ή ομάδων) προσώπων, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Η πρόβλεψη είναι ασαφής. Θα πρέπει να περιοριστεί η δυνατότητα ένταξης μόνο σε νομικά πρόσωπα, για τα οποία η επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας καθώς και η φύση αυτών προβλέπεται από τα καταστατικά τους.
Για την ένταξη νομικού προσώπου στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων, απαιτείται να έχει ως σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Αν τυχόν υπάρξει κατά γράμμα ερμηνεία και στενή εφαρμογή του όρου αυτού, ίσως απαιτηθεί από τα ενδιαφερόμενα προς ένταξη νομικά πρόσωπα η σαφής αναφορά στα καταστατικά τους συγκεκριμένων δράσεων που εντάσσονται στο μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας, με συνέπεια την ανάγκη αναπροσαρμογής (τροποποίησης) των ήδη υφισταμένων καταστατικών τους. Για την ένταξη μίας Εθελοντικής Οργάνωσης στο Μητρώο, θα πρέπει πρωτύτερα τουλάχιστον 12 μέλη της να έχουν αποκτήσει την ιδιότητα του Εθελοντή. Όμως σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του επόμενου άρθρου (59), δεν νοείται μεμονωμένος Εθελοντής, που δεν ανήκει σε κάποια Εθελοντική Οργάνωση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αναγνωρισθεί κάποιος ως Εθελοντής, είναι η ένταξή του σε κάποια ήδη αναγνωρισμένη Εθελοντική Οργάνωση. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς θα εκπληρωθεί η προϋπόθεση της ύπαρξης 12 τουλάχιστον μελών – Εθελοντών, προκειμένου να ενταχθεί μια Εθελοντική Οργάνωση στο σχετικό Μητρώο, από την στιγμή που τα μέλη αυτής δεν θα μπορούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του Εθελοντή, αφού η Οργάνωση στην οποία ανήκουν δεν θα έχει ακόμα ενταχθεί στο Μητρώο.
Για την ένταξη νομικού προσώπου στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων, απαιτείται να έχει ως σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Αν τυχόν υπάρξει κατά γράμμα ερμηνεία και στενή εφαρμογή του όρου αυτού, ίσως απαιτηθεί από τα ενδιαφερόμενα προς ένταξη νομικά πρόσωπα η σαφής αναφορά στα καταστατικά τους συγκεκριμένων δράσεων που εντάσσονται στο μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας, με συνέπεια την ανάγκη αναπροσαρμογής (τροποποίησης) των ήδη υφισταμένων καταστατικών τους. Για την ένταξη μίας Εθελοντικής Οργάνωσης στο Μητρώο, θα πρέπει πρωτύτερα τουλάχιστον 12 μέλη της να έχουν αποκτήσει την ιδιότητα του Εθελοντή. Όμως σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του επόμενου άρθρου (59), δεν νοείται μεμονωμένος Εθελοντής, που δεν ανήκει σε κάποια Εθελοντική Οργάνωση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αναγνωρισθεί κάποιος ως Εθελοντής, είναι η ένταξή του σε κάποια ήδη αναγνωρισμένη Εθελοντική Οργάνωση. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς θα εκπληρωθεί η προϋπόθεση της ύπαρξης 12 τουλάχιστον μελών – Εθελοντών, προκειμένου να ενταχθεί μια Εθελοντική Οργάνωση στο σχετικό Μητρώο, από την στιγμή που τα μέλη αυτής δεν θα μπορούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του Εθελοντή, αφού η Οργάνωση στην οποία ανήκουν δεν θα έχει ακόμα ενταχθεί στο Μητρώο…..
Για την ένταξη νομικού προσώπου στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων, απαιτείται να έχει ως σκοπό την επιδίωξη δράσεων Πολιτικής Προστασίας. Αν τυχόν υπάρξει κατά γράμμα ερμηνεία και στενή εφαρμογή του όρου αυτού, ίσως απαιτηθεί από τα ενδιαφερόμενα προς ένταξη νομικά πρόσωπα η σαφής αναφορά στα καταστατικά τους συγκεκριμένων δράσεων που εντάσσονται στο μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας, με συνέπεια την ανάγκη αναπροσαρμογής (τροποποίησης) των ήδη υφισταμένων καταστατικών τους. Για την ένταξη μίας Εθελοντικής Οργάνωσης στο Μητρώο, θα πρέπει πρωτύτερα τουλάχιστον 12 μέλη της να έχουν αποκτήσει την ιδιότητα του Εθελοντή. Όμως σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του επόμενου άρθρου (59), δεν νοείται μεμονωμένος Εθελοντής, που δεν ανήκει σε κάποια Εθελοντική Οργάνωση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αναγνωρισθεί κάποιος ως Εθελοντής, είναι η ένταξή του σε κάποια ήδη αναγνωρισμένη Εθελοντική Οργάνωση. Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς θα εκπληρωθεί η προϋπόθεση της ύπαρξης 12 τουλάχιστον μελών – Εθελοντών, προκειμένου να ενταχθεί μια Εθελοντική Οργάνωση στο σχετικό Μητρώο, από την στιγμή που τα μέλη αυτής δεν θα μπορούν να αποκτήσουν την ιδιότητα του Εθελοντή, αφού η Οργάνωση στην οποία ανήκουν δεν θα έχει ακόμα ενταχθεί στο Μητρώο.
Οι εθελοντικές ομάδες της Πολιτικής Προστασίας Ελλάδος που τα μέλη τους είναι πιστοποιημένα από την Πυροσβεστική Ακαδημία θα χρειαστεί να ξανακάνουν την εκπαίδευση στην Ακαδημία της Πολιτικής Προστασίας Ελλάδος για να ενταχθούν στο νέο μητρώο εθελοντικών ομάδων της ΓΓΠΠ;;;;
Όταν υπάρχουν υποστηρικτικές δράσεις όπως αυτές που αναφέρονται στο επόμενο άρθρο:
«γ. Δράσεις Ενημέρωσης και Προειδοποίησης για την παροχή έγκαιρης, λειτουργικής, συντονισμένης και απρόσκοπτης πληροφόρησης πολιτών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και προληπτικά, ενδεικτικά, μέσω διανομής ενημερωτικού υλικού, σύμφωνα με τον Εθνικό Σχεδιασμό Πολιτικής Προστασίας (PublicAwarenessAction-PAA).
δ. Δράσεις Μέριμνας Πληγέντων για την εξασφάλιση βασικών αναγκών των πληγέντων, όπως, ενδεικτικά, μέσω παροχής προσωρινής στέγασης και σίτισης του πληθυσμού (ReliefandSupportAction-ReSA).
ε. Δράσεις Μεταφορών για τη χρήση μεταφορικών μέσων σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας, όπως, ενδεικτικά, τη μεταφορά ατόμων και υλικών (TransportationAction-TRAct).
στ. Δράσεις Οργάνωσης και Λειτουργίας Χώρων Συγκέντρωσης για την ανάπτυξη και οργάνωση προσωρινού καταυλισμού για διαμονή και σίτιση πληγέντων (ShelterMonitoringAction-SMA).»
γιατί απαιτείται για την απόκτηση ιδιότητας εθελοντή εκπαίδευση στα ειδικά σχολεία της ΓΓΠΠ;
Υπάρχουν εθελοντικές ομάδες Δήμων ενταγμένες στο Μητρώο, που συγκροτήθηκαν με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με το νόμο και δεν έχουν πολλά μέλη,ιδίως σε νησιά και σε ορεινές περιοχές, αλλά προσφέρουν και τώρα θα αποκλειστούν….
Η ένταξη μιας ομάδας δε θα πρέπει να έχει ποσοτικά κριτήρια.
Ίσως η έκθεση των αρμοδίων Φορέων για την προσφορά αυτών των ομάδων να αποτελεί στοιχείο για την ένταξή της.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 58 αναφέρεται ότι η ένταξη στο Μ.Ε.Ο.Π.Π του Ε.Μ.Ε.Π.Π. γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κατόπιν υποβολής αιτήματος της εθελοντικής οργάνωσης και του οικείου φακέλου απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να ξεκινά από το νεοδημιουργηθέν αυτοτελές τμήμα Πολιτικής Προστασίας του αντίστοιχου Δήμου, να περνά από την νεοϊδρυθείσα αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της αντίστοιχης Περιφέρειας, οι οποίοι θα ελέγχουν την διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται και να εισηγούνται στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ώστε η ένταξη στο Μητρώο να γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα.
Η πρόταση αυτή ενισχύεται από την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου στην οποία μπορούν να υποβάλουν δικαιολογητικά εγγραφής στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων α) Νομικά Πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και β) Ομάδες προσώπων ή ενώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα οι οποίες προέρχονται από την κοινωνία των Πολιτών των Δήμων – Περιφερειών.
Άρα η μη ενεργοποίηση των αντίστοιχων δομών Πολιτικής Προστασίας ως προς τα θέματα αυτά δεν συμβάλλει στην δημιουργία Εθνικού Μηχανισμού με ενιαία δράση αλλά μια υδροκεφαλική λειτουργία (συγκεντρωτισμό) απευθείας στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασία.
Είναι δυνατόν σε ένα Δήμο να ιδρυθούν και να λειτουργούν τέσσερις Εθελοντικές Ομάδες με το ίδιο αντικείμενο δράσης.
Άρα έχουμε κατασπατάληση πόρων και πολυκερματισμό του συστήματος τα οποία δεν εξυπηρετούν την ενιαία λειτουργία ως Εθνικός Μηχανισμός.
1. Στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας τηρείται Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.). Η ένταξη στο Μ.Ε.Ο.Π.Π του Ε.Μ.Ε.Π.Π. γίνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κατόπιν υποβολής αιτήματος της εθελοντικής οργάνωσης και του οικείου φακέλου απαιτούμενων δικαιολογητικών.
Προταση:
θα πρεπει να αναφέρονται σαφως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.