1. Σε κάθε Δήμο της Ελληνικής Επικράτειας συστήνονται Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.), τα οποία συνδράμουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής του ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.. Τα Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με απόφαση του Δημάρχου, αποτελούμενα από τα εξής μέλη:
α. Τον Δήμαρχο, ως Πρόεδρο.
β. Τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, ή τον Εντεταλμένο Σύμβουλο Πολιτικής Προστασίας, ο οποίος σε περίπτωση απουσίας, ή νομίμου κωλύματος, του Προέδρου, τον αναπληρώνει.
γ. Τον Προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου.
δ. Το Διοικητή της Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού.
ε. Το Διοικητή της κατά τόπο Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ή Πυροσβεστικού Κλιμακίου, ή Πυροσβεστικού Σταθμού.
στ. Το Διοικητή του κατά τόπο Αστυνομικού Τμήματος.
ζ. Το Διοικητή της κατά τόπο Λιμενικής Αρχής.
η. Τους Διοικητές των μονάδων Υγείας του Δήμου.
θ. Το Διοικητή του κατά τόπο στρατιωτικού σχηματισμού, ή συγκροτήματος, ή μονάδας.
2. Με απόφαση του Δημάρχου δύναται να καλούνται στις συνεδριάσεις των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., στελέχη όλων των κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών Φορέων, εταιρειών κοινής ωφέλειας, παραχώρησης έργων υποδομής, εποπτευόμενων Φορέων του Δημοσίου, ή στελέχη λοιπών Φορέων της χωρικής του αρμοδιότητας.
3. Λοιπά οργανωτικά, λειτουργικά και τεχνικά θέματα των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια ρυθμίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας.
Αρχική Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξειςΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
Άρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έννοιες – Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο Δράσης Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διάρθρωση Εθνικού Μηχανισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δράσεις Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Αρχές λειτουργίας Εθνικού Μηχανισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Διαβάθμιση Κατάστασης Ετοιμότητας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Δυναμικό και Μέσα Εθνικού Μηχανισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08 – Διυπουργική Επιτροπή Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Εθνική Πολιτική Μείωσης Κινδύνου Καταστροφών – Εθνικός Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών (Π.Δ.Ε.Α.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αρμοδιότητες Περιφερειακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Αρμοδιότητες Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Σύσταση και Αρμοδιότητες των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Οργάνωση και λειτουργία των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας (Π.Ε.ΚΕ.Π.Π.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Υποστηρικτικές Υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Εθνική Βάση Δεδομένων Κινδύνων και Απειλών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Γενικά Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Σκοπός της Εκτίμησης Επικινδυνότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 25 – Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 26 – Κατάσταση Ειδικής Κινητοποίησης Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Οργανωμένη Προληπτική Απομάκρυνση Πολιτών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Αποστολή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Αρμοδιότητες Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γραφείων άμεσα υπαγόμενων στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Διάρθρωση – Προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Αποστολή – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Γενικής Διεύθυνσης Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Διοίκησης και Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Αυτοτελούς Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης και Προγραμμάτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ.)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Πολιτικής Προστασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Επιχειρησιακό Ταμείο Πρόληψης και Αντιμετώπισης Κινδύνων (Ε.Τ.Π.Α.Κ.)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εθνική Σχολή Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων – Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Κέντρο Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΔΙ.Κ.)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Μόνιμο Επιστημονικό Συμβούλιο Πολιτικής Προστασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Κατάρτιση και έγκριση προϋπολογισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Γ.Δ.Ο.Υ.) Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών ΑναφορώνΆρθρο 46 – Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής ΔιαχείρισηςΆρθρο 47 – Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Διεύθυνση Προμηθειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα ΥποστήριξηςΆρθρο 49 – Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Προϊστάμενοι Διευθύνσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων ΔιευθύνσεωνΆρθρο 52 – Προϊστάμενοι Τμημάτων και Προϊστάμενοι Γραφείων Τμημάτων Διευθύνσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Δαπάνες απορρήτων αναγκών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Λοιπά Θέματα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Έννοιες – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Αποστολή και δράση των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Δράσεις των Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Προϋποθέσεις απόκτησης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 60 – Προϋποθέσεις ανανέωσης ιδιότητας Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Εκπαίδευση Εθελοντικών Οργανώσεων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κινητοποίηση και Επιχειρησιακή Εμπλοκή Εθελοντών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Αξιολόγηση των Εθελοντικών Οργανώσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Διακριτικός Τίτλος -Στολή – Ατομικό Δελτίο Εθελοντή
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υποχρεώσεις εργοδοτών των εργαζόμενων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ηθικές Αμοιβές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Διαγραφή Εθελοντικών Οργανώσεων από το Μ.Ε.Ο.Π.Π.
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Ενίσχυση σε υλικά και μέσα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ασφαλιστική κάλυψη και αστική ευθύνη Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας του Μ.Ε.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Οδήγηση-Χειρισμός Πυροσβεστικών Οχημάτων-Μηχανημάτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Μνημόνια Συνεργασίας Γ.Γ.Π.Π. με μη κυβερνητικές οργανώσεις και οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Λύση ΣυνεργασιώνΆρθρο 73 – Λύση Συνεργασιών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Αρμοδιότητες Πυροσβεστικού Σώματος
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Πυροσβεστικό Σώμα και πυροσβεστικό προσωπικό
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Οργανικές θέσεις πυροσβεστικού προσωπικού και Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Οργανικές θέσεις πολιτικού προσωπικού
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 79 – Διάρθρωση Υπηρεσιών Πυροσβεστικού Σώματος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Επιτελείο, Κλάδοι και Διευθύνσεις Πυροσβεστικού Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 – Γραφεία Αρχηγού, Υπαρχηγού και Επιτελάρχη
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος – Διοίκηση – Βαθμοί – Καθήκοντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Συμβούλια Επιτελικού Σχεδιασμού και Διαχείρισης Κρίσεων Πυροσβεστικού Σώματος
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Διευθύνσεων Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Υπηρεσία Εναέριων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Υπηρεσία Πλωτών Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού ΥλικούΆρθρο 89 – Υπηρεσία Διαχείρισης Πυροσβεστικού Υλικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Πυροσβεστικό Μουσείο
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων (ΠΕ.ΠΥ.Δ.)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Αρμοδιότητες και λειτουργία Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 93 – Ιεραρχία Αξιωματικών, Πυρονόμων και Υπαξιωματικών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Αρχαιότητα Αξιωματικών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 95 – Αρχαιότητα Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Βαθμοί – Ιεραρχική κλίμακα – Αντιστοιχία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Προέλευση Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Διάκριση ΑξιωματικώνΆρθρο 98 – Διάκριση Αξιωματικών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Προέλευση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και ΠυροσβεστώνΆρθρο 100 – Διάκριση Πυρονόμων, Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 86 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Διάκριση και προέλευση πυροσβεστικού προσωπικού Ειδικών Καθηκόντων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 – Είδη καταστάσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 103 – Ενέργεια
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Υπηρεσία γραφείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδειαΆρθρο 105 – Μακρά αναρρωτική άδεια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – ΔιαθεσιμότηταΆρθρο 106 – Διαθεσιμότητα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – ΑργίεςΆρθρο 107 – Αργίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότηταΆρθρο 108 – Μόνιμη διαθεσιμότητα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 109 – Κατάσταση Εκτός Οργανικών Θέσεων (Ε.Ο.Θ.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – ΑποστρατείαΆρθρο 110 – Αποστρατεία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 111 – Καταληκτικοί βαθμοί εν ενεργεία Αξιωματικών Γενικών και Ειδικών Καθηκόντων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 112 – Αρχές Συστήματος Αξιολόγησης – Διάκριση και έννοια προς προαγωγή προσόντων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 113 – Γενικά τυπικά προσόντα Αξιωματικών
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 114 – Γενικά τυπικά προσόντα Πυρονόμων – Υπαξιωματικών και Πυροσβεστών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 115 – Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 116 – Ειδικά τυπικά προς προαγωγή προσόντα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 – Ουσιαστικά προς προαγωγή προσόντα
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 118 – Κριτήρια αξιολόγησης ουσιαστικών προσόντων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 119 – Βαθμολογία απόδοσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησηςΆρθρο 120 – Έγγραφα αξιολόγησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 121 – Αξιολογητές – Έννοια – Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 122 – Χρόνος Αξιολόγησης – Διαδικασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 – Προϋποθέσεις προαγωγής
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 124 – Παραλειπόμενοι των κρίσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 125 – Τακτικές και έκτακτες κρίσεις – κρινόμενοι Αξιωματικοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 126 – Διαβαθμίσεις κρίσεων με βάση τα ουσιαστικά προσόντα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 127 – Τρόπος προαγωγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεωνΆρθρο 128 – Συμβούλια κρίσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 129 – Σύνθεση των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 – Αρμοδιότητες των Συμβουλίων Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 – Εργασίες των Συμβουλίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 132 – Σύνταξη, κύρωση και εκτέλεση των πινάκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων ΑξιωματικώνΆρθρο 133 – Τιμητικές διακρίσεις αποστρατευόμενων Αξιωματικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 134 – Διαδικασία προαγωγών
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 135 – Προαγωγές Αξιωματικών ανεξάρτητα από την ύπαρξη κενών θέσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 136 – Κρίσεις των Αξιωματικών που συμπληρώνουν τριακονταπενταετή πραγματική υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Κρίσεις και προαγωγές των Αξιωματικών της κατάστασης υπηρεσίας γραφείου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 138 – Τρόπος επιλογής των Αξιωματικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και ΑντιστρατήγωνΆρθρο 139 – Επιλογή Υποστρατήγων και Αντιστρατήγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 – Επιλογή του Αντιστράτηγου-Αρχηγού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 141 – Συνέπειες των δυσμενών κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 142 – Προσφυγή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο ΚρίσεωνΆρθρο 143 – Προσφυγή ενδιαφερομένων στο Δευτεροβάθμιο Συμβούλιο Κρίσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 144 – Εργασίες των Συμβουλίων Επανάκρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων ΚρίσεωνΆρθρο 145 – Ενέργειες σε περιπτώσεις ακύρωσης αποφάσεων των Συμβουλίων Κρίσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 146 – Αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 147 – Ηλεκτρονικά ατομικά βιβλιάρια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 148 – Μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 149 – Τοποθετήσεις – μεταθέσεις για κάλυψη κενών οργανικών θέσεων
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 150 – Νομός Συμφερόντων – Υπηρεσία Προτίμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 151 – Κατανομή Υπηρετούσας Δύναμης
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 152 – Μεταθέσεις λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου σε Υπηρεσία
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 153 – Μεταθέσεις για λόγους καταφανούς υπαιτιότητας του υπαλλήλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 154 – Αμοιβαίες μεταθέσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 155 – Μεταθέσεις λόγω προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 156 – Μεταθέσεις για συνυπηρέτηση
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 157 – Τοποθετήσεις των εξερχόμενων από τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
- 70 ΣχόλιαΆρθρο 158 – Κριτήρια μεταθέσεων
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 159 – Διαδικασία μεταθέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 160 – Αποσπάσεις
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 161 – Μετακινήσεις
- 92 ΣχόλιαΆρθρο 162 – Έκταση εφαρμογής των διατάξεων του Κανονισμού Μεταθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 163 – Άρθρο 163 Μεταθέσεις – Αποσπάσεις – Μετακινήσεις Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 164 – Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 165 – Υπηρεσιακά θέματα αθλητών πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 166 – Καθήκοντα προανάκρισης – Διοικητικό Πρόστιμο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 167 – Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 168 – Έλεγχος κατασβεστικών μέσων και υλικών
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 169 – Άδειες – πειθαρχικό δίκαιο πυροσβεστικών υπαλλήλων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 170 – Υγειονομική περίθαλψη
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 171 – Αποδοχές – Προϋπολογισμός -Οικονομική Διαχείριση – Λέσχες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 172 – Υλικές και ηθικές αμοιβές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 173 – Βράβευση Υπηρεσιών και πυροσβεστικού προσωπικού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 174 – Καθιέρωση Ημέρας Αποστράτων, Ημέρα Μνήμης και Ημέρα Πυροσβεστικού Σώματος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 175 – Συνεργασία Πυροσβεστικού Σώματος και Γενικής Διεύθυνσης Δασών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 176 – Συνήγορος του Πυροσβέστη
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 177 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 210/1992 (Α΄ 99)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 178 – Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.Άρθρο 179 – Πρακτική Άσκηση Φοιτητών – Σπουδαστών Ανώτατης Εκπαίδευσης – Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης σε Υπηρεσίες του Π.Σ.
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 180 – Θέματα Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης και Εθελοντών Πυροσβεστών Διαδικασία ένταξης Εποχικών Πυροσβεστών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 181
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 182 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Δεκεμβρίου 2019, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
26 Σχόλια 1963 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Οι Δήμαρχοι με την παρ.(&)1.α. του άρθρου 13 του Ν.3013/2002, συντονίζουν και επιβλέπουν το έργο της Πολιτικής Προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αποκατάσταση των καταστροφών εφόσον συμβαίνουν εντός των διοικητικών ορίων των αντίστοιχων οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α). Επομένως, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του άρθρου 3. του Π.Δ. 138/2014, ενισχύεται ενδεχομένως η άποψη συμβουλευτικής συμμετοχής στα μέλη του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. προσωπικού με επίγνωση της εξέλιξης του καιρού και των μεταβολών του, συμβάλλοντας θετικά στην διαδικασία λήψης αποφάσεων στο στάδιο ενεργοποίησης του συγκεκριμένου οργάνου ( Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.).
Να προστεθεί … «αποτελούμενα από τα τουλάχιστον εξής μέλη»
Και ο λόγος είναι να δίνει το δικαίωμα στους δημάρχους να έχουν την δυνατότητα να ορίσουν ως μέλη του οργάνου εκπροσώπους και άλλων Υπηρεσιών και φορέων ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή που δεν τους έχει προβλέψει ο Νόμος
Να προστεθεί εδάφιο ι’ ως εξής :
«Εκπρόσωπο των εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου»
Κύριοι, αν τυχόν το Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. σχεδιάστηκε να λειτουργήσει «ως μικρό και ευέλικτο» όργανο, πιστεύω πως είναι λάθος.
Εδικά όταν η εδαφική περιφέρεια του Ο.Τ.Α. ΣΥΜΠΊΠΤΕΙ με την εδαφική περιφέρεια της Περιφερειακής Ενότητας, τότε θα πρέπει να ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ και όχι δύο δηλ.και του ΟΤΑ και της Περιφερειακής Ενότητας.
Κατά την άποψη μου και ως υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας στο παρελθόν, Θα πρέπει στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ να συμπεριλαμβάνονται :
1) Εκπρόσωποι όλων των Δημοτικών παρατάξεων
2) Προϊστάμενοι Δνσεων Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου
3) Εκπρόσωπος της Περιφέρειας η της Περιφερειακής Ενότητας
4) Προϊστάμενοι Δνσεων Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας
5) Εκπρόσωπος της Δνσης Δασών ή του Δασαρχείου
6) Εκπρόσωπος της Δνσης Υδάτων.
7) Εκπρόσωποι εθελοντικών ομάδων Πολιτικής Προστασίας.
5. Η παρ. 2 του άρθρου 15 «Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)» να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«1. […]
2. Με απόφαση του Δημάρχου δύναται να καλούνται στις συνεδριάσεις των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., στελέχη όλων των κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών Φορέων, εταιρειών κοινής ωφέλειας, παραχώρησης έργων υποδομής, εποπτευόμενων Φορέων του Δημοσίου, ή στελέχη λοιπών Φορέων καθώς και αντιπροσωπευτικών οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, και ειδικότερα εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), της χωρικής του αρμοδιότητας.
3. […]» .
Αιτιολόγηση: η προαναφερθείσα προτεινόμενη συμπλήρωση βασίζεται στις απαιτήσεις της παρ. 3 του άρθρου 4 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες (ν.4074/2012).
Όπως αναφέρεται και στην Αιτιολογική Έκθεση, επιχειρείται η σύσταση ενός ενιαίου εθνικού μηχανισμού ολιστικής κάθετης διαχείρισης κινδύνων και απειλών που θα αντιμετωπίσει τον αποσπασματικό χαρακτήρα δράσεων και αρμοδιοτήτων που σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν σύγχυση και αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, γραφειοκρατία και συγκρούσεις. Φαίνεται όμως ότι στην πράξη, προκειμένου να τηρηθούν ισορροπίες πολιτικού χαρακτήρα, οι ανωτέρω παθογένειες δεν αντιμετωπίζονται με γενναιότητα από το παρόν νομοσχέδιο. Η καθετοποίηση του μηχανισμού σταματά στην θέσπιση Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας (αρθ. 93, ν. 4623/2019) που μεταξύ άλλων έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα επίπεδο διοίκησης και λήψης απόφασης στο ήδη πολυδαίδαλο σύστημα. Ο ρόλος του Περιφερειακού Συντονιστή θα επιφέρει συγκρούσεις και σύγχυση αρμοδιοτήτων ειδικά με τους επικεφαλής των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας. Με το προτεινόμενο σύστημα σε μια φυσική καταστροφή όπως η δασική πυρκαγιά στο Μάτι το 2018 θα εμπλέκονται στη λήψη αποφάσεων το ελάχιστο 10 άτομα γεγονός που χωρίς ξεκάθαρο σύστημα ροής πληροφοριών, αποφάσεων και διοίκησης περιστατικού θα επιφέρει πολυπλοκότητα και δεν αμβλυνθούν τα προβλήματα που δημιουργεί μια ήδη πολυπρόσωπη διαδικασία.
Η παρουσία των εθελοντικών ομάδων αποτελεί τον τρόπο για την συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών σε συλλογικά όργανα πολιτικής προστασίας, δίαυλο άμεσης και έγκυρης ενημέρωσης τους και ηθικής αναγνώρισης του έργου και του ρόλου τους εντός του συστήματος πολιτικής προστασίας. Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη στο νόμο για την εκπροσώπηση των εθελοντικών ομάδων του Μητρώου Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας (Μ.Ε.Ο.Π.Π.) στα Περιφερειακά ή Τοπικά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας και αυτό να μην είναι θέμα απόφασης του Περιφερειάρχη ή του Δημάρχου. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό προκειμένου το σχήμα να είναι μικρό και ευέλικτο, προτείνεται η εκπροσώπηση τουλάχιστον μέσω κοινού αντιπροσώπου που θα ορίζουν εγγράφως οι εθελοντικές ομάδες του Μητρώου που ανήκουν στην χωρική αρμοδιότητα του κατά περίπτωση οργάνου. Τέλος δεν προβλέπεται η εκπροσώπηση της Δασικής Υπηρεσίας, που είναι εκ του νόμου αρμόδια για θέματα πρόληψης δασικών πυρκαγιών αλλά και αποκατάστασης δασικών εκτάσεων με τρόπο που μπορεί να μετριάσει ή να αποτρέψει μελλοντικές καταστροφές.
Δεν προβλέπεται η συμμετοχή της Δασικής υπηρεσίας και εκπροσώπων εθελοντικών ομάδων και στελεχών Πολιτικής Προστασίας, τουλάχιστον στις Δασικές πυρκαγιές.
Πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η συμμετοχή τους.
Όπως επίσης και η σύγκληση του θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν εγγύτερα των συμβάντων. Μερικές φορές η σύγκληση γίνεται στο κέντρο κάθε Δήμου και το συμβάν βρίσκεται πολύ μακριά με αποτέλεσμα οι πληροφορίες να καθυστερούν και έτσι να μην είναι οι αποφάσεις σωστές.
Στην Παράγραφο 1 του Άρθρου 15 προτείνεται η εξής προσθήκη:
«…θ. Το Διοικητή του κατά τόπο στρατιωτικού σχηματισμού, ή συγκροτήματος, ή μονάδας
ια. Τους εκπροσώπους πολιτικής προστασίας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού…»
Τεκμηρίωση:
Σύμφωνα με την τεκμηρίωση του άρθρου 7 / Παράγραφος 1 και του άρθρου 9 / Παράγραφος 1
Να προστεθεί …… «αποτελούμενα από τα τουλάχιστον εξής μέλη»
Και ο λόγος είναι να δίνει το δικαίωμα στους δημάρχους να έχουν την δυνατότητα να ορίσουν ως μέλη του οργάνου εκπροσώπους και άλλων Υπηρεσιών και φορέων ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή που δεν τους έχει προβλέψει ο Νόμος
Να προστεθεί εδάφιο ι’ ως εξής :
«Εκπρόσωπο των εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου»
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
ΑΜ ΓΓΠΠ 8/2015
ΕΔΡΑ: ΘΕΡΙΑΝΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΝΟΜΟΣ: ΑΧΑΙΑΣ
Να προστεθεί …… «αποτελούμενα από τα τουλάχιστον εξής μέλη»
Και ο λόγος είναι να δίνει το δικαίωμα στους δημάρχους να έχουν την δυνατότητα να ορίσουν ως μέλη του οργάνου εκπροσώπους και άλλων Υπηρεσιών και φορέων ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή που δεν τους έχει προβλέψει ο Νόμος
Να προστεθεί εδάφιο ι’ ως εξής :
«Εκπρόσωπο των εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου»
Στη ΔΟΜΗ των Δήμων θα πρέπει για να υλοποιηθεί το σχέδιο νόμου να έχουν στελέχη με επιχειρησιακή εμπειρία και ικανότητα , επιστημονική επάρκεια και να πιστοποιηθούν. Είναι ένας ρόλος πολύ δύσκολός με ανάληψη μεγάλης ευθύνης για να λειτουργήσει στο επίπεδο, με την υποστελέχωση των ΟΤΑ συνήθως ΥΠΆΡΧΕΙ ένας υπάλληλος -διοικητικός έως και κανένας ΕΙΔΙΚΆ ΣΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ .
Είναι μεταφορά ευθύνης και συντονισμού προς τα «κάτω» πολύ δυσανάλογη με τη θέση.
Για την λειτουργία των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. θα πρέπει να συμμετέχουν ως μέλη εκπρόσωποι των εθελοντικών οργανώσεων γιατί γνωρίζουν τον τομέα ευθύνης τους.
Δεδομένου ότι ο νομοθέτης το προέβλεπε ρητά στις προηγούμενες αλλά και στην ισχύουσα μορφή του νόμου, καθώς κι επειδή οι εθελοντικές οργανώσεις πρέπει να έχουν λόγο τόσο ως εμπλεκόμενοι όσο και ως φορείς της τοπικής κοινωνίας, πιστεύουμε ότι πρέπει να παραμείνουν ως ρητά αναφερόμενα στο νόμο μέλη των ΤΕΣΟΠΠ. Επίσης για λόγους δημοκρατικής διαφάνειας και στο πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης, πρέπει να παραμείνουν εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης.
Περαιτέρω, πρέπει να δίνεται στο Δήμαρχο η δυνατότητα να διευρύνει τη σύνθεση του ΤΕΣΟΠΠ για να ανταποκρίνεται στις τοπικές ανάγκες. Προτείνουμε η δεύτερη πρόταση του εδαφίου 1 να διαμορφωθεί ως εξής: «Τα Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με απόφαση του Δημάρχου, αποτελούμενα τουλάχιστον από τα εξής μέλη:».
Οι παρατηρήσεις αυτές στο Νομοσχέδιο «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις» συμφωνήθηκαν ομόφωνα μετά από διεξοδική συζήτηση από τις ακόλουθες Εθελοντικές Οργανώσεις, μέλη του Δικτύου Εθελοντικών Ομάδων Υμηττού:
Δασοπροστασία Παπάγου Χολαργού
Εθελοντική Δασοπροστασία Δήμου Καισαριανής
Κέντρο Προστασίας Δασων και Φυσικού Περιβάλλοντος Βύρωνα
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρόσβεσης Ηλιούπολης
Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας και Πυρασφάλειας Βάρης
Να προστεθεί …… «αποτελούμενα από τα τουλάχιστον εξής μέλη»
Και ο λόγος είναι να δίνει το δικαίωμα στους δημάρχους να έχουν την δυνατότητα να ορίσουν ως μέλη του οργάνου εκπροσώπους και άλλων Υπηρεσιών και φορέων ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή που δεν τους έχει προβλέψει ο Νόμος
Να προστεθεί εδάφιο ι’ ως εξής :
«Εκπρόσωπο των εθελοντικών οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου»
Η σύσταση του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. κρίνεται ανεπαρκής αν δεν υπάρχει εκπροσώπηση όλων των υπευθύνων των τοπικών ομάδων ή συλλόγων Πολιτικής Προστασίας που ενεργοποιούνται στον εν λόγω Δήμο και είναι ενταγμένες στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας καθώς και επιστημόνων ειδικών στην ευρύτατη επιστήμη της Κινδυνικής που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω περιοχή.
Η εκπροσώπηση της αντιπολίτευσης ενισχύει την συνέργεια και την βοήθεια στα γεγονότα, στο προ-, το συν- και το μετά- καταστροφικό στάδιο.
Ο Δήμαρχος με ανοικτή πρόσκληση να προβαίνει στην στελέχωση του οργάνου παραχωρώντας αρμοδιότητες, συντονισμό και επιχειρησιακή τακτική για κάθε κρίση ή κίνδυνο.
Στην σύσταση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. είναι οργανωτικά ελλειπές να μην εκπροσωπούνται όλοι οι τοπικοί φορείς που είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας ιδιαίτερα οι εθελοντικές ομάδες Πολιτικής Προστασίας που ενεργοποιούνται στον συγκεκριμένο χώρο και τον γνωρίζουν, καθώς και επιστήμονες με ειδικότητες συναφείς με την επιστήμη της κινδυνικής που ενεργοποιούνται είτε τοπικά, είτε σε ευρύτερο πεδίο.Μετά από ανοικτή πρόσκληση του εκάστοτε Δημάρχου δύνανται να δηλώσουν την συμμετοχή τους και να αναλάβουν συγκεκριμμένο τομέα δραστηριότητας και συντονιστικής δράσης. Επίσης θα πρέπει να εκπροσωπείται και η αντιπολίτευση, δρώντας συνεργικά στον εκάστοτε πραγματοποιούμενο σχεδιασμό.
Όπως και στα Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π. είναι θεμιτό να επανακαθορισθεί η σειρά αρχαιότητας των Υπουργείων, να αναγραφούν τα μέλη των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. με σειρά αρχαιότητας και με ευθύνη του Προέδρου και των μελών να υπάρχουν επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας, καθώς και να υπάρχουν νόμιμοι αναπληρωτές για κάθε μέλος. Με ευθύνη του Προέδρου, σε κάθε σύγκληση Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. να υπάρχει προκαθορισμένη Γραμματειακή Υποστήριξη η οποία θα εξασφαλίζει τη συνέχεια έκαστου Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., (απαραίτητη λόγω της μη εξασφαλισμένης μονιμότητας των μελών) καθώς και πρόβλεψη για σύγκληση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. άνευ προσκλήσεως σε προκαθορισμένες περιπτώσεις μαζικής καταστροφής (π.χ. μεγάλου μεγέθους σεισμός, ο οποίος πιθανόν θα επιφέρει βλάβη στα μέσα επικοινωνίας ή θα την καταστήσει σχεδόν αδύνατη στο κρίσιμο αρχικό στάδιο της καταστροφής) και σε προκαθορισμένο ενδεδειγμένο κατάλληλο & ασφαλή χώρο, ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη σύγκληση.
Προτείνω την ενεργοποιηση γραφείων πολιτικης Προστασίας στις Περιφερειακες Ενώσεις Δήμων( ΠΕΔ) Μπορούν να συμβάλλουν στην ενημέρωση και επιμόρφωση στελεχών των Δήμων της περιφερειας τους, που ασχολούνται με πολιτική Προστασία καθώς επίσης και ο υπεύθυνος του γραφειου Π.Π της ΠΕΔ να καλειται στα Περιφερειακα και Τοπικά Συντονιστικά όργανα.Θα μπορούσαντα γραφεια ΠΠ των ΠΕΔ να αποτελούν και τον σύνδεσμο μεταξύ (Π.Ε.Σ.Ο.Π.Π) και (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π ).
Θα πρέπει να συμπεριληφθούν θεσμικά και οι Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, Διεύθυνση Υδάτων, Διεύθυνση Δασών της Περιφερειακής Ενότητας και Δασαρχεία), το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας και οι εθελοντικές οργανώσεις.
Ως προς τον εκπρόσωπο δημοτικό σύμβουλο της μειοψηφίας, επειδή σήμερα σε κάθε Δήμο υπάρχουν πολλές παρατάξεις αλλά και πιθανά πολλές είναι και στη Διοίκηση, να μπορεί να συμμετέχει και ένας από κάθε παράταξη.
Η παρουσία του εκπροσώπου της εθελοντικής οργάνωσης είναι αναγκαία για την σύσταση και λειτουργία του νέου συντονιστικού οργάνου ( Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.)
Έχετε παραλείψει στην σύσταση των ΤΕΣΟΠΠ τον εκπρόσωπο της Περιφερειακής Ενότητας ή Περιφέρειας, εκτος και αν σκοπιμα, στα πλαισια της αποκεντρωσης (?) τον παραλειπετε σκοπιμα
Με ποιον τρόπο θα επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα με τα ΠΕΣΟΠΠ και πως τα ΠΕΣΟΠΠ θα κατευθύνουν, σε περιφερειακό επίπεδο, το έργο των Τοπικών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) για την αντιμετώπιση των καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης αφου δεν υπάρχουν σύνδεσμοι.
Επίσης έχετε ξεχάσει 2 βασικούς παίκτες τις Δνσεις Δασών και τις Δνσεις Υδατων της Αποκεντρωμένης διοίκησης. Η Διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών και των δράσεων πρέπει να είναι βασικά στοιχεία σε οποιοδήποτε νομο αφορά την Πολιτική Προστασία.
Είναι υποχρεωτική η ένταξη του υπεύθυνου της εκάστοτε Εθελοντικής Ομάδας Πολιτικής Προστασίας στα τοπικά συμβούλια, καθότι οι εν λόγω ομάδες αποτελούν έναν από τους βασικούς εμπλεκόμενους στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.
Επιπλέον, οι εθελοντικές ομάδες γνωρίζουν και είναι ενήμερες για τις κατά τόπους ιδιαιτερότητες και προβλήματα των τομέων ευθύνης τους.
Σύμφωνα με το άρθρο στα Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. προεδρεύει αιρετός,τα μέλη είναι ένστολα και μη ένστολα. Δεδομένου ότι όταν γίνεται αναφορά στους Επιχειρησιακούς Φορείς εννοούνται το Π.Σ., η ΕΛ.ΑΣ., το Λ.Σ., το Ε.Κ.Α.Β. κ.λπ., όπως στο άρθρο 18 παρ.9β, μήπως ο όρος Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα δεν είναι ο πλέον δόκιμος;
Εχετε παραλείψει (τυχαία)!!! αντιπρόσωπο της αντιπολίτευσης.
Μονοκομματικό το θέλετε!!!
Έχετε παραλείψει στην σύσταση τον Τοπικών Συντονιστικών οργάνων τον εκπρόσωπο την Εθελοντικής Ομάδας πολιτικής προστασίας που δραστηριοποιείται στον Δήμο. Δεν είναι δυνατόν σε περίοδο κρίσης (φυσικών καταστροφών) , σχεδιασμού και όταν ο Δήμος διαθέτει εθελοντική ομάδα να μην βρίσκεται εκπρόσωπος της στο Τοπικό Επιχειρησιακό Συντονιστικό Όργανό Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.).